Dopravci Železnice

FlixTrain opět vyjede, firma během pauzy přidala do vagónů sedačky

Vozy FlixTrain po modernizaci. Foto: Giulio Coscia / FlixMobility
Vozy FlixTrain po modernizaci. Foto: Giulio Coscia / FlixMobility

Německá společnost FlixMobility spustí po více než čtyřměsíční pauze provoz vlaků pod značkou FlixTrain. Od 23. července začne jezdit na lince Berlín – Kolín nad Rýnem.

Obnovení provozu oznámila firma v tiskové zprávě, kde současně uvedla, že vozy pro tuto trasu prošly modernizací. Desítky let starý interiér je vyměněn, cestující ale čeká i méně prostoru: z původních 80 míst je ve voze podle rezervačního systému celkem 100 míst.

O osudu dalších linek FlixTrain není jasno, před koronakrizí jezdil dopravce ještě z Berlína do Stuttgartu a z Hamburku do Kolína. Zatím bude jezdit mezi Berlínem a Kolínem nad Rýnem desetkrát týdně.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

Pěkně řešené osvětlení a strop. Tady by se mohli čeští dopravci inspirovat. Nikoli ovšem počtem 25 řad sedadel. Koukat celou cestu do umakartové zdi mezi okny není nic moc.

gogo

Konečně.
Už mě to několikahodinové stání zmáhalo.

Radim

Nic proti pokroku na poli obnovitelných zdrojů, ale nemůže nikdo věřit proklamacím, že tyto vlaky jezdí 100% na „zelenou“ energii, jak nyní Flixtrain viz poslední obrázek. V případě ICE nově se zeleným pruhem namísto červeného alespoň přiznají, že to není 100%. Vždyť cca 45% energie mají v D ze zdrojů neobnovitelných. No a že by vždycky když jede Flix přepojili na větrník jim věřit asi nebudeme. U těch sedaček pokud změnili některé 2+2 se stolečkem na 2 za sebou, tak mohli docílit větší kapacity, aniž by to nějak mělo vadit komfortu, ale to jen spekuluji.

Radek Janata

„Vždyť cca 45% energie mají v D ze zdrojů neobnovitelných“
—-
To je sice pravda, ale opravdu to lze udělat tak, že si konkrétní odběratel nasmlouvá (za vyšší cenu) obnovitelnou energii (byť konkrétní „elektrony“ jsou samozřejmě pomíchané). Stejně se to dělá i v ČR s plynem nebo i ekletřinou do domácností. Potrubí a distributor je jen jeden, ale přesto si můžete zvolit dodavatele, který pro vás vaši spotřebu nakupuje na burze. A při tom nákupu samozřejmě může dodavetel ovlivni, od koho tu energii nakoupí.

Paja

No a to je právě to, proč to je klamavá reklama. Sice si můžete pózersky zaplatit „zelenou“ elektřinu, ale jezdíte na tu, která v těch drátech je.

Radek Janata

Jak jsem se tu snažil vysvětlit, to je právě jedno. Důležité je, že vaše PENÍZE jdou dodavateli z obnovitelných zdrojů. Protože peníze jsou to, co řídí ekonomiku.

Hypoteticky, kdyby všichni odběratelé chtěli jen tu zelenou energii, dodavatelé nezelené zkrachují.

Radim

Nezkrachují, bo to prozatím ekonomika nesnse. Dokud budou elektrony promíchané, tak celkově vzato nikdo nemůžeme říct, že jedeme 100% na zelenou energii, byť je hezké, že peníze navíc jdou do tohoto odvětví. Flix platí víc za tu zelenou, nebo to mají všichni dopravci se zeleným příplatkem?

Jan

“ Hypoteticky, kdyby všichni odběratelé chtěli jen tu zelenou energii, dodavatelé nezelené zkrachují.” 😀😀😀

Kdyby všechny stabilní zdroje elektřiny přestaly dodávat do elektrické sítě, tak ta by se velice rychle zhroutila a nastal by blackout… takže tady nějaké hypoteticky vážně neplatí. 😀

P.S. Počítám v úvaze s tím, že ti zelení pseudo-eko fanatici do té své “čisté” energie velmi často nezapočítávají energii jadernou, která je ale ve skutečnosti jediným bezemisním stabilním zdrojem energie.

Lech Malý

Navíc ty elektrony jsou 100% recyklované 🙂

Zlámalík

Ale jde to – viz nucleostop.de

Radim

No jo! A k tomu ještě Kohlestromstopgaraet das den Strom aus Kohle weg umleitet. A domácnost jede pouze na zelenou, ne das ist Super!

kakov

omlouvám se za blbý dotaz, ale leo má ještě v DE nějaké železniční aktivity?? souvisí nějak s tímto

Ondra L.

Ten nadpis me zezacatku trochu zarazil… Zni, jako by to predtim jezdilo bez sedacek 🙂

vagonář

Napadlo mě hned to samé, dobytčák 🙂

Nováček

To by bylo naráz naříkání od velkého žlutého naboba v růžovém, kdyby se objevili na kolejích tady 😄

Petr766

Tak stačí že doprasil flix autobusovou dopravu…

Jaaa

A jak?

Hynek

Proč? Vždyť spoje Flixu jsou fajn a docela pohodlné, rád je využívám zejména mezi Ostravou a Brnem nebo při cestách do zahraničí. Akorát mě někdy netěší ty vysoké ceny, avšak to je na spojích, kde je výběr z více srovnatelných dopravců v rozumných časech, takže pohoda. Jo a teda ještě pro mě není fajn zastávka v Ostravě, ale to je vyloženě individuální.

David

Že tě to furt ještě baví trefovat se do RJ.

Nováček

Je to vděčné. Ono horovat za konkurenci, když po ní šlapu a pak zas brečet, když se na chvíli role otočí, to už stojí za pozornost. Vypovídá to o dotyčném mnohé.

vitapb

Ono je to vůbec zvláštní v té zemi České. Nechci na nikoho pět ódy, ale firem jako Rj a podnikatelů, co mají čuch a umí jako Jančura, moc není. Stejně tak Smartwings jsou svým způsobem dost velká společnost, nato že za nimi stojí 2 podnikatelé. Já vím co je to podnikat a jít s kůží na trh, takže si dokážu představit kolik dalo práce takový molochy z ničeho vybudovat. Klobouk dolů.

pozorovatel

Možná je to spíše otázka toho, na co kdo „má žaludek“: podle mě je většina Čechů pamětliva přísloví, že „dobrá věc se chválí sama“ a nepotřebuje otravnou hloupou reklamu podobnou třeba tak debilní, jakou teď neustále vnucuje Český rozhlas na svoji kulinářskou publikaci receptů z „Pochoutkového roku“ (asi ji vydal ve velkém nákladu a nikdo to nekupuje): kdyby tohle právě Jančura pochopil včas a neprudil zbytečně, asi by tolik zarytých odpůrců neměl.

Nováček

Víte, kdo jen tuší, musí mít velikou úctu ke každému, kdo něco podobného vybudoval. Potud máte pravdu. Ale národní specifikum bych nevnímal až tak v té tak často zmiňované závisti a nepřejícnosti vůči takovým, jako spíš ve faktu, že je u nás až příliš takových, za jejichž úspěchem je krom neoddiskutovatelné dřiny také cosi, co připomíná chování v lepším případě řeznického psa v horším krysy…

Paja

Povězte nám prosím nějaký hezký příběh o etickém miliardáři se štastným koncem. To je myslím to jediné co už tady chybí, ten pozitivní příběh. A ať je tam alespoň jeden zachráněnej pejsek nebo podpora zelené ideologie.

Jiří Kocurek

Jojo, každý kdo má něco navíc je podvodník. Že někdo umí 4 jazyky? Určitě se to naučil podvodem.

Hynek

Tak umění obcházet zákony nebo mít známosti je taky umění, ale pokud půjdete s někým takovým na červenou po přechodě a dotyčnému policista pokutu nenapaří po známosti a vám ano, tak nejspíš (máte-li nějaké svědomí) budete chápat, že jste ji dostal po právu, nicméně nebude se vám líbit, že na toho druhého člověka se policista jen usmál a nic.

Jaaa

Ale jistě, třeba mnozí softwaroví milionáři někdy nejsou zmetci, ale „jenom“ fakt šikovní pracovití kluci.

Pesimista

Provozní pauza byla využitá ke zhoršení podmínek pro cestující – stejná plocha pro vyšší počet cestujících (+25%). Tomu se říká překvapení:-) No nevím…..

bkp

100 míst ve voze? To mají Honeckery…

svojsin

bkp: To budou mít víc místa na nohy v autobusech 🙁

Radek Janata

Umožní to cenu jízdného o 20% nižší a to je pro cílovou skupinu podstatnější, než pár cm místa.

Honza D.

Ovšem příslušník cílové skupiny nesmí měřit víc než 160cm. 😆

Xapadlo

Pokud má hluboko do kapsy, tak může 🙂

Radek Janata

Ve vlaku jsou typicky větší rozteče sedadel než v letadle nebo busu. Čísla tady nejsou, ale jsem přesvědčen, že ani po téhle přestavbě tam nebude míň místa než tam.

Jakub P

Nicméně ne vždycky. U Leoše je prostor pro nohy v economy o dost horší než v dálkových busech, aby tohle nebyl podobnej příklad.

Pavel P.

Honeckery mají 96 míst, tedy o jednu řadu méně. Ale na druhou stranu mají dvoje dvojkřídlé dveře, takže tady si troufám tvrdit bude i tak o trošku více místa na nohy. Dost tomu pomůže i to, že je to převážně letadlo, ne 4 se stolkem.

Jiří Kocurek

Tam se sedí naproti. Což znamená mnohem více hluchého prostoru, než když se sedí za sebou.