egoe-plus
Dopravci Železnice

FlixTrain oznámil velkou expanzi v Německu, poprvé spustí i noční vlaky

FlixtTrain na hlavním nádraží v Hamburku. Foto: FlixTrain
FlixtTrain na hlavním nádraží v Hamburku. Foto: FlixTrain
FlixTrain začne v Německu jezdit poprvé i do Bavorska, konkurovat Deutsche Bahn chce hlavně cenou.

Společnost FlixMobility týden po startu provozu svých vlaků pod značkou FlixTrain ve Švédsku výrazně rozšíří svoji síť spojů na svém domácím trhu v Německu. Nově vstupuje na tři nové trasy, začne také nabízet spojení přes noc.

FlixTrain oznámil další expanzi dnes v tiskové zprávě. Neuvádí v ní, s jakými dopravci bude spolupracovat ani o jaké typy vozů půjde. Počet linek v Německu zdvojnásobí. Nově začne jezdit z Hamburku do Lipska přes Berlín, z Mnichova do Frankfurtu a a také z Hamburku do Mnichova přes Berlín jako noční spoj. Celkově se tak síť dopravce rozšíří o 15 nových měst, v Německu bude obsluhovat 40 míst.

Firma současně oznámila, že uspíší restart stávajících linek: z Hamburku do Kolína nad Rýnem a z Berlína do Kolína nad Rýnem začne jezdit od 20. května. V červnu se pak vrátí na trasu Stuttgart – Berlín.

Síť linek FlixTrain v Německu. Foto: Flix Mobility
Síť linek FlixTrain v Německu. Foto: Flix Mobility

Jízdenky od 5 eur

Podle jízdních řádů vyjede mezi Lipskem a Hamburkem od 27. května. Po celé trase nabídne jeden pár vlaků denně, mezi Berlínem a Hamburkem až čtyři denně. FlixTrain, který využívá klasické soupravy s vozy do 200 km/h, bude na této trase proti rychlovlakům ICE o čtvrt hodiny pomalejší. Lze ale očekávat, že bude výrazně levnější než Deutsche Bahn. U německého státního dopravce stojí jízdenky v den odjezdu často přes 70 eur, FlixTrain začíná na 5 eurech. „Vysíláme tím jasný signál, že cesta vlakem musí být dostupná pro všechny. Lidé by měli mít na výběr, jakým vlakem pojedou,“ řekl šéf FlixMobility André Schwämmlein.

Od 18. června budou zelené vlaky obsluhovat nově i Mnichov, kde společnost FlixMobility vznikla. Z Mnichova do Frankfurtu nad Mohanem budou jezdit přes Augsburg, Würzburg, Aschaffenburg a Hanau jednou denně tam a zpět. Nové bude i noční spojení Mnichova s Hamburkem, které povede přes Norimberk a Berlín. Půjde o jeden pár spojů, který bude vyjíždět z Mnichova těsně před půlnocí, doba jízdy je kolem deseti hodin. Z Hamburku vyjíždí už před osmou hodinou večer a v Mnichově je před šestou. Nepůjde o klasický ubytovací vlak, rezervační systém ukazuje pouze místa k sezení.

56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan

a LEO teda už v Německu nic?

Pavel Q

Příliš nechápu jejich systém jednoho páru vlaku v dané relaci denně. To je mají provázané oběhově, nebo jim ty vlaky po zbytek dne postávají v kopřivách? Ani z pohledu zákazníků nic moc, i Regiojet začínal s celodenním taktem.

David

Pozor, DB=Arriva

JardaP

Koukám na jejich stránky. Jakpak mají zajištěný 100% provoz na energii z obnovitelných zdrojů? Koupili od rakouských bratrů patent na filtrování elektronů z Temelína, zamysleli se a rozšířili jej i na plyn a uhlí? Tenhle hipster-marketink …

JardaP

Mohl by mi ten, kdo mě odměnil mínusem vysvětlit v rámci exaktních věd vysvětlit, jak to v funguje? Opravdu mě to velmi zajímá.

JardaP

… pardon, nějak jsem se do toho v rámci cizelování vět zapletl a opravit nelze.

Modré zábradlí

Do nádrže lejí vodu z několika zdrojů. Když si koupíte kyblík vody, tak do nádrže doleje kyblík vody vámi vybraný dodavatel. Vy si do svého kyblíku naberete mix.

JardaP

Ano, takže marketingový blábol. Pokud tedy progresivně smýšlející občané nežijí v domění, že třeba elektřina pro ten Traxx na obrázku se nosí v kyblících přímo z větrné farmy a leje na sběrač …

Radim Cenek

Elektrony jsou samozřejmě všechny stejné. Podstatné je, že peníze, které odběratel platí za elektřinu, neskončí u dodavatele, který zamořuje ovzduší pálením uhlí … protože jak kdysi glosoval jeden pozapomenutý středoevropský prezident, o peníze jde vždycky až v první řadě.

Jakub P

Navíc pokud bychom si chtěli hrát na hnidopichy a brát to opravdu do důsledků. tak platí, že pokud je v cestě aspoň jedno trafo (což bude na veřejný síti vždycky), tak ty elektrony, který dotečou k odběrateli, jsou elektrony přenosový soustavy, ne ty, který vylezly z elektrárny. Ty elektrárenský jen dojely do nejbližšího trafa, tam rozpohybovaly ty přenosový a hezky se zas vrátily sousedním drátem do elektrárny…

Takže odběratel i z čistě fyzikálního hlediska neplatí majiteli elektřiny za nějaké konkrétní elektrony, ale právě naopak za to, že jeho elektrony rozhejbaly elektrony majitele přenosový soustavy…

kakov

i když si myslím, že od flixtrainu to bude blábol, lze to udělat tak, že uzavřu smlouvu třeba vodní elektrárnou, že do sítě dodá množství energie, kterou spotřebuji a já jí to zaplatím, pak platím (nikoliv spotřebovávám) jen zelenou energii, má to samozřejmě úskalí, že pak jiný spotřebitel místo té vodní elektrárny užije uhelnou, nebo jak to bude s vyrovnáním denní nerovnoměrnosti jak ve spotřebě, tak ve výrobě, ale to už se v marketingu ztratí, přínos je alespoň v podpoře zelené energie, protože pokud si tu výhradně zelenou bude objednávat hodně odběratelů, budou mít špinavé zdroje problémy s odbytem a… Číst vice »

Leinad

Na energetické burze se počítá s kWh, nějaké rozložení v čase se neřeší.

kakov

vím, pak ale (teoreticky) pokud si někdo koupí elektřinu jen ze solárních kolektorů, jede v noci na elektřinu z jiného zdroje, takže technicky vzato nespotřebovává jen zelenou energii, i přesto, že nakoupil jen zelenou, neřešme teď že i když si koupím jen zelenou, stejně čerpám ze sítě mix ze všech zdrojů……

mám však za to, že takto ujeté (aby se kupovala jen ze soláru) to není nikdy

Miroslav Zikmund

Pro našince je zajímavé, zda bude akceptovat INTERRAIL …

PetrN

A hlavně režijka.. Podle toho se pak místní čéďáci a jejich klony rozhodnou, zda to je dobrý vlak nebo „šrot“ který „do švestek nevydrží“ a který „vyzobava rozinky“ 🙂

Jaaaa

Ani vám nevím, ale radši na FIP pojedu moderním IC nebo ICE od DB, než tímhle kopřivákem na úrovni rychlíku Praha – Děčín nebo Brno – Bohumín.

PetrN

Každému, kdo má odvahu jít proti hegemonu hnusneho kredrazeneho státního monopolu moc fandím, snad se jim bude dařit :)… A místní modré gumy mohou klidně puknout vzteky a kopat kolem sebe nesmysly o starých srotech 🙂

Václav

Máte sice pravdu, ale příště to prosím zkuste napsat slušněji. Děkuji.

LeKon

Kdo by tim hnusem jezdil

Juraj

Každý, kto kedy zniesol Béčko.

medical_examiner

Tak to jsem ryzí výjimka…
Do vlaku jiného než modro-šedo-bílého, červeno-béžového, ev. olivově zeleného bych sedl jedině, že by jezdil zdarma…
A to znám B249 v několika provedeních, včetně koženkového.

noerf

Za pět eur takřka kdokoliv. Otázka zní, jak se to ekonomicky vyplatí dopravci a prodejci jízdenek

kakov

jízdenka nebude stát 5E, to bude několik málo kousků, třeba 3 měsíce dopředu, neznáte Flix/Leo? Tj. drtivá většina jízdenek se prodá za výrazně vyšší cenu.

Cestujici

Flixtrain jsem vyzkoušel dvakrát na krátké trase Sttutgart- Heidelberg , je to jako rychlík Vltava/lužnice čd , akorát tam je wifi a cistý zachod . Čím více spojů tím lépe… ceny db jsou opravdu likvidační, jediné co má význam pro turistu je zemská jízdenka ( bayerticket, atd.)Jinak se našinec nedoplatí…

kakov

no nevím, já mám dobré zkušenosti s čistotou WC u ČD…….

ale chápu, v rámci propagace soukromníků nutno nadávat na ČD

asdfg

Doporučuji WC na R10 ve vozech A, AB, B a BDs, humus. A ty v Bpee mají už taky správnou „provozní patinu“.

medical_examiner

ABmz bývají, stejně jako všechny rakouské vagony, jaksi čistější.

medical_examiner

To já taky. Jak nyní u 810 a 971, tak u Bftn791 sice nebyl záchod nikdy úplně vymydlený, ale vždy byl a je k dispozici toaletní papír.

Michal80

Ona ta čistota WC také záleží jaké prasata zrovna cestují. A máte jedno jestli jedete 810 nebo pendolinem. Vše je o lidech

M19

Jen je vždy otázka, o kterých…

Antonín Němeček

Pěkně ten soukromník zobe rozinky.

Jaaa

Mno tak jednou denně… To není zrovna kdovíjaká konkurence.

J.K.

Tak super, časem třeba pojedou i k nám, konkurence nikdy neškodí. 🙂

Cestujici

Kéž by..

***** Petr

A LEO se bude k Flixu vracet nebo má trvalou stopku? Že s těmi vlaky případně nejezdí alespoň v čr

Beny

Vlaky měl pronajaté

***** Petr

Dík. Myslel jsem , že vagony byli jeho

medical_examiner

Teď už není „jeho“ asi nic…

Potulný wechtr

Má Licenci DE.

libcha

„U německého státního dopravce stojí jízdenky v den odjezdu často přes 70 eur, FlixTrain začíná na 5 eurech.“ No tak to je srovnání jak noha. Předpokládám zkopírované z PR toho flixtrainu. Je to nutné to sem takhle dávat?

Jan

A naopak v den odjezdu se bude Flixtrain asi blížit cenám DB, že?

M19

No nevim, na zítra cena u DB téměř 150 euro.

kakov

kolik těch jízdenek za 5E je a kdy?? prostě tohle je údaj, který nic neříká

medical_examiner

Aby jich nebylo třeba 10-12 ks a zbytek za stovku…

M19

Zkuste stránky dopravce. https://www.flixtrain.com/train/hamburg
za 4,99 eur mi to nabízelo Berlin – Hamburk, Lipsko – Hamburk to chce 9,99 euro.

medical_examiner

A za jak dlouhou trasu to je?

M19

viz odpověď výše nicku „kakov“

medical_examiner

Berlín – Hamburk je 282 km.
Při 1,6 Kč/km je to 451 Kč, v přepočtu 17,70 €…

M19

Jízdenky se neprodávají za vaše přepočty, ale za cenu za které je nabízí dopravce.

Martin Chovanec

To je aktuální stav (plán). Samozřejmě se dá očekávat, že DB bude reagovat a FlixTrain nejpozději po získání části trhu zdraží, i když pravděpodobně ne na dnešní úroveň DB. Ostatně podobně to bylo u nás.

Samo

Tiež celkom nerozumiem relevancií porovnávania najnižšej ceny Flixu s najvyššou cenou DB.

***** Petr

Spíše nejnižší a nejběžnější

kakov

já to chápu, pokud jsem nadšenec do soukromníků a chci ukázat, jak je ten soukromník super, udělám to přesně takhle,

stejně, jako kdysi dávno nedovedl kolega pochopit, že když je u StAg napsáno jízdenka od 95 Kč (studentská), že jemu jako chlapovi v letech jízdenku za tu cenu nikdo neprodá…..