Handelsblatt: FlixMobility zvažuje nákup vlaků za miliardu eur
Provozovatel značky FlixTrain váhá s investicí kvůli výši poplatku za dopravní cestu.
Značka FlixTrain by mohla v příštích letech výrazně expandovat. Společnost FlixMobility, která je v Česku známá hlavně značkou FlixBus, podle zdrojů německého listu Handelsblatt jedná s bankami a investory o nákupu vlaků za zhruba miliardu eur. Mluvčí společnosti odmítl informaci komentovat.
Podle zdrojů listu FlixMobility váhá i kvůli výši poplatku za dopravní cestu v Německu. Sazba sice během pandemie dočasně klesla na nulu, od loňského léta ale platí opět plná sazba. Handelsblatt uvádí, že Německo a Francie patří z pohledu poplatku za použití kolejí k nejdražším v Evropě se sazbou kolem osmi eur za kilometr.
FlixMobility dlouhodobě mluví o velké expanzi na koleje, zatím ale provozuje pár linek a posiluje hlavně v autobusové dopravě. Po koupi Eurolines loni koupil také amerického autobusového dopravce Greyhound. Firma dlouhodobě kritizuje poměry na německé železnici, které podle ní zvýhodňují státní Deutsche Bahn.