V reakci na nárůst počtu pozitivních případů nakažených koronavirem přeruší společnost FlixBus od úterý 3. listopadu zatím na neurčito provoz v Německu, Švýcarsku a Rakousku. V Česku zatím provoz hlavních linek i přes omezení zůstává.
FlixBus škrty oznámil na svém twitterovém účtu.
ℹ️ Wichtige Flix-News ℹ️ Wir wollen das Reisen so sicher wie möglich machen & haben uns aufgrund der ab Montag geltenden Beschränkungen der Bundesregierung dazu entschieden, ab dem 3. 11. unsere Fahrten in Deutschland, Österreich & der Schweiz vorübergehend einzustellen. 1/3 pic.twitter.com/htBp31aXtj
— FlixBus_DE (@FlixBus_DE) October 30, 2020
Dopravce uvedl, že by se chtěl vrátit do provozu ještě před Vánoci, přesný termín návratu ale neoznámil. Končí také veškeré vlakové spojení pod značkou FlixTrain.
FlixBus reaguje na další zpřísnění protiepidemických opatření, která začnou v Německu platit od 2. listopadu. Vláda vyzvala obyvatele, aby necestovali. Už na počátku týdne omezil své spojení konkurenční Blablabus, který obnoví provoz až na jaře.
Podle mluvčí české pobočky FlixBusu zatím v tuzemsku autobusy ještě jezdit budou. „V Česku je lidem doporučeno cestovat pouze kvůli práci a v nezbytných případech. To má samozřejmě přímý negativní dopad na poptávku po dálkové dopravě a obsazenost našich spojů. Přijímáme nezbytná opatření k minimalizaci ekonomických dopadů a průběžně tak přistupujeme k omezování provozu linek, kde je pokles výrazný. V zájmu občanů ČR chceme zachovat alespoň základní obslužnost v dříve vytížených časech,“ uvedla Čmielová.
Autobusy FlixBusu přestaly jezdit už na začátku října z Prahy do Plzně, na jeden spoj denně je redukovaná linka z Prahy do Brna. K velkému omezení dochází také na lince z Prahy do Českých Budějovic. FlixBus také na konci srpna zrušil linku Zlín – Brno.
Jako kvalita služeb není nějak valná, na dlouho trasu si to neumím představit, ale na je fakt, že Flixbus otevírá nové spojení, které by bez něj nebyli a to se mi líbí. Navíc, je fajn, že když už díky našemu skvělému ministerstvu dopravy skoro nejezdí noční spoje, několik spojů Flixbusu je trochu supluje.
Pozastavuji se nad tím v čem je Flixbus dle místních expertů tak k ničemu? Že u něj není kafe jak u RJ? Nebo v čem je horší? Cenově je jednoznačně lepší.
Tak jestli to nevíš jdi se projet a potom zjisti, jak celá tato parodie funguje
Já se projel a stále nevím o čem mluvíte. Jízdu autobusem zvládnu i bez kávy a neustálého sledování obrazovky. Oceňuji naopak čekání návazných přípojů a síťovost, kdy mohu jet na zakoupenou jízdenku téměř kamkoliv a také velkou nabídku nočních spojů.
Autobusy Student Agency zvedli kvalitu cestování v ČR na špičkovou úroveň v Evropě. A Flixbus má nižší standard kvality, ale oproti většině ostatních dopravců tu kvalitu zvýšil a skrz jednotnou prodejní síť ovládl většinu evropy. Takže můžete jet s několika přestupy odkudkoliv kamkoliv po evropě.
A pak je zde rozdíl oproti železnici. Autobus vyjede do Chorvatska, během jízdy se vystřídají dva řidiči během celé cesty. U vlaku se točí na hranicích strojvůdci, takže musí být celkem čtyři. Plus je nutné řešit povolení do každé země, bezpečnostní certifikáty a podobně.
Flixbus nemam rad. Antisluzby a antirozvoj. Hrozny dopravce
Ani to vlastně není dopravce, jen appka
Flixbus klidne muze zrusit provoz uplne – bude to jen dobre pro kvalitu dopravy
Nemám je rád, ale omezování tímto způsobem je špatné pro vsechny dopravce, to nikdo neovlivní. Takže i Flixu přeju ať to ustoji a pak se ukáže kdo je lepší v normálních časech
Kolik momentálně provozuje Student agency (Regiojet) v Německu autobusových linek?
V nemecku jezdi jedna do Berlina pred Drazdany. Pokud budeme pocitat ty co projizdi tak jeste do Amsterdamu pres Köln a IC busy DB do Lipska Mainheimu, Norimberku
Flixbus zrušil spoje, Blablabus také, tak autobusy Regiojet bude asi leadrem nedotované autobusové dopravy v Německu pokud je nezruší také.