Eurowings otevřely svoji novou základnu v Praze, zatím s dvěma letadly
Airbus A319 společnosti Eurowings přistává v Praze. Foto: Lukáš Novák
Expanze německého dopravce v Praze přinesla snížení cen letenek do řady destinací.
Celkem zajimava informace ktera by nemela zapadnout
https://www.airways.cz/zprava/eurowings-spolupracuji-se-smartwings-dohodly-se-na-code-sharingu/
Překvápko, co z toho SW vůbec má?
Spis je otazka co z toho ma EWG, kdyz se vsude prezentovalo jaka to ma byt konkurence pro OK/QS
No tak EWG potřebuje určitě rozlétat bázi, spoje do určitých destinací budou teď minimálně přes zimu asi hooodně prázdné. Jinak jim to matička LH rychle zařízne.
To zajiste ano, ale vedeni EWG celou dobu prohlasovalo, ze to maji vse dobre propocitane a nejdou to do Prahy “jenom zkusit”. A ted takove prekvapeni
to, co se prohlasuje pred a po … to jsou dve zcela odlisne zalezitosti.
Možná to bude ještě rychlejší. Vidím, že na bázi v PRG jsou teď OE-IQC, OE-LYX a OE-LYZ, takže 3 kousky :-).
To je dobře, SmartWings to potřebuje jako prase drbání.
Pred chvilkou jsem pristal jejich prvnim letem z FUE. Obsazenost tak 65% a servis byl naprosto skvely. Posadku prace ocevidne bavila a nemecka presnosta smSlnpromdetail se nezapre. I on line sluzby a on line chceckin 3 dny pred odletem je super. Smartwings jsou o dost horsi na teto trase ( s vyjimkou moznosti objednat jidlo).
to by chtělo nějaky trip report
Mam obavu, ze tam toho azbtak zajimaveho nebylo…. 😉
V podstatě jste popsal zkušenost, kterou zažijete s každou tuctovou aerolinkou… 🙂
Ale treba na let byl mnohem vyprodanejsi. Je treba secist oba lety, ne jen jeden. Jinak doufam, ze Eurowings vydrzi, at Smartwings maji smysluplnou konkurenci
Přesně tak otevřít OPO, LIS a BIO a třeba něco koupackeho…
By mohli zkusit 300km vzdálenou Vídeň … Dálnice tam pořád nevede a vlakem (když je a zrovna nemá zpoždění) je to 4.5h. Levné pravidelne spojení by se chytlo.
a nebo Ostravu. Vlaky mají pořád zpoždění a levné taky nejsou a kdyby dali rozumnou cenu.
Ostrava …lety do polí bez návaznosti. To už by mělo více úspěchu s Katowicemi či s Žilinou pro cestující Slovaky. Ostrava vychází relativně ok autem.
Časové by to nedávalo moc smysl, cestě na letiště v Praze, odbavení, let a nakonec cesta z letiště ve Vídni. Oproti vlaku který jede v podstatě centrum – centrum.
Cesta na Ruzyň 45 minut, pobyt na Ruzyni 45 minut, let dejme tomu 60 minut, ať to pokryje i pojíždění, cestu do centra ve Vídni hodně nadsadím na 45 minut, ať se do toho vejde kupování jízdenky v automatu a čekání na vlak. Vychází mi 3h15min. Vlak nejméně 4h30min. Ty časy nestřílím úplně od boku, naopak. Přímo PRG-VIE jsem sice nikdy neletěl, protože ty letenky s Austrian jsou setsakra drahé, ale podobně krátká spojení třeba do OSR, MUC, TXL nebo BUD mi vždycky čistého času hodila něco mezi 3 a 3,5 hodinami. Pokud by do Vídně létal low cost (respektive… Číst vice »
ne, nechyTlo by se.
Jakože by si LH Group dala závazek se na trati mezi vlastními huby zkanibalizovat? Myslím, že tudy to nevyjde ale VIE by konkurenci určitě potřebovala.
Možná by to dávalo smysl, obsluha jiného typu segmentu. OS C a High yeald, corpo a Eurowings to ostatní. Vše za podmínky vygenerování dodatečné poptávky. A pak, již velice malá pravděpodobnost, že tam vleze někdo další mimo Star.
kde se tyhle nesmysly rodi?
V mé hlavě a z mích zkušeností, ale máte svůj názor, neberu vám ho. Je to stejné jako když QS nepochopil, že ČSA jim můžou v PRG bázi vytvořit „obranný val“ proti nájezdníkům typu RYR, WIZZ, Eutowings, atd.
Zkušeností?
Na co by QS potřeboval nějaký obranný val před ryr, wizz ew? když si ho tam mohl vytvořit sám.
No a to s tou vídní – to je ve vší úctě nesmysl. proč by tam proboha cpal germanwings? P2P traffic mezi prahou a vídní je a bude minimální (díky skvělému pozemnímu spojení, které je rychlejší). A ještě si snižoval počet cestujících?
By mohli zkusit
Držím palce a doufám, že linek bude co nejvíce !
No sláva! Jen více takových. Ceny letenek z Prahy, v porovnání s okolními hlavními městy, jsou tragické a jak ukázalo rozšíření RY dříve, na ceny SW nasazení konkurenčních směrů má „blahodárné“ účinky.
Stále jsou v CZ ale destinace, které potřebují konkurenci jako prase drbání, například spojení do Portugalska je pořád špatné, dívím se že někdo nenasadí třeba Porto nebo LIS
ceny letenek z Prahy jsou v porovnání s okolními hlavními městy stejné. liší se +/- pár drobných.
To bych rozhodne netvrdil. Praha ma jeste co dohanet Kanary, Egypt, Portugalsko, Postsovetske republiky vse dost drahe.
celkem nedávno tu proběhla disputace na tema ceny letenek na kanáry z prg a z vidne.
a hle.. jaké překvaení .. ceny prahy od vídně se lišily jen v drobných .. někdy směrem dolu, někdy směrem nahoru.
Zkuste se podívat kolik stojí letenky na Kanáry z Vídně (od 19euro) a najdete mi to z Prahy. Pak už takovou blbost “liší se +/- pár drobných” nenapíšete.
Ano .. Koukám. Např. půlka prosince (15-22.12) , tenerife. cena za zpáteční let.
Z Prahy přímý let s germawings za 4300
z vídně přímý let s ryanairem za 4000
na laspalmas v ten samý termín
z prahy přímý let se smartwings 6810
z vídně přímý let neexistuje, nejlevnější let s přestupem 6800
tak … co tam máte dál?
To víte, nejlépe zadarmo a s plným servisem. A pořád bude na co nadávat.
Skvělé, držím jim palce! Větší standard než Ryanair a Wizzair, myslím, že i SmartWings. Jen kdyby otevřeli nějaké další zajímavé destinace.
Budou, jářku, budou!!