Elektrizace tratě ze Šakvic do Hustopečí může začít, SŽDC má smlouvu za 1,4 miliardy
Sdružení společností Subterra, OHL ŽS, Firesta-Fišer rekonstrukce a stavby a Elektrizace železnic vyhrálo jednu z velkých letošních zakázek na tuzemské
Sdružení společností Subterra, OHL ŽS, Firesta-Fišer rekonstrukce a stavby a Elektrizace železnic vyhrálo jednu z velkých letošních zakázek na tuzemské železnic. Za 1,399 miliardy korun modernizují a elektrizují jihomoravskou trať ze Šakvic do Hustopečí. Úpravy mají umožnit zavedení přímých vlaků z Brna do Hustopečí.
Vítězství sdružení nazvaného Šakal vyplývá z kontraktu zveřejněného v registru smluv. Správa železniční dopravní cesty dosud nezveřejnila, kdo další se do soutěže přihlásil a s jakou cenou.
Vysoutěžená cena je prakticky shodná s hodnotou, jakou SŽDC předpokládala v zadávací dokumentaci (1,314 miliardy korun). Součástí zakázky je i částečná rekonstrukce stanice Šakvice včetně změny uspořádání kolejiště a vybudování ostrovního nástupiště. V Hustopečích se vybudují dvě nástupiště s délkou hrany 170 metrů. Cestujícím bude sloužit nový informační systém. Dále se zde nainstaluje staniční zabezpečení 3. kategorie, které se bude dálkově ovládat z CDP Přerov. Díky uvedeným úpravám se cestující dostanou vlakem z Hustopečí až do centra Brna za 35 minut. Takovou dobu zvládají vlaky i dnes, jen cestující musí přestoupit.
Změna má umožnit přímý vjezd od Brna na regionální dráhu a opačně. Současně dojde ke kompletní rekonstrukci stanice Hustopeče. Vlaky na trati budou jezdit maximální rychlostí 85 kilometrů za hodinu. Jihomoravský kraj už ve smlouvě s Českými dráhami zveřejnil chystané návrhy jízdních řádů pro přímé spojení Brno – Hustopeče. Ty ale počítají s jízdní dobou přes 50 minut.
Podle harmonogramu, který je součástí smlouvy, má stavba začít v září, kompletně hotovo má být v červenci 2021. Podle tiskové zprávy SŽDC budou práce hotovy ale už v prosinci příštího roku.
Jde o další úsek, který se letos začíná na tuzemské železnici elektrizovat. Už dříve začala letos elektrizace trati do Litvínova a Židlochovic. V obou případech jde rovněž o úseky, které mají umožnit přímé spojení s krajskými městy.