lot
Doprava ve městě

DPP vrací do provozu autobusy s úpravami pro Airport Express. Na linku 100 ze Zličína

Iveco Crossway v majetku DPP. Foto: DPP
Iveco Crossway v majetku DPP. Foto: DPP
Airport Express dál nejezdí, DPP proto využije autobusy se speciálními policemi na zavazadla u linky 100.

Po téměř půlroční pauze se v pondělí objeví v provozu Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) opět autobusy Iveco Crossway se speciálními policemi pro přepravu zavazadel.

Půjde o autobusy, které jezdily do března na lince Airport Express z Hlavního nádraží na Letiště Václava Havla. Po pozastavení linky ale zůstaly nevyužité. Teď se objeví na lince 100 ze Zličína na Letiště Václava Havla. „Na Crosswayích se nám povedlo během letních měsíců doplnit zasklení kabiny řidiče, které je standardem u všech ostatních autobusů DPP. Důvodem obnovení nasazení těchto autobusů je efektivnější využívání vozidel během koronakrize, kapacitně současným potřebám provozu na lince 100 vyhovují totiž více než kloubové autobusy a mají oproti kloubovým autobusům nižší spotřebu nafty,“ vysvětlil vedoucí oddělení komunikace DPP Daniel Šabík. Dosud na lince jezdí kloubové autobusy SOR NB18.

U spojů Airport Express došlo od letošního roku k zásadní změně. Linka, která byla původně objednávána samostatnou smlouvou, byla nově zařazena do prodloužení smlouvy o závazku veřejné služby mezi hl. m. Prahou (zastoupenou Ropidem) a DPP. Dopravce tedy zůstal stejný: DPP. Ten letos na začátku roku ke čtyřem původním téměř třináctimetrovým autobusům Crossway dokoupil první patnáctimetrový a plánoval vysoutěžit další. Autobusy mají speciální prostor pro přepravu zavazadel.

Kdy se vrátí linka Airport Express zpět, zatím není jasné. Poptávka po létání výrazně propadla. „Nejbližší realistický termín obnovení provozu linky je nyní na Velikonoce příštího roku. Záviset bude ale samozřejmě na vývoji počtu leteckých cestujících,“ dodal mluvčí Ropid Filip Drápal.

Linka Airport Express byla v roce 2019 jedinou ze všech autobusových v rámci pražské MHD, která si dokázala na sebe vydělat díky odlišnému, vyššímu tarifu. Náklady na provoz linky činily 30 milionů Kč, tržby pak 34,6 milionů Kč.

Odebírat
Upozornit na
guest
8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JKR

Současný JŘ linky 100 (http://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/100/20200831/100_linka.pdf ) je docela nešťastný – s 30min. v sedle PD a koncem provozu 20:40.
Kéž by zmenšení busů vedlo ke zlepšení parametrů provozu (linka neslouží jen pro letecké cestující, kterých ubylo).

Jarda

Hlavně ať si nenasadí značku SÓR, to je takový krumpl, že se v tom nedá jezdit.

Urban Transport Lover

autobusy SOR jsou skvělá vozidla – mnohem lepší než MAN, Iveco, Scania atd…
jezdim zim denně a nedám na to dopustit!

Leoš Konečný

To mel byt vtip mesice? Dobrej

Divočák

ono už se opět naplno létá ?

kubiqcz

Však jen to v článku napsáno, že ne… a proto je méně cestujících na 100 a proto jsou tam zbytečný klouby a půjdou tam tyhle Crosswaye. Chce to pořádně číst.

Leinad

Já to pochopil tak, že 15m s poličkou na kufry je na letištní linku „větší“ než 18m kloub s kuframa v neprůchozí uličce 😀

dopravák

Konečně zase jednou něco aspoň trochu smysluplného z „dílny ROPIDu + DPP“ – mnoho toho (ku škodě nás všech) většinou není …