DPP řeší, zda nebude levnější přestavět tramvaje T3 na „wany“ u externí firmy

Vítěz soutěže může získat smlouvu až na 65 tramvají, dodavatele skříně již DPP má.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vypsal soutěž na modernizaci tramvají T3R.P na T3R.PLF. Jde o úpravy starších vozů na částečnou nízkopodlažnost pro provoz na nočních linkách. Tramvaje s nízkopodlažní částí uprostřed vozu získaly přezdívku „wany“. Původně podnik plánoval, že si je upraví sám, nakonec ale zvažuje i variantu externího dodavatele.
V zakázce na rámcovou smlouvu v hodnotě 262 milionů korun hledá dodavatele na úpravy až 65 tramvají T3R.P, v druhé části pak na úpravy osmi tramvají KT8D5.
Modernizace dalších tramvají T3R.P je projekt, o kterém se mluví v Praze několik let. Schválilo ho ještě za bývalého politického vedení města představenstvo v roce 2018. Podle vedoucího oddělení komunikace DPP Daniela Šabíka je důvodem soutěže ověření, zda se vyplatí DPP upravit vozy ve vlastní opravně tramvají v Hostivaři nebo najít externího dodavatele. „Může jít o kombinaci obou variant,“ dodal Šabík. Praha je společně s Ostravou jediným městem v Česku, kde zůstává noční doprava zajišťována tramvajovými linkami.
Na noční spoje nasazuje DPP hlavně vysokopodlažní vozidla, v omezené míře i „wany“. „Je to čistě z pragmatických důvodů, protože k projevům vandalizmu na vozidlech dochází nejčastěji v noci. Na druhé straně je požadavkem POV (Pražská organizace vozíčkářů), Komise Praha bez bariér HMP a ROPIDu zajistit nízkopodlažnost tramvajových spojů i na nočních linkách,“ dodal Šabík.
DPP už loni vysoutěžil dodavatele skříní na tramvaje T3R.PLF. Celkem 65 skříní dodá Pragoimex za 226 milionů korun.