Kupovat nové tramvaje pro bezdomovce a opilce? To se fakt vyplati…😆
Zbyněk
2 let
Budu asi za hajzla, ale nebylo by levnější vozíčkáře vozit k tomu upravenými taxíky?
Děsí mě velmi nákladné úpravy infrastruktury, které nikdo z postižených nevyužívá a ani nemůže smysluplně využít (pupíky na chodnících), které vadí 100% ostatních lidí, místa vyhrazená pro invalidy, která vždy zejí prázdnotou a které nemá člověk s momentálním problémem hybnosti šanci použít, protože na to nemá ten správný glejt.
Bezbariérový přístup není o tom, jak dopravit vozíčkáře z místa A do místa B.
Je to přístup k lidem s handicapem, který je vede k nezávislosti na okolí. Handicapem můžou být i hole, brýle nebo kočárek.
Můžete to být i vy když vám „rupne v koleni“. Pro lidi vyššího věku jsou ty tři schody docela peklo i když nejsou oficiálně ZTP nebo na vozíku.
Karel
2 let
Škoda že organizace „vozíčkářů“ nedokázala při „výběrovkách“ na železničních tratích prosadit dopravce s nízkopodlažními vozidly – ARRIVA – hlavně že mají WIFI a zástrčky,ale v rychlících nemají ani 1.třídu. Takže komentovat jejich požadavky pro DPP je celkem roztomilé….
Ono v nízkopodlaží nejde jen o vozíčkáře ! Ale i osoby s problémy dolních končetin ! At trvalého nebo dočasného rázu. Sportovec Klaus se zlomeným kotníkem by nízkopodlažní MHD jistě uvítal než partu vemolů vnášených ho po schodech do vozu podobně jako MZ !!
Vendelin
2 let
Tak on i ten DPMB si na počátku milénia nechával modernizovat tramvaje dodavatelsky, aby si je nakonec zase dělal sám.
Luděk
2 let
Nechci shazovat výkon ÚD DPP protože nedělají jen Wany ale je zajímavé srovnání s ÚD DPMB a jejich skládání EVO2.
Skříň 8286 dodána 2.12.2020 ještě nejezdí oproti tomu skříně 1833 dodané 10.12.2020 už jezdí spolu s dalšími 5 vozy a to se Brně taky nedělají jen EVa.
Jakou? Dávat na noční linky celou 15T? To je nehospodárné energeticky, opotřebením vozidla, a navíc se všechny nevejdou do zastávek na garantované přestupy.
No…za takových 25 let budou retro linky č. 1, 11, 13, 19 a 25 – na těch totiž budou jezdit pouze 15T, kdežto na ostatních bude provozován standardní park KT8 a T3 (ale nový od Pesy).
Pravda…a 8 a 17 pouze v režii 14T…
Peeetr
2 let
Levnější možná, ale výhodnější s pak obdrženou „kvalitou“ určitě ne.
Miroslav Zikmund
2 let
Pokud bude vandalismus trestán jen podmínkami nebo peněžitým trestem, který jen na…e, ale nebolí, tak se nic ve společnosti nezmění …
Takhle to nefunguje. Vyse trestu nema na kriminalitu moc velky vliv. Vandalove pocitaji s tim, ze je nikdo nechyti (a v drtive vetsine pripadu maji pravdu). Navic – plnit veznice hejskama, ktery z nudy delaj ptakoviny nezni jako spravny ani levny reseni. Zkuste vymyslet neco chytrejsiho.
Ono se hlavně aparátu nechce. Policii se to moc nechce řešit i když je někdo lapen, nechce se dávat alternativní tresty (práce je ideální, mlaďasům ukáže co to je hodnota). A když se nechce, tak je to těžký, škrabalové pak mají beztrestné konání, což posiluje sebevědomí i opatrnějších jedinců a tak to narůstá.
V první řadě bych poznamenal, že dopravní podniky by s vandalismem měly bojovat. Kamery, okenní fólie, nebýt laxní a podávat trestní oznámení. Pomůže to řešit problém a ušetří to peníze. Nemám žádný právní vzdělání. Ale dávat lidi do vězení kvůli vandalismu je přes čáru. Serou mě sprejeři? Neskutečně. Ale kdybys každýho co chytneš odsoudil “natvrdo”, nemáš ty lidi za chvíli kam dávat a přesně takový jako ty si začnou stěžovat “pRoČ sTáT uDrŽuJe ToLiK LiDí v BaSe”. Navíc, hmotný škody jsou to poslední, co by se mělo v český justici reformovat, teď by se energie měla věnovat třeba na znásilnění,… Číst vice »
V Ostravě se vybrousil všechny okna od rýh(mimo T6 a T3),zamalovali malůvky,dali folie a hlavně kromě výše zmíněných i kamery v HD.pak stačili 3 reportáže na nové a v deníku,že policie hledá…pustilo se video z vozu a je klid .jak kdysi nebylo ani jedno okno bez rýhy a vůz bez malí ky.tak teď je to absolutně bez..fakt to zabralo.nerikam,že se sem tam naka maluvka nenajde,ale je toho fakt míň než minimum.
Nesouhlasím, že nebude ty lidi kam dávat. Já myslím, že těch sprejerů zas tolik není, často to dělají stále známé party. A pokud uvidí, že je skutečně začnou chytat i trestat tak se motivace k jejich rebelskému chování poněkud sníží. Nejlepší trest stejně bude manuální práce.
Nově už Škoda Pars, ale myslím si, že v Parsu naopak mají co dělat. WLABmee, 646 a 845 pro Arrivu, a dále různé opravy loko, vozů jak pro ČD tak pro RJ, a navíc co vím Pars nikdy nedělal Wany, spíše je to zakázka pro Pragoimex nebo KOS, kde se taky moc kvalitně nemodernizuje viz Bdtee 276 🙃
Název wana vznikl tak, že NP část uprostřed připomíná vanu a to W v té době bylo tak nějak v módě, prostě in. Ostatně skoro všichni máme v počítačích ty Windejsy.
Potom ještě existoval wlk, možná ještě existuje. Jedná se normální T3R.P, které byla ve stejném laku jako wana a používala se jako druhý vůz v soupravě s wanou. Jednak to bylo kvůli estetice a potom kvůli tomu, že nástupní ostrůvky jsou tak akorát na délku 4xT3, takže to mělo být znamení pro řidiče, že když tam stanicuje wana s wlkem, tak už se tam druhá souprava nevejde.
Nemáte pls někdo odkaz na ty wan repasy?
Na trhu sú aj 100% NP sólo tramvaje. Ale keď Praha tak strašne túži po retro vozoch. 🙂
Ty asi nebudou za 4 miliony za kus.
A teď se musí šetřit…když musela vzít 310 tramvají ze Scheißewerke Pilsen…
Praha, výkladná skriňa celej republiky, nemá na tramvaje prostriedky? To snáď nemyslíte vážne!
Je to v článku. DP nasazuje na noc úmyslně tyto tramvaje kvůli vandalům. Může koupit nové, jenže tam pak vzniká obrovská škoda.
viz odpoved „plechaci“
Kupovat nové tramvaje pro bezdomovce a opilce? To se fakt vyplati…😆
Budu asi za hajzla, ale nebylo by levnější vozíčkáře vozit k tomu upravenými taxíky?
Děsí mě velmi nákladné úpravy infrastruktury, které nikdo z postižených nevyužívá a ani nemůže smysluplně využít (pupíky na chodnících), které vadí 100% ostatních lidí, místa vyhrazená pro invalidy, která vždy zejí prázdnotou a které nemá člověk s momentálním problémem hybnosti šanci použít, protože na to nemá ten správný glejt.
Bezbariérový přístup není o tom, jak dopravit vozíčkáře z místa A do místa B.
Je to přístup k lidem s handicapem, který je vede k nezávislosti na okolí. Handicapem můžou být i hole, brýle nebo kočárek.
No jo…ale kolik těch lidí je?
15 000 v republice?
Cca 75 000 osob, pokud přihlížíme pouze k postižením omezující pohyb.
Pardon, špatné číslo celkový počet osob s pohybovým nebo tělesným postižením je 830 000 podle dat ČSÚ z r. 2018.
Můžete to být i vy když vám „rupne v koleni“. Pro lidi vyššího věku jsou ty tři schody docela peklo i když nejsou oficiálně ZTP nebo na vozíku.
Škoda že organizace „vozíčkářů“ nedokázala při „výběrovkách“ na železničních tratích prosadit dopravce s nízkopodlažními vozidly – ARRIVA – hlavně že mají WIFI a zástrčky,ale v rychlících nemají ani 1.třídu. Takže komentovat jejich požadavky pro DPP je celkem roztomilé….
Ono v nízkopodlaží nejde jen o vozíčkáře ! Ale i osoby s problémy dolních končetin ! At trvalého nebo dočasného rázu. Sportovec Klaus se zlomeným kotníkem by nízkopodlažní MHD jistě uvítal než partu vemolů vnášených ho po schodech do vozu podobně jako MZ !!
Tak on i ten DPMB si na počátku milénia nechával modernizovat tramvaje dodavatelsky, aby si je nakonec zase dělal sám.
Nechci shazovat výkon ÚD DPP protože nedělají jen Wany ale je zajímavé srovnání s ÚD DPMB a jejich skládání EVO2.
Skříň 8286 dodána 2.12.2020 ještě nejezdí oproti tomu skříně 1833 dodané 10.12.2020 už jezdí spolu s dalšími 5 vozy a to se Brně taky nedělají jen EVa.
Tak ony se v OT nedělají jen wany a Praha má tramvají poněkud víc než Brno.
A taky poněkud více vozoven a patřičného personálu.
To ano. I když ve vzdálené budoucnosti bude kontrakt s Pesou na 100 sólotramvají s opcí na dalších 400…
Tyhle starý retro tramvaje jsou sice hezký, ale do dnešní doby už nepatří. Nechat na retro lince a na zvláštní a turistické jízdy a zbytek do šrotu.
A čím se bude jezdit ?
plne nizkopodlazni tramvaji?
Jakou? Dávat na noční linky celou 15T? To je nehospodárné energeticky, opotřebením vozidla, a navíc se všechny nevejdou do zastávek na garantované přestupy.
Majkl dá sponzorský dar Praze ve výši celkové ceny potřebného počtu nových tramvají 🙂
Ty budeš z Brr no
No…za takových 25 let budou retro linky č. 1, 11, 13, 19 a 25 – na těch totiž budou jezdit pouze 15T, kdežto na ostatních bude provozován standardní park KT8 a T3 (ale nový od Pesy).
Pravda…a 8 a 17 pouze v režii 14T…
Levnější možná, ale výhodnější s pak obdrženou „kvalitou“ určitě ne.
Pokud bude vandalismus trestán jen podmínkami nebo peněžitým trestem, který jen na…e, ale nebolí, tak se nic ve společnosti nezmění …
Takhle to nefunguje. Vyse trestu nema na kriminalitu moc velky vliv. Vandalove pocitaji s tim, ze je nikdo nechyti (a v drtive vetsine pripadu maji pravdu). Navic – plnit veznice hejskama, ktery z nudy delaj ptakoviny nezni jako spravny ani levny reseni. Zkuste vymyslet neco chytrejsiho.
tak jako nápadů by bylo hafo, ale teda v právním státě asi nemají místo no… stejně ten obecní pranýř měl svý kouzlo.
On by se dal modernizovat na reflexni vestu, lopata a koště už byly tehdy známé.
Ono se hlavně aparátu nechce. Policii se to moc nechce řešit i když je někdo lapen, nechce se dávat alternativní tresty (práce je ideální, mlaďasům ukáže co to je hodnota). A když se nechce, tak je to těžký, škrabalové pak mají beztrestné konání, což posiluje sebevědomí i opatrnějších jedinců a tak to narůstá.
Vidím že jste moudrý, rozhodný, charakterní… nechtěl byste pomoci řešit tento problém zvýšením celkové úrovně policie (vstupem)?
Nechtěl. Nemůžu se rozkrájet. Své schopnosti využívám ve svém oboru. Každý by měl svou práci dělat co nejlépe to jde.
Fyzické tresty
Ten trest musí hlavně bolet a odrazovat od páchání lumpáren všeho druhu.
V první řadě bych poznamenal, že dopravní podniky by s vandalismem měly bojovat. Kamery, okenní fólie, nebýt laxní a podávat trestní oznámení. Pomůže to řešit problém a ušetří to peníze. Nemám žádný právní vzdělání. Ale dávat lidi do vězení kvůli vandalismu je přes čáru. Serou mě sprejeři? Neskutečně. Ale kdybys každýho co chytneš odsoudil “natvrdo”, nemáš ty lidi za chvíli kam dávat a přesně takový jako ty si začnou stěžovat “pRoČ sTáT uDrŽuJe ToLiK LiDí v BaSe”. Navíc, hmotný škody jsou to poslední, co by se mělo v český justici reformovat, teď by se energie měla věnovat třeba na znásilnění,… Číst vice »
Kamery a fólie máme, ale pokud sprejera nechytíš, tak je ti oboje celkem k ničemu.
V Ostravě se vybrousil všechny okna od rýh(mimo T6 a T3),zamalovali malůvky,dali folie a hlavně kromě výše zmíněných i kamery v HD.pak stačili 3 reportáže na nové a v deníku,že policie hledá…pustilo se video z vozu a je klid .jak kdysi nebylo ani jedno okno bez rýhy a vůz bez malí ky.tak teď je to absolutně bez..fakt to zabralo.nerikam,že se sem tam naka maluvka nenajde,ale je toho fakt míň než minimum.
Proč ty vandaly hned zavírat do basy? Stačily by veřejně prospěšné práce, ideálně po nocích umývat tramvaje.
Za bílého dne, zametat na place tam, kde bydlí. Ať ho poznají, ať se ho zeptají.
Ano, taky jsem pro tresty manuální prací, ty jsou pro tyhle týpky nejvíc odstrašující 🙂
Nesouhlasím, že nebude ty lidi kam dávat. Já myslím, že těch sprejerů zas tolik není, často to dělají stále známé party. A pokud uvidí, že je skutečně začnou chytat i trestat tak se motivace k jejich rebelskému chování poněkud sníží. Nejlepší trest stejně bude manuální práce.
Já bych je neudržoval ve vězení, ale rovnou střílel 😅😅😅
zPras to zNova Šumperk zas nemá co dělat ?
Nově už Škoda Pars, ale myslím si, že v Parsu naopak mají co dělat. WLABmee, 646 a 845 pro Arrivu, a dále různé opravy loko, vozů jak pro ČD tak pro RJ, a navíc co vím Pars nikdy nedělal Wany, spíše je to zakázka pro Pragoimex nebo KOS, kde se taky moc kvalitně nemodernizuje viz Bdtee 276 🙃
Nemají tam na starosti řadu 380? (Což je bohužel smutný příběh)
Neví někdo prosím z čeho je odvozen ten název „wana“? Moc to nechápu, doteď jsem myslel, že je to vana 🙂
No vana to je, ale není to dvojité kvůli tomu, že při pohledu z boku kvůli středním dveřím ty okna dělají tvar W?
Název wana vznikl tak, že NP část uprostřed připomíná vanu a to W v té době bylo tak nějak v módě, prostě in. Ostatně skoro všichni máme v počítačích ty Windejsy.
Potom ještě existoval wlk, možná ještě existuje. Jedná se normální T3R.P, které byla ve stejném laku jako wana a používala se jako druhý vůz v soupravě s wanou. Jednak to bylo kvůli estetice a potom kvůli tomu, že nástupní ostrůvky jsou tak akorát na délku 4xT3, takže to mělo být znamení pro řidiče, že když tam stanicuje wana s wlkem, tak už se tam druhá souprava nevejde.
Ale vejde, jenom nepohybliví cestující nebudou moct vylézt ze zadních dveří 😀