DPP objednal 79 nových autobusů Iveco a SOR, poprvé i hybridy
Autobus Iveco Urbanway Hybrid 18M pro DPP. Foto: DPP
Kloubové autobusy splňují definici částečně čistého vozidla podle evropské směrnice.
Kloubové autobusy splňují definici částečně čistého vozidla podle evropské směrnice.
Tak jdu pátrat, jestli 20 hybridních kloubových autobusů Iveco Urbanway Hybrid 18M umí plavat, nebo létat, nebo v čem ta hybridnost spočívá.
Že je napůl moderní a napůl veterán.
Hybrid = kříženec, míšenec
Můžete hádat jednou, „kříženec“ čeho tam vznikl.
Tak ještě aby jimi měl kdo jezdit, jak se omezuje provoz při výlukách…
Iveco Crossway LE 14,5M nejezdí jen na Airport Express, ale DPP je zařazuje i na linku 100 a to tedy není úplně výhra. Mají u středních dveří 2 police na zavazadla a za středními dveřmi klasické sezení 2+2. Jenže bus přijede na T1, nasednou cestující, ale protože je poloprázdný, nedají zavazadla do polic a nechají je volně na ploše. Potom přijede bus na T2, kde se zaplní, jenže přes zavazadla na ploše se nedá dostat k policím a pak se přes stejná zavazadla nedá dostat k místům na sezení, takže od T2 odjíždí bus s narvanou přední částí stojícími cestujícími… Číst vice »
Vy máte starosti… 🤦♂️
Já jsem tím jel a stát na jedné noze mezi těžkými kufry, když je vzadu místo, ale nedá se k němu dostat, opravdu není to, co bych chtěl v MHD zažívat. Dokud tam jezdily kloubové busy nízkopodlažní po celé délce a ne jen v přední polovině, nestávalo se to. Toť vše.
Také jsem na to na lince 100 zíral, na Zličíně i T2 k tomu většina lidí přijde zezadu a ty úzké dveře se schodama tam…
Ted jsem tim busem jel na letiště… No co to je ty sedačky? :O
Tomu nerozumím.
Z toho si nic nedělej, jsme zvyklí.
dva, kdo tomu nerozumí. Tak jsme
Teď jsi to vyřešil…
A něco novýho ?
Netušíte někdo, jaká je situace s těmi již dodanými Streetwayi? Po dodání prvního v dubnu bylo všude psáno, že budou vozy vyjíždět do provozu v průběhu května. Došlo k nějakému zdržení, nebo jen chtějí zprovoznit zároveň všechny Streetwaye z první objednávky?
Jedná se o velmi probkematické vozy, u kterých je řešeno opravdu veliké množství závad. A nemusíte se bát, závady opravdu vyřešeny nebyly, jen má DPP nedostatek vozů a tak je nucen ustoupit a vozy v takovém stavu do provozu zařadit.
co je tam za závady?
Závady konstrukční nebo výrobní? První kategorie by se Ivecu měla omlátit o hlavu s černým puntíkem v kádrovém hodnocení a na tu druhou požadovat slevu, nebo jejich bezplatné odstranění v rámci záruky.
Co vím, tak závady s dveřmi a infotainmentem měly vozy pro ČSAD SČ (vypravovány zejména na linku 103). Ty už do provozu zasahují, ale jak moc uspokojivě se závady povedlo vyřešit netušim. Každopádně od Iveka bych čekal, že to pohlídá, když to prodává pod svým brandem.
Zrovna od Iveca bych nečekal vůbec nic.
Tie ICN budu pouzite kde?
Místo stávajících rozkládajících se BN 8,5.
na ně nebyla žádná soutěž ne?
Byla, ale už je to dávno, jen se zatím nečerpalo.
BN 8.5 u DPP už se začínají vyřazovat, a nejsem si jistý, jestli PID bude spokojen s tím to předat dopravcům typu About Me.
Tak lepší než SOR ale jinak žádnej zázrak. Dokázal bych si v Praze představit Mercedes, MAN nebo Volvo.
Radši teda SOR než Iveco…
Tak to ani omylem, jednou stačilo, že vyhrál výběrko na míru
Nevím, ale ty SORy zas tak velký přůsvih nebyly, byť samozřejmě, mohly by být lepší. U SORu by mi možná spíš vadil obchodní model. TNB 12, teda dnes TNS 12 je vlastně sebraná Škoda 30Tr, či 32Tr(tuším). Ekobus s nimi taky nějak rozvázal spolupráci, když si potom začal SOR brát plyňáky do vlastní režie, zřejmě bez dohody s Ekobusem.
Představovat si můžete hodně. Svět funguje ale trochu jinak.
Za jakou cenu se dají sehnat ty vaše preferované modely?
Tak asi budou dražší ale Praha je jeden z nejbohatších regionů v EU. A třeba MB jezdí ve Wroclavi. Jak to třeba tam dělají?
Tak asi tam začali tím, že se jim MB obtěžoval přihlásit do výběrka.
A proč se nepřihlásil tady? Není to tím, že vědí, že u nás proti SOR/Iveco nemají šanci? Pořád sem nepochopil proč jinde šanci mají a u nás ne? Logicky, všude, z verejnejch rozpočtů,jde hlavně o cenu .
Stále se soutěží na cenu, respektive náklady po celou dobu provozu vozidla. Zajímalo by mě, jaké podmínky soutěže byste nastavil, aby tam vycházely dražší, ale třeba pohodlnější modely. Praha může být bohatá, ale nemá peníze ani na nákup všech nových tramvají, stavbu metra a vnitřního okruhu, plus financování 80-90% provozu MHD přímo z rozpočtu. Proto se taky stále kupují nízkopodlažní verze T3 v šedesátikusové serii anebo rekonstruují obousměrné KT8 z Maďarska v počtu +- 15 kusů, které jsou z hlediska obsaditelnosti dost nepohodlné. Možná až se někdo odhodlá zdražit roční kupon na 10 tisíc, parkovné ještě na víc, ideálně za… Číst vice »
Praha je tak bohatá, že málem neměla ani na ty SORky.
Mýto i vyšší parkovné lze zavést už teď. Jenže autíčka se omezovat v Praze pořád nesmí.
S těmi T3 wana,to nebyl dobrej příklad.Ty se kupují hlavně kvůli jednomu šotoušovi ve vedení DP,nebudu jmenovat ale znalí vědí 😉,pro kterého jsou T3 modla tak si tímto aspoň zajistil,ze ho T3 budou doprovázet i na poslední cestě 🙂
A Volvo busy se v Evropě přestanou vyrábět v 1Q 2024.
Volvo s výrobou autobusů končí.
MAN jezdí hojně na příměstských linkách a nijak zásadně se to neodlišuje.
Citaro závisí od verze, ale taky nemám pocit, že by to vyčnívalo nad konkurenci.
To by bylo skvělé, ale tito výrobci se do výběrek nehlásí. A nedivím se jim, když nemůžou nabídnout cenu jako SOR nebo Iveco.
To je přesně o čem mluvím. Ale nikdo mi není schopen odpovědět proč jinde vyhrávají tihle lepší výrobci a jen naše a SK města zamořuje tahle traktorka
Tak je to i tím, co si dá dopravce do podmínek, a případně kolik je do toho ochoten investovat. Svým způsobem to, že u ICOMu v podstatě už tak před 20 lety začaly převažovat Mercedesy, a snad si i vyžádal vytvořit Setry S 415 LE, je dáno i tím, že si to mohl zafinancovat z nákladní dopravy, takže zatímco na atraktivních linkách mezi velkými městy Student Agency vytlačovala konkurenci svými, tehdy kvalitnějšími službami a zájezdovými busy vyšší kategorie, ICOM vylepšoval park na normálních meziměstských linkách, včetně menších komerčních. A ono už před 20 lety, kdo věděl a měl možnosti si… Číst vice »
Srovnavas nesrovnatelné, Icom,i když jezdí v závazku,tak je soukromá firma,a pokud splní zadání objednavatele,tak si může koupit autobusy jaké chce.
Ano, ICOM je soukromá firma, Arriva, respektive její předchůdci a třeba i ČSAD Střední Čechy, jsou vlastně taky soukromí. Jen prostě nemají ty požadavky, a případně ani peníze, jako ICOM. Pravda, u ICOMu asi úplně všechno v pořádku taky není, ale to není diskuze o vozidlech.
Třeba u DPP je to úplně jednoduché – mají vlastní „servisní zázemí“ v podobě dílen DPP, takže si většinu závad dokáží na busech opravit sami. Jenže k tomu potřebují jak vybavení servisu, tak i dílenské příručky. A to nechce MAN ani Mercedes poskytnout. S MANy jsme u Arrivy jezdili na servis do Průhonic (protože vozy byly leasnutý), takže to většinou znamenalo den vozu mimo linku (půlden tam a půlden zpátky), někdy to šlo na objednaný termín do servisu, ale protože neměli zrovna kapacitu, klidně tam auťák 3 dny stál…
Tohle DDP u SORek neřeší, maximálně to přetáhnou do jiné dílny…
A co teprve sem dostat tohle: https://cs.wikipedia.org/wiki/Greyhound_Lines#/media/Soubor:Greyhound_Lines_Prevost_X3-45_86004-2009_livery.jpg ? Samozřejmě, asi by to bylo obtížné, ale představit si to lze. I když myslím, že je dobré zůstat u Evropských značek, které mají nějak rozumně blízko výrobu. Osobně bych místro Streetwayů viděl radši Citara, nebo něco, co se vyrabí opravdu poblíž a má svou kvalitu, ale holt Streetwaye jsou levné, asi i levnější než SORy.