DPP nakoupí až 60 midibusů Solaris a SOR, poprvé i třídveřové

Midibus Solaris Urbino 10,5. Foto: SolarisMidibus Solaris Urbino 10,5. Foto: Solaris

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) nakoupí až šedesát nových midibusů. Vítězem dvou zakázek na rámcové smlouvy na vozy kategorie

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) nakoupí až šedesát nových midibusů. Vítězem dvou zakázek na rámcové smlouvy na vozy kategorie midibus a midibus plus se staly společnosti SOR Libchavy a Solaris Bus & Coach S.A. O uzavření smlouvy informoval DPP v tiskové zprávě.

Od SOR Libchavy koupí DPP až 20 midibusů SOR BN 9,5 s cenou 5,15 milionu korun za kus, od polského výrobce pak až 40 midibusů plus Solaris Urbino 10,5 s cenou 5,5 milionu korun za kus. Součástí kontraktu je pětiletá záruční doba. Celková hodnota kontraktů může dosáhnout 333 milionů korun.

Dodávky midibubusů nastanou po uzavření dílčích prováděcích smluv, do konce roku by se v Praze mělo objevit 20 midibusů od Solarisu pro linky 101 (Tolstého – Skalka – Zentiva) a 138 (Ústav Akademie věd – Sídliště Spořilov – Skalka – Sídliště Skalka).

„Oba tendry nám opět potvrdily, že se DPP vyplatilo neslevovat ze svých nároků na 5letou záruční dobu a servis vozů vlastními silami. Ukazuje se, že tyto podmínky dokážou splnit nejen čeští výrobci, ale také zahraniční, v tomto případě společnost Solaris Bus & Coach S.A. patřící do významné španělské skupiny CAF,“ řekl Jan Barchánek, vedoucí jednotky Provoz Autobusy DPP. Naráží tak na nedávno zrušenou soutěž na velkokapacitní autobusy, kam nepřišly žádné nabídky i kvůli pětileté záruce.

Podle Barchánka nevzniká rámcovou smlouvou povinnost vozy odebrat, objednávat je bude podle potřeb vozového parku DPP. „Letos se v první fázi soustředíme na nákup 20 vozů typu midibus plus, tedy prodloužené třídveřové verze. Mimochodem jejich nasazení bude pro DPP premiérové – tento typ autobusů DPP v novodobé historii zatím neprovozoval,“ dodal.

Nové midibusy či midibusy plus mají výrobci za povinnost dodat DPP do 9 měsíců od podepsání prováděcí smlouvy. Jednotková cena nových vozidel bez DPH je dle nabídek vítězů veřejných zakázek 5 148 800 Kč za midibus a 5 499 760 Kč za midibus plus. V pořizovací ceně vozidla je započteno vybavení odbavovacím a informačním systémem a také prodloužená pětiletá záruční doba. Servis nových vozů si bude provádět DPP vlastními silami. Oba typy midibusů jsou nízkopodlažní a plně klimatizované. Pohonnou jednotkou je dieselový motor splňující nejvyšší normu EURO VI. Nové midibusy i midibusy plus budou také vybaveny zařízením pro počítání přepravených cestujících, kamerovým systémem a automatickým hasícím systémem v motorovém prostoru.

Midibus SOR BN 9,5. Foto: Lukáš Vrána / Wikimedia Commons

SOR BN 9,5 Midibus SOR BN 9,5. Foto: Lukáš Vrána / Wikimedia Commons

SOR BN 9,5 – základní technické údaje:
Typ: BN 9,5
Výrobce: SOR Libchavy spol. s r.o.
Délka: 9 600 mm
Šířka: 2 525 mm
Výška: 2 950 mm
Počet dveří: 2
Obsaditelnost: 76 osob
Motor: FPT Industrial S.p.A, F4AFE612G, vznětový šestiválec
Emisní norma: EURO VI
Objem válců: 6 728 cm3
Převodovka: ZF EcoLife, automatická šestistupňová

Solaris Urbino 10,5 – základní technické údaje:
Typ: Urbino 10
Výrobce: Solaris Bus & Coach S.A.
Délka: 10 500 mm
Šířka: 2 550 mm
Výška: 3 050 mm
Počet dveří: 3
Obsaditelnost: 86 osob
Motor: Cummins ISB6.7 E6 280B, vznětový šestiválec
Emisní norma: EURO VI
Objem válců: 6 692 cm3
Převodovka: VOITH DIWA 6, automatická čtyřstupňová

Tagy 5 Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp midibusy Solaris Solaris Urbino 10 SOR BN9 SOR Libchavy Top
40 komentářů