O moravské rychlíky mají zájem tři dopravci. Rozhodne hlavně cena

RegioJet v Hranicích na Moravě. Foto: Miroslav Volek / Flickr.comRegioJet v Hranicích na Moravě. Foto: Miroslav Volek / Flickr.com

Dvojici stávajících dopravců doplňuje mezi zájemci Leo Express.

Odebírat
Upozornit na
guest
275 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Doporučuji všem, co nadávají na RJ na R8, zkusili jezdit po S6. Když pominu současnou výluku, tak je RJ jak pětihvězdičkový hotel. I když chápu, že je to asi jako říct, že mám auto lepší než trabant.

Studý Chudent

> S6 neobjednává MD, ale kraj
> na S6 asi nemá cenu na 5 let požadovat nový motoráky a platit vysoký odpisy, když by kolem 2030 měly být dráty

Michal

– To je problém dopravce, který mě jako cestujícího nezajímá.
– Do Zlína je taky v plánu elektrifikace a přesto tam už jezdí normální vlaky.

Jiří Dvořáček

Osobně si myslím, že to zůstane nám, tedy ČD. Za prvé je to pouze přechodná smlouva na 6 let s velkým podílem NAD v následujících letech mimo linku R13. Navíc ČD může pokračovat se současným vozovým parkem, nemusí tedy řešit žádné odkupy anebo shánět další vozidla, a také hlavně se současnými zaměstnanci, které nemusí nikomu přetahovat a ani si je vycvičit z ulice. Sice se to nezdá, ale nejsou to zrovna malé náklady. Odhaduji, že to dopadne jako u ibalginů. Obávám se až o další návaznou a již plnohodnotnou smlouvu na 15 let.

Daniel Jablonecký

Pokud ČD tohle všechno dokáží zohlednit v nejlepší předložené ceně, pak ano, vyhrají.

pohoda

ČD nemohou pokračovat se současným vozovým parkem když bd a bdtee nemají klimatizaci …. v podmínkách je že každý vůz musí mít wifi a klimatizaci

Pavel Skládaný

Je prokázáno, že wifi ovlivňuje zdraví a poškozuje mozek. já bych to v soutěžích naopak zakázal.

NightmareFreddy

Pracujete s počítačem, který je připojen k síti (internetu) kabelem?

Kicruj

To je jedno signál mu jde od sousedů, leda by bydlel někde na samotě.

NightmareFreddy

Tak já doufám, že se uvolní dost vozů z jiných linek, které předávají ČD konkurenci 🙂

Stepan58

Nevíte, jestli je tam požadavek na 160km/h? Třeba u R12 dávají ČD některé vozy na 140, které ztráci mezi Olomoucí a Mohelnicemi zbytečně čas.

pohoda

u R12 je minimálně 140 a ostatních linek 160 kromě posilových linek u těch 140

Kubikula

Jsem jediný komu vadí ten chaos s dopravci na železnici ? Chápu, že je potřeba konkurence aby šla kvalita nahoru, ale současný stav mi vůbec nevyhovuje Každý kraj svůj IDS, jiná mobilní aplikace, většinou nekompatibilní mezi sebou, to stejné dopravci. Nechci si instalovat X různých aplikací a trvávit hodinu přípravou jaké jízdenky si musím koupit, aby mě to vyšlo co nejlevněji zkoumat, kde ještě můžu jet na krajský tarif a kde už musím mít jiný lístek atd. v případě jakékoliv neočekávané události (a že se dějí každý den) zase jenom problémy. Můžu jet s lístem který mám tímhle vlakem ?… Číst vice »

JanO

Co se jízdenek IDS týče, tak je také háček v tom, že například Nezamyslice některé rychlíky projíždí a IDS jízdenky tak v nich nenavážete. IDSOK ve vlaku nekoupíte, IDSJMK ano,. Jednou vás omezuje časová platnost, jindy zase počet zón. Takže souhlasím s tím, že je v tom chaos.

Stráťa

Asi nejste ale víc lidí ocení integraci autobusu, vlaku a MHD pro každodenní cestu do práce, školy atd. než jednotnou jízdenku na občasný výlet vlakem.

Daniel Jablonecký

Chaos s dopravci? Kde? V čem je problém?

Kubikula

Olomoucký kraj má svoji mobilní aplikaci. Jmenuje se MobilOK_new (starší verze byla MobilOK, tak aby se to nepletlo). V této super úžasné aplikaci můžu mít nahraný roční lístek na MHD Olomouc, ale nemůžu ho v ní koupit, koupit jde jenom kombinace MHD Olomouc + nějaká jiná zóna. Taktéž nejde koupit jednotlivý lístek na MHD, opět jenom MHD + více zón. Pak existuje druhá aplikace DPMO, kde si můžete koupit jednotlivé lístky jenom na MHD Olomouc, ale bez dalších zón, nahrátí roční jízdenky nepodporují. Suma sumárum: koupit roční listek si lze na stránkách DPMO, ale nejde nahrát do jejich aplikace, na… Číst vice »

michalspina

ano — liberalizace už většinu svých výhod vyčerpala, respektive je překrývají nevýhody, které stát není schopen či ochoten řešit, ať už jde tarifní chaos a předražený OneTicket (v podstatě fiasko s 1% podílem prodaných jízdenek) nebo — v případě open access — o léta se táhnoucí neplnění dopravní obslužnosti ráno z Olomouce do Ostravy a večer zpět…

Stráťa

Tak to ani náhodou, výhody liberalizace výrazně převyšují její nevýhody.

Pavel Skládaný

Hlavně aby na R8 přestal jezdit žlutý, už mám té „kvality“ plné zuby a raději jezdím přes Břeclav. Děkujeme, odejděte, klidně si tři pětky připlatím.

luke.pl

Nepiste sem, ale na ministerstvo, na hejtmanstvi….Dokud urednik (jeste lepe politik) nebude zavalen stiznostmi, nic se nezmeni a oni budou zit ve sve dokonale bubline 🤷‍♂️

Lol Phirae

Přesně, téhle agónie už mám delší dobu až po krk. Raději o pár pětek dráž než tato hrůza. 🙁

Posleda

A neznamená tahle soutěž, že přes Břeclav to bude stejný dopravce? I když se stávajícími vozidly a stejným převzatým personálem?

L. P.

Kdyby byl opravdu zájem dostat cestující z aut do vlaků, tak nemůže být cena jediným kritériem. Tohle je nepřímý vzkaz cestujícím, že úroveň cestování nikoho nezajímá. Stávající R13 v podání ČD je kvalitní linka a bude mi chybět 🙁

Jirka

Takže cestující do vlaků dostanete tím, že zdražíte jízdné?

Pan průvodčí

Pro podstatnou část cestujících není cena jediným a hlavním kritériem. Leo už to několik let dokazuje. Na koridoru nominálně nejdražší dopravce a prakticky vyprodaný.

Josef Pešek

Leo jezdí po trase s vysokou poptávkou. Na tratích do Horní Dolní je situace úplně odlišná.

Stadler

Se pojdte svezt treba jakekoliv odpoledne z Brna R13 a uvidite jaka je to “trasa do Horni Dolni”. Jestli se do toho vlaku teda jeste vejdete… 🤣

Vitek

Já jako strojvedoucí ČD vítězství RJ uvítám, když nástupní místo bude blízko od domu jdu do toho. Z platu co posílají české dráhy když poplatim hypo, energie a další srandy moc mě toho nezůstane.. A hlavně Jančura platí pojistku na blbost pro zeměstance takže okamžitě vystoupím z federace – už tu skupinu darmožroutů odmítám živit.

Jirka

Většina vašich kolegů to takhle nevidí, ale myslím, že kdo dřív uteče, vyhraje 🙂

dantex

A proč v té federaci teď jste?

Vitek

Proč asi přece kvůli pojistce.. tak jako 90% všech když sem se nasral a chtěl udělat pojistku sólo bylo by to dražší jak příspěvky federaci i s jejich pojistkou. Ten systém prostě mysli na vše

FP1

Jojo, nadávat na federaci to jo, ale pojistka + příspěvek ze sociálního fondu na úhradu spoluúčasti, to se hodí, že?
Jednotka mimochodem, každé 4 roky je možnost kandidovat do výboru a případně i výš, a něco teda změnit, když to jsou podle vás darmožrouti, co nic nedělají, zkusil jste to, nebo jen jako 90% chlapů jen nadávate, ale žádná snaha něco změnit?

Vitek

Ale jo přihlásil jsem se do výboru. Nečekaně jsem nebyl zvolen, když jsem aspoň prosil současného předsedu ať nevolí současné vedení federace říkal mě ti chlapi (Vincourové a spol) to chcou taky nějak doklepat takže asi tak

Practicus

klimatizace v každém voze, wifi, ale rozhodující je cena? – a hodinky s vodotryskem by nechtěli?

a tak, pravda je, že wifi a klima je v mnoha vozech – to že je nefunkční, je věc druhá

Stráťa

Klima a Wifi je samozřejmost a nijak se nevylučují s použitím ceny jako hodnotícího kriteria.

jirka

A co R 13, které objednává kraj, které končí ve Staráku? Nebo i ty objednává MD?

Juraj

Kraj si myslím jen platí za zastavení v menších zastávkách nad rámec objednávky. I na mnoha jiných rychlíkových linkách jezdí okrajové spoje ve zkrácené trase.

Vadym

Nektere spoje R13 jsou vedeny jako Sp a jsou v krajskych objednavkach

Domis

Ale ty nejsou vedeny InterPantery a nemají s touto soutěží nic společného.

Stadler

Vlozene spoje z Brna do Stareho Mesta jsou skutecne v objednavce Jihomoravskeho kraje. A nejedna se o okrajove casy, nybrz o posily ve spickach ;))

Zesp

No jo, tak i Moravu nám již tedy brzy obsadí žluťáci… Tak alespoň to na Bouzovy přinese konečně lepší vozový park, tak jak byl obrovský skok nahoru v kvalitě na R8. Bude zajímavé, jestli ty Pantery z R13 zůstanou modré, nebo si je Regiojet přebarví na žluto. Ale asi přebarví… Tím pádem se z Přerova bude s ČD dát jet jen Slováckým expresem (tedy jen do nejbližší soutěže) a pár EC směr BV či OV…

Daniel Jablonecký

Je to moravská firma, tak kde jinde by to měli lépe obsadit než na Moravě? 😀

Daniel Jablonecký

Vidím, že smysl pro humor je tady v té diskusi velmi vzácné koření. Plusy vs. mínusy 1:4 😄

Autobusak2345

Nikde se nepíše, že vyhraje Regiojet😌😉

Dan

Tak technické požadavky jsou zajímavé, např. klimatizace, IS, a SSOD. Jsem zvědav jak se případní uchazeči s těmito body popasují v rámci jejich vozového parku, kdy některé vozy klimatizaci nemají, IS (informační systém) podobně a u SSOD (stranově selektivní odblokování dveří) si snad dopředu zajišťuje jen ČD, u RJ platí, že jejich vozy a soupravy to neumí, ikdyž na R8 je toto již několik let požadováno, vozy vybaveny nejsou a tudíž to nefunguje. Bezpečnost by měla být na prvním místě a ČD například toto realizuje již spoustu let, aby to stihli vybavit. Holt MD je to vlastně jedno, kontrolu možná… Číst vice »

Bohouš

Když parafrázuji: „Žádné ČD vám nemůžou dát tolik, kolik vám RJ může slíbit.“

Prostě RJ naslibuje kde co, a pak se to nějak udělá (nebo neudělá).

Leinad

Pravda je, že vzhledem k přístupu objednavatele MD se zatím vypláceno nedodržet 100% a „riskovat“ smluvní pokuty.
Aktuální zisk za 10 let smlouvy z toho je, reputace firmy zase nestojí tolik (zvlášť když příchodem žluťáka na R8 nastalo zlepšení proti ČD)

Bohouš

A ještě doplním, že přesně za tohle by měla být ta penalizace jak jsem psal níže. Prostě – nedodržujete ustanovení smlouvy a ani nemáte vůli s tím něco dělat (to SSOD) = minus 30 % při hodnocení v příštím výběrku.

Juraj

Tak se tam přihlásí jako RegioJet ÚK a je vyřešeno.
Toto se má penalizovat v rámci plnění smlouvy, a pak nemusíme vymýšlet psí kusy s hodnotícími podmínkami.

Bohouš

Vlastnická struktura je jasná, je jedno jestli se jedná o hlavní firmu a nebo dceřinou. A nejsou to žádné psí kusy – vy už firmu která vás už jedou napálila také už vůbec nebudete oslovovat.

Zesp

Tak ony ČD nemají u řady vozů zajištění dveří vůbec, konkrétně u Bouzovů jsou stará Béčka zavírána ručně, Regiojet na R8 dálkové zavírání a má a co se k tomu na nádraží šiknu a vidím, tak funguje. Na těch Bouzovech by byla změna dopravce kvalitativní posun dopředu každopádně, i když to není v podmínkách…

medvěd

a vyžaduje někdo ve smlouvě R12 blokování dveří? :-))

Zesp

Tak měl by to být snad standard, ne? Už jen kvůli bezpečnosti cestujících.

Dan

Tak on je dost zásadní rozdíl mezi dálkovým zavíráním, kde to funguje většinou i u Béček, kde stačí otočit čtyřhranem a dveře se jen zavřou a nezablokují. V případě SSOD však jde o to, že po zavření už dveře nejde otevřít, odblokovat to může strojvedoucí přes UIC kabel (a to se vybírá strana aby lidi nevystupovali tam kam nemají) a taky dokud jsou otevřené nějaké dveře, nejde se s vlakem rozjet. Stačí se podívat, kolik vlakvedoucích je ve dveřích než se to rozjede. Z toho vyplývá, že to nefunguje.

Vadym

Vlakvedouci nejsou ve dverich pouze v jednotkach jako napr. Panter. InterJet zacina rozjizdet taky s otevrenymy dvermy.

Sioned

Ať nemícháme jabka a hrušky. Je to rozdíl mezi uzavřením dveří (dveře se pouze zavřou, je možné je znovu otevřít) a zablokováním dveří (zavřené dveře se zablokují a nelze je otevřít). obecně systémy jsou: TB5: dveře se zavřou centrálně ale zablokují se až jízdou vozu, od rychlosti 5km/h TB0: dveře se zavřou centrálně a zablokuj. Nelze otevřít dokud se je strojvedoucí neodblokuje. Není možná stanovâ selektivita TBS a SSOD: funkčně dva stejné systémy využívající rozdílný komunikační „protokol“. Dveře se zavřou a zablokují. Umožňují odblokování dveří strojvedoucím na vybrané straně. Umožňují to kontrolu uzavření dveří a kontrolou celistvosti vlaku. A páka… Číst vice »

Leinad

Vážně vůz s SSOD neblokuje když má blbý HV? Čekal bych, že to zadá vlakvedoucí.

Ruzian1

Vlakvedoucí to zadá maximálně do vlakové dokumentace. Režimy ovládání dveří se ovládají z lokomotivy a dle toho, co daná lokomotiva umí.

Dan

Esa ČD umí i TBS, vagóny se vybavují tak aby uměly taky všechny systémy. Už jsem viděl RailJet (TBS) s esem. Tímto je potom zajištěno, že to vždy půjde nějak „udělat“ aby to blokování bylo funkční. Jen bych doplnil, že u TB5 se hned po zastavení dveře vozu odblokují a tím pádem si cestující můžou vystupovat kde chtějí, i případně když vlak zastaví na trati. Co se týká TB0 tak to je spíš taková nouzovka, nešťastné je, že to není stranové a nekontroluje to ty zavřené dveře. Mě spíše zajímá jak to uchazeči vyřeší, aby to již s prvním dnem… Číst vice »

Practicus

poslední vozy, bez blokování dveří za jízdy jsou Bd264 – klasický B249 je RICový, a to blokování za jízdy má

Leinad

Ještě jestli je funkční. A jestli se nepovede rozjet s otevřenými dveřmi. (S přivřenými dveřmi třeba západka nezapadne)

Milan M Mikulovsky

Stará béčka blokaci dveří snad mají, ale aktivuje se jen od urcité rychlosti a funguje pouze u správně dovřených dveří, což byl dříve problém rozeznat nedovření minimálně na dálku, ale spíše pouhým pohledem i u blízka, ale to se změnilo doplněním světelné signalizace.

Leinad

Když se rozjíždí s dveřmi do kořan, tak pneumatika vyvine rychlost a dveře prásknou. Horší jsou nedovřené dveře, to (bez signalizace) není rozeznat a při horší údržbě nedovře.

Petr

Vůbec nechápu zač máš ty mínusy….

MilanSima

Jsem zvědav, jaký podíl dálkových vlaků budou mít ČD třeba za deset let…

Smutný jsi

Dotované asi 0.

Josef

Krom pendolin vse

Daniel Jablonecký

Pod 50 %.

Riki

Proč zase jenom cena. Jak v Kocourkově.
Má to být vyvážené ve všech aspektech a nejen všechno na cenu. Ách jo 😩

Daniel Jablonecký

Jak byste to výběrko formuloval vy? Jak byste ty jednotlivé „aspekty“ bodoval a hodnotil, aby to vyhodnocení bylo objektivní a ze strany neúspěšných uchazečů neprůstřelné?

Posleda

Tato argumentace není správná. Cílem je objektivní vyhodnocení. VÁMI zvolená metoda je všechno kvantifikovat a vybrat nejlevnější variantu. Já a řada jiných chceme vybírat jinou metodou, která zohlední i další aspekty. Nikoliv je cpát do vaší metody. Že tam nejdou nacpat, tím sám argumentujete proti té metodě a nám to nemůžete vyčítat. Není dobré odmítat vše, co nejde. Je dobré hledat řešení, aby vše šlo.

Kdo nechce, hledá důvody. Kdo chce, hledá způsoby.

Juraj

A proto pořád čekáme, co navrhnete. Tak šup, sem s tím.

Princip transparentního výběrka je právě v tom, že má posuzovat jednoznačně kvantifikovatelné veličiny. Všechny kvalitativní požadavky si má zadavatel stanovit v podmínkách.

Adam Ř

Když chcete, tak nějaký ten způsob najděte a popište nám ho

Daniel Jablonecký

To není argumentace, to je dotaz. A ano, máte pravdu cílem je objektivní hodnocení. Proto mě zajímají parametry, podle kterých se to bude hodnotit. Ale ty parametry musí být měřitelné, jinak je to celé nesmysl. A proto se na to ptám.

Posleda

Jistě víte, že váš dotaz obsahoval i vaši odpověď. Vaše metoda vyžaduje výhradně měřitelné parametry. Zákonitě tak dostanete produkt, který pro dosažení nejnižší ceny maximálně odrbe parametry, které měřit nedokážete. Dostanete nejlevnější produkt, ale spíše nikoliv ten s nejlepším poměrem cena/výkon.

To, že si nedokážete představit metodu, která by si poradila i s neměřitelnými parametry, je slabý základ pro tvrzení, že je to nesmysl.

Daniel Jablonecký

Ok. Takže nic nemáte, lepíte argumenty na základě pocitů a věci nerozumíte. Díky za potvrzení. Předpokládal jsem to.

Posleda

Argumentací ad hominem se diskuse neposouvá užitečným směrem, stejně jako ironickým vysmíváním se, které je i v jiných příspěvcích. Obvykle se používají tehdy, když jiné argumenty chybí.

Vy poradit nechcete, protože věci rozumíte a víte, že jiné řešení je nesmysl. Jiným bych pro začátek řekl, ať třeba zkusí do rozhodování zapojit více lidí. Možnost korupce i protekce, kterou potřebujete potlačit, se s narůstajícím počtem osob snižuje.

Karl vB.

…a už jste ty způsoby našel?
Pokud ano, tak nehrajte Tajemný hrad v Karpatech a poučte nás.

Posleda

Pro vás i většinu předchozích. Argumentace, že nemám kritizovat, pokud neznám lepší řešení, je také nesprávná. Nevidím ale žádnou snahu hledat jiné řešení, jen tvrzení, že to jinak nejde, a to bez argumentů.

No, vlastně obvyklým argumentem je to, že se jedině(!?) tak zabrání protekci a korupci. Protože vedlejší ztráty nejsou tak podstatné. A pak se ukáže, že nezabrání – kde a proč třeba aktuálně zasahuje NCOZ?

Honza S.

Například mohu kromě ceny soutěžit výšku sankce za každou jízdu s vlakem, který nesplňuje kvalifikační předpoklady. Tím ověřím, jak moc svým soupravám věří. Ale to je jen nápad, který mě napadl v pátek v 11:14, těžko můžu suplovat půlroční práci desetičlenného týmu.

Karel

A řeší soutěž i cenu pro cestující? Nebo to dopadne zase tak, že vyhraje ten, kdo bude chtít nejmenší kompenzaci od státu, ohlásí levnější jízdné, které bude jen na první a poslední vlak a zbytek zdraží, přičemž si vytáhne peníze od státu díky slevám na jízdné?

Roman

Neplatí v těchto spojích krajské tarify?

Zesp

Jak platí krajský tarif mezi kraji?

Daniel Jablonecký

Cenu stanovuje stát na všechny linky a po celý den stejnou.

a8n

Přesněji řečeno cenový strop v podobě SJT.

Daniel Jablonecký

Přesně tak.

Karel

Jenže, ten je tak vysoko, že to v této situaci nic neřeší.

David

Tak třeba v relaci Praha – Cheb na Ex6 je SJT a tarif ČD to samé.

vavrajarda

Na této lince se dá jízdenka rozdělit a cestující zde můžou hodně ušetřit. Mezi Plzní a Mariánskými Lázněmi platí krajský tarif IDPK, který je mnohem levnější. Tarif Plzeňského kraje patří k nejlevnějším krajským tarifům v celé republice.

Martin H.

Můžu se zeptat, co nutí ČD k odprodeji InterPanterů? Srovnání s Plzní je naprosto mimo, poněvadž, tam už byli panteři s podmínkou odprodeje případnému jinému vítězi (aktuálně Arriva) pořizováni. U InterPanterů kromě vázací doby 10 let pro linku Brno – Břeclav – Olomouc na kterou byly vázány jednotky 660 101-103 a 660 001+002 a která vypršela už loni o žádné takové smluvní podmínce nevím. Na základě čeho může někdo nařídit vlastníkovi vozidel, že je musí odprodat? Takže existuje něco, co ČD nutí k odprodeji?

Bohouš

Docela se divím že ČD jsou ochotny interpantery prodat, když na Svitavách stále jezdí jedna souprava v klasice. Těch pár interpanterů by se v pohodě upotřebilo kdekoli jinde.

(Ale doufám že ČD vyhrají, tady mají IMHO dost velkou šanci.)

Happy

Byla na ně dotace, takže by měly být vázány místem? Asi…

Bohouš

A to dotační břemeno je navždy a ne jen na pár let?

Avlaky

Vetsinou na 15 let, potom si je nechá poslední dopravce

franta

Neskutečný bordel.

Krakonoš

To není o ochotě, ale o povinnosti dané nákupem přes dotaci.

A o výhodě ČD pochybuji. Mohly ji mít u podmínky neobjíždění v Břeclavi u posilových spojů. Bohužel Sysly nemají ETCS.

medvěd

jasně a na osobácích z Kolína do České Třebové teď jezdí asi koňka ne? Někteří syslové samozřejmě ETCS mají, nemelte nesmysly!

Krakonoš

Správně jste si odpověděl- „někteří.“

medvěd

vy tvrdíte že „Bohužel Sysly nemají ETCS.“ takže lžete

Martin H.

Sysly mají ETCS.

Václav

Škoda, že se do podmínek nedá zapsat požadavek, aby se personál nechoval k idskovým cestujícím jako otravnému hmyzu.

Šalina na Špilas

Chtěl bych spíše vidět, kdo pojede mezi Hodonínem a Brnem na něco jiného, než IDS JMK. Budou to muset přijmout, tipl bych, že IDS cestujících bude většina.

Practicus

škoda, že nelze přepravovat jen ty cestující, co mají slušné vychování

NightmareFreddy

Super, klima a WiFi musí odfiltrovat současné křápy. A pak budu pokojen 🙂

Voufa

By mě zajímalo, za co je tolik těch mínusu.

NightmareFreddy

Předpokládám, že za to, že retro vozům říkám křápy a dotyční si myslí, že chci změnu dopravce. Nechci. Když zůstanou ČD, budu rád. Ale musí konečně nasadit něco lepšího, než ty prehistorický vozy (kdyby bylo to řazení alespoň fakt garantované, ale jediný slušný vůz ABpee je často nahrazen AB, Bdtee taky nejsou úplnou jistotou a když se to sejde, tak jede AB + Bd + Bd + Bd + Bd a to je retro show). Nepotřebuju ComfortJet, ale alespoň něco s rozumnými parametry

Voufa

Mám to úplně stejně. Navíc Bdtee je dobré max. ve 2 lidech na čtyřce. Pokud jedete na komplet obsazené, tak není kam natáhnout nohy a mít je dvě hodiny skrčené pod sedadlem je za trest (sedačky moc nízko+malá rozteč).
Aktuálně sedím v R 905 a ABpee není, v R 912 taky ne.
Jinak, co musím pochválit je čistota. Sice jezdí šroty, ale uklizené jsou vždycky výborně.

NightmareFreddy

To je pravda. Nedokážu porovnat s jinými dopravci, ale nevzpomínám si, kdyby se mi stalo, že bych se neodvážil posadit…

Voufa

Jel jsem teď R 905 a Abpee nebylo, na protijedoucím R 912 taky ne.
Bdtee je dobré, když jsou na čtyřce max. dva, ve čtyřech je tam sedět dvě hodiny za trest, protože sedadla jsou nesmyslně nízko a rozteč malá, takže člověk má nohy zkroucené pod sedadlem a pak má problém se vůbec s odkrvenýma nohama zvednout.
Jediné, co musím pochválit je úklid. Na R12 jezdí sice šroty, ale nikdy jsem nezažil nepořádek a vždy bylo krásně čisto.

colek

Takže když nevyhrají ČD, tak se bude do Jeseníku přinejmenším 2 roky (2027 – 2029) přestupovat? Nebo jak tomu mám rozumět?

Kubrt

Výkony do Jeseníku zůstanou u ČD.

Rei

Což ovšem neodpovídá na otázku, jak to bude s přímými vozy z Brna. Takže ano, bude se přesedat, pokud vyhraje někdo jiný nebo pokud budou do Šumperka posláni Panteři.

Kubrt

Do 2029 přímé vozy ČD. Pak se předpokládá, že bude elektrifikace a nový dopravce s elektrickou trakcí.

Josef Pešek

Žádná elektrizace do Jeseníku nebude. Stejně tak do Zlína, Alžbětína a do FM možná. Vsadíme se?

Smutný jsi

To víš, že nebude. Nejsou peníze.

Josef Pešek

Jako vrážet 2,5 miliardy do tratě do Alžbětína, kde většina spojů vozí vzduch (Jeseník bude na tom podobobně) nebo do 20 miliard do Vizovic, kde se dočtu, že ve vlaku (Shark) při srážce s kamionem seděli 4 cestující, mi připadá jako kupkovský progresivistický úlet.

Voufa

Vaše tvrzení bych parafrázoval asi jako: proč opravovat silnici ve městě, když tam v deset hodin večer projede 20 aut za hodinu. To, že ve špičce ta silnice kolabuje, je vedlejší. Ano, trať do Jeseníku není plně vytížená celý týden (ostatně, která trať mimo aglomerace, je). Ve chvíli, kdy nastane pěkný víkend či prázdniny, tak jsou vlaky narvané. Proto taky jezdí o víkendu až v pěti vozech (víc brejlovci neutáhnou) a na podzim ještě s postrkem a stejně se mají problém do stoupání rozjet na těch závratných 50 km/h. O výhodách rekuperace při brzdění či kratších časech na spojování souprav… Číst vice »

Josef Pešek

Opravda silnice nestojí 2 nebo 20 miliard. Co se týče té šumavské tratě, tu mám před očima každý den a soudím, že jesenická je jako přes kopírák. My lidé z okrajových částí máme všichni auto.

Voufa

A na základě čeho soudíte, že jsou ty tratě jako přes kopírák? Už při pohledu na počet obyvatel obcí po trati vám to nesedí…

Voufa

Na základě čeho soudíte, že je to jak přes kopírák? Stačí se jen podívat na počet obyvatel podél v obcích u trati…

Martin Procházka

To není o tom, že by víc vozů neutáhli, ale primárně se to skoro nikam nevejde.

Alex

Prosím o zdroj o počtu přepravených cestujících na trati Klatovy – Alžbětin ..

Josef Pešek

Tak kupříkladu včera jela půl sedmá večer do Klatov z Rudy bez cestujících.

colek

To je fakt divný, v listopadu ve všední den proti směru špičky. Tak se někdy na ten samý spoj podívejte v létě.

Josef Pešek

Tak ať to jezdí jenom v létě a je klid. Za 2 a půl miliardy by mohly jezdit na Šumavu elektrobusy dalších 50 let.

Folty

Zlín je průser, ten bude taky, stejně jako FM.
Alžbětín je fantasmagorie a Jeseník jakbysmet.

colek

Díky. Takže R12 bude jezdit vítěz soutěže až od 2029? Nebo snad budou přímé vozy ČD připojovány k vlaku jiného dopravce?

pohoda

ne , v zábřehu bude přestup do roku 2029 budou jezdit vlaky jen do šumperka čistě bez odpojování a připojování vagonů do jeseníku není tam tam dostatek času na to (psal jsem to níže) nechápu kde kubrt vzal že budou přímé vozy čd když ty spoje jezdí zábřeh-jeseník pod objednávkou kraje a to bylo s md domluvené že se mohou připojit vagony na Bouzov

pohoda

aji kdyby vyhrály čd tak čas na rozpojování a spojování vozů nestačí a nepočítá se s tím do roku 2029 (to by musel kraj ujednat s md aby to tak bylo) Takže otázka zní jak se tomu postaví kraj

pohoda

v zábřehu dali jen příjezdy 32 a odjezdy 34 a za 2 minuty se fakt nestihne připojit vagon od jeseníku

Domis

Přesně tak to je. Protože do roku 2029 mají ty výkony zasmluvněny ČD od Olomouckého kraje. Pro další období se OLK dohodl s MD, že i ty Sp do Jeseníka bude pod ministerskou smlouvou.

Happy

Ta soutěž je postavená divně. R8 se z toho měly vyjmout a tam uplatnit kratší období. Zbytek měl být na výjimku na 21 let. Po 6 letech výběrko na R8 na 15 let. Po 21 letech sloučit. Umožnilo by to mladší soupravy do Jeseníku a dojet interpantery na hranu životnosti. Tohle bude 6 let přešlapování a stagnace.

pohoda

to kratší období je podle mě kvůli elektrifikaci bludov-jeseník a kvůli výlukám na brno takže za mě je dobře že R8 a R12 bude takhle na krátkou dobu když si vezmem v potaz že na R12 dojde i tak zlepšení protože doted tam jezdí jen Bd a bdtee a nově mají být jen klimatizované vozy (osobně doufám že jakmile bude ta elektrifikace a bude fakt dodržený termín tak se konečně rozhodnou pro jednotky kvůli rozpojování a spojování v zábřehu)

pohoda

musíme doufat že to nevyhraje

Ondra

Je jasné, že vyhraje RegioJet. Nabídne nejnižší cenu, ČD to moc bohužel neumí. Likvidace státního dopravce pokračuje. Inu, nic nám nezbyde …

Cesta

A nahrává tomu i to, že zadávací dokumentace řeší odkup InterPanterů od ČD.

Kubrt

Což je ovšem benefit a jistota i pro ČD.

Plecháč

No, spíš zmírnění ztráty než benefit.

Kubrt

Ten benefit spočívá v tom, že dostanou cash za nepotřebný majetek.

Neodrážet Nespouštět

Odkup jednotek znamená, že o dopravci fakticky rozhodne cena za servis, kterou si dopravce domluví se Škodovoku. Takže o dopravci fakticky rozhoduje Škoda Transportation. Kdyby to bylo udělané pořádně, tak se jednotky předávají včetně už zasmluvněného full servisu na celou dobu kontraktu.

medvěd

proč by to proboha měla rozhodovat Škoda Transportion? Interpantery si ČD servisují sami. Takže je to jen náklad navíc pokud vyhraje někdo jiný musí si najít pro ně servis

Smutný jsi

Není se co divit. Ono dotovat celé generální ředitelství je prostě drahé. Takto dopadlo i cargo vs soukromník.

Daniel Jablonecký

Kolik procent nákladů stojí to GŘ? Aby se nakonec neukázalo, že je to jenom taková pohádka či legenda, která si žije vlastním životem.

Stráťa

Sice jsou i horší státní organizace (třeba Česká pošta) ale i tak si státní dopravce nic jiného nezaslouží.

Daniel Jablonecký

ČD to neumí, protože místo splnění zadání tendru nabízí všelijaká „kreativní“ řešení, která jsou drahá a která nikdo nepoptával. Najděte si tady někde v historii jaké bylo zadání na R23 a s čím se tam ČD vnucovaly. Je jasné, že to nevyhrály – zcela po právu.

Happy

Co tam chce nasadit Leo express? Že by nějaké Talgo se našlo?

Kubrt

LE mobility nakoupilo 72 vozů ICR od NS.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Intercityrijtuig

Happy

Díky👍

Šejdr

Otázkou je, které LE mobility ty vozy vlastní. Takhle nazvaných firem totiž vzniklo deset najednou. Osm z nich už patří pod Creditas a jsou přejmenované podle své mateřské skupiny, Novotnému zbyly poslední dvě, které se dál jmenují Leo mobility.

Kubrt

To nevím, ale ať už je majitel kdokoliv, jistě se bude snažit najít jim práci.

Juraj

Což, mimochodem, nejsou špatné vozy.
Není to žádné skokové zlepšení, ale nebyla by to ani vyloženě ostuda.

Pavel.Mikulsky

Předem je jasné, že to vyhraje Jančura. Pokračuje likvidace ČD. Podívejte se jak a v čem vozí lidi. A vyhrává vše, aj když nemá vozový park.

Happy

No zato R do Jeseníku jsou pintlich, že?! Pamatuji si na provoz do Ostravy pod značkou ČD. A to bylo teprve utrpení.

medvěd

Chce ve stavající smlouvě MD na R12 něco lepšího? Nechce…proč tam budu nasazovat něco co tam nikdo nechce a nezaplatí?

Happy

Protože na 6 let s krátkou dobou na realizaci nikdo nic nevymyslí. Pravě proto se R8 měla z balíku vyjmout. Obyvatele Jeseníku fakt nezajímá, co se plichtí kdesi u Vyškova….

Pavel

Jak krátkou paměť máte. Pamatuji si ty šílené vlaky pod hlavičkou ČD co jezdily z Brna do Bohumína.

medvěd

vy zjevně máte krátkou paměť…protože za ČD cestující s jízdenkou IDS či SJT nemusel jít do nejhoršího vozu v soupravě (Lowcost), při výlukách nebyl cestující s jízdenkou IDS či SJT vyhazován z NAD s tím, že autobus je pouze pro cestující Regiojet a na tyto jízdenky ať jedeme s dráhama (osobní zkušenost)

Juraj

On tam taky předtím skoro nikdo nejezdil s místenkou, což se změnilo s nástupem RJ, který místenky prodává automaticky.

A lidi, jak se ukázalo, mají místenky rádi.

medvěd

lžete, ale jezdil, jako na všech ostatních linkách, jen ČD byly schopný ty místenky označit a né jak u RJ, který je nutí jezdit tafirem RJ aby neseděl v té hnusné blešárně a neustále někoho vyhazuje z místa jelikož proč by přece Regiojet označoval prodaná místa? moc práce…

***** Petr

Místenky u ČD jsou (vyjma povině místenkových) parodie. U RJ mám jistotu že moje vybrané sedadlo je volné a nemusím zvedat lidi v letech, zasloužilé pracovníky dopravce nebo fetky. Trapné a obtěžující pro všechny.

medvěd

psal, bez reakce 🙂

***** Petr

Mě to naopak vyhovuje. Hlavně nemusím nikoho zvedat ze sedačky a nepostává se tam. A pokud náhradní dopravu na výluce platí SŽ , ti objednají ČD BUS a RJ si zajistí pro své zákazníky svou dopravu tak je to víc než v pořádku.

Zesp

Tak je vidět, že jste R8 nikdy nejel. Já tam jezdím mezi BM a VY (tedy teď kvůli výluce ne), místo rozhrkaného přetopeného, nebo rozpáleného B opravdu radši zvolím čisté klimatizované a tiché Bmz na R8. Sorry, ale zatím nikdy nezklamalo. Použití Bouzova to je vždycky jen nutnost a z nouze ctnost… Proč tam taky už dávno není Bmz?

Luboš Beneš

To se velmi ale velmi mýlíte. Ale fakt je že ČD za 18 a RJ bez 2 za 20.

Posleda

Toto nesprávné srovnávání se zde vyskytuje stále a stále: „Stojí to sice za houby, ale je to lepší než před tím“. Předchozí vlaky odpovídaly předchozí době a hlavně předchozím požadavkům objednatele. Srovnávat můžete jen fiktivně s čím by ČD jezdily v aktuální smlouvě. Zcela jistě by to nebyly původní vlaky.

petr

no,ty žluté vozy do Vídně z venku dobrý,ale uvnitř už dost unavené,naštětkované..

Kubrt

Nicméně platících cestujících je dost, což je to hlavní pro RJ.

Daniel Jablonecký

Předem není jasné nic. Konspirace si nechte pro vaše řetězové e-maily.

Folty

Jo to se dívám – elefanty v jednoduchém místo zdvojeném řazení, bymáky, regiošuky, šukafony. Nabagrováno ANOfertí slepicí na deset let za svezení v áčku z Janozy.
Nakonec obrázek řekne víc než tisíc slov: https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/hlavni-zpravy/cd-nasadi-na-linku-r17-modernizovane-vozy/-16021/17,0,,/

Marek Janík

A co třeba při této příležitosti udělat něco s grafikonem R13? Vždyť ta jízdní doba je natažená jak elastické spoďáry

Studý Chudent

Ale jak? Poloha bude daná podle mě uzlama (OLC na celou, BO na půl?).

Pozvolná JD mezi Břeclaví a Olomoucem je na houby, ale výrazně umožňuje krátit zpoždění, což se při krátkých obratech (Brno 14, Olmik 13, u vložených vlaků do Staráku 12) hodí. Možná by se s tím dalo něco dělat v úseku Starák – Olomouc, jinak ne (Brno-Hodonín nezrychlíš a ve Staráku jsou přípoje v celou, ne?)

Stadler

Jo, vcera treba kvuli nespecifikovane zavade nas vlak (ranni rychlik 812) jel celou trasu max 100 km/h, a presto za celou trasu z Olomouce do Brna nabral jen dve minuty navic. Coz je u linky, kde vlak troufnu si rict snad celou trasu normalne jezdi 160, opravdu HODNE velka vata… Mimochodem uplne bezne se stava, ze krom toho, ze je v pulce stanic nekolikaminutovy prostoj, dojede se tam klidne jeste o nejake 3-4 minuty driv. A ty obratove casy, ktere jsou ve spicce jak v Brne, tak v Olomouci (resp. ve Staraku) ~15 minut, by slo upravenim natahanych jizdnich dob… Číst vice »

Liboros68

Doufejme v Regiojet…

Studý Chudent

Aby Morava byla komplet žlutý vrakoviště jak R8 nebo R23?

Juraj

Dvě poznámky k tomu:
1. Nejel jste R8 za dob ČD, že?
2. Na R23 jezdí převážně siriusy. To by na takové R12 byl docela upgrade.

Účetní

Takže podle Vás, někde stojí nachystané ty soupravy ČD co tam jezdily dříve a čekají až se tam budou moct vrátit? : – D

Happy

By se pokradlo z jiných výkonů, jak je u ČD zvykem…

Juraj

To jsem napsal?
ČD budou muset vykrást něco z jiných linek, kde nemají pevně dané standardy. Předtím jezdila R8 provázaná s R9, ale to už teď nepůjde, plus ty Bee272/Bee273 nesplňují podmínky.

Účetní

Ano napsal.
Studený Chudent píše o tom, že nechce, aby současný stav(Rj) byl i budoucí stav. A vy do toho zatahujete minulý stav(ČD), který dle kontextu považujete i za možný budoucí stav.

David David

Propojení R 8+R 9 a R 19+R 12 byla podmínka žst. Brno hl.n. A je i trošku zajímavé, že už to jde bez toho.

Pavel Vavříček

Spíš ne, ty vozy co kdysi jezdily u ČD na R8 byly některé už poslány do šrotu (tuším že hlavně Bee272) či nesplňují podmínky, které vyhrál RegioJet. Jediné co by se tam ze souprav ČD vrátilo by byly Esa a ty Bbdgmee236 s těmi 4 až 5 druhy různých oddílů v jednom voze. Klasické vozy 1. a 2.třídy by byly už jiné. Nejvíc pravděpodobné je že by na R8 ČD dali to co jezdí na Bouzovech. Že na těchto linkách by se střídaly. Jedna souprava by přijela z Bohumína a pak by jela ta stejná souprava z Brna do Šumpru

Studý Chudent

1. Jel, stálo to za houby kvůli staré vozbě, ale dneska to stojí za houby taky. S tím rozdílem, že dneska MD objednává třeba klimu (která mnohdy nefunguje), IS (který absentuje), SSOD (rovněž chybí) a jiné. Když slíbím, že budu mít soupravy podle požadavků MD a pak vyjedu se šukafonem, MD se zmůže sotva na pár tisíc pokuty a to je vše. Jo a narozdíl od RJ ČD aspoň umí při plánované výluce zajistit pořádnou náhradku, ne že každej pátek před brněnským hlavákem stojí desítky lidí, co se nevešly do autobusu. 2. je to doslova max. rok, co tam v… Číst vice »

Kicruj

Nikdy se mi nestalo, že bych se nevešel do náhradní dopravy. Lidi tam vesměs čekají proto, že jízdenka je na xx:42, ale náhradní doprava pro ty co jedou do přerova a dál vyjíždí až xx:02.

Ale přiznávám, že v pátek jsem jel jen párkrát. Většinou jezdím jiné dny.

Kicruj

přesně jet na R8 před regiojetem v zimě znamenalo, že na vás bude klidně sněžit, protože kolem oken profukovalo ve velkém. sednou si na místo u okna ve směru jízdy byla známka toho, že člověk tu linku nepoužíval.. I současný stav R8 je zlepšní proti předcházejícímu stavu, ale je pravda, že jinde se to zlepšilo výrazně více. r8 spíše slouží jako skvělá přípomínka, jak moc byly tenkrát čd v háji, když i tohleje lepší. A zároveň toho, jak moc se dokázaly v relativně krátké době zlepšit a obnovit vozový park.

medvěd

a byly v původní smlouvě na R8 požadovány moderní vozy? Ne, dopravce tam nasazoval co si MD objednalo!!!

Kubrt

Má taková černá listina a její využití ve výběrových řízeních nějakou legislativní oporu a metodiku, jak jí vytvořit? Aby se tam za své hříchy nedostali všichni dopravci, žádného anděla na české železnici nevidím..

Kubrt

Takže se zeptám ještě jednou: má ta černá listina nějakou oporu v legislativě? Nemá. Až si jí stát zařídí, klidně ať si jí vede (ačkoliv si myslím, že tak jednoduché to nebude).

Zdeněk

Nelžete ohledně Kolín UL, docela moderní a pohodlné soupravy

Studý Chudent

Nikdy se neptej:

Ženy na její věk
Muže na jeho plat
Zdeňka, co za soupravy jezdilo na R23 v období 12/21-4/25

Zdeněk

Opravdu chytrá odpověď…hodná Vašeho intelektu…

Juraj

To aby ten šok po přechodu z AB a Bdtee nebyl tak velký 🙂

medvěd

opět, požadoval předtím objednavatel na lince R23 něco jiného? Nepožadoval. Nesrovávejte stav před a po když každá smlouva obsahuje úplně jiné kvalitativní požadavky!

Juraj

A stejně tak smlouva počítala s přechodným obdobím do nasazení nízkopodlažních vozidel, tak tu selektivní slepotu budeme trochu krotit, ju?

Liboros68

Jezdím s nimi relativně často a jsem spokojen! Hlavně kvalitní a cenově dostupné občerstvení nemá chybu.

Josef

Jak to bude s údržbou panterů v připádě výhry mimo ČD, když jich pár jezdí i na R19?

Studý Chudent

Na nového dopravce přejde jen část interpanterů, a ten si údržbu musí zajistit sám. Jde o 660.101-104, a k tomu dva malý 660.001 a 660.002

názor

Brno – Olomouc – Jeseník je to nejhorší co na české železnici jezdí. To stejné jízdní doby:

Auto – Brno ( cedule ) – Olomouc ( cedule ) 38 – 40 min
Vlak – Brno – Olomouc přes hodinu a půl

KATASTROFA

Kdo já

Ještě zkuste nádraží – nádraží

Juraj

Infrastruktura je tam zoufalá, ale když už srovnáváme, tak kolik je to autem od nádraží ve špičce?

Jezdec

Stačí když vám povím, že autobus co jede OL – BRN má cestu za 65 minut, Vlak to má cca za 110 minut

Juraj

Protože je v centru?
Nebo někdo fakt jezdí do Brna jen k ceduli a tam to odstaví?

Stráťa

Stejně tak většina lidí nejezdí z nádraží na nádraží. A jsem si celkem jistý že průměrná cesta na nádraží MHD bude delší než průměrná jízda k ceduli.

Pavel

No já jel dnes Praha Kunratice – Praha Černý Most 75 Minut a je to 12,km. A do Letňan pak dalších 25 minut. A to jsem, k té ceduli ani nedojel. Auto jsem vezl na technickou, metrem by to bylo o 30 minut rychlejší

Zoffrey

Tak zase, Olomouc – Šumperk/Jeseník není taková katastrofa JD, ovšem Brno – Olomouc to je dost žalostný stav to je pravda.

Voufa

Šumperk – Olomouc je relativně ok (odmyslíme-li nekonečných 15 minut čekání v Zábřehu na spojování souprav, lze jet také Os). Olomouc – Jeseník katastrofa rozhodně je. Pokud tedy nepovažujete obyvatele Jesenicka za občany druhé kategorie. Brno – Olomouc souhlasím – kdo může, jede autem/busem.

Jarda V.

R11 z Budějovic na Brno jsem měl tu čest se svést? není to tak dlouho co skoro 5ti hodinová jízda v origo honekeru byla jen pro opravdové nadšence. I když můžu říct, jak jdou do provozu CJ tak se to trochu zlepšuje, ABee a A/Bmz se tu a tam ukážou.

Luboš Beneš

Ano stejná tragedie.

Petr

Pěkně prosím, smutně koukám, hoďte nám na R12 něco lepšího. 🙂

Studý Chudent

Požadavkem jsou vozy s klimou a wifi. Otázka je, jetsli to nedopadne jak povoznictví na R8

Kkarel

Smutné je , že rozhoduje jen cena a z R8 si nikdo nevzal ponaučení. Cestující přece požadují i nějakou kvalitu. Ta linka je parodie na provozování dopravy.

Kubrt

Jak budete ve výběrovém řízení kvantifikovat úklid a ošoupanost? To je (by měla být) součást – sledovaných a vymáhaných – standardů kvality, nikoliv kvantifikovaných kritérií.

Bohouš

Není nutné pořád vše kvantifikovat. Svět je příliš komplexní na to, aby šel popsat pár čísly. A dopravce který je problémový by měl být v následujícím výběrku penalizován. Jako soukromník také znovu kšeft s firmou co vás už jednou napálila znova dělat prostě nebudete.

Juraj

No dobře, a jak tedy nastavíte to kritérium do výběrka?

Toto není problém nabídek, ale nastavení a vymáhání standardů. V opačném případě může dopravce v nabídce naslibovat co chce, ale bez kontroly to dopadne vždy stejně.

Matfyzák

Celkova vyse udelenych pokut danemu dopravci za posledni rok? Mozna nejak preskalovat vzhledem k objemu vozby, ale v zasade proc ne?

Martin Verner

No fajn. Tak si pro to výběrko dopravce založí novou dcerku, náklad třicet tisíc. Celková výše udělených pokut nula, spokojen?

Juraj

Takže když se přihlásí úplně nová firma s čistým rejstříkem, tak bude automaticky v hodnocení nejlepší?

Pavel

Vzhledem k tomu, že jsou třeba reference, tak ke to firma, která vyjde na pár milionů a ne na 30 tis.
Zeptej se na Metrostavu, kolik je stálo očůravaní před soudem novou firmou a získání, nových referencí = kvůli tomu je ČSD tak úspěšné se snižováním cen

Juraj

Jenže ty reference potřeba nejsou, a obecně jsou tyto nástroje dost ošemetné kvůli nediskriminačnímu principu VŘ.

mgr.pavel

Dát do výběrka podmínky kontrol včetně míry penalizace za jejich nedodržení, a dát veřejný slib, že kontroly budou aspoň jednou za (dost často aby se to zkrátka dopravci nevyplatilo)?

Stráťa

To zní jako krásný způsob jak zajistit že zakázku kamarádovi nevyfoukne konkurence.

MaC

Jednoduše:
– stáří interiéru
– určité množství, které se bude platit firmě za úklid a za nic jiného.

Účetní

Cena sice rozhoduje, ale kvalita je stanovena. Je ovšem potřeba taky stanovit přiměřené sankce. Což teda nevím, jestli se podařilo.

Posleda

To ani nejde. Nelze sankcionovat tak, že dopravce zničíte. A mimochodem, kam se započítají náklady na ty kontroly a administraci sankcí? Připočtou se k té skvělé počáteční ceně, aby se vědělo, kolik to doopravdy stálo?

a8n

Zatím tu teda máme opačný extrém, kdy se dopravci víc vyplatí platit příležitostné pokuty než dodržovat standardy.

N.N.

Předtím tam jezdil vůz 1. třídy … bez klimatizace.

Účetní

A kdysi parní lokomotiva-
Měřítko je přece současnost, ne minulost.

Daniel Jablonecký

V lokomotivě cestující nejezdí. Ten argument nemá žádnou váhu.

Igor

První zimu jezdil RJ vůz 1. třídy bez topení. Od té doby jsem už jím nejel takže nevím jestli už topení funguje.

MaC

Jak kde, totéž platí o klimatizaci. Celkem mě překvapilo, že podobné vozy jezdí i do Prahy a očividně to zákazníci akceptují.

Matfyzák

Prumerny zakaznik se rozhoduje akorat podle cisla pred pismenkama „Kc“, nic min, nic vic

MaC

Zdarma je jen pro nás nadlidi, kteří jezdí buržoazními třídami 😀

MaC

Z Ostravy to má jednu útěchu a to tu, že ty vlaky budou X let jezdit jen do Přerova/Kojetína. To tam tu hodinu nějak vydržím a aspoň si dám kafe za 00 nic, narozdíl od konkurence. Ale je to opravdu malá výhoda.
Ono se blbě kladou nároky na kvalitu, když víte, že by jí nikdo nesplnil. Na 6 let asi nikdo 20 párů vlaků kupovat nebude. Pak čekám, že když bude část trati na 200, tak to v těch požadavcích bude.

Jiří

Asi nejezdíte vlaky Olomouc Jeseník, kde jiný dopravce provozuje také strašnou hrůzu a snaží se co nejvíce vyhnat lidi z vlaku do aut. Od nového JŘ prodloužili jízdní doby. No prostě hnus

Karel

Takže u R12 by v případě výhry ČD, zlepšení nebylo.

N.N.

Myslíte, že ČD odkoupí od Jančury jeho vozy, když už znáte výsledek?

Juraj

Neodkoupí, ale co tam reálně nabídnou?

Soupravy z Ex5 už jsou rozpuštěny v provozu a moc to cítit není. Teď se uvolní pár kočárů z Ex3, ale to pomůže spíš stabilizovat Ex1, Ex7 a R16.

Z uvolněné R9 nic moc kvalitního nevzejde a žádná další vozidla se nepořizují. Přitom na lepší vozidla zoufale čeká ještě R11, R12 i R20. Pokud by přibyl další hladový krk v podobě R8, tak se budou muset stáhnout z jiné linky.

Alenkaf

Smlouva je od 12/2027 to už budou volné interjety z Plzně.

Domis

Nevidím reálně, aby ČD mohly, vyhrát s novými Interjety To spíš s nějakými modernizovanými Bmz / Bdpee, co budou mít nižší odpisy.

Alex

Ty interjety ale nové nejsou…

Pavel

Na té R8 bude tak rozsáhlá výluková činnost, že bych radši dával důraz na parametry autobusů náhradní dopravy než na samotné vlaky. Zlepšení je reálné až po dokončení vyškovské trati.

Účetní

Po dokončení té trati Přerov – Brno se tam objeví hlavně komerční spoje, možná úplně bez zastávek. A tím pádem bude R8 jen takový spěšňák.

N.N.

Tipnul bych si, že v Přerově to zastavovat bude, stavěl tam i Moravan.

Daniel Jablonecký

Moravan není komerční spoj.

Ojin

Zjevně byl myšlen historický expres Brno-Ostrava-Bohumín doby předtaktové
http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/2002-2003/2002-2003_300t.pdf
Brno 16:07
Ostrava-Svinov 18:09

Stráťa

Přerov je taková druhá Třebová. Velké nádraží důležité pro šotouše a železničáře které nikoho jiného moc nezajímá, tam komerční spoje zastavovat nebudou.

Pavel

Také si myslím a těším se na to, že po dokončení Vyškova budou z Brna do Bohumína jezdit aspoň dva dopravci na vlastní triko. A z R8 bude nízkopodlažní spěšňák.
„Trochu“ nám to ale bude komplikovat kapacita brněnského uzlu. Vlaky zřejmě budou začínat v Králově Poli a pak zastávka Židenice a na Ostravu.

Luboš Beneš

Optimisto!

RD 85

Úseky okolo Kojetína by se měly dostavět v roce 28. U zbývajících směr Brno by bylo naivní uvažovat s tím, že se začnou realizovat před rokem 33. Podle už raději staženého letáku SŽ se mělo teď březnu začít stavět. Nyní už jen v popisku stojí zahájení 27 a každým dnem čekám, jestli tam skočí 28, nebo pro větší pohodlí (páč furt upravovat termíny musí být celkem fuška) sáhnou k nějakému vyzrálejšímu číslu.

Alenkaf

Škoda ze vyhrál RJ, myslím ze ČD to můžou pomalu zabalit.

Pavel

Další blbec, který z článku jasně sdělujícího, že jsou v soutěži 3 zájemci, záhadným způsobem vydedukoval, že vyhrál Regiojet…

Alenkaf

Doufám ze toho blbce do týdne odvolate, obálky již byly otevřeny a jestli se něco v článku píše nebo nepíše je irelevantní.

Pavel

Co je jiného „relevantní“ v diskusi ke konkrétnímu článku než to, co se v tom článku píše? Pokud máte nějaké lepší informace, přidejte odkaz. Jinak jen plácáte nesmysly

medvěd

jediným parametrem cena je hlavním kritériem snad u všech soutěží a rozstřelů od roku 2018 a nějakou extrémní úspěšnost zrovna u RegioJetu nevidím…

Tomáš Lasota

Myslím že jen Moravan bude dal už jezdit přes RJ společnost.

MaC

Takhle přímo bych to neřekl, ale vzhkedem k tomu že MS kraj, Olomoucký kraj a vláda je Babišovo, tak to tak asi bude. Protože kdo je s Ano kámoš? Snad jste už nezapomněli.

Pepa

Já jsem zapomněl ale v MSK se to dělá čistě pro ČD soutěž teďka

MaC

Protože na to žádný jiný dopravce nemá kapacitu.

MaC

Tak nevim, od koho mám mínusy, ale Jančura byl snad v počátcích Ano jejím členem. Faltýnek už v minulosti v olomouckém kraji přehazoval linky a dopravce a to, že v MS kraji je a bude hejtman z ANO, ani nemluvě. Tak tomu, úplně nerozumím, kde jsem udělal chybu. Asi jsem si dovolil zmínit jméno, které nesmíme vyslovit.

Vitek

Netuší někdo kdy budeme znát výsledek?

Péťa

Až nastane vhodná chvíle. A ta ještě nenastala.

Roman

Už ho známe, stačí si projít diskuzi

vectron

měl bych takový tip na vozbu rychlíků Bohumín – Brno,co kdyby to vzalo ČDCargo a tím by trochu pokrylo zrátu v nákladní dopravě.Nebo třeba nějaká kooperace s ČD?Jen taková úvaha,ale nebylo by to špatné

MaC

Jakože by tam jezdily dobytčáky? Když by do nich dali lavičky, tak by to zase taková změna nebyla…

vectron

Snad jako jedna společnost si je vypůjčí,zrovna v Bohumíně jich mají dost

Účetní

Tak cena už rozhodla.
Blahopřeji RJ a lituji cestující : – )

Kicruj

Hmm, to vypadá, že budu muset dělit jízdenku Ostrava Kyjov ve Staráku, protože jak mívá EC často zpoždění, tak dost často jedu úsek SMuUH – Písek i R13. Naštěstí od Staráku to do kyjova dojedu na IDS JMK, takže možná ještě ušetřím 😀

Stadler

Ale tak zase ceny RJ byvaji zpravidla nizsi nez TR10, takze zas jako nejakou katastrofu bych to nebral :))

Kicruj

když s nimi jedeš celou cestu, tak třeba i ano, ale ne když máš jet půlku čd, a půlku regiojetem. nehledě na to, že u čd jezdím na in25, za kteoru neplatím (nasbírám dost čd bodů za rok, abych si ji prodloužil z toho)

Kicruj

Já jsem jenom reagoval na jiný komentář

Kicruj

Navíc, pro mě je tam největší problém, že celou cestu jedeš s čd, ale když má vlak zpoždění (často už z polska), tak ti může přijít vhod přestup na R13 místo na Os. ale kdybnys měl jízdenku českých drah, tak pokud opravdu vyhraje regoiojet, tak na r13 už bys nepřestoupil. A oneticket je jednoznačně nejdražší způsob, to jsem moc rád, že idsjmk platí už od staráku.

N.N.

Interpanter je vpohodě a na lince zůstane.
Bdtee na rychlíku už teda vpohodě nesjou, tak snad na R12 nasadí ČD nějakou tu ojetinu od ÖBB, když si to tak „hezky“ domluvili.
A B249 nebo Bdmtee na R8 bych teda nerad.

Účetní

B249 : – D
A budou mít wifi : – D