Autobusy Doprava ve městě

DPP nakoupí 300 autobusů od SOR, levnější Iveco neuspělo s námitkami u ÚOHS

Autobus SOR NB12. Foto: Šjů/Wikimedia Commons
Autobus SOR NB12. Foto: Šjů/Wikimedia Commons

Tři stovky dvanáctimetrových autobusů dodá Dopravnímu podniku hlavního města Prahy společnost SOR Libchavy. Ta nakonec vyhrála všechny tři zakázky na nové autobusy pro Prahu.

DPP uzavřel smlouvu se SOR Libchavy jen pár dní poté, co Úřad pro ochranu hospodářské soutěže nepravomocně odmítl námitky společnosti Iveco Czech Republic. Ta v zakázce nabídla lepší cenu, byla ale vyřazena. DPP to oznámil v tiskové zprávě.

Verdikt ÚOHS jednoznačně potvrzuje naše slova o transparentnosti výběrového řízení na dodávku 300 moderních standardních nízkopodlažních autobusů. V tendru zvítězila nejlepší nabídka, kterou předložila společnost SOR Libchavy,“ říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP.

DPP si na administraci zakázky najal společnost Rowan Legal, která současně u jiné zakázky zastupovala SOR Libchavy. Firma patřící do skupiny firem miliardáře Daniela Křetínského vyhrála už první dva tendry na kloubové autobusy, stejně jako dřívější zakázky. DPP tak postupně zaplatí SOR tři miliardy korun.

Vyřazení Iveca se týkalo nedoložení certifikátů zařízení pro nevidomé. Zatímco v prvních dvou soutěžích Iveco vyřazeno nebylo, z tendru, kde nabídlo nejnižší cenu, jej DPP vyloučil. „Po přezkoumání případu ÚOHS konstatoval, že zadavatel postupoval v souladu se zákonem,“ konstatoval šéf ÚOHS Petr Rafaj. „Úřad konstatoval, že ačkoli předmětné zařízení pro nevidomé nemuselo v době jeho uvedení do provozu nutně podléhat certifikaci ze strany ROPIDu, nemohl se navrhovatel důvodně domnívat, že požadavek zadavatele na předložení osvědčení ROPID k jím nabízenému zařízení pro nevidomé se jej netýká a že bylo možné jej bez dalšího v nabídce zcela opomenout. Vyloučení navrhovatele, který odsouhlasení ROPID nepředložil, tedy proběhlo v souladu se zadávacími podmínkami a se zákonem,“ dodal Rafaj.

Iveco nabídlo v soutěži autobusy za 1,482 miliardy korun, SOR za 1,5 miliardy korun. Třetí byl Solaris, který nabídl 1,639 miliardy korun. Cena nebyla jediným ukazatelem, váhu měla i spotřeba a provozní náklady. Iveco ji má vyšší, ale nakonec v bodovém hodnocení těsně SOR porazilo: o čtyři setiny bodu. Přesto mu to na vítězství nestačilo. Hodnotící komise, která se kvůli rezignaci některých členů musela loni měnit, nakonec našla nedostatek v nabídce, kvůli kterému Iveco vyloučila.

Co jsme psali o zakázkách na nové autobusy pro Prahu?

DPP radí se zakázkou firma, která zastupuje SOR.

Iveco bylo vyřazeno, i když bylo levnější.

Proč vyřadil DPP Iveco? 

Zakázka na 50 vozů pro SOR

Jak Solaris těsně prohrál zakázku na 150 kloubových autobusů pro Prahu.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
VJ
Host
VJ

Neexistuje nic horšího než tyhle příšerný autobusy. Nulový komfort, naprosto příšerná konstrukce, která neumožňuje příjemné sezení, příjemou jízdu.

Tomáš
Host
Tomáš

Dobrý den, nevíte někdo o jaký typ BUSu se jedná? Děkuji

🆗
Host
🆗

Myslím že Sor city nb 12/18 EURO6

Kak
Host
Kak

další cinklá zakázka…

R.L.m.
Host
R.L.m.

Mno takže dle bodového hodnocení to ten výběr je skoro „šul-nul“, v celkové hodnotě je 18 míčů „skoro“ zanedbatelných, i když mít je a nebo ne … hmmmm … ale to se asi v DPP moc řešit nebude, zřejmě drobné, ale třeba to vyváží ty provozní náklady (budou-li opravdu nižší).
Pokud v dalších soutěžích ten „slepobazmek“ taky nebyl správně a tam to nevadilo (protože nabídka nebyla vítězná), tak to trochu zavání … spíš smrdí.
Slovy S.G.: „Je to tak křišťálově čisté, že už to ani křištálověji čistší být nemůže.“
Nepodat správnou nabídku, slovy A.B. fakt „Sorry jako.“ :o)

🆗
Host
🆗

Tak toto je snad opravdu jen špatný vtip😕, protože ty příšerný Sory už v Praze dál potkávat nechci (SORry jako). Koukat se na to nedá, poslouchat se to nedá a o jízdě radši nemluvě (je to jak mít za krkem vysavač). Technický stav těchto popelnic starých ani ne 10 let je srovnatelný s autobusy starými 20+ let, tak to už je v dnešní době něco opravdu špatně nemyslíte?😉 A dále je tu krásně vidět jak dopadne značka, která v tomto ,,demokraticky“ zkorumpovaném státě nebude přistupovat na podplácení #RIPIvecoCZ 🤔😭. Doufám, že brzy už někdo linky DPP začne přebírat jako se… Číst vice »

Panoramix
Host
Panoramix

A s čím to jako porovnáváte? V rámci vozového parku DPP jsou naopak SORy velmi příjemnou alternativou. Nějaká vyklepaná třicetiletá Karosa nebo Citelisy od Iveca z přelomu tisíciletí zrovna moc komfortu nenabízejí a rozpadají se téměř zaživa. Navíc chápu snahu DPP nakupovat co nejvíce vozidel stejného typu, protože to značně zjednodušuje údržbu a tím pádem i celkové provozní náklady. Kdyby nakoupili každý rok 100 autobusů jiného výrobce a typu, tak by jim v opravárenských dílnách asi moc nepoděkovali.

🆗
Host
🆗

Panoramix: Porovnání: 1)Podle toho co každý den vidím. Nevím jak vy ale já s tim jezdim každý den. A k mému štěstí/neštěstí máme na trase typickou českou děrovanou silnici, na které se podle vás ty třicítky (B961/41) ani nehnou, ciťáci už občas poskočí, ale SORy ty házej , dolu, nahoru a klepou se mnohem víc než cokoliv jiného, občas natřásá tak moc že i kryty od dveří a reklamní panely mlátí do střechy, dále o počtu děr v karosérii a protrhaném kloubu ani nemluvě. Také jsem zjistil že je to z velké části způsobeno tím že inteligentní inženýři, přestože je… Číst vice »

AAA
Host
AAA

že tady by to možná pomohlo

no tak určitě…. třeba Arriva, ne? To jsou občas chuťovky….

AAA
Host
AAA

třeba se zneschopní celý typ autobusu

to si asi pletete s letadlem, ne 🙂

petr.r
Host
petr.r

že nebudou náhradní díly? Jako co si myslíte pod tím pojmem? Vždyt to má stejný díly jak iveco, solaris, man,manas atd.

xxxyyy
Host
xxxyyy

Kamarád kamarádovi…

xxxyyy
Host
xxxyyy

Kamarád kamarádovi…

petr.r
Host
petr.r

ano, když vyjde provoz a udržba levněji, tak kamarád pozve kamaráda na pivo, neboť jim levnějším provozem více zbyde na prémie.

Partneři



CSCARGO
RSD