Dostavba obchvatu Chrudimi může začít, ŘSD uzavřelo smlouvu se stavbaři

Silnice I/37, Trhová Kamenice, ilustrační foto. Pramen: Autor: Pavel Hrdlička, Wikipedia, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=39208561Silnice I/37, Trhová Kamenice, ilustrační foto. Pramen: Autor: Pavel Hrdlička, Wikipedia, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=39208561

Dostavbě 4,5 kilometru dlouhého úseku obchvatu Chrudimi na silnici I/37 už nic nebrání. Ředitelství silnic a dálnic uzavřelo smlouvu se

Dostavbě 4,5 kilometru dlouhého úseku obchvatu Chrudimi na silnici I/37 už nic nebrání. Ředitelství silnic a dálnic uzavřelo smlouvu se zhotoviteli, kterými jsou firmy M-Silnice a Eurovia. Smlouva se objevila v registru. ŘSD chystá slavnostní zahájení stavby na 18. prosinec.

Sdružení firem M-Silnice a Eurovia šlo do tendru s nejnižší cenou. Smlouva má hodnotu 442 milionů korun, což představuje 77 procent předpokládané ceny (571 milionů). Takový pokles ceny v tendru je přitom v poslední době nezvyklý, ceny se naopak vesměs šplhají nad odhady.

Obchvat Chrudimi. Pramen: ŘSD

Obchvat Chrudimi. Pramen: ŘSD

Vybudování přeložky má významně odlehčit městům Chrudim a Slatiňany od tranzitní dopravy. Součástí stavby bude vybudování čtyř křižovatek, sedmi mostů a protihlukových stěn. Současně s hlavní trasou budou vybudovány i přeložky silnic nižších tříd. Komunikace hlavní trasy kříží dva potoky (Vlčnovský a Slatiňanský) a železniční trať Pardubice – Havlíčkův Brod. Hotovo pak má být v roce 2021.

Silnice I/37 vede v trase Trutnov – Jaroměř – Hradec Králové – Pardubice – Chrudim – Ždírec nad Doubravou – Žďár nad Sázavou – Velká Bíteš. Koncem září začalo ŘSD na této silnici stavět tříkilometrový obchvat Osové Bítýšky, který vyjde na 214 milionů korun.

Tagy Chrudim obchvat ŘSD silnice I/37
12 komentářů