Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Dostavba obchvatu Chrudimi může začít, ŘSD uzavřelo smlouvu se stavbaři

Silnice I/37, Trhová Kamenice, ilustrační foto. Pramen: Autor: Pavel Hrdlička, Wikipedia, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=39208561
Silnice I/37, Trhová Kamenice, ilustrační foto. Pramen: Autor: Pavel Hrdlička, Wikipedia, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=39208561

Dostavbě 4,5 kilometru dlouhého úseku obchvatu Chrudimi na silnici I/37 už nic nebrání. Ředitelství silnic a dálnic uzavřelo smlouvu se zhotoviteli, kterými jsou firmy M-Silnice a Eurovia. Smlouva se objevila v registru. ŘSD chystá slavnostní zahájení stavby na 18. prosinec.

Sdružení firem M-Silnice a Eurovia šlo do tendru s nejnižší cenou. Smlouva má hodnotu 442 milionů korun, což představuje 77 procent předpokládané ceny (571 milionů). Takový pokles ceny v tendru je přitom v poslední době nezvyklý, ceny se naopak vesměs šplhají nad odhady.

Obchvat Chrudimi. Pramen: ŘSD
Obchvat Chrudimi. Pramen: ŘSD

Vybudování přeložky má významně odlehčit městům Chrudim a Slatiňany od tranzitní dopravy. Součástí stavby bude vybudování čtyř křižovatek, sedmi mostů a protihlukových stěn. Současně s hlavní trasou budou vybudovány i přeložky silnic nižších tříd. Komunikace hlavní trasy kříží dva potoky (Vlčnovský a Slatiňanský) a železniční trať Pardubice – Havlíčkův Brod. Hotovo pak má být v roce 2021.

Silnice I/37 vede v trase Trutnov – Jaroměř – Hradec Králové – Pardubice – Chrudim – Ždírec nad Doubravou – Žďár nad Sázavou – Velká Bíteš. Koncem září začalo ŘSD na této silnici stavět tříkilometrový obchvat Osové Bítýšky, který vyjde na 214 milionů korun.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
sledovatel webu

Tahle stavba je spíše a především obchvatem Slatiňan a Presů, protože vlastní Chrudim už převážnou část obchvatu má – ale budiž: hlavně aby už byla hotová!

Alibaba

Akorát že ta část je taková nepraktická. Občas jezdím od Hrošárny na Ždírec, a jezdím z Kočího na Orel a Kunčí. Je to kratší a vyhnu se zácpám v Chrudimi.
Jinak s váma souhlasím aby to už bylo hotovo.

Pišta

Chvála bohu za tento obchvat. Ještě aby se co nejdříve postavil obchvat Pardubic jih a sever.

Jindra

Chvála Bohu za mimoúrovňová křížení na obchvatech a spojnicích sousedních měst. A tady podle mapky většinou budou.
Kdo si projel rok starou spojnici I/14 Lb-Jb, ten by kreslíře z Vabeku nebo odkud byli, honil s klackem po návsi. A nejen za ty křižovatky.

Démon

To se dimenzuje podle provozu. MUK kvůli 10 autům jsou vyhozené peníze.

Jiří Šrámek

Po nové I/14 mezi Lbc a JN projede denně dost přes 20 tisíc aut. Nejde o nevýznamnou komunikaci.

Alibaba

Těch 10 asi bude z vedlejších komunikací.

Démon

Otázkou zůstává, co tam mělo stát 571 mil. Kč. Obdobné stavby stojí 300 mil.Kč

Gejza

7 mostů? Mě nabídková cena přijde naopak až nebezpečně nízká…

Démon

5, asi počítáte i ty 2 prefabrikovné propustky 🙂 ale délku mostů je pouze 207m

Démon

Ty mosty můžou být max 120 mil.Kč, průzkum dělala EUROVIA, tak asi ví do čeho jde

Jiří Kocurek

Bez položkového výpisu bych se cenu hádat neodvážil. Hrozilo by, že zapomenu na přeložku plynovodu. To jsou ale „drobné“. Horší by bylo, kdybych zapomněl na přesuny zeminy.