Arriva zkouší v Chrudimi elektrobus, ověřuje možnosti elektrického provozu

Elektrobus SOR EBN 10,5 v Chrudimi. Foto: ArrivaElektrobus SOR EBN 10,5 v Chrudimi. Foto: Arriva

Po provozu v Krnově prošel elektrobus modernizací.

Společnost Arriva nasadila na vybrané linky v chrudimské MHD poprvé elektrobus. Jde o vůz SOR EBN 10,5, který posledních pět let sloužil v Krnově. Provoz má ověřit možnosti elektrizace chrudimské sítě městské hromadné dopravy.

V Krnově už elektrobus Arrivy nebyl potřeba, firmě zde skončila smlouva. V Chrudimi jezdí převážně na lince číslo 1 a 3 a na jedno nabití dokáže ujet až 140 kilometrů. „Elektrobus prošel omlazovací kůrou a v Chrudimi je, dalo by se říct, zkušebním jezdcem, abychom dokázali vyhodnotit provoz elektrických vozů ve městě,“ vysvětluje jeho nasazení Jindřich Poláček, ředitel Arrivy autobusy, která ve městě zajišťuje provoz linek MHD.

Elektrobus se 180 kusy lithium-iontových článků dobíjí dopravce v zázemí svého depa, kde kvůli němu nechal vybudovat přípojku pro přenosnou nabíječku. Elektrobus dokáže převézt až osmdesátku cestujících, je bílý s výrazným polepem chrudimské městské dopravy.

Arriva v Chrudimi nedávno začala testovat i jinou novinku: předváděcí autobus ŠKODA MD9 LE E6.

Elektrobus SOR EBN 10,5 v číslech

délka 10 385 mm,
šířka 2 525 mm,
výška 2 897 mm,
pohotovostní hmotnost 10 275 kg,
obsaditelnost 86 míst, z toho 20 míst k sezení,
180 ks lithium-iontových článků s kapacitou 300 Ah,
pohonná jednotka TAM 1052C6B,
asynchronní motor o výkonu 120 kW,
8 až 10 hodin do plného nabití.

Elektrobus SOR EBN 10,5 v Chrudimi. Foto: ArrivaElektrobus SOR EBN 10,5 v Chrudimi. Foto: ArrivaElektrobus SOR EBN 10,5 v Chrudimi. Foto: Arriva

 

Tagy 5 Arriva Arriva autobusy Chrudim elektrobus MHD Chrudim SOR EBN 10
9 komentářů