Autobusy Cestovní ruch Doprava ve městě Dopravci Železnice Zprávy

Doba slevová je tu – otázky, odpovědi, příklady: ČD dají slevu z obyčejného jízdného

Cestující, ilustrační foto. Foto: RegioJet
Cestující, ilustrační foto. Foto: RegioJet

V sobotu začínají platit vládou nařízené slevy v dopravě, díky čemuž některé skupiny cestujících ušetří 75 procent z ceny jízdenky. Deník Zdopravy.cz přináší přehled nejdůležitějších informací k novému systému.

Kdo může využít slevu?

Děti do dovršení 6. roku nadále cestují zdarma
Žáci od 6 let do dovršení 18. roku zaplatí 25 procent z ceny jízdenky
Studenti od 18. do 26. narozenin zaplatí 25 procent z ceny jízdenky
Lidé starší 65 let zaplatí 25 procent z ceny jízdenky
Cestující s průkazem ZTP a ZTP/P jako doposud 25 procent z ceny jízdenky
Průvodci ZTP/P nadále cestují zdarma

Dostanou slevu i cizinci?

U prvních čtyř kategorií cestujících může slevu využít každý, bez ohledu na státní příslušnost. U zdravotně postižených je sleva vázána na český průkaz ZTP nebo ZTP/P.

Čím se nárok na slevu prokáže?

Cestující do 15 let nebude muset nárok na slevu prokazovat. Cestující od 15 do 18 let a senioři nad 65 let se budou při nároku na slevu prokazovat platným dokladem totožnosti, jakým je občanský průkaz, cestovní pas nebo jiný oficiální průkaz s fotografií, jménem a datem narození (případně též žákovský průkaz nebo studentský průkaz ISIC). Cestující od 18 let budou předkládat platný žákovský nebo studentský průkaz nebo platný průkaz ISIC.

Kde bude sleva platit?

Na všech vnitrostátních dálkových a regionálních autobusových a železničních linkách, v rámci integrovaných dopravních systémů a také na linkách městské hromadné dopravy, které zajíždějí za hranice města. Ve vlacích bude sleva platit pouze ve 2. třídě.

Kde nebude sleva platit?

Při cestě do zahraničí bude sleva platit pouze na území České republiky, platná bude tedy pouze do poslední stanice nebo zastávky před státní hranicí. Slevy nebude možné uplatnit ani v městské hromadné dopravě uvnitř města a ve spojích, které dopravce vyloučí ze slevy. Řada měst se nicméně se svou MHD k systému dobrovolně přihlásila, případně rozšířila existující slevy.

Od jaké ceny se slevy odvíjejí?

Stát bude dopravcům slevu kompenzovat do ceny plnocenného jízdného, což je obvykle obyčejné jízdné. V případech, kdy dopravce nabízí jinou cenu (obsahující komerční slevu), od které se sleva odvíjí, použije se tato jiná cena (s komerční slevou). Tolik ministerstvo dopravy.

Jenže přístup dopravců se liší. České dráhy budou striktně počítat slevu z obyčejného jízdného, ačkoliv skutečná cena na některých relacích je jiná. Příkladem jsou takzvané akční jízdenky mezi Prahou a krajskými městy. Například jízdenka z Českých Budějovic do Prahy dnes stojí (bez jakékoliv karty) 168 korun. Dráhy ale budou slevu počítat z obyčejného jízdného 241 korun, za které nikdo nejezdí. Přijdou si tak na výrazně vyšší kompenzaci.

Jiný přístup má železniční a autobusový dopravce RegioJet. Ten slevu spočte z cen jízdenek, za které cestující v daném spoji reálně cestují. Pokud je cena jízdenky například 2. 9. na trase z Brna do Prahy ve třídě Low-cost 99 korun, zaplatí student nebo senior za cestu 24 korun.

Bude možné státem nařízenou slevu kombinovat se zákaznickými kartami Českých drah?

Ne, dráhy nepřipouštějí kombinaci sociálních a komerčních slev. Cestujícím, pro které InKarta ztratí díky novým státním slevám význam, dráhy vrátí poměrnou částku spočítanou ke konci platnosti karty.

Příklady některých cen jízdenek Českých drah pro žáky a studenty 6 až 26 let a seniory od 65 let:

Praha – České Budějovice (169 km), obyčejná cena 241 Kč, po slevě 60 Kč;
České Budějovice – Plzeň (136 km), obyčejná cena 196 Kč, po slevě 49 Kč;
Praha – Tábor (103 km), obyčejná cena 151 Kč, po slevě 37 Kč;
Praha – Olomouc (250 km), obyčejná cena 350 Kč, po slevě 87 Kč;
Praha – Brno (255 km), obyčejná cena 357 Kč, po slevě 89 Kč;
Praha – Ostrava (351 km), obyčejná cena 487 Kč, po slevě 121 Kč;
Brno – Ostrava (167 km), obyčejná cena 238 Kč, po slevě 59 Kč;

Žáci a studenti mohou využít také zlevněné traťové jízdenky ČD do 120 km týdenní, měsíční nebo čtvrtletní

Příklad cen měsíčních traťových jízdenek:

Praha – Tábor (103 km), obyčejná 4 228 Kč, po slevě 1 036 Kč (25,90 Kč);
Tábor – České Budějovice (66 km), obyčejná 2 828 Kč, po slevě 700 Kč (17,50 Kč);
České Budějovice – Veselí nad Lužnicí (39 km), obyčejná 1 792 Kč, po slevě 448 Kč (11,20 Kč);
České Budějovice – Hrdějovice (5 km), obyčejná 448 Kč, po slevě 112 Kč (2,80 Kč);

(v závorce přepočet nákladů na 1 cestu při 20 dnech školního vyučování a 2 cestách denně)
Pramen České dráhy

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
coudy
Host
coudy

Tak u ČD na dnes Praha – Brno důchodce 29Kč dospělý 119Kč a Praha – Ostrava důchodce 123Kč dospělý 295Kč
Tudíž to počítá z ceny akčních a i super akčních jízdenek a černý scénář skeptiků se nepotvrdil že to bude z plného jízdného.

Rtep
Host
Rtep

Dobrý den, pobavil jste mne. Nefunguje tu žádný černý scénář skeptiků, jsou to jen platné podmínky ČD, cituji: „Všichni cestující ve věku nad 65 let si mohou koupit jízdenky se slevou 75 % z obyčejného a zpátečního jízdného ve 2. třídě.“ (k prohlédnutí zde – https://www.cd.cz/typy-jizdenek/vnitrostatni-jizdenky/-25988/ ). Nepřepočítal si ani tu slevu jízdenky do Ostravy, aby to sedělo k Vašemu tvrzení. V e-shopu ČD mi byly nabídnuty tyto ceny: Praha – Brno 219 Kč (Akční základní jednosměrná pro cestující 26-64 let) Praha – Brno 89 Kč (Obyčejná jednosměrná pro cestující nad 65 let) Na trase do Ostravy jsou ceny takové,… Číst vice »

Rtep
Host
Rtep

Coudy, omlouvám se.
Máte pravdu v tom, že ČD v rozporu s tvrzením ve svých podmínkách nabízí pro důchodce slevu ze Superakční jízdenky a pokud by si koupil jízdenku den předem, pak by se důchodce svezl do Brna za Vámi zmíněných 29 Kč. Nechce se mi hledat, jak tuto slevu má ČD ošetřenu ve svých tarifech, ale pokud tak nedokonale, jako v aktuálně uvedených podmínkách, tak ČD čeká asi dost slušná pokuta.

Zkoušel jsem to a slevu pro důchodce opravdu nabízí e-shop pouze ze Superakčních jízdenek, nikoli u Akčních nebo Včasných jízdenek. Superakční jízdenku není možné koupit na pokladnách ani u průvodčích.

coudy
Host
coudy

Chtěl bych se zeptat jak je možné že Jančura bude uplatňovat slevu pro skupiny od 6 let do 18 let i v tarifu Business a i na lehátku případně na lůžku? Kdo to ví odpoví. Nebo se zase jedná o nějaký podvod? Ta informace je ze stránek RJ.

coudy
Host
coudy

PS: ještě bych měl dotaz jaké je základní jízdné u RJ. Děkuji za odpovědi.

Petr.R
Host
Petr.R

https://www.regiojet.cz/servis/ opatrně si to přečti, píši opatrně a na vlastní riziko, kdyžtak telefon 155.

coudy
Host
coudy

a co jako je tam zajímavého? psal jsem kdo ví odpoví… vy to nevíte a odpovídáte jako vždy…

Petr 766
Host
Petr 766

Když jste se dočetl o tom „poskytování“ v byznys třídě, tak jak to že jste si nevšiml tohoto: 6. Obyčejné jízdné pro tarif Relax: obyčejné jízdné je v proměnlivé výši rovné cenám jízdného, uvedeným v rezervačním systému společnosti RegioJet a.s. a STUDENT AGENCY K.S. pro dospělého cestujícího bez nároku na slevu. To stejné pro ostatní třídy. Čili pokud chcete vědět „obyčejné“ – základní jízdné u RJ, tak běžně na jizdenky.regiojet.cz, tak si zadejte odkud kam kdy a uvidíte to pro každý vlak či autobus. Prostě nemají jeden jediný ceník obyčejného jízdného pro všechny vlaky jako ČD, ale pracují s cenami.… Číst vice »

babilon
Host
babilon

Základní jízdné je jízdné beze slev. U RJ je pro každý vlak jiné a najdete ho v eshopu RJ.

coudy
Host
coudy

v eshopu ČD také není uvedeno zakladní jízdné a není to uvedeno ani u RJ… základní jízdné má právě i RJ které je vyšší než uvedené v eshopu…

babilon
Host
babilon

Nevím, co vy si představujete pod základním jízdným. Analogii obyčejného jízdného u ČD RJ nemá. Kompenzaci u RJ a LE stát provádí do částky, kterou by zaplatil běžný cestující a ze které platí studenti a důchodci čtvrtinu. Pokud např. jede student z Prahy do Brna vlakem RJ mimo špičku, kde jízdenka v lowcostu stojí 99 Kč, zaplatí student 24 Kč a stát doplatí 75 Kč. Pokud pojede ve špičce, kde jízdenka stojí 170 Kč, pak student zaplatí 42 Kč a stát doplatí 128 Kč. Jinak řečeno, stát vždy doplatí trojnásobek toho, co zaplatil student či důchodce (plus mínus nějaké to… Číst vice »

Petr 766
Host
Petr 766

V eshopu ČD základní jízdné v podstatě uvedené je, když se prokliknu po výběru spoje na „další možnosti“ nebo jak se to jmenuje. Tak je tam většinou i uvedeno „základní obyčejná jízdenka“ nebo tak nějak a můžete si ji zakoupit místo té, kterou nabídne eshop (ale proč bych to dělal že – tam kde je konkurence, eshop téměř vždy nabídne něco levnějšího)

student železniční
Host
student železniční

Základní nebo také obyčejné se na eshopu ČD nachází a to v části Čím se řídíme

coudy
Host
coudy

Například Leo Express má nejnižší cenu za 137 korun, kompenzaci od státu si vypočítával ze základního jízdného ve výši 520 korun.

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/stat-chce-zrusit-zlevnene-jizdne-pro-studenty-fq7-/ekonomika.aspx?c=A130225_185951_ekonomika_brm
a tak nějak to má i Jančura akorát nemohu dohledat tu základní cenu u ale tuším že i p.Sůra o tom psal…

Petr.R
Host
Petr.R

z vás číší zavist, proboha najdite si odkud-kam, v jakým vagonu chcete sedět a že jste třeba důchodce a uvidíte cenu, když připočtete 75%, tak tu částku dostane RJ. Udělejte si to u čd stejnou trat a zjistíte, že vy zaplatíte více i ta částka tych 75% bude větší, tak proboha napište o co vám jde, tohle už píšete jak nějakou komunistickou propagandu proti kapitalistovi.

coudy
Host
coudy

vy to nedokážete pochopit tak pšt…

babilon
Host
babilon

Obávám se, že ten, kdo nechápe způsob kompenzace, jste vy.

Petr 766
Host
Petr 766

Já už vám taky nerozumím co vlastně chcete sdělit nebo vědět… vše již bylo řečeno.

Petr 766
Host
Petr 766

Patřilo na „coudy“

Petr.R
Host
Petr.R

já to chápu a i druzí vám to tady už vysvětlili. Jedno nechápu o co vám pořád jde.

Petr 766
Host
Petr 766

Přestaňte už lhát konečně, když vám nestačí konkrétní argumenty a ceníky.

coudy
Host
coudy

když si budu chtít koupit jízdenku na zítra z Prahy do Brna tak tam mám cenu 119Kč chcete říct že je to základní cena dle TR10? základní cena je tuším 375Kč tak kde je ten ceník toho základního jízdného v eshopu?

Petr 766
Host
Petr 766

Proč sem motáte nesouvisející jízdenku? Pokud si koupíte jízdenku u ČD za 119 zaplatíte 119. Pokud si jízdenku koupí u ČD dítě, nezaplatí ovšem 75% ze 119 ale 75% z nějakých 378 nebo kolik.
U RJ pokud si koupím jízdenku za 119, tak dítě zaplatí 75% ze 119.
Tečka.
ČD vyinkasují více. Už opravdu nerozumím, co vlastně chcete. Debata byla o slevách a jejich výpočtu a tam ČD jasně prohrává. Já nic o TR10 apod. nepsal, jen reaguju na vaše neustálé nesmysly, že RJ odrbává stát na obyčejném jízdném a doplatcích.
Zatím kromě jedné chyby v tarifu nemáte nic.

Jan Sůra
Admin

Vypočítával. Tohle ale skončilo. I teď LE vypočítává nově slevu ze skutečné ceny, co zaplatí dospělý. Zatímco u ČD zaplatíte jako dospělý za jízdenku Praha – Ostrava 159 Kč při superakční a ve stejném vlaku při nákupu ve stejné chvíli zaplatíte jako senior či student 25 % z 487 Kč. Jinými slovy ze studenta či důchodce budou mít díky státnímu dosypu ČD třikrát více, než z dospělého.

Petr 766
Host
Petr 766

Pokud si dám 6-18 let do byznysu, žádná sleva se nekoná, naopak se nám cestování prodraží, protože dříve tam bylo 50% nyní má dítě sazbu jako dospělý. Takže sice tu hezky od rána zkoušíte z něj udělat toho špatného, ale zase blbě
(A to by přitom čistě teoreticky tu slevu v byznysu dát mohl, protože je to pořád 2. třída, ale zřejmě kvůli dohodě s ministerstvem ji tam poskytovat nebude)

coudy
Host
Petr 766
Host
Petr 766

Na zítra jsem před hodinou kupoval jízdenky. 2x dospělý, 1x dítě 8 let, 1x do tří let.
Byznys účtován 100% ceny za dítě 8 let.
Jestli mají něco v nějaké x týdnů staré tiskovce je zcela jedno.

Navíc jsem ohledně toho si psal se zákaznickou podporou RJ a potvrdili to stejné.

coudy
Host
coudy

no ale vidíte že jsem to četl správně že to poskytují i v business…

Petr 766
Host
Petr 766

Ano, to jsem uznal, že tam mají na 99% tiskovou chybu. Ale slevu neposkytují, nelze koupit.

Petr 766
Host
Petr 766

Osobně si myslím, že je tam chyba, že to zapomněli odmazat a má to být stejně jako v odstavci následujícím pro 18 – 26. Nicméně koupit to nejde, to bych věděl.

Petr 766
Host
Petr 766

Pro Váš klid jsem to přidal do předchozí konverzace s RJ, takže brzy budeme vědět, jak je to oficiálně, ale žádné překvapení se konat nebude 😉

Petr 766
Host
Petr 766

Mimochodem, tapetujete to tady dalšími příspěvky, ale nějak zapomínáte níže odpovídat na to, co se vám nehodí.

Karel IV
Host
Karel IV

A první místo za největší sviňárnu vyhrává…..

https://www.leoexpress.com/cs/detem-studentum-a-seniorum-vracime-projete-jizdne

Aneb když podojit stát, tak pořádně. :-/

Petr.R
Host
Petr.R

když stát selhává musí nastoupit soukromník.
Nevím a co je vám do toho co dělá soukromník pro blaho cestjících.

Martin1
Host
Martin1

K neuvěření, od vás padají čím dál tím větší tlachy. Čím víc diskutejete, tím je to horší a horší.

Petr.R
Host
Petr.R

martine a in -karta vám není tlachání čd?

Petr.R
Host
Petr.R

jo a to ještě nevíte, že středočeský kraj středočeským cestujícím bude vracet 25% v hotovosti. Martine 1-probudte se z té závisti.

babilon
Host
babilon

Názorná ukázka toho, jak dotace dokážou pokřivit trh. Divím se, že zatím nikoho nenapadlo studentům platit za to, aby se svezli.

Pibik
Host
Pibik

Možná to se brzo dočkáme, kdo s náma pojede, dostane tolik a tolik, samozřejmě ruku v ruce se zdražením základního jízdného, aby byl větší výnos, neb dospělý neslevový platící bude v menšině.
Pak nastoupí regulace státu, neb půjdou kompenzace na násobky, přijme se tisícovky kontrolorů, protože se rozjedou černé duše, politici se budou předhánět, jak to lépe vyregulovat a až se to divadlo ukončí, tak bratru se projedlo i s platy úředníků 50+ mld. Myslím, že v soutěži o populismus se ČR dostává na přední příčky v Evropě. 😀

Petr.R
Host
Petr.R

středočeský kraj ano.

Pibik
Host
Pibik

Pouze tržní reakce na ten Burešův nesmysl, zlobit se můžete pouze a jen na stát a nikoliv na přepravce, předpokládám, že nejste z protěžované skupiny, ta nyní jásá ještě více, s leo pojede opravdu zadarmo.
Nyní již dává smysl, proč leo čekal až do poslední chvíle s prodeji.. To se jim povedlo, bravo!

Karel IV
Host
Karel IV

Pibik – tak nějak upřímně a škodolibě si přeji, aby to LE prošlo a zavedly to i ČD. Pak by v plné nahotě vyšlo najevo, kolik ten nesmysl stojí a snad by se to co nejdříve zrušilo…

Pibik
Host
Pibik

Leo Express padá server, asi náhoda. 😀 Ne to jenom studenti zakládají věrnostní účet a objednávají jízdenky na zítra, začíná nový školní rok. Dopravné mají od 1. už úplně zadarmo. 😀 Legranda tam u vás v tej ČR.

Pibik
Host
Pibik

Pro Leo celkem logické, dávali seniorům od 60 let 30% slevu, ted dávají těm nad 65 let 25% a zbytek zaplatí stát, takže dobrej deal. Více vydělají a ještě stoupne počet cestujících.
Jedinej problém, co Ti co slevu nemají a co důchodci 60-64 let, ti začnou platit plné jízdné všade.

Pibik
Host
Pibik

Právě to spustil Leo express pro seniory, nepochopil jsem to jejich čekání, pro studenty nad 18 to ještě asi nestihli – udělat x 0,25 k stávajícím cenám. Okradli se jistě o dost jízd, které posbíral RegioJet.
Paradoxně u RegioJetu a Leoexpress byli senioři od 60 let, nyní až od 65 let, takže budou nadávat skupiny 60-64 let, které nemají slevu nyní žádnou a ještě dopravci jistě něco podraží.. Holt část příjemců důchodů asi bude překvapeno od 1. nepříjemně..
Uvidíme to na preferencích k volbám? 😀 To je parodie v tom Šistánu.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Asi by bylo nejlepší, kdyby tady někdo ocitoval nějaký kompletní „oficiální“ materiál, co vlastně komu bude „stát“ kompenzovat = slevy z jakých konkrétních jízdných a do jaké jejich „základní“ výše – jinak jsou to všechno jen nejisté spekulace.

Petr.R
Host
Petr.R

vy jste dopravce, že potřebujete nějaký materiál podle čeho byste jel? Cestující se to dozví před platbou a je mu to je jedno, jak si to mezi sebou rozdělí.

Radek Janata
Host
Radek Janata

Dráhy ale budou slevu počítat z obyčejného jízdného 241 korun, za které nikdo nejezdí. Přijdou si tak na výrazně vyšší kompenzaci.

Nepřijdou.
Ostatně sám píšete výše, že kompenzace se doplácí pouze do výše „jiného“ (sic) jízdného, ne obyčejného.
Takže dokonce naopak, kompenzaci si tím sníží – protože rozdíl mezi 25% z obyčejného a „jiným“ jízdným je nižším než rozdíl mezi 25% z „jiného“ a „jiným“ jízdným.

babilon
Host
babilon

Citát v článku říká, že se kompenzuje do plnocenného jízdného. (V případě, že se sleva odvíjí od komerčního jízdného, což ale není případ ČD, pak se kompenzuje do oné komerční výše.)
Takže žádná střelba do vlastní nohy, ale způsob, jak podojit co nejvíc.

Pibik
Host
Pibik

Určující je, že se to ČD počítá z obyčejné jízdenky. Tedy na tratích s konkurencí se soukromníky budou ještě více nekonkurenční než dnes a senior s nima nepojede skoro žádný, tady budou soukromníci dominovat ještě více. Čekal bych, že se soukromníkům ještě více zaplní dopravní prostředky a tedy dojde ke zdražení, což pocítí hlavně neprotěžované skupiny. Nicméně ČD hlavně vsadilo na dopravu, kde konkurence není na kolejích, tam dojde také k nějakému nárustu cestujících, ale hlavně stávající jistě neušetří 75% oproti dnešnímu stavu, ale ČD si namastí kapsu pořádně. Dá se mluvit o další skryté dotaci státnímu přepravci. Výsledkem bude,… Číst vice »

Jan1203
Host
Jan1203

Myslím, že se trochu mýlíte. Zaprvé, i autobusová konkurence bude dostávat kompenzace za nařízené slevy, tudíž cestování vlakem nebude automaticky výhodnější. A zadruhé, při současném systému ČD nedostávají kompenzace za slevy na dotovaných linkách. Jak to bude ošetřeno nyní (podstatná otázka), z článku ani diskuze příliš neplyne – tedy zda a) se navýší dotace (skrze vyšší prokazatelnou ztrátu) či b) na dotovaných linkách budou jak kompenzace tak i dotace. Ale i v případě b) by z toho moc ČD podle mě neměly – zavedení kompenzací a tím zvýšení tržeb vede na nižší ztrátu…

Radek Janata
Host
Radek Janata

Ne, jak vysvětluju výše, ČD se tím nepochopitelně střílí do vlastní nohy.
Klidně by mohly tu cenu pro cestujícího dát nižší, protože dopláceno by dostaly do stejné částky.

Petr
Host
Petr

Z obyčejného jízdného se to vždy nepočítá. V eshopu jsou různé cenové hladiny i pro dítě.
Praha – Brno Zítra
Odjezd 13:51 – 1x SuperAkční základní jednosměrná (Dítě 6-15), 2. třída 59,-
Odjezd 14:51 – 1x Akční základní jednosměrná (Dítě 6-15), 2. třída 109,-

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ale to jsou jízdenky prodávané ještě podle dosavadních pravidel – ČD přece předprodej podle nových cen jízdného nezavedly. Nebo se mýlím?

Jarda V.
Host
Jarda V.

Zaobírám se myšlenkou zneužití slev a přišel jsem na toto. Kdo zabrání „doprodávání“ neobsazených míst ve vlaku/autobuse? Revizor (pracovník MF či jiné organizace)) nepozná zda je ve vlaku 20 volných míst nebo 20 míst na které někdo rezervoval dětskou jízdenku ze 75% slevou a následně požaduje „kompenzaci“ 20×75% a je jedno zda z Tarifu RELAX u RJ nebo z obyčejného jízdného u ČD. Tady já vidím neuvěřitelnou díru v systému a tunel na státní peníze…….. Kdyby tam dítě/důchodce seděl/o chce průkaz ale když tam nikdo není, není koho zkontrolovat.

Petr 766
Host
Petr 766

Kdyby to chtěl někdo dělat, může to dělat i dnes bez problémů, v tom se prakticky nic nemění, jen výše doplatku. A kontroly nic takového až na nějaká drobná pochybení neprokázaly.
Jinak v tom objemu peněz je to zanedbatelné, to se může vyplatit tak maximálně nějakým obskurním autobusákům provozujícím jednu dvě linky, že si „naplní“ autobus. U velkých to nemá smysl

Medvěd
Host
Medvěd

Pěkně trefné…………. .k tomu se nedá nic říci.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/prehledne-kdy-muzou-seniori-vyuzit-75-slevu-na-jizdne-a-kdy-maji-narozdil-od-studentu-smulu-54891?seq-no=10&dop-ab-variant=&source=clanky-home

Dofám, že se těch 1000 myší na Nábřeží u Vltavy nad sebou zamyslí!

Jen bych prosil, aby bylo zveřejněno, který dopravce si účtoval „dospělé“ studenty. Snad na to máme nárok.

Když to MD našlo, taky by to veřejnosti měli říci. Podvádět se nemá!

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

V tom článku zveřejněném na „seznam zprávy“je ovšem „hafo“ nepřesností …

Pibik
Host
Pibik

Burešovi to spočtou voliči? Asi těžko, když ty svoje uplácí a Ti ostatní jsou mu fuk, Ti ho nevolej. Burešovi to spočte až finanční krize, otázka co přijde po něm, asi to bude BurešxZeman na druhou.. Zaplatí to naše děti v budoucnu? Dejme tomu, ale jen velmi malou částí, ale to už v tom socialistickém rybníce je jenom další kapička, sic, podobně jako ten janovský most. Primárně to zaplatí, ti, kteří dnes inkasují. Důchodci snížením na velmi malé důchody a studenti s placením všeho, včetně školného, opět po finanční krizi. V tomto případě jim vůbec nezávidím, jak se říká, ať… Číst vice »

To
Host
To

traduje se, že někteří borci z „tradičních stran“ dřív tvrdili, že dluhy se platit nemusí. Jiní borci z těch „tradičních stran“ zase zařídili, že se lidé skládají na byznys solárních maniaků, jiní borci z „tradičních stran“ zase všechno rozprodali, příp. rozkradli… to si nevyberete.

Pibik
Host
Pibik

V 89 se rozpadl marxismus, převzali jsme monetární systém a v ekonomice nezůstal kámen na kameni, nyní nás čeká rozpad něčeho mnohem většího – monetárního systému, není co převzít, bude se muset něco urodit a asi nezůstanou ani ty kameny.. Bude to velký, z toho pohledu, hrátky kolem ČD (zda zkrachujou či je někdo za korunu převezme), nebo toto cestování zadarmo jsou fakt malé věci v okurkové sezoně současné ekonomické nudy..

To
Host
To

Možná kdybyste přečetl aspoň jednou některá Marxova díla, nenapsal by jste v životě takovou hovadinu, jako že v roce 1989 se rozpadl marxismus… dál nemá cenu číst

To
Host
To

pardon „byste“

Pibik
Host
Pibik

Marxovu slátaninu vyvrátili konkurenční ekonomové hned, jak ji po celoživotním patlání dopsal. To nestojí ani za přečtení nadpisu. To, že ji později zneužil bolševik, to už je smutná epizoda z historie. Nechci tady zaneřáďovat dopravní server něčím jiným.

Oberleitung
Host
Oberleitung

Komupak spočtou naše děcka privatizace, restituce a jiná zvěrstva? Toto je alespoň akce pro lidi a vyšší využití hromadky jako takové…

Riki
Host
Riki

Čím se nárok na slevu prokáže?

Cestující do 15 let nebude muset nárok na slevu prokazovat.

Jak kdo rozklíčuje jestli je mu 13,14,15 a nebo šestnáct prostě rozhraní věku, které se nebude muset prokazovat.
U dětí do deseti let by asi problém nebyl.
To musel vymyslet jouda z Kocourkova .

babilon
Host
babilon

Rozhraní pro slevu je 18 let, nikoliv 15. Když bude 16letý tvrdit, že mu nebylo 15, tak se nic moc zásadního neděje.

coudy
Host
coudy

spíš to bude zajímavé u Jančury když někomu bude 19 nebo 20 a nebude student a bude kupovat jízdenky jako když mu nebylo 18… neb prohlasil že do 18 nebude zjištovat nic… to se bude dobře zase okrádat..

Petr 766
Host
Petr 766

Tak si to měl Babiš a ministerstvo nastavit jinak. Jakou roli v tom hraje Jančura? Nebo jiný dopravce? Tomu to může být v podstatě jedno jestli mu jízdenku zaplatí „nestudent“ v plné výši nebo mu ji doplatí stát ve stejné částce celkem. To není problém dopravce.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Je a není – pokud někdo získá zákazníky z řad těch, za které nyní bude doplácet levnější jízdné stát, tak se logicky bude snažit tuto klientelu si udržet.

Petr.R
Host
Petr.R

to poznají z karty, jak se připíšou peníze, tak se pozná kdo to platil a jaký sedadlo má v jakým vlaku, stejné je i jak píšete o tych černých duší, copak oni si zaplatí něco a potom nepojedou. Sice proti je ods, ale mají smůlu.

coudy
Host
coudy

Měl jsem dotaz na MD ohledně tarifů u RJ z odpovědi jsem se dozvěděl že RELAX je klasická druhá třída a standart a potažmo nově Low-cost jsou pouze nabídky o proti ČD k IN kartám a včasným jízdenkám. Chápu to pak tak že v RELAX cestující platí plnou cenu tak jako u ČD… v tarifu standart je to IN 25 a v Low-cost IN 50. Tudíž když cena v RELAX je vyšší než u ČD tak RJ je tudíž dražší než ČD. Velice Vám děkujeme za Váš dotaz a názor. Vaše úvahy jsou logické, takto jsme o rozdělení tříd ve… Číst vice »

Petr.R
Host
Petr.R

a proč se ptáš na md? tady se taky můžeš zeptat, ale jedno vidím bledě, jsi asi troch paranoidní protože jsi se nezeptal proč čd nemá v 152 IIItřídu.

Karel IV
Host
Karel IV

Pro autora – není pravda, že ČD budou slevu nabízet jen z obyčejného jízdného. Podle ČD budou tuto slevu uplatňovat i u Superakčních jízdenek vázaných na vlak, což má dle mě i logiku. Mohou tak natáhnout víc lidí do mimošpičkových spojů, což je podle mě lepší, než zakázat slevu plošně v těch špičkových.

babilon
Host
babilon

To je nějaká zatím tajná informace? Protože v tiskové zprávě ČD nic takového není.

Riki
Host
Riki

S prominutím všem bych „na.ral“, pro každého už tu nějaká ta sleva byla a mohl si vybrat…..budování socialismu v kapitalismu je cesta do pekel. Bohužel na té cestě už dávno jsme, přestalo totiž platit pravidlo, že v dobách úrodných se odkládá na doby neúrodné, takhle se stále rozdává a dluh stále stoupá, protože delší budoucnost než max. 4 roky nikoho nezajímá. Doufám, že krize přijde z nenadání aby se tato vláda z toho svého rozdávání stačila ještě podělat. Nemám obecně nic proti slevám, ale přesně jak mi to říkal spolucestující v rychlíku na Slovensku, pokud má důchodce na pětihvězdičkový hotel… Číst vice »

coudy
Host
coudy

Dotaz na p.Šindeláře: Proč u RJ je uveden příklad jen na trase Praha – Brno a jen v tarifu Low-cost? Pokud vím tak Jančura argumentuje že nemá třídy ale pouze tarify tudíž i jeho tarif RELAX je druhá třída který je dražší než jízdné u ČD ve druhé třídě.

Petr 766
Host
Petr 766

Relax nemá dražší jízdné, je to zhruba srovnatelné s obyčejným u ČD. A je to 2. třída. Jinak je tam asi uveden Low-cost proto, že je to nejlevnější nabídka jak je s RJ do Prahy. U ČD je nejlevnější obyčejné jízdné. Takže problém nebude u RJ nebo v článku, ale pouze u způsobu, jakým ke slevám přistoupily ČD (včetně nemožnosti si jízdenku na eshopu koupit předem, u RJ žádný problém několik týdný dopředu) PS: Brno Praha Relax 299 Kč dospělý, 74 dítě. Takže kdo je dražší? ČD nebo RJ? A to je možné jet ranním spojem RJ ještě o něco… Číst vice »

Petr 766
Host
Petr 766

Levnější spoj RJ Relax – 219 / 54 Kč dítě.

Pro úplnost, na kreditovku už tam je rozdíl minimální, u dospělého 5 Kč sleva.

coudy
Host
coudy

RELAX z Brna do Prahy na zítra nejlevnější 219Kč do 299Kč záleží na čase u ČD 219Kč po celý den a jízdenka není vazaná na konkrétní vlak… Když RJ začínal tak RELAX byl nasazen jako 2třída o proti 2 třídě ČD tudíž nově Standart a Low-cost jsou pouze odnože RELAXU. A v neděli 2.9.2018 se z Brna do Prahy s RJ od 12h ani nedostanete u ČD aspoň po tom čase se do Prahy dostanu i když třeba na stojáka…

coudy
Host
coudy

PS: u RELAX je cena i 389Kč na příští týden v pátek z Prahy do Brna a u ČD stále 219Kč
nějak se ty služby musí zaplatit a do konce z kompenzací…

Petr 766
Host
Petr 766

A kolik je u ČD ta obyčejná do Prahy o kterou tady jde? 357 Kč. Takže ten rozdíl je cca 30 Kč. Čili plus mínus je to stejné – jízdné ve dvojce ČD (což může být pěkný Railjet i naprostý šrot) vs jízdné Relax, kde je vždy stejný typ vagonu, sedaček, prostoru… (a většinou je dodržen i servis minimálně v Relaxu i Byznysu)

Petr 766
Host
Petr 766

Ale my se tu bavíme o slevách, ne o tom, za kolik kdo dá „akční“ jízdenku. Čili ČD je dražší než Relax a pro skupiny se slevou vychází stále lépe jezdit s Regiojetem, který drze nepočítá slevu z nejvyšší možné ceny, ale z aktuální. Až ČD budou počítat dítě jak 75% z 219 (či i nižší superakční), pak možná. Vy jste tvrdil, že Relax je dražší a Jančura vydělá víc. Není to pravda. A není pravda, že za 219 pojedete u ČD kdykoliv a jakýmkoliv vlakem. Záleží to na pokladní, co vám prodá. A třeba zejména těm, co tomu nerozumí,… Číst vice »

Petr 766
Host
Petr 766

A když chcete do toho tahat akční jízdné u ČD, tak když budu chtít jet s RJ, tak si koupím Standard nebo Lowcost, což je přesně to, co nabízí ČD ve své dvojce. Takže opět bude RJ levnější a kompenzace nižší pokud pojede dítě. Kdežto u ČD dle jejich vyjádření se bude doplácet do plné obyčejné jízdenky. Já chápu, že chcete nějak ukázat, že Jančura je ten špatnej, ale prostě teď v této situaci tahají ČD za kratší konec, pokud to ještě neupraví jak psal někdo nahoře. Pro jistotu: RELAX odpovídá cenově 2. tř. ČD často bývá i levnější. Ale… Číst vice »

Honza
Host
Honza

Nakonec je to možná rozumný krok – když si vezmu, jak bývají narvané railjety i EC na Praha-Brno a stále spousta cestujících jezdí bez místenky. ČD mají nedostatek vagonů a vytížené spoje by to „nedaly“, nebo jen za podmínky snížení komfortu plně platících. A připomínám poznámku, která se již objevila – na valné většině tratí se ČD vyplatí provozovat i prázdný vlak, protože to platí kraj/MD. Tak uvidíme.

Ondra
Host
Ondra

Rád bych pogratuloval k bravurně zvládnutému objektivnímu článku, který po důkladné rešerši všech dostupný pramenů uvádí pouze kompletní a zcela pravdivé informace. A teď vážně – nechtělo by to přistupovat celkově k většině článků zde tak, aby byly opravdu tím, čím je prezentujete? Tedy kvalitním zpravodajstvím z oblasti dopravy (ověřené a pravdivé informace, kvalitní rešerše dostupných pramenů atd.) a nikoli pouze lepším k-reportem? Je pravda, že v poslední době dopravě rozumí každý a železniční každý, kdo alespoň jednou viděl „mašinku“ na obrázku. (Ona to vlastně je i asi taková povaha nás Čechů, že každý rozumí všemu – hokej, vodohospodářství, řízení… Číst vice »

Petr 766
Host
Petr 766

Takže u dětí opět výdrb od ČD, super… Takže já pojedu za 119 na akční a dítě za 89 do Prahy se „slevou“ 75%. To nevymyslíš. Takže třeba minule stála cesta do Prahy 119 + 59 (oba akční) a se „slevou“ bude stát 119 + 89. Ač se slevami jako takovými nesouhlasím a nechal bych to tak jak to bylo, tak tohle je od ČD opravdu prasárna…

František
Host
František

Může Vás hřát vědomí, že dítě nepojede za 15, a nebudete tak na skvělém státním nápadu vydělávat. 🙂 ČD si to nevymyslely. Co si lid zvolí, to má. Prázdné vlaky to stejně nezaplní, na to by bylo třeba jinačích kroků.

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

A tak nakonec slevy a kompenzace nepoctivě nevypočítávají soukromí dopravci, ale ten státní!

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ale vždyť snad ani „priváti“ nemohou počítat slevy z dosavadního zlevněného „akčního“ studentského jízdného, ale z plné ceny svých „obyčejných“ jízdenek – takže jaký je v tom rozdíl?

To
Host
To

Pořád lepší doba slevová nebo doba zdražování. Nejsem si jistý, jestli až tak velký povyk způsobilo, když onehdá ČD zdražily ze dne na den o 25% tím, že zavedly obyč. jízdné. Přijde mi těch článků na toto téma už přespříliš. Překvapení nejen pro novináře bude, že nastane 1.9. a zjistíme, že život jde dál a že se zase tolik nestalo. Přijde mi to, jako by se od zítra zvyšovalo DPH u potravin na 40% nebo měla proběhnout měnová reforma.

To
Host
To

OPRAVA: Pořád lepší doba slevová než doba zdražování.

babilon
Host
babilon

To se nám to hoduje, když to za nás budou platit naše děti i s úroky.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Tak jste si je neměl pořizovat, když Vám teď vadí, jaká budoucnost je čeká – nebo jim začněte hned spořit, aby to pak měli z čeho platit. když o to máte takový strach.

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Jak hnedka víte, že si babilon pořizoval děti, že neměl vlastní?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

A ty vlastní získal jak? Ty si přece také „pořídil“, dokonce tím nejpřirozenějším způsobem – Vy to snad neumíte?

To
Host
To

To je trefné. Asi jako když studentík bude vykřikovat, že hrdě bude jezdit za plnou palbu a pak přijde domů k mamince a řekne: hele mami, chci se vytáhnout, jezdím za plný – hele mami, neměl jsem čas jít na brigádu, páč mě hnali na demostraci… zvyš mi prosím kapesný, stejně budu k tvýmu cecíku přicucnut nejmíň do třiceti.

Petr
Host
Petr

To je zase porovnání výpočtu kompenzace, vybraná pravda, aby bylo jasné, kdo je ten špatný.
RJ si samozřejmě přijde na vyšší kompenzaci, když se pojede v Relaxu nebo když bude dle RJ „špička“, ale to se do příkladu nehodí. Obdobně LE má ve špičce dost šílené ceny. Průměrná cena bude úplně někde jinde.

Petr.R
Host
Petr.R

já zase jsem si to spočítal tak, že cestující bude mět levnější lístek u RJ s tát dá RJ kompenzaci méně jak ČD kde cestující zaplatí více a v kompenzacích od státu vybere čd více jak RJ. Prostě čd dostane více peněz za méně přepravených cestujících.

coudy
Host
coudy

je zajímavé že nejvíce kompenzací do teď dostával Jančura a řekl bych že ČD přepraví více cestujících než RJ

AAA
Host
AAA

Jestli to nebude tim ze provozuje nejvice komercnich linek. Jake prekvapeni, ze.

coudy
Host
coudy

Petr.R napsal: Prostě ČD dostane více peněz za méně přepravených cestujících.
tudíž jsem reagoval že ČD přepraví více cestujících než RJ
snad jste to ted pochopil…

Petr.R
Host
Petr.R

neumíte chápat, já jsem to napsal příklad jen na jednu linku jeden vlak.

Petr 766
Host
Petr 766

RJ Relax ve většině případů odpovídá obyčejnému jízdnému ve 2. tř. ČD, tak jak si může RJ příjít na víc?

Partneři