Autobusy

RegioJet poslal FlixBusu předžalobní výzvu kvůli nízkým cenám. Označil je za vydírání

Scania Flixbusu a Scania Irizar RegioJetu. Kdo zůstane po cenové válce vpředu? Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Scania Flixbusu a Scania Irizar RegioJetu. Kdo zůstane po cenové válce vpředu? Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Dopravní společnost RegioJet začala podnikat vůči konkurenčnímu FlixBusu první právní kroky kvůli cenové válce na trhu. Žlutý RegioJet zaslal zelené konkurenci z Německa předžalobní výzvu, ve které žádá upuštění od údajné nekalé soutěže. FlixBus zatím žádnou výzvu neobdržel, trvá nicméně na tom, že se jeho cenová politika pohybuje vždy v mezích zákona.

Podle RegioJetu jezdí FlisBus devět měsíců po vstupu na trh za ceny, které pokrývají jen 55 procent nákladů. Postup Flixbusu označuje RegioJet za způsob ekonomického vydírání. RegioJet se obrátil také na evropskou komisařku pro soutěž Margrethe Vestager, kterou požádal o prošetření počínání Flixbusu.

„Flixbus nepřišel do České republiky konkurovat RegioJetu lepšími službami. Na český trh vstoupil proto, aby nás donutil zezelenat a stát se součástí jejich sítě a platit jim z každé jízdenky 30 %. Těžko se pro to hledají slušná slova, je to nemravné a zákonem zakázaná nekalá soutěž, jejímž cílem je ovládnout trh a následně zdražit,“ doplnil majitel RegioJetu Radim Jančura, který je odhodlán celou věc dovést až k soudu.

FlixBus naposledy upravoval ceník počátkem května, kdy na každé trase začal nabízet jízdenky už od 29 korun. „Můžeme pracovat s nižší cenou, než je tomu u konkurence, která je nucena držet ceny vyšší vzhledem k různým službám takzvaně zdarma, které se však nutně promítají do cenotvorby,“ uvedla mluvčí FlixBusu Martina Čmielová. Podle ní FlixBus pracuje jako nováček na trhu s různými cenovými pobídkami, které jsou časově omezené. „Pohybujeme se vždy v zákonných mezích, abychom jako nováček na českém trhu oslovili zákazníka atraktivní nabídkou s cílem vyzkoušet naše služby,“ doplnila Čmielová.

RegioJet nicméně trvá na tom, že cenový mix FlixBusu náklady nepokrývá. Debatu na téma podnikání FlixBusu chce v Evropském parlamentu vyvolat i členka výboru pro dopravu Martina Dlabajová.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Petr
Host
Petr

Zcela fandím Flexibusu.

Vladimír
Host
Vladimír

Je zajímavé, že pan Jančura zapomíná jakým stylem se on sám v počátcích choval. Jízdné za 1,- korunu českou. To nebyla nekalá praktika pane Jančuro?

Jan Sůra
Admin

Nebyla. Potvrzeno ÚOHS.

David
Host
David

Tolik záště, závisti a žlučovitých výlevů od velké části diskutujících, to je fakt lahůdka. Každej je tady kritik a odborník na dopravu, ale bylo by fajn vidět, co tito lidé sami v životě dokázali. To bychom asi koukali, jaká by to byla materiální a duchovní bída.

Lucie
Host
Lucie

Coudy (y) ..souhlas . Spinavej Business . .. je jedno s jakyma dotacema FlixBus preziva ,ale jak widime primo zije , rozkveta a prosperuje . Jakmile nekdo neco domysli pro blaho a financni odlehceni pro obycejneho smrtelnika , tak je vse spatne .. to povazuji za hruzu. Ja tedy ocenuji Know How FlixBus . ,,Prijde mi to jakoby jsme odsuzovali pekare za to , ze prodava svuj rohlik co ma vyrobni cenu 10 haleru za 20 haleru .

babilon
Host
babilon

Abyste se nedivili, až se bude FlixBusový rohlík prodávat opravdu ze těch 20 haléřů.

PAN
Host
PAN

Stačí si pamatovat aneb nedělat to, co nechcete, aby dělali druzí vám…

Jančuru potrestal za jednání v boji proti Asianě pětimilionovou pokutou antimonopolní úřad, potvrdily ji soudy všech stupňů. O to se opírají i argumenty Asiany v aktuálním sporu, kde jde jen o výši škody.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/2492119-regiojet-vykrocil-proti-flixbusu-stezuje-si-na-nekalou-soutez-a-ekonomicke

Jan Sůra
Admin

Stačí si pamatovat, jak rozhodly soudu už jednou.

Pibik
Host
Pibik

Je vidět podle diskutujících, že chybí elementární základy ekonomické teorie, fungování trhu, pletení pojmů s dojmy a emocemi. Nicméně plácání je česká vlastnost a když k tomu zdůvodnění se doklepe, že sousedovi ještě chcípl pes, srdce čecha plesá.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Můžete nám, prosím, pane superodborníku, vyložit situaci nějak skutečně odborně, ne jen hloupým žvástem nevypovídajícím nic jiného, než že o problému sám nic nevíte?

Pibik
Host
Pibik

Pokud se vyjadřuji k ekonomickým otázkám, kromě znalostí dopravy, je potřeba znát alespoň zcela elementární ekonomické zákonitosti, to platí o jakémkoliv oboru lidské činnoati (možná i proto máme 1,0 mil. lidí v exekuci třeba, to naokraj). Na i daleko finančně zaměřených chatech již dávno ekonomiku a finance nediskutuji, chybí znalostní protistrana. Hitparádu nesmyslů ale uvedu tedy: 1) Vznikne, vznikl, je ?!? monopol 2) Hloupí zákazníci přejdou dobrovolně na horší alternativu 3) Špinavý business=podnákladové ceny 4) Velká korporace je horší než malá naše česká firmičička, i kdyby dotovaná německým státem, tfuj na toto 😀 5) A nově nám přibyly – rohlíky… Číst vice »

Otmar
Host
Otmar

On už to u toho soudu zkusit musí. Nemá jinou možnost. Tic Tac musel prodat, vlaky nevydělávají, byznys s letenkami je taky na prodej. Zbývají už jen autobusy a ty jsou ohroženy zelenou konkurencí. A banky tlačí aby pan Jančura splácel úvěry. Málokdo totiž ví, že jeho byznys je na úvěr. Nedivil bych se kdyby bublina brzy praskla. Už jsme to zažili v minulosti. Vzpomeňte např na CK Fischer.

Marian
Host
Marian

proč Regiojet bus přestál jezdit ve východních čecháh,odpověď je taková,že jsou tu jiný soukromný dopravci,kteří ho vytlačili .

Garry
Host
Garry

Ona ta doba kdy byl beznadějně vyprodaný(vlaky) už skončila.Dnes vidíte na ceduli.Volno. Protože Pard Pha s nim za 240.-v neděli nikdo nepojede.Ale v sedle je nejlevnější.Zadotuje, ale aspoň něco.Tim že se zbaví letušky zalátá aspoň nejakou diru.Flix ho zašlápne jako mouchu.Bohužel.Pak budou chybět prachy na vlaky.Těch pár nových mašin a vozů stojí nějaký penize!A věřitelé nepockaji.mmch proč jeho vozy při brzdění ve stanici kvílí jak béčka?Udržba?ČD mají vozy stejné a ticho.Čím to je?

Petr.R
Host
Petr.R

No nezaznamenal jsem, nenapíšete číslo vozu kde to kvičení bylo, chtělo by to obsáhlejší diskuzi, nebot udržbu si nechá dělat v dílnách čd a oto by se mohla zajímat i kriminálka, modří jsou v tomhle pěkní lumpové.

kix
Host
kix

Petr.R
važte trochu slova, než něco vypustíte, na zákládě jednoho plácnutí o kvílení vozů při brždění, chcete hnát kriminálku na dílny? Trochu moc.. nejhorší je, že se toho kdejakej blbec klidně chytne..

Martin
Host
Martin

skriatok: Aku by si si predstavoval normalnu cenu na trase BA-BB? Momentalne je 8,50€ kreditova resp. 10€ obycajna.

skriatok
Host
skriatok

Jančura je falošný hráč, neskutočný plačko a bezkonkurenčný klamár. Evidentne veľmi rýchle zabudol čo on robil napr. na linke Liberec – Praha a čo dodnes sám predvádza s cenami na Slovensku na linke Bratislava – Viedeň a Bratislava – Banská Bystrica kde roky jazdil a dodnes jazdí za podnákladové ceny s jednoznačným úmyslom zlikvidovať konkurenciu !

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Je správné, že se může ohražovat proti druhým stejně jako druzí proti němu.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Jančura je především neskutečný predátorský „vych*an“: dokud vše funguje podle jeho představ (a to i za cenu, že to poškozuje jiné), tak je to vše v pořádku, ale jakmile mu do tohoto jeho systému kdokoli třeba i jen trochu „hodí vidle“, tak se může „protrhnout“ a kope kolem sebe všemi dostupnými způsoby.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Na Jančuru a jeho aktuální jednání platí naprosto přesně jedno staré pořekadlo: „Zloděj volá: chyťte zloděje!“.

coudy
Host
coudy

a nebo : Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá

Marek
Host
Marek

Rozhodně je to dobře, že RegioJet chce podat žalobu, FlixBus totiž přišel s agresivní kampaní, kterou by zničil nejen RegioJet. Dálkových dopravců je v ČR víc a všichni fungují na podobných cenách a vzájemně se doplňují (jako např. Arriva nebo Eurolines). Jančura sice ze začátku nabízel podobné ceny, ale jen krátkodobě a vzhledem k tomu, že to byly jeho začátky, tak logicky jako nováček nevěděl, co všechno si může dovolit. Když mu nějaká linka nevynáší a je ztrátová, tak jí zruší, to udělá každý dopravce. Nikdo nebude provozovat ztrátovou linku. Navíc Jančura si na všechny autobusy vydělal sám, Flixbus je… Číst vice »

Johnny Gomezz
Host
Johnny Gomezz

Fandim Jančurovi – jeho autobusy mají nejlepší servis v evrope za krasne ceny!!! (osobne jsem byl v kazde zemi EU – takze opravdu muzu porovnat) Diky nemu se kvalita busu a vlaku PRAKTICKY VSECH DOPRAVCU razantne zlepšila !!! (najdou se tragicke výjimky jako KZC apod) Flixbus ma vetsinove Setry, coz jsou dost trgicky autobusy, nepohodlny a bez obrazovek a jakéhokoliv servisu… (omlouvam se lidem na Plzensku kde se zaklady tech busu vyrabeji – kostry , plechy) A vestim Radimovy ze bude muset bud hodne investovat a zalozit několik zakladen (bazi) po evrope ) – proto je letuska.cz udajne na prodej… Číst vice »

Jan
Host
Jan

Jančura nikdy neměl problém s pobíráním dotací a vytlačováním konkurence pochybnými praktikami. A když mu to málo vynášelo tak zase z těch tras utekl, ale to už byla konkurence pohřbená, takže na některých relacích v důsledku dopravu zhoršil. Na železnici si vyzobává ty nejlukrativnější tratě, na menší města a lokálky si netroufá, protože z toho nikdy nebude mít vejvar. Ostatně i nedávno rušil nerentabilní spoje. To je prostě takový vykuk, se kterým nikdy nemáte jistotu, že i za rok bude nabízet služby v obdobném rozsahu jako nyní. Kdyby si slušně platil personál a staral se pořádně o údržbu jako vozidel… Číst vice »

Rota pomsty
Host
Rota pomsty

Pan Jančura je nejen arogantní grázl, ale hlavně notorický neplatič. Udělá nejlíp, když sklapne jeho drzou hubu a zaleze, nejlépe do kanálu.

Mafouz
Host
Mafouz

ad Marek. „tak logicky jako nováček nevěděl, co všechno si může dovolit.“ No to je teda nesmysl jak vrata. „Těžko se pro to hledají slušná slova, je to nemravné a zákonem zakázaná nekalá soutěž, jejímž cílem je ovládnout trh a následně zdražit“ Že to říká člověk, který nechce platit lidem a kdykoliv to jde, zkrátí se směny nebo se seberou prémie, místo aby se uklidila ubytovna, radši nechá nakazit lidi svrabem, peršingy v rámci úspor jezdí 7 let bez klimatizace, takže se tam strojvedoucí peče jak vepř, nadává sprostě svým zaměstnancům, neváží si jich, ušetří 100 Kč na údržbě vagonu,… Číst vice »

Jirka
Host
Jirka

P.S. Tím nechci říct, že se zastávám Němců, jezdit s nimi nebudu stejně jako s Jančurou, ale jsem rád, že díky nim dostal na prdel.

Jirka
Host
Jirka

Radímek asi zapomněl na to, že úplně stejné praktiky používal vůči výrazně slabším dopravcům, které vyhnal. A následně byl spokojen, že má monopol. Tak ať si taky užije ten pocit krachu

Asdf
Host
Asdf

Nesmylná a zcestná škodolibost. Jančura aspoň nahradil tu konkurenci o dvě třídy vyšší kvalitou, FlixBus se podbízí jen tou cenou. Tedy nemá smysl hýkat blahem nad tím, že Jančura krachne, protože kvalitativně se pjde dolů. A cenově na tom potom bude FlixBus úplně stejně, ne-li výš než Jančura, protože Jančurovi jde vše do jeho kapsy, tady jde část pro Flix a část pro toho, kdo pro něj jezdí.

kix
Host
kix

takže, když budu vraždit jen ty „špatné“ tak je to v pořádku, ale když budu vraždit i ty dobré, tak je to špatně? Asi tak vyznívá Váš nesmyslný konmentář.. O kvalitu tu přecu vůbec nejde, jedná se o nekálé obchodní praktiky a je jedno kam sou uplatňovány..

Martin1
Host
Martin1

Ať přizná, že se pomalu ale jistě ocitá v roli těch, kterým kdysi přišel konkurovat. Netřeba dělat kolem toho takovou šaškárnu.

šotouš
Host
šotouš

a právničkou už asi nejni pani Jančurová, když se s ním rozvedla… a Radimek ji nechce dát pár melounků.

coudy
Host
coudy

jejímž cílem je ovládnout trh a následně zdražit,“ doplnil majitel RegioJetu Radim Jančura,
tak jako to dělá Jančura… ovládně zdraží a když se mu to nevyplatí tak zruší…

Jarda V.
Host
Jarda V.

Jezdim s RJ/SA vlastne od pocatku jeji existence a toho „zdrazovani“ jsem si nevsiml. Puvodni cena Pha-Brno 150 dnes po vice jak deseti letech 165kc a to nehledim na to ze konkurence v tu dobu jezdila karosou za dveste. Podobne je to na trase do Chomutova.

coudy
Host
coudy

to Jarda.V
Student Agency snížila ceny kreditových jízdenek za jednosměrnou přepravu na 50 korun, později zavedla cenu 95 korun.
a nyní jezdí za 165Kč nebude to tím že tedy vystrnadil konkurenci a z 95Kč to zvedl až na 165Kč…
a když se mu to hodí tak si zruší některé spoje…