Doba bateriová. Alstom otestuje svůj první dvouzdrojový vlak v Německu i s cestujícími
Alstom bude vlaky testovat na tratích s různý profilem. Vlaky s baterií mají vyřešit snahy o zákaz spalovacích motorů.
Výrobce kolejových vozidel Alstom začne příští týden s testováním první dvouzdrojové jednotky na německých kolejích. Ve spolupráci s DB Regio nasadí bateriovou elektrickou jednotku Coradia do provozu v Bádensku-Württembersku a od února v Bavorsku. Umožní jízdu i mimo troleje bez potřeby spalovacího motoru.
Start zkušebního provozu oznámil výrobce v tiskové zprávě. „Od roku 2016 intenzivně pracujeme na tom, abychom vyvinuli dostatečně efektivní a současně nákladově příznivou bateriovou technologii pro provoz takových vlaků, které by pomohly překonat problém s neelektrifikovanou částí sítě,“ řekl Müslüm Yakisan, šéf Alstomu pro Německo. Provoz s cestujícími má ukázat, zda je takový koncept životaschopný.
Dvouzdrojové vlaky jsou tématem posledních let zejména v Německu a Rakousku. Stadler například na konci roku oznámil, že na jedno nabití jednotka zvládla jet 224 kilometrů. Dopravci a dopravní svazy mají v Německu a Rakousku objednáno již několik desítek takových vlaků.
Na vývoji jednotky spolupracuje Alstom s Technickou univerzitou v Berlíně s podporou státních dotací. V Německu jsou zejména regionální tratě stále neelektrifikované, současně se v zemi čím dál častěji mluví o konci spalovacích motorů. Dvouzdrojové jednotky mohou problém s emisemi vyřešit.
Během všedního dne budou jezdit vlaky na trase Stuttgart – Horb, o víkendu pak na trati Pleinfeld – Gunzenhausen. Podle Alstomu bylo snahou vybrat tratě s různým profilem a délkou jízdy bez troleje.