LOT 3a leaderboard

Další země otestuje vodíkové vlaky. ÖBB je chtějí porovnat s bateriovými

Jednotka Coradia iLint s vodíkovým pohonem. Foto: AlstomJednotka Coradia iLint s vodíkovým pohonem. Foto: Alstom

Rakouské spolkové dráhy chtějí po zkušebním provozu hybridních vlaků otestovat i provoz vlaků na vodík. ÖBB už vypsaly soutěž na

Rakouské spolkové dráhy chtějí po zkušebním provozu hybridních vlaků otestovat i provoz vlaků na vodík. ÖBB už vypsaly soutěž na pronájem dvou jednotek poháněných vodíkem (HMU).

Na zakázku upozornil server RailColornews.  ÖBB si chtějí vozidla vyzkoušet a porovnat s provozem hybridních. Jejich testování už začalo.

Právě vlaky na vodík s palivovými články bývají společně s hybridními (elektrické jednotky s baterií pro provoz mimo troleje) označovány jako nejčastější možní nástupci dieselových vlaků na neelektrizovaných tratích.

ÖBB zatím testuje v reálném provozu hybridní jednotky CityJet, které vyvíjí Siemens. Trojici baterií o kapacitě 528 kWh umístil  v prostředním voze, používá technologie založenou na lithio-titanových bateriích (LTO). Ty umožňují rychlejší nabíjení, jejich životnost má být patnáct let. Maximální rychlost jízdy na baterii bude 120 kilometrů v hodině. Testování aktuálně probíhá na tratích v Horním Rakousku.

Jednotky na vodík zatím aktuálně nabízí pouze Alstom, získal už několik desítek objednávek na provoz v Německu. Poprvé vlak vyjel loni. Další výrobci ale podobný pohon také chystají.

Tagy Alstom Coradia iLint ÖBB vlaky na vodík
17 komentářů