Dopravci Lidé Železnice

Do vedení ztrátové AWT se vrátil polský manažer, Kostelník skončil

Nákladní vlak společnosti AWT s návěsy LKW Walter mezi terminály Herne a Paskov u Hladkých Životic. Foto: Tomáš Kuchta.
Nákladní vlak společnosti AWT s návěsy LKW Walter mezi terminály Herne a Paskov u Hladkých Životic. Foto: Tomáš Kuchta.

Jen půl roku vydržel v čele druhého největšího železničního nákladního dopravce v zemi David Kostelník. Od 7. listopadu ho v čele společnosti Advanced World Transport (AWT) nahradil opět polský manažer. Předsedou představenstva se stal Maciej Walczyk.

Změna vedení je patrná z webových stránek, došlo k ní k 1. listopadu. V obchodním rejstříku dosud není zapsána. Firma dnes změnu potvrdila. Kostelník sám rezignoval, má roční konkurenční doložku. 
Místopředsedou představenstva se stal Dariusz Seliga, který ve společnosti působil ve funkci člena představenstva.

David Kostelník pracoval ve skupině AWT od roku 1999. Prošel různými pozicemi v provozních oblastech, následně zastával přední posty v oblasti obchodu. Od roku 2010 byl ředitelem divize železniční doprava a později provozním ředitelem AWT. Členem představenstva AWT byl jmenován v roce 2009, letos v dubnu pak předsedou představenstva. Vystudoval Dopravní fakultu Jana Pernera na Univerzitě Pardubice.

Důvody odvolání nejsou úplně jasné, firma je nekomunikuje. Ve společnosti se čím dál více mluví o hlubším začlenění do skupiny PKP Cargo, které má vést i ke konci značky AWT.

AWT zůstala i loni podle výroční zprávy ve ztrátě. Při tržbách 3,69 miliardy firma prodělala 53 milionů korun. Oproti roku 2016 jde ale o výrazné zlepšení, tehdy firma prodělala 200 milionů korun.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Petr
Host
Petr

Pro redakci: Opravte si štítky, je to David Kostelník, nikoli David Kostelský.

Martin Hanzal
Host
Martin Hanzal

Škoda pro AWT. Davida Kostelníka jsem si velmi vážil pro jeho fundovanost. Obávám se, že současné hospodářské výsledky jsou výsledkem „práce“ PKPC, protože před jejich vstupem nebylo AWT zdaleka v takovém rozkladu, jako je dnes…

TrainDriver
Host
TrainDriver

Asi tak nějak…. 🙂

lokodepo
Host
lokodepo

Tak proto se panu Kostelníkovi do rozjezdu systému jednotlivých vozových zásilek vůbec nechtělo… Okruh soukromých dopravců působících na síti SŽDC se tím citelně zužuje a asi skutečně nezbyde nic jiného, než se smířit s tím, že zisky z podnikání půjdou do zahraničí, a přitáhnout cizího investora/dopravce, který „zalepí“ díru na trhu, kterou státem ovládaná společnost ČD Cargo není ochotna zacelit. Škoda, že stát potenciální zájemce o využití těchto netušených podnikatelských příležitostí aktivně brání tím, že pod tlakem sdružení automobilových nákladnídch dopravců cílevědomě odstraňuje místa pro nakládku/vykládku do/z železničních vagónů a dále odmítá „tlačit“ na vedení SŽDC, aby lepším řízením provozu,… Číst vice »