Do Česká má dorazit nejnovější TGV. VUZ jedná o jeho testování na okruhu

Hnací vůz nové vysokorychlostní soupravy TGV. Foto: AlstomHnací vůz nové vysokorychlostní soupravy TGV. Foto: Alstom

Okruh není veřejnosti přístupný, vlaky ale bývají k vidění z blízkosti okruhu.

49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek

Copak mu při přepravě asi zase provedou?

Addams

Tohle pres Vysocinu nepojede …

Jožka

Tak hlavně ať si pohlídají případné redukční/brzdící vozy, prakticky všechny problémy z minulého týdne byly způsobené těmi dvěma rakouskými vozy před a za TGV.

O.K.

No design, design, to je věc velmi subjektivní, mě osobně to také přijde dosti bez nápadu, ale… Mě spíš připadá zvláštní, že se poté, co vyvinuli AGV (což evidentně nepřišlo ve vhodnou dobu), které mělo distribuovaný pohon, vrátili zase ke koncepci loko+X vozů+loko. TGV oproti Shinkansenům, které taky umí být dvoupatrové, neoplývá zrovna svižnou akcelerací. Asi si to v SNCF nepřejí z nějakého důvodu 🙂

Y.K.

Vrátili, tak bych to nenazval. Lokomotivy a vozy jsou zjevně koncepce na kterou si SNCF potrpí a tak si ji objednali i když osobně to taky považuji za horší řešení. AGV jezdí v Itálii.

O.K.

Vrátili jsem myslel tak, že po vývoji jednotky s distribuovaným pohonem jako další stupeň je opět jednotka s pohonem nedistribuovaným. Ale jasně, není to úplně přesné, „po“ AGV samozřejmě přišel další vývoj TGV POS atd., ale pořád je to vlastně vylepšování již hotového vlaku (i když samozřejmě první a poslední generace Duplexu spolu má společného vlastně docela málo). Jinak ano, AGV jezdí v Itálii v počtu kolika, 17 kusů?, a ani jedno u SNCF. Tak jsem to myslel.

Y.K.

Mě to bylo jasné, 🙂 ale je vidět, že trh s VR jednotkami je pořád velmi lokalizovaný a všude hrají domů. AGV je dobrý koncept, ale Francouz (SNCF) to nechce, Italové mají svoje a jen drzý soukromník vzal Italo, Němci také mají svoje. No a Španělé také. Uvidíme co s tím udělá liberalizace na VRT.

Addams

Ve Spanelsku jezdi i italske a nemecke soupravy, ve V.Britanii jezdi soupravy z Italie, Japonska a Nemecka.
Soupravy nabizeji vyrobci komukoli a kdo chce, ten je koupi.
Mne ovsem taky prijde divne, ze AGV krom NTV nikdo nechce, ale snad se nekdo najde – jeste nejsou moc stare …

Jiří Kocurek

A v čem je problém? Když umí obojí, ať vyrábějí obojí. Zákazník na tom může jen vydělat, když bude mít větší výber.

Alibaba

Maj ty jednotky s distribuvaným pohonem jakobsonovy podvozky jako ty první TGV? Nebo mají klasické, na každý vagón dva podvozky? Ony ty jakonsony mají něco do sebe pro tuhost vlaku a tím pro bezpečnost, ale zase se do nich blbě cpe (distribuovaný) pohon.

Y.K.

To jste vydedukoval jak tu bezpečnost? TGV s Jacobs podvozky měly i několik vykolejení, třeba Šinkanseny s klasickými podvozky nikdy (ehm, tedy měly 3x, ale za extrémních zemětřesních, naposledy letos, kdy kolabuje trať, to je ovšem poněkud jiná situace). A třeba výše zmíněné AGV má distribuovaný pohon a přitom Jacobs podvozky. Výhody distribuovaného pohonu jsou lepší trakční vlastnosti, snadno vyšší výkon jednotky a tedy lepší dynamické vlastnosti, vyšší výkon elektrodynamické brzdy, rovnoměrnější nápravové hmotnosti bez velkých „špiček“ lokomotiv, lepší redundance v případě závady hnacího vozu/podvozku/měniče… co tak ještě? Jednotka s hnacími hlavovými vozy má asi jedinou výhodu v jednodušších vložácích.… Číst vice »

J.K.

Ta bezpečnost Jacobsů je evidentní, a to kvůli aktivní i pasivní bezpečnosti (právě i při vykolejení a jiných nehodách, více jacobs bogie na wikipedii https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jacobs_bogie )
Jinak s distribuovaným pohonem souhlasím. Asi vzhledem ke vzdálenostem tras provozovatele SNCF a jiných provozních důvodů volili hnací vozy. Je to jak s autem 4×2 vs 4×4. 4×4 je lepší, ale někomu stačí 4×2.

Y.K.

Děkuji pěkně, ale tu není nic moc, co by to tvrzení prokázalo, že „to je evidentní“ je čistě subjektivní postulát (na té Wikipedii /při vší úctě k Wiki a omylům tam zaneseným/ 🙂 to není nijak vyargumentované ani ověřené, tvrdí to obecně a bez odkazů, jedině na základě vykolejení Eurostaru co se nerozpojil, což je dost pochybná argumentace, protože i jednotky s klasickými podvozky mají semi/permanetní spřáhla co se jen tak nerozpojí, tedy co se týče kompaktnosti vlastnosti rámcově stejné – poněkud mi to zavání mícháním s klasickými vozy se šroubovkou a nárazníky). Nezdá se, že by to jednotka s… Číst vice »

Oldřich Sládek

Nepřestává mě fascinovat ta komická zbabělost anonymních internetových hrdinů za klávesnicí, to“někomu natřít „…

Kuba2

Když vidím zkratku VUZ, tak se mi vždycky vybaví Высшее учебное заведение. Proč to aspoň pro českého čtenáře nemůže být VÚŽ? Stejně jako tady máme Baťu, zatímco po světě je to Bata. Škoda si háček drží dokonce i za hranicemi.

Karl vB.

Asi je to proto, že to je oficiální zkratka názvu této firmy, která ji v této formě (bez čárek a háčků) sama takto používá.
https://www.cdvuz.cz/page/kontakty-centrala-a-pobocky

Libcha

Asi to má obchodní smysl. Třeba tiskárny vyrábí Prusa.

zdydy

mužou si ho zarezervovat až otevřou za 20 let VRT

K.S.

Bude součástí smlouvy i putovní výstava? 🙂

Tomáš679.2

Abych se přiznal ten 40 let starý design se mi líbil, ale tohle mi připomíná ty kreslené vláčky z Chuggingtonu nebo nějakou postavičku od Dysneyho. K tomu už chybí jen v úrovni předních bočních oken plandací uši a vypadá to třeba jako Dalmatin. Asi to bude nějaký 102. :-).

milan

Design je určitě přesně propočítán a optimalizován. Bohužel tomu v mezích norem chybí určitý duch. Oproti tomu je TGV umělecké dílo.

J.K.

Staré TGV i Duplex jsou úžasné, i AGV, to je jak raketoplán 🙂

Vectron

Ja uz se lekl,ze Svoboda chysta dalsi putovni vystavku😂🤭

Anti Svoboda

Sorry, ale Svoboda je z meho pohledu amater. Byl takovy problem pujcit tuto jednotku na tyden z okruhu? Jestli tahat 40 let starou mrtvolu nebo toto je jedno ne? Navic toto je fakt budoucnost..

Boze, kdo to sedi na zidli GR SZ?

Georg

no jestli spravne clanek chapu, tak vuz se o zakazku uchazi, ale jeste ji nedostal. pokud ji dostane, neni jasne kdy vozidlo na okruhu bude – dopad venkovni akce v cervnu je nesrovnatelne vetsi nez dopad venkovni akce v listopadu.

jerry

Jasně. Oni ji budou testovat na okruhu, kam nikdo cizí nesmí, pokud se na kamerách v areálu objeví někdo, kdo fotí mobilem, jeho firma dostane pokutu, že se vyvrátí z pantů a oni jen tak vytáhnou prototyp na výstavu? To je vtip? Pokud ano, tak ne moc povedený.

Anti Svoboda

Jerry co to placas? Jake patenty?

Z VUZ jsou videa na denni bazi :)))

jerry

Kde co píšu o patentech? 😀

jerry

Pokud točíš ve VUZ videa, tak se s nimi nikde nechlub, protože jestli třeba Číňani kvůli tomu odtamtud stáhnou vlaky, VUZ si tě najde, to si piš a dá ti to komplet k úhradě. A nikdo se s tebou nebude bavit. Podle mě, jenom žvaníš a o VUZ jsi slyšel od známého svých známých.

Tomáš679.2

Z VÚZ možná, ale z okolí okruhu. Těžko ze základny. Však na zákaz fotografování upozorňují cedule na oplocení. Také jsem si chtěl udělat kdysi fotku od plotu , ale cedule hovoří jasně. Bohužel. A to bude to. V pohybu na okruhu tomu pod sukně tolik vidět není ;-).

Roman Soudný

Cedule na plotu si může pindat co chce, ale cokoliv co je vidět z veřejně přístupných míst můžete v klidu fotit.

Tomáš679.2

Tak jistě. Pak už je to o přístupu každého. Já si to přebral po svém.

K.S.

Na jakou vzdálenost je to vůbec právně vymahatelné? Na jakou vzdálenost může nějaká sbska z VÚZ vylézt a cokoliv řešit? Na jakou vzdálenost jsou si toho focení vůbec s to všimnout? Nebo budou preventivně otravovat všechny s foťákem tak do dvou kilometrů od okruhu? Nezapomínejte že je to de-iure soukromý podnik, ne vojenská základna. Schopnosti běžně dostupné techniky neskutečně pokročily a to co by před lety zjistila fotka od plotu dnes zjistí fotka z poměrně slušné vzdálenosti. Následné zpracování taky umí dost. Dneska může kdokoliv s běžným vybavením vylézt na Akropoli v Aténách a mít fotky úplně prázdného místa jako… Číst vice »

Tomáš679.2

Máte pravdu. Jak to bylo v Troškově Slunce ,seno….“ ty holt jsi starý vůl“. Ne vážně. Zase jsem o tu fotku tolik nestál. Bylo by to pro mě asi jako v muzeu stát přímo u cedule „nedotýkejte se exponátů“ a já na něj sahal. Na té ceduli je tuším to, že je v areálu fotografování zakázáno. v AREÁLU. Neříká zda se jedná o to, co je uvnitř a nebo zda to platí pro toho kdo fotí z areálu. Holt já si vykládám většinou všechno dost doslova a tak focení všeho co je v areálu (kdyby to bylo venku tak to… Číst vice »

Frantisek

A to by to snad nemohli protáhnout „mrtvé“ po těch nádražích, kam lidé mohou? Stejně to tam potáhnou.

Addams

Kdovi, jestli to ma vevnitr sedadla a vybaveni bufet’a’ku. Jestli ne, tak by to moc k propagaci nebylo …

Forbach

A nechce to vyrobce v tehle fazi spis maximalne urychlit?

tarten

Urychlit co? Odhadujete snad podle něčeho, že ve vývoji a testech je teď správný čas nasadit právě ten test na podvozky a fyzické chování při rychlé jízdě?

Jiří Kocurek

Alstom volá do SNCF: „Volal mi Svoboda. Budeme muset odložit testování o dva týny, chtějí náš prototyp na výstavu. Ale nebojte se, dodáme to včas, zaměstnanci budou pracovat bez oběda.“

Karl vB.

Vážený pane „Anti S…“, předkládám vám pro vaší potřebu pár drobných informací pro vaší lepší základní orientaci v tématu, kterého se váš podnětný příspěvek dotýká: 1. VUZ spadá pod ČD, a.s. 2. SŽ, s.o. je jiná organizace, než ČD, a.s. 3. Pokud se zákazník rozhoduje o tom, že dá něco někam testovat, tak od akreditované zkušebny očekává profesionální (a také diskrétní) služby 4.Až bude pro výrobce celý zkušební proces k jeho spokojenosti uzavřen, a on se rozhodne o zahájení komerční výroby, tak jeho marketéři rozhodnou, jakým způsobem a kde a jak udělají kampaň pro odbornou a laickou veřejnost Z formulace… Číst vice »

Mirek Zv.

Jo. Takže neexistuje žádný výrobce, co má zájem propagovat svůj výrobek všude, kde se objeví. Ne jen ve speciálně připravených marketingových scénářích a mimo ně zásadně ne. (nepíšu, že všichni; jen si myslím, že takových výrobců by bylo dost)

Honza

Výrobce má zpravidla zájem propagovat svůj výrobek tam, kde je potenciál uzavření obchodu. Což v Česku u rychlovlaků ještě pár let nebude.

Karl vB.

Pokud se pohybujete v okolí Mladé Boleslavi, nebo Sindelfingenu, tak na silnicích v okolí narazíte na nová vozidla, testovaná v provozu, která jsou polepena maskovací fólií. Proč asi?
Zkušební okruh se nachází uvnitř firmy a je fyzicky zabezpečen proti pohledům z veřejných komunikací za plotem. Uvedení nového modelu na trh si výrobce aut také diriguje podle vlastního scénáře a nenechává to na lidové tvořivosti jedinců typu pana „Anti S…“
https://www.google.it/maps/place/Sindelfingen/@48.6955499,8.9935642,1028m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x4799dfb53a24015b:0x41ffd3c8d092850!8m2!3d48.7074558!4d9.0044053

Karl vB.

Příspěvek, na který reagujete se týkal firem v Mladé Boleslavi a Sindelfingenu. Na to, jak je žádoucí, nebo nežádoucí popularisovat vozidla klientů na zkušebním okruhu VUZ se můžete dotázat na vedení společnosti.
https://www.cdvuz.cz/page/vedeni-spolecnosti

K.S.

Jenže z toho komentáře není úplně jasné jestli myslíte okruh železniční, nebo nějakou autodráhu v automobilce.

Karl vB.

Právě proto, aby to bylo jednoznačné, jsem na konec komentáře přidal i link na „autodráhu v automobilce“ M-B v Sindelfingenu.

Tomáš679.2

„Zkušební okruh se nachází uvnitř firmy a je fyzicky zabezpečen proti pohledům z veřejných komunikací za plotem. “ Tam možná ano, ale okruh u nás rozhodně není celý v areálu, protože to by byl areál hóoodně velký. Okruh (trať) jako takový je přístupný. Pokud pozorovat vlaky je to možné normálně ze silnice Cerhenice – Kluk a zejména z nadjezdů. U toho u Kluku je i taková moc hezká plošina. Pokud by se jezdilo po malém je ideální asfaltová silnice borovým lesem Sokoleč – Vrbová Lhota. Znám to tam jako své boty ;-). Jen škoda, že rybníky u Vrbové Lhoty nejsou… Číst vice »

Y.K.

Výrobce hlavně potřebuje vlak schválit v termínu, což není snadné a tak jednotku prostě posílá, kam je potřeba a hned jak je ready. Na okruh ji prostě odešle, jako vy posíláte balík poštou, ne že bude pět zastávek ve Francii a Německu a něco v ČR, ztracených několik dní. Světu ji představí až někde na Innotransu, řekněme. Vážní zájemci si to do tam jistě dojedou omrknout.