Do Česka dorazila karoserie pro nejdelší trolejbus, bude jezdit na pražské letiště
Trolejbus Škoda Solaris 24 pro Prahu po příjezdu do Plzně. Foto: Škoda Group
Provoz 24 metrů dlouhých trolejbusů má začít na podzim.
Provoz 24 metrů dlouhých trolejbusů má začít na podzim.
Místo poloprázdných autobusů budou jezdit na lince 119 na letiště větší, ještě prázdnější trolejbusy.
Nebo se prodlouží intervaly.
A kdy jste naposledy jel 119? Já s ní jezdím velmi často prakticky ve všech denních dobách a rozhodně bych svou zkušenost nezhodnotil jako „poloprázdnou“. Obzvlášť v době více příletů na T2 (tzn. večer okolo sedmé, osmé) je autobus malý a tříminutový interval krátký.
neni to slabe na 38t, jen 160kW…?
Zase si na mne může nějaký řidič těchto vehiklů vyskakovat, až si to budu chtít vyfotit. Jako tenkrát, když tam jezdil zapůjčený tříčlánkový VanHool.
Ještě že už nebydlím na Dědině. Děsí mě představa že bych se na ty pruhovaný rohatý obludy musel koukat každý den
Gratuluji ke šťastnému životu, pokud je nátěr vozidla MHD váš největší problém.
Nediv se. Co má tykadla a pruhy, má obvykle i žihadlo!
70km/h, no zihadlo to zrovna neni 😀
Už se těším na tu diskusní řežbu, až dorazí převodovka…
Co to?
Když si zasluhuje samostatný článek karoserie, proč ne převodovka?
Hmm, asi jste znalec … kdepak asi tu převodovku má trolejbus mít? A řadící páku bude mít také?
Převodovky jsou i jednostupňové, experte.
Něco trolejbusů od Solarisu jsem měl tu příležitost vyvíjet a oživovat… asi tak 80 kusů. A troufám si říct, že trakční pohon jsem znal do detailu.
Dokud tedy nemluvíme o Soru TN 12 a jeho dvoustupňové převodovce
Samozřejmě – ale toto není SOR…
Určitě lepší než klasické autobusy, nicméně samozřejmě vlak nebo jiný způsob dopravy bez přestupů by byl lepší. Snad v budoucnu. Toto je ale dobré provizorní řešení.
Bez přestupů? Všichni pojedou z místa, kde ten vlak staví?
Mno když budeme cestujícího považovat za kvantovou částici, tak by to mohlo fungovat:
Nádraží je místo, kde cestující vznikají a zanikají. V nádražním prostoru vznikne na rozhraní pár cestujících, jedna částice páru se objeví za horizontem událostí a o jejím osodu již železnice nemá žádné zprávy. Co se děje s částicí pod horizontem ČD, to zase nevědí tam venku.
😁
A teď si představ, že tam přijde Schrödinger… Bude v tom trolejbusu někdo živý, nebo ne?
dokud trolejbus neotevre dvere, budou cestujici xaroven zivi i mrtvi…
On myslel bez přestupu z centra města, víme?
Ano, vlak staví na Václaváku, Staromáku apod. Zapomněl jsem. Navíc turisté určitě jedou s kufry přes Pinkase.
Vyhozene penize…už jen proto že je to dočasné řešení…to nemohly dočasně zůstat busy místo vyhazování peněz minimálně za dráty?
Vy nevíte jaká je v tuzemsku jednotka dočasnosti?
Nevidim duvod, proc by meli ty troleje demontovat po zprovozneni vlaku. Na Heathrow take muzete jet za vice penez rychleji vlakem nebo za normalni tarif metrem dele. To same v Torontu. Drazsi vlak nebo levnejsi autobus na metro. To je par prikladu z mnoha. V Praze to muze byt uplne stejne. Drazsi, rychlejsi vlak nebo levnejsi, pomalejsi trolejbus na metro, ktery obsouzi i mistni dopravu kolem letiste.
V Curychu se dá za stejnou cenu dojet z centra na letiště linkami EC, IC a IR, přímestskými linka S, tramvají a pak z okrajových částí i autobusem. Všechno za stejnou cenu v rámci zón. Je úplně jedno do čeho sednete. Stejně je to i v Ženevě. Jiné je to v Basileji, ale tam je letiště fyzicky ve Francii a jezdí jen autobus.
Naposledy když jsem byl v Ženevě, tak se za MHD z letiště neplatilo, ale za vlaky ano.
Linka potřebuje víc kapacity, takže otázka nestojí „trolejbusy nebo nic“, ale „24m trolejbusy nebo 24m autobusy“ – a to už pak ta elektrifikace docela dává smysl.
Mimochodem, i když životnost vozidel přesáhne užitečnost linky 119 (po zprovoznění železnice v 30. letech), tak pro ně využití bude jinde v Praze – v koncepci linkového vedení se uvažuje třeba o přesunu na elektrifikovanou páteřní linku 136.
Ne, nemohly, musely by se kupovat nové a až tam pojede vlak tak stejně bude potřeba nějaká linka MHD pro těch několik tisíc zaměstnanců, kteří ne všichni bydlí okolo trati.
Doufám, že bude dobrým. Už nehoda, které byl účastněn zkoušený trojčlánkový autobus možná poukázala na „nešvar“. Obávám se, aby se tyto trolejbusy ve špičkovém pražském provozu nestávaly příliš často nezaviněnými účastníky nehod také. Snad budou jejich tyčové sběrače dost výrazné, aby při odbočování na křižovatkách napravily návyky řidičů na maximální délku.
Jestli to půjde jako zprovoznění 1 trolejbusu v Praze Letňanech.Smělé plány!
Vysouvací prostřední dveře pro lepší nastupování invalidů nejsou potřeba?
To je luxus jenom v Plzni asi.🤕
a v Bratislave
Dorazil i první Streetway:
https://twitter.com/DPPOficialni/status/1651173679684886529
Autobus na letiště bez polic na kufry kam se vejdou legálně jen dva kočárky. To je hodně špatné uspořádání úplně nového autobusu/trolejbusu.
A to co vypadá jako místo pro kufry v letadle je co? Právě jsem si myslel, že to je ono a tím pádem je to vyřešeno, ale když říkáte, že ne, tak vlastně nevím co to je. Jen obložení?
To je obložení a vešla by se tam max. kabelka, kdyby to obložení nebylo.
Kufry se nahoru nedávaj, na ty musí být místo na podlaze.
DPP opravdu se zlepšuje jak ve vozovém parku i infrastruktuře jako je metro D, C a budoucnosti E/O. Akorát tohle je starý plán dopravní obslužnosti od r.2023-2030 jakoby že se dojíždí to co navrhovali Pražští patrioti, Praha Sobě začala s obnovou trolejbusů v Praze + rozšíření TT sítě + vypsání DPP nové stavby, autobusy a dokonce i nové vozy tramvají + Metro C, D, O(automatizace),A,B(s řidičem). Navrhla se další lanová dráha LD2, LD1 BUDE MÍT NOVÉ vozy…. Prosím nehazejte PirSTAN a Prahu sobě do jedné kaše…. A 30km/h schvaluji, ale jen pokud Praha sobě bude mít primátora+ náměstky. Hřib jen… Číst vice »