Dieselový vectron v čele Rožmberků. Známe přesné časy testování lokomotivy u rychlíků Českých drah

Lokomotiva Siemens Vectron Dual Mode v čele vlaku IDS Cargo. Foto: Dušan Vacek / IDS CargoLokomotiva Siemens Vectron Dual Mode v čele vlaku IDS Cargo. Foto: Dušan Vacek / IDS Cargo

Po oba dny zajistí lokomotiva provoz dvou párů rychlíků z Brna do Jihlavy a zpět.

České dráhy příští týden poprvé v běžném provozu otestují lokomotivu Siemens Vectron Dual Mode na neelektrifikované trati. Deník Zdopravy.cz získal seznam časů, kdy rychlíky Rožmberk v netradičním řazení pojedou.

K testování dojde v úterý a středu 13. a 14. 6. Půjde o vlaky R 668 s odjezdem z Brna v 7:43, R 661 s odjezdem z Jihlavy v 10:26, R 662 s odjezdem z Brna v 13:44 a R 667 s odjezdem z Jihlavy v 16:26. Deníku Zdopravy.cz časy potvrdil člen představenstva Jiří Ješeta.

Lokomotivu v Česku dosud testovaly společnosti ČD Cargo,  Orlen Unipetrol Doprava a IDS Cargo.  „Chceme si vyzkoušet vlastnosti této lokomotivy. Bude vedena na vlaku jako první a za ní bude řazena naše lokomotiva, která bude sloužit i jako případná záloha,“ uvedl Ješeta.

Testování přichází dva měsíce poté, co dopravce zveřejnil své plány na obnovu flotily motorových lokomotiv. Připravuje soutěž až na třicet nových strojů.

Společnost Siemens Mobility dosud prodala 195 dvouzdrojových lokomotiv Vectron Dual Mode osmnácti zákazníkům. Vectron Dual Mode vychází z platformy a komponent Vectronu. Lokomotiva je navržena pro provoz na střídavém napětí 15 kV a v nezávislé trakci. V nezávislé trakci má výkon 2 MW, v elektrické trakci 2,4 MW. Objem palivové nádrže je 2 600 litrů nafty. Maximální provozní rychlost lokomotivy je 160 km/h. Prvního zákazníka pro Dual Mode získal Siemens koncem roku 2019. Detailní informace o lokomotivě jsou zde.

Tagy České dráhy Siemens Dual Vectron
79 komentářů