Děti Země, Voda z Tetčic a spol. Proti stavebnímu povolení D1 přišlo sedm rozkladů

Nová část I/55 s mostem přes koridor na průtahu Přerovem. Pramen: ŘSDNová část I/55 s mostem přes koridor na průtahu Přerovem. Pramen: ŘSD

Proti stavbě protestují například Děti Země nebo Voda z Tetčic. Letos se již stavět nezačne.

153 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Wenzel Z.

Velice pozorně jsem si přečetl všechny příspěvky a z 90% si myslím, že je to tady na žalobu. Ještě stále jsme demokratický stát. To vážně správce těchto stránek nemá žádné páky? Nebo to je úmysl těchto novin.

Wenzel Z.

Pane Sůro, takhle před sto lety začínal fašismus… Asi jste těch 140 komentářů nečetl: Konkrétně to jsou vyhrůžky, násilí, demagogie, zaplacený nekorektní názor. Žádná odborná studie. Vy moc dobře víte, kde je jádro pudla, ale bojíte se o své místo a svůj plat. A ještě z jiného pohledu. Chováte se stejně jako všechny stranické noviny v době obhajoby trestu smrti Milady Horákové. Soudružky dojičky z JZD Horní-dolní žádají v tisku trest smrti za rozvracení republiky. Ruku na srdce, objektivní názor dojiček byl nadiktován místním stranickým agitátorem, který taktak ukončil s odřenými uši měšťanku. Chcete to ještě konkrétněji nebo mne zablokujete?… Číst vice »

Wenzel Z.

Pane Sůro.
Nejsem anonym a pokud budete jednat fér, můžeme si tento problém tady nastavit. Pokud vážně nevíte, kde je jádro pudla tak koukněte do mapy.cz, kde končí dálnice, kde jsou Dluhonice a kde je Přerov. Kam směřuje nová dálnice a jaké objekty se tam nacházejí. Pak si to ověřte v nahlizeni.cz a jste doma. Dávno ta dálnice mohla být postavena, kdyby si jeden uzurpátor neumanul, že jeho továrna neustoupí veřejnému zájmu. Přehlížím zesměšňování moji osoby, protože tohle dělají slaboši a zákeřáci.

Bob

Když se ti to nelíbí, tak žaluj. Jsi Patrik nebo dědek z Tetčic? 🙂

Jiri

10km stoji skoro 7 miliard? Ti delnici tam musi mit kazdy na vyplatu 200k mesicne nejmin a to vcetne nakupu potrebnych stroju a materialu za exkluzivni ceny „pro stat“ … Nebo je v projektu nejake titanove zpevneni?

Bob

Nějak moc nechápu, proč se pár přerováků nedomluví a nesloží se na nějakého bezďáka, kterého by poslali do Tetčic za důchodcem. Ten by mu vysvětlil, že už raději nemá obstruovat. Následně by Patrik viděl, jak dopadl dědek a došlo by mu, že je v jeho zájmu taky přestat škodit, pokud nechce zažít podobnou návštěvu.
Funkční, levné a hlavně rychlé řešení. Ale přerovákům ten stávající stav zřejmě vyhovuje, nevěřím, že by to jinak dávno nevyřešili.

Jan

Vidím, že ekoteroristi mají mnoho tváří a jsou kreativní. Čím by asi tak byli bez naší slaboučké legislativy…

Jarda Š.

Jestli rozklady nedokáže vyřešit do dvou měsíců, pak je to neschopnost ministra.

Ibragim z Bastru

Panu Dvořákovi do Tetčic posíláme hezkou písničku!

Michael

od Cocotte Minute – Chtěl bych tě sejmout

Daniel

Tyto ochránci pokut chtějí podat rozklad, ať zaplatí kauci 1 000 000 Kč. Dle rozhodnutí jim bude nebo nebude vrácen. Dle mého názoru bude rozkladů podstatně méně, neboť si každý rozmyslí jeho oprávněnost.

Gwann

pěkný nesmyl. navíc protiústavní.

Martin Toman

Voda z Tetčic… to je spíš jen debil z Tetčic. Takový pacient, který už měl být dávno v šaškecu.

Petr

Ten už byl hospitalizován v psychiatrické léčebně Brno-Černovice. Bohužel ho už hodně dávno propustili.

Martin Toman

Brno, Húskova 2. Prestižní adresa.

J.K.

Je otázka jestli mají mít opravdu ultimátní nadvládu nad našimi životy úředníci s razítkama / kverulantni někam posílající prázdný papír…

Resp. co může být větší signál toho že takhle už to opravdu nejde, že už je toho byrokratistánu prostě moc…

Gwann

a jak jinak než byrokraticky to chcete řešit? neobhajuju nastavení procesu, ale to, že jinak to nejde.

snad nehodláte zavést právo silnějšího?

pokud ano, doporučil bych vám pár destinací, kde si to můžete vyzkoušet předem.

Milan

Proč nepovolí taká banketní volby. Odevzdám prázdný lístek a pak se dle situace dodatečně rozmyslím.

Michael

Jo jo, banket, raut nebo catering tomu byt jsem sportovec rozumím! 🙂

Leinad

Proč by měli?
Víš že budeš volit, ale od doby kdy byly zveřejněny kandidátky, do dne voleb, je podle tebe málo času?

Stanislav

To mi taky hlava nebere co se nějaký Paka z tetčic montují do problému v Přerově,ať si dělají pořádky doma a ne u nás v Přerově, chtěl bych je vidět kdyby každý den zažívali to co my.

Tady na Morave

Zakon jim to dovoluje. Kdyz se chtela tato vysada pro ekologicke spolky zrusit, tak se zvedla velka vlna odporu vsech obcanu, ze se chce stat zbavit nezavisle kontroly…

Luboš Beneš

Podobní zdržovali stavbu dálničního obchvatu Plzně….co že umřeli lidi na rakovinu plic ze smogu a těch nehod a zmarněného času v kolonách. A nakonec odpůrcům stoupla cena nemovitostí u té nenáviděné dálnice násobně….

Alfons

Ještě by tam měli donést nějaké křečky. Tak jak to udělali u Holešova a přišli jim na to. Ekoteroristi.

Jan Sova

Křečci už se u Přerova zkoumali. Nory byly „neaktivní“….

Vladimír

Katastrofální systém, zákony a neschopní úředníci. Pak jsi tady jakési pseudospolky mohou léčit své ego. Většinou jde o obstrukce a tím zvyšování nákladů. Kdo to zaplatí? No my všichni a ony spolky nic. Pokud při podání budou muset složit kauci třeba 1-5% z ceny zakázky ono je to přejde. A navíc, nevím proč Voda z Tetčic podává rozklad ke stavbě v jiném kraji která se Tetčic vůbec netýká. Jo a měli by ještě zveřejnit, když jde o státní stavby a teda naše peníze, kdo jmenovitě za tím spolkem stojí.

Zdendik

Voda z Tetčic je soukromník Josef Dvořák, povoláním profesionální prudič.

Jožin

Jakým právem takové pěvecké spolky jako jsou Děti Země, Voda z Tetčic mohou zablokovat stavbu, která je ve státním zájmu. Kolik zbytečných nehod bylo na nedodělaném úseku. Na ně by se mohla zaměřit nějaká právní kancelář a sečíst jim co svým nezodpovědným chováním způsobili

Kalanis

Jenže za tím cirkusem stojí i právní kancelář. Frank Bold.

rtep

:-))))
Pokud by úředníci pracovali tak, jak mají, nebyly by potřeba žádné zásahy NGO. Jenže úředníci pracují na základě výše úplatku a pak to vypadá tak, jak to vypadá.
Doufám, že ekologické organizace budou dál hlídat všechna pochybení těchto úředníků.

rtep

To nejsem. Jen narozdíl od Vás vím, kde je problém.

kolemjdoucí

Vy prosím víte o nějaké úplatku? Už jste podal trestní oznámení?

Franta

To mi řekněte, kdo koho by v téhle záležitosti uplácel…

rtep

Jestli ono náhodou nejde o něčí pozemky, že? A jejich cena se výrazně pohybuje podle toho, jak rozhodne územní plán. Pro úplatky živná půda.

Já, kdo jiný

Takhle nějak to bude vypadat s výstavbou VRT.

Kebab

Přesně takhle.

Lech Malý

Hůř.

Ibragim z Bastru

Pan Dvořák jako nádražácky důchodce samozřejmý sestřeluje i železniční infrastrukturu.

MHD

Tyhle blanketní podání- jaký mají smysl? Zrušil bych je, způsobují jen obstrukce. Pokud dotyčný chce dát odpor, může ho přece formulovat v podání přímo, ne?

Herold

To rozhodnutí, proti kterému se v rámci stavebního řízení odvoláváte, má často desítky až stovky stran a je výsledkem několikaleté práce státních orgánů. Pokud chcete podat relevantní odvolání, musíte to rozhodnutí primárně detailně nastudovat a potom svoje odvolání pečlivě napsat.

Lhůta k podání odvolání je 15 (slovy patnáct) dní. U spousty rozhodnutí je prakticky nemožné v této lhůtě odvolání řádně připravit, takže podání blanketního odvolání a jeho odůvodnění v nějaké dodatečné přiměřené lhůtě (cca měsíc) je správný postup, který účastníkům řízení zajišťuje spravedlivý proces.

Franta

A… nebylo by logičtější prostě nastavit delší odvolací lhůtu?

BND30

Asi nebylo, protože máme různě složitá rozhodnutí. ta složitost jde zohlednit v poskytnuté lhůtě pro odůvodnění odvolání.
Blanketní odvolání opravdu není nejpalčivější problém v této oblasti.
Když něco řešíte roky, tak Vás měsíc už opravdu nezabije, protože když odvolací orgán „hodí“ spis prvonistančnímu na hlavu pro nějaké vady, tak než se k němu vyřizující osoba dostane, máte těch měsíců i víc.

Jan Sova

No samozřejmě vím kam míříte, ale v absolutistánu to tak neplatí. Tam vám stačí být „Voda z Tetčic“….

Broněk

Je to špatná situace a bude ještě horší když budete volit kombajnéra Jurečku.
Proto vás žádám, NEVOLTE KOMBAJNÉRA JUREČKU, protože patří na pole a ne do vlády!

Gwann

a alternativa? s Burešem na věčné časy a nikdy jinak? bevo třeba Petra Cibulku? nebo spolek vyhozených plukovníků?

Broněk

Alternativy jsou PirStan nebo Aliance pro budoucnost, třeba. Ale volit SPOLU vám nezakazuji jen prosím nekroužkujte kombajnéra Jurečku, jestli nevolte kroužkováním tak jste pro mě pračlověk.

Gwann

ok, tak máte reálnou alternativu, pak tedy OK.

Jan Sova

Kroužkování funguje jenom v ideálních případech. Takový Fáčko se taky dostane a nikdo ho tu na Moravě nechce.

Wenzel Z.

Ty jsi se zapomněl v čase soudruhu…

Alfons

Co ti ojel starou?

Kiko

A tobě někdo ojel mozek když neznáš základy gramatiky a pravopisu.

Broněk

Ne, je to prostě buran který do politiky nepatří. Váš příspěvek je mi důkazem toho, že ho volí zrovna takový burani jako vy, prostě vrána k vráně sedá…

Palecek.M

Dekuji za tvoji peci, ale obcane teto zeme budou volit koho budou chtit a ty s tim nic neudelas. Akorat ze sebe delas hnupa

Ibragim z Bastru

Máte Prchal musí být dost v koncích když už zaměstnávají i takového pologramotneho brigádníka jako Vy.

Milan

Doufám, že jim budou náklady na zpoždění naúčtovány, padni komu padni. Ano vím možná něktří padnou do exekucí, ale když protestuji, musím nést následky

Kavek

Pár pomatenců blokuje dál důležité stavby.

K.S.

Pár pomatenců cpe dopravní stavby kde nemají co dělat.

rtep

Ne. To se prostě aktivní občané pokouší napravit prasárny, způsobené neschopnými úřady a neschopným státem, nic víc. Kdyby se někdo pokusil stavby připravovat kvalitně, žádný problém by nenastal.

Zdenek

Mam obavu, ze uz to prerostlo v nechutny konicek co trva 20 let. Na zacatku bych to pochopil, ale rozporovat kazdou sporadickou vetu co najdu v kazdem dokumentu RDS je za me uz procesni obstrukce. Verejny zajem je uz skutecne jinde. Podjate jsou uz predevsim tyhle spolky ktere „pridanou hodnotu“ sveho konani uz nedokazi moc relevantne obhajit. Spolecenske a infrastrukturni skody nicmene vidime dnes a denne. ANO statni urednik pochybil nicmene ty spolky tezko zajisti osvetu tim, ze budou podavat rozklady na uz vlastne nezmenitelnou topologii stavby.

Ibragim z Bastru

Vím, že to myslíte dobře. Ale zkuste někdy mluvit s panem Dvořákem nebo panem Patrikem a určitě změníte názor. ….

dan Žatecký

Tady už nejde o nějakou D1. Tyhle ekospolky a hnutí mají jedinou podstatu existence. „Hnout obyvatelům žlučí“, a musí přece vykázat nějakou činnost.

K.S.

Jasně, takže skrz zastaralé návrhy ke světlým zítřkům… Do 21. století dojedeme na parním stroji…

Tady na Moravě

Jestli chcete naznačit, že návrh D1 u Přerova je zastaralý, pak jsem zvědavý na ten váš nový moderní návrh. Hoďte sem odkaz do mapy, díky.

K.S.

Třeba takto:

A) mapy. cz/s/kekosecobo
B) mapy. cz/s/bejumajode

Tady na Morave

A) Čára pěkná, ale jaksi tam chybí co s napojením na D1 u Kroměříže. Navíc máme dány konce Říkovice a Předmostí. Buďme nyní realisti a ne „co by kdyby“

B) Tady jste s tím obloukem dobrý komik. Způsobite nizsi bezpecnost, vetsi znecisteni zivotniho prostredi, velkou hlukovou zatez pro cele Dluhonice, protoze kazdy bude mit dalnici „za domem“. Ale zachranite dve ruiny na okraji vesnice, gratuluji 🙂

Nicmene dekuji za „dukaz sporem“, ze soucasne navrzene vedeni dalnice je optimalni.

Jan Goláň

A je „super“ nápad. už vidím radující se občany Troubek, Chropyně a Rokytnice.

B nepřináší nic pro Dluhonice a škodí výrezně víc Rokytnici. která by tak byla uzavřená ve vinglu s tou spojkou od Olomouce.

takže byste takto jen vytočil další stovky lidí. aby se dvěma exotům zachoval barák.

jo, mimochodem, dluhonice by ve variante A i Bbyly snad ještě obklíčenější než při současné variantě

mauriicio

Vy jste ještě pořád nepochopil, že ta sdružení to dělají pro peníze.
Že na tom ve skutečnosti vydělávají.
Že zdržování staveb je byznys.
A že jde o legislativu, která správně umožňuje takováto podání, ale špatně nechává bezzubými ty, kteří chtějí skutečně konat.

Peťa Flaška

dobře vám tak nic se stavět nebude muhehehehe máte po prdeli!!!
zdraví Peťa Flaška!!!

Castic

😂😂😂 👍👍👍

Šašek

Tento rok bylo padesátileté výročí od otevření prvního úseku dálnice D1. Tato stále není dostavěná, tak snad bude v roce 2026. Jinak je to vizitka všech ministrů dopravy a životního prostředí od vzniku samostatné ČR.

Ludvík

ne jen jich……

mimochodem

Vzpominam, blahe pameti, uz nejakych 15 let zpatky se mluvilo o tom, ze kupa obci okolo uz ma v reseni obchvat (Zelatovice uz snad tehda byly, v planu byl tehda pro Prusy/Cechy/Domazelice, coz dokoncili nekdy pred 10 lety). Ale ze v Prerove to udelame jinak a Prerov nebude mit obchvat, nybrz prupich mestem.

Cozpak o to, Cimrmanovske hledani slepych ulicek je mnohdy ceska specialita, ale ze se ta leta teprve koplo do zeme s vystavbou te „slepe ulicky“ (s tragickym uzkym hrdlem v ul. Tovarni), to uz je jenom sypani soli do rany…

Alibaba

Jen bych upozornil, že D1 měla jít původně jinam než do Ostravy.

Pavel

Všem pošlu sponzorský dar. Idiocie těch, co chtějí tahat dalnici přes prameny pitné vody u Přerova je neskutečný. Ze tu blbost na rohli komunisti v 60 letech, chápu. Ze jsme to neopravili a musí to za nás dělat neziskovky je doméně volající. To pak budou děti i vnoučata vzpomínat na hlupáky, co je připravili pitnou vodu. D1 má jít na Ostravu směrem od Hulina dal, někam k Lipniku, v Přerově maximálně privadec

Jan Sova

jaká pitná voda, tam je chemička z jednoho svěřen. fondu….??? Wtf….

55p

Jj, a ta chemička nesmí navýšit výrobu, protože současné komunikace už další kamiony nezvládnou.
O holding jde až na prvním místě.

Gwann

kudy od hulína?

já tam vidím kopečky cca 50-100 metrů výše než nížina kolem, navíc zalesněné.

a celkem víc (byť malých) vesnic než přímo kolem přerova. který navíc jakožto město s cca 50tis. obyvatel a průmyslem musí být napojeno na dálnici, takže by se stejně úsek buď na sever či na jih musel postavit….nejspíš nakonec oba….

K.S.

No těmi kopečky mohly jít tunely a elegantně kus dálnice skrýt.

Gwann

mohly. platíte?

K.S.

Daně? Ano.

Rozhodně bych viděl raději aby se utratilo trochu víc za řešení které zabere méně povrchu a je, doufám, méně konfliktní, než aby ten celý proces roky stál.

Jan Sova

Praha nikdy neuvolní velké finance na tunely (tubusy) a moderní stavební prvky na Moravu. Toť realita. Červenohorské sedlo je toho důkazem.

Gwann

WTF? ač su moravák…tak nechápu proč uvalit pár desítek miliard za tunel do nikam.

krom toho kapacitní napojení obou koncí takového tunelu je IMHO naprosto nemožné bez prakticky úplné likvidace půlky stávajícího osídlení v obou údolích….

jo a kolik těch tunelů je v čechách? těch delších, nových?

Luboš Beneš

Ty tunely v Brně a před Ostravou jsou co?

Péťa

Zdroj pitné vody v odkalistich chemicky a teplárny, no to by jeden nevymyslel. Člověče byl jste se tam někdy podívat jinak než prstem po mapě?

mimochodem

V dane lokalite jsem prozil neco pres desitku let. Pokud mne skleroza neklame, hlavni zdroje pitne vody pro Prerov jsou az u Troubek/Tovacova.

Tak nevim, o jakych pramenech pitne vody je rec a jaka rizika to pro ne prinese?
Z pitne vody mne napada leda tak Hanacka kyselka v Mostenici.
Pripadne jeste sirnato-zelezita voda v Laznich Bochor (netusim, jestli je pitna… ale kdyz lazne funguji i pres armadni letiste v tesne blizkosti, tak tam asi zadnej orech nebude)?

Andrej

Toľko hystérie a pritom tak ďaleko od reality. To sa len tak nevidí. Prečo si o tom niečo nezistíte než začnete rozhorčene vypisovať?

Žiadny zdroj pitnej vody v okolí plánovanej diaľnice neexistuje. Niekoľko km od plánovanej diaľnice existuje komerčný vrt súkromnej spoločnosti Hanácka Kyselka. diaľnica sa však nachádza stovky metrov ĎALEJ od tohto vrtu, než stávajúca cesta 1 . triedy, ktorá je v zime normálne solená. Voči diaľnici nemá žiadnu výtku ani spoločnosť Hanácka Kyselka, ktorá jediná by mohla byť teoreticky poškodená, pretože proste nijak poškodená nebude. Diaľnica je ďaleko.

xyz

Jsou-li námitky Dětí Země či Vody z Tetčic nesmyslné, budou smeteny ze stolu do několika týdnů. Reálně malé zdržení.

P. S. Za ten letitý skluz (cca 15 let od dokončení dálnice směr Ostrava) může kdo?

Jarda V.

Zajímalo by mě zda podávání rozkladu je nějaký nový druh fetiše nebo je to na objednávku toho kdo vyhrál soutěž a nemá kapacity na její realizaci protože je blokován jinde kde už měl být hotov… V problematice se moc neorientuji ale přijde mi že jsou to pořád jedno a ti samí, chápu že nějaký spolek ochranářů bojuje za to aby mu před barákem nejezdili kamiony ale aby kecali do věcí na druhé straně Republiky to mi přijde trochu divný.

PvvS

On to ještě nikdo nevyhrál.

Castic

Je zajímavé sledovat, jak se celá nedostavěná stavba jakékoli dálnice shazuje na ty, co od začátku upozorňují, že tam něco není v pořádku. Stavební právo nesmí být nadřazeno např. schváleným ochranným územím. Chápu spousty z vás se to netýká, ale pokud by lidi měli přijít o vodu nebo se na místě vyskytuje endemický druh fauny či flóry, nebo je to prostě vyloučené území. Někdo si v minulosti namaloval čáru a my podle toho jedem dalších 50 let,… wtf … Ale na určitých příkladech je vidět, že ŘSD pochopilo, že je lepší naslouchat, uvažovat a až poté jednat. Že zjistili, že… Číst vice »

Gwann

promiňte, ale co u Přerova je tak vzácné a endemicke? skládka popilku, přes kterou by to tihle géniové chtěli trasovat? endemicka plynová komora s menšinovým etnikem na prednadrazi?

plkate hezky, ale špatný cíl.

Castic

To bylo obecné, shrnoval jsem problémy na všech stavbách, ale jak je vidět, nejsme schopni se odprostit od malého cíle a nedělat velké. 😀

Tomáš Gottschalk

Mám-li na počátku možnost trasovat dálnici přes fabriku a namaluju ji přes obec, nemůžu se divit, že nastane problém.

Gwann

tak pokud si myslíte, že vlastník fabriky si bez odporu nechá přes ni postavit dálnici, tak asi budete základní jednotkou naivity soustavy SI.

nehledě na to, že tohle je chemička, tudíž nevím, jak se dobře snáší provoz ve fabrice s dálnicí.

Jirka

Zejména pokud vlastník té chemičky, je ten, co tu vlastně nic nevlastní. :))) Jinak máte samozřejmě pravdu.

Gwann

to je samozřejmě bonbonek na konec… :-))))

Tady na Morave

No tak to je ovsem demagogie prvniho stupne.
Nejvetsi prekazkou v krajine v okoli Prerova je letiste Bochor a jeho ochranne zony, to za prve.
Za druhe D1 v pripade Dluhonic nevede „pres obec“ ale po jejim tesnem okraji.
Jestli chcete videt dalnici skrz obec, podivejte se na D1 na Slovensku skrz Pov. Bystricu nebo D1 u nas skrz Hladke Zivotice nebo Kujavy.

Marol

Tá PB je skôr ponad ako cez obec.

Lukas

Zrovna usek pres Povazskou Bystrici je hezka ukazka spousty nesmyslnych navrhu trasovani dalnice a nakonec vyhry nejrozumnejsiho reseni.
Kamarad, puvodem z Povazske Bystrice, rika, ze dalnicni viadukt je to nejhezci, co v Povazske Bystrici existuje 😉

Martin Hájek

Tam to ale takto nebylo. A trasování dálnici přes obec? To snad v historii nikdy nebylo. Možná v Číně…

Radim

A v USA. Jejich „interstate“ běžně vedou prostředkem města.

Tady na Moravě

Od Martina Hájka to byl předpokládám sarkasmus, protože vedení dálnice skrz sídla je běžná záležitost všude po světě. Není to ideální, ale v rozvinutých zemích se tomu nelze vyhnout. I v Česku vedou dálnice skrz obce, proběhlo už nespočet výkupů a demolicí a to i v současné době (D3 u Budějic, D48 u Frýdku, chystaná D11 přes Trutnov atd.). Jenom z nějakého důvodu v případě Dluhonic se nějaká měšťácká klika probudila a je v šoku z toho, jak je možné, že se při stavbě dálnic toto děje.

Castic

Naprostý souhlas!! To je to kreslení a rozhodování od stolu.

Pavel

Pitná voda. A to je existenční

Gwann

otevřete si mapu. a podle nějakých tam vyznačených kót a orientačních bodů nám popište, kdeže tam to prameniště je.

přerov bere vodu z jezer (troubecké a tovačovské) a brodku u přerova. přes ani jedno dálnice nevede.

ten mokřad u přerovských strojíren přes řeku od prechezy asi nemyslíte vážně, že?

Pete

Odkáď si, prozradíš?

Castic

Znáš příběh D11, kdy stát nebyl schopný 16 let naslouchat? A až po 16 letech odšpuntovali dostavbu D11. … Přátelé plkejte si tu jak chcete, ale spolky nejsou náš problém, ten problém je od začátku v plánování a přístupu státu.

Gwann

že stát mnohde a mnohdy nepracuje dobře, nikdo nepopírá. že ty vidle by měl řešit rychleji, to také ne. ale že tady někdo akorát vysírá, a je to cca 10 lidí celkem, to je rovněž fakt. a ať se na mne nikdo nezlobí, ale kvůli 10 poškukům, kterým něco vadí, bude nadále trpět iks desítek tisíc lidí? on tenhle koncept…umožňujeme nepatrné menšině tyranizovat velkou většinu vede k jedinému – drsné diktatuře, kde se za jakýkoliv mirně odlišný názor zavírá a zabíjí. v horším případě. v lepším ztratíme právo s něčím ve stavebním řízením nesouhlasit všichni. aneb jak možná umanutou snahou… Číst vice »

Castic

A to píšu od začátku, stát neumí komunikovat a už vůbec neumí řešit nastalé problémy. Až v poslední době se to mění, viz. ukázka d35 u Litomyšle.

Martin Hájek

Nezlobte se. Ale tam už se to schvalovalo po roce 1990 a myslím, že těch úprav a rozkladů a vypořádání tam proběhlo stovky, co osobně vím. Myslím, že dle tam snad už vypořádání i pampeliška na km 321.5. 🙂

Jan Sova

Kde jste zažil ten začátek? Ten byl před 40 lety….

Castic

Jestli před 40 lety, tak se od té doby určitě nějaké věci změnili,…jen něco ne,…

Alibaba

Domnívám se, že u liniových staveb mělo být nějaké omezení pro chráněná území. Pak nelze nic územím vůbec provést.

Castic

To by dopadlo dost špatně, jestli jsme se mezinárodními smlouvami zavázaly k něčemu, tak se to musí dodržovat a ne vymýšlet výjimky.

Alibaba

Nějaké závazky ochrany nejsou obecně špatně.

Problém vidím v pokrytectví západu, kdy oni si stačily dopravní infrastrukturu vystavět před nástupem zeleného magorství, a teď nám „zakazují“ a přikazují co a jak máme chránit a dělat.

Pavel

Nejsem právník a selský rozum mi nebere „blanketní rozklad“. Když budu stavebníkem a na mé stavební povolení přijde jako rozklad čistý list papíru, tak obsah celého rozkladu ihned bez výhrad akceptuji, zapracuji jej do projektu (= vložím tam ten čistý papír) a můžu stavět. Dokáže někdo, nejlíp právník, vysvětlit, proč je to jinak? Bylo by řešením tuhle agendu plně digitalizovat, rozklady přijímat pouze přes webový portál s tím, že budou přijaty pouze korektně vyplněné formuláře rozkladů?

Tady na Moravě

Protože to naše legislativa umožňuje. Organizacím zabývajícím se životním prostředím umožňuje vstupovat do řízení kdekoliv a to klidně i tímto způsobem.
Změnu zákona si bohužel nikdo neumí prosadit, pro nikoho to není priorita.

Martin Hájek

To je trestuhodné. Ale když není čin, není vlastně ani viník.

kolemjdoucí

Jde o běžnou praxi, a to i v občanskoprávním nebo v trestním řízení, o to více ve správním řízení. Protože příprava odvolání nebo v tomto případě rozkladu může být náročná (specifikace argumentů), a mohla by projít lhůta pro odvolání, která je krátká, pošle se blanketní podání, které je pak ve stanovené lhůtě doplněno. Nejde o nic jiného než o získání času a jde o běžnou a často potřebnou věc. V uvedeném případě se lze ale s jistotou domnívat, že žádné nové argumenty sneseny nebudou (ledaže ŘSD bude mít zásadní chyby v organizaci stavby), ale budou se opakovat ty, které již… Číst vice »

martinek.k

Je to přesně tak, jak píše kolemjdoucí. Lhůta pro podání kompletního a odůvodněného rozkladu může být zejména u rozsáhlých staveb pro běžného člověka příliš krátká. Zejména pokud chcete, aby vám to zpracoval právník, prostudoval si předtím dokumentaci apod. Proto je možný blanketní rozklad, který se poté ve stanovené lhůtě musí doplnit, a je to podle mého názoru zcela legitimní věc.

Leinad

Je to spíše rovnák na vohejbák. Dá se krátká lhůta, během které právník nestihne ani přečíst podklady.
Tak se přijímají blanketní odvolání, na které se reaguje výzvami k doplnění.

Tomáš Gottschalk

Blanketní odvolání (rozklad) znamená, že napíšu „podávám odvolání“ nebo „podávám rozklad“ a následně ho v nějaké lhůtě, kterou zpravidla stanoví odvolací orgán, odůvodním. Není to tedy úplně prázdný list papíru, musí být zřejmé, kdo ho podává, aby se mohlo ověřit, zda se jedná o oprávněnou osobu. Blanketně se podává kvůli tomu, aby marně neuplynula lhůta k odvolání (rozkladu).

mlokXCM

Důvodem podání blanketního odvolání může být zdržování nebo např. potřeba více času na napsání odvolání (v tomhle případu rozkladu). Důvodem ale, proč to funguje tak, že i po zákonné lhůtě můžete podat doplněné odvolání je ten, že odvolání/rozklad má povahu podání dle § 37 správního řádu. Zde platí (§ 37/3 SŘ), že nemá-li podání předepsané náležitosti, správní orgán vyzve podatele k jejich odstranění a stanoví přiměřenou lhůtu. Pokud tedy podáte rozklad v zákonné 15denní lhůtě, byť tento rozklad trpí vadami, dodržíte procesní lhůtu (čímž zabráníte tomu, že vaše právo podat odvolání propadne). Protože ale tento rozklad je podáním, uplatníte se… Číst vice »

Pavel

Díky všem za vysvětlení.

Kodl

Bohuzel se jiz dlouho rysuje, ze tuto stavbu se nepovede v nasledujicich 3 letech zahajit. Dame si to pekne vsichni znovu a drzme palce zahajeni v roce 2029.

Otakar

Zajímalo by mě, zda pan Patrik využívá dálniční síť v ČR. Přeci pokud má tak ušlechtilé zájmy, tak na dálnici nemůže najet. To je jako kdyby papež šel do bordelu… A nebo má jenom syndrom malého pinďoura?

Tady na Moravě

Patrik dělá byznys. Zdržení staveb je důležitá součást hry stavebních firem, které potřebují vyhnat cenu nahoru a zároveň nějak plánovat kapacity.
Že je to bezpáteřní byznys? Holt ne každý má nějakou morálku. Podívejte se na byznys jaký dělá pitomio nebo třeba soukup. To stejné.

Kubrt

Když se řešila D8 přes České středohoří, jezdil údajně (já ho neviděl) pan Patrik na jednání po dálnici (jinak by to nestíhal).

Tomáš Gottschalk

Ausgerechnet na D8 je vidět, že kdyby ŘSD postupovalo podle oponentních posudků, ušetřila by se spousta času a peněz.

Tady na Moravě

No to je pěkná urban legend. A teď tu o červené karkulce prosím 🙂

Leinad

Ve skutečnosti se úředně prosazené trase žádný svah nesesunul, nic se neopravovalo.

Gwann

že tam někde něco podelal, to je pravda. ale nevím, zda zrovna stavba tunelů v rozsahu jak ji chtěli…by kdo ví jak pomohla…

ono se to mělo raději trasovat asi úplně jinak – přes Bílinu na Teplice

Martin Hájek

Pravda je, že se tam mohl postavit místo dvou krátkých tunelů jeden delší. Nebo to dát podle původního návrhu z 90.tých let do jednoho dlouhého tunelu. Cca 13 km.

kolemjdoucí

Nešlo, odmítli se pod to podepsat hasiči. Už to tady píši několik let…..

Leinad

Silniční tunel má nějaké předpisy, ale to neznamená že se nedá postavit.

mic

Poslouchal jsem nějakou přednášku jednoho geologa. Z hodinového výkladu vyplynulo, že stavět tunel ve vyvřelinách je obecně o hubu a že ten navrhovaný delší tunel by byl ještě horší. Stabilní trasa by byla pod vyvřelinama v ?opuce? – tzn ještě delší tunel, než ekology navrhovaný. A nebo Středohory obejít. Šlo se do rizika a ono to nevyšlo…

Gwann

přesně tak, středohoří obejít. stejně 4 proud od mostu na teplice je. takže by se nic nestalo, kdyby se to +/- rozšířením té jedničky od lovosice napojilo

dejf

tak jeden gruzínec na to měl pojmenování, těm lidem říkal užiteční id*oti. věří tomu co dělají, protože se jim daly jenom vhodný informace a plynou z toho pro ně nějaký výhody. svojí práci dělají zapáleně. no a pak se hodí přes palubu. teda dřív se to řešilo někde ve sklepě, teď to asi bude spíš historické znemožnění…

Petr Kusavec

Pan Stalin :-)!

ABC

s tím přišel už Lenin

Wat

Zajímalo by mě, co jsme my od Přerova udělali těmto „spolkům“, že se nám snaží dlouhodobě ničit naše životy.

Děkujeme pane Patriku a spol.

Kalanis

Zahrajme mu Tučný Harlej!

BND30

A klíčenku !

Jan Sova

My od Přerova víme, že ho někdo pozval a nejsem daleko od lidí, kteří toho pozývače znají osobně….

BND30

Záleží, jak k tomu stát přistoupí. Určitě tam nebude nic nového a pokud, nebude toho tolik a více složitého.
Tzn. bych si otevřel zrušující soudní rozhodnutí, podíval se, co na to soud, pak odůvodnění předchozích napadnutých rozhodnutí a většinu námitek pořeším CTRL+C CTRL+V.

Geralt

Když byl vyhlášen nouzový stav, tak měl stát vyhlásit nejen tuhle stavbu za nouzovou a s nějakou Vodou z Tetčic se vůbec nebavit.

Otakar

Patrik a spol budou tak dlouho škodit, až někomu rupne v bedně a vezme je tyčí po zádech. Pokud se někomu v Dluhonicích nelíbí, že bude mít dálnici x metrů od baráku, tak bych mu nabídl výkup baráku (vždyť jen na zácpách = menší výkonnosti ekonomiky v dané části musí vznikat denně/týdně škoda ve výši toho výkupu).

Gwann

ano, dluhonice celé přestěhovat by bylo levnější. jen si myslím, že by se právě tihle skodici přestěhovat nechtěli.

Martin Hájek

To jsme Bohužel mi Češi a Moravané.

Jan Sova

Újmu na zdraví obyvatel Přerova se totiž kalkulovat nikomu nechce.