Další velké zdražení trati na letiště. Správa železnic žádá o souhlas s navýšením ceny o více než třetinu
Nová stanice Praha-Bubny. Foto: Správa železnic
Ministerstvo mluví v materiálu o selhání, Správa železnic takové slovo odmítá.
Proc tam nedotahnout tramvaj – kapacitne by to bylo ok, ale asi by to bylo prilis levne….
To jste vymyslel sám?
SCI-FI. ( a to podporuju VRT všemi deseti)
Zbytečnost.. pro Pražáky busem 1/2 hodiny busem. Pro Brnaky a Ostravaky zcela mimo misu lítat z Prahy, časově i líp to lítá z Vídně a z Katowic. Infrastruktura v ČR je na urovni 80.let Německa. Praha i ČR zaspala vše co mohla… A furt ještě spí 🙂
Ale jako skanzek ok.
A nikdo jiný nelétá? 🙂
Tím busem je to za 100 Kč. (AE expres) včerejší zkušenost. Jinak 3 přestupy a 45 minut ( práva v pracovní dny s frekvenci spojů po 5 minutách)
Autor je opravdu případ pro MUDr. Chocholouška 😁 Jak je z článku patrné, jde o první růst nákladů, a to z 3,08 na 4,1 mld. Kč, kdy růst nákladů zátoveň koreluje se stanovenou nejvyšší přípustnou nabídkovou cenou. Redaktor se asi domnívá, že uchazeči své nabídky dávají podle úředních cen SFDI.
3,8 maximální cena a 4,1 miliard Kč nová cena ke schválená je pro vás stejná cena?
Ano, 3,8 je maximální cena veřejné zakázky na realizaci. 4,1 je celková cena stavby včetně projektu, výkupu pozemků a podobně.
Ale jen to nazvěte správným jénem, proč tvrdit že dojde k navýšení trati na letiště? Protože to vypadá zajímavěji??? Ale přitom jde evidentně o zdražení vnitropražské trati Bubny-Výstaviště??
Jako než by to mělo stát majlant tak ať to raději není vůbec. Na letiště povede trolejbus, později možná tramvaj, to nějak postačí, ostatně raketový rozvoj letišť je teď v nedohlednu. Vlaková odbočka na letiště je sice rozumná, ale neza každou cenu.
A co Kladno?
Stál bych si za původní cenovou nabídkou +/- cena vyšší nafty trochu mi to smrdí
Zdražení betonu, oceli a energií a rozjetou inflaci máte za nějakou propagandu?
Někdy, skoro pořád má takové tušení, že metro ani železnici, nechtějí taxikáři.
🙂
Než bude vlak na letiště, nebudou už dávno létat letadla…
Tak se bude létat vzducholoděmi, no a co, ale stejně pořád bude potřeba se k tomu přístavu vzducholodí nějak dostat. 🙂
Dřív nez vlak na letiště (doufám, že to bude 810!) tu asi budou samoriditelne elektrické mikrobusy
Snad tahle nesmyslná zatunelovana vlecka nakonec padne a přeci jenom se protáhne áčko na letiště.
A metro na letiště Vám přijde jako menší nesmysl?
Protazeni acka soucasne obslouzi velka sidliste (Repy, Dedina), zachytne parkoviste na okruhu a samozrejme letiste samotne.
1. Metro, myslíte, bude levnější?
2. Nevím, jak se Vám mezi obsloužená území dostaly Řepy, tam nemířila ani poločílená bémoida
3. Po 10 – 15 minutách střední doby čekání na metro by cestující čekalo 25 minut cesty do centra (Můstek), na stanici bez vazby na ostatní MHD. To by se faaakt vyplatilo!!!
Přesně! Za pouhých 25 minut jste z okraje města v centru. Tak jako z Letňan nebo Jizaku. Tam lze přestoupit na ostatní trasy metra a těmi se dostat na další nádraží a do ostatních části města.
A taky na to metro na Jižáku čekám střední dobu 10 – 15 minut?
Jestli 5 nebo 10 minut je naprosto nepodstatné.
Ono je letiště jen pro Pražáky?
Áčko na letiště víceméně protáhnout nejde po tom, co ho ti bémovští čímani nechali postavit tak jak je. (A už vůbec ne přes Řepy.) A je to dobře, protože by to stejně byl nesmysl.
Kdyby se nebyli byli bývali hádali mezi sebou politici ODS v čele radnice Praha 6, velké pražské radnice na Mariánském náměstí, za „dohledu“ ministra dopravy (ODS) sedícího v jižní části budovy „na Nábřeží“, tak se se stavbou (dlabáním tunelu) mohlo začít před více než 20 lety, zhruba před 1/4 stoletím ….
Tunelová varianta pod Ořechovkou existovala již v materiálech z roku 1996 …
Jediné řešení je vše změnit, jen zdvoukolejnit, odhlučnit, vyšší rychlost, více zastávek a důsledné napojení MHD na trať. Žádné tunely a megalomanská řešení. Prost tak, jak to bylo plánováno již před více než 50 lety a za „pár korun“.
Ne, víc zastávek znamená dělat z vlaku tramvaj. Ne že by to nešlo, ale znehodnotí to rychlost. Ledaža by nadpoloviční část vlaků dodatečné zastávky projíždělo, potom ovšem ztrácejí skoro všechen smysl…
Před 50 lety patrně nebyly problém demolice obytných budov, téměř pořád zavřené přejezdy atd. nakonec tehdy mělo i to letiště mnohem menší výkon.
Tak hlavně že jsou peníze na 4pruh mezi Novým Borem a Svorem.
Především by se měl tento paskvil zcela zrušit. Namísto tunelů z Dejvic pod hlavní nádraží a z Liboce na Letiště si ekoteroristi navrhli tunely okolo Vokovic, kde trať mohla vést po stopách historické nejstarší trati v Praze. Se stejnou délkou tunelů by byla většina ideálního trasování pokryta, vlaky by projížděly hlavní přestupní stanicí a konec mohl být ponechán otevřen na pozdější dodělání tunelu směr jižní portál Vinohradského tunelu, kde je na další tubus územní rezerva. Při současném projektu budeme mít za obrovské peníze slepou kolej v centru, zničenou historickou trať, kličkování jak u západního metra A. Vše špatně. Asi jsme… Číst vice »
U slova ekoteroristi jsme prestal cist, ale chtel jsem se zastavit uz u elova paskvil. Méně emoci:)
Možná jste udělal chybu, on horuje pro zachování „historické tratě“ a zároveň frfńá na výslednou „slepou kolej“. 🙂
Myslíte ty ekoteroristy s vilami za desítky mio na Praze 6?
Tak to bude pro ministra dalnic dalsi vhodna zaminka k tomu, tu stavbu zase odlozit.
A pak se lidi diví, proč se na letiště zavádí trolejbusy. Akorát si odjezdí svou životnost, než se svezeme na letiště vlakem.
a to nestačili ani kopnout
Nemohu si pomoci, ale ta snaha, aby se to nestavělo, je stále více než zřejmá. Již jen volbou předraženého řešení a ve své podstatě nesmyslného. A to stálé tlační drahého a zde nesmyslného metra také o lecčems vypovídá i o stále zmiňované výstavbě silnice namísto tratě, aby se snížila (!!!) automobilová zátěž v okolí. Takž epochybuje někdo ještě o něčem? A to už se to táhne od 60. let.
Aha tak jsem si tedy o tom zjistil něco víc, takže toto zdražení je to původní zdražení z podzima- celkové náklady 4,1 mld a tomu odpovídající stavební náklady 3,8 mld. Takže histerie je předčasná.
Přesně tak. Jen autor je ekonomický analfabet a tohle mu nemůže dojít.
V této souvislosti je potřeba neustále připomínat jediné jméno, proč už trať na letiště není dávno hotova – Pavel Bém (ODS).
Tato osoba od první minuty ve funkci starosty Prahy 6 a potom primátora Prahy (1998 – 2010!!) dělala vše pro to, aby celý projekt skončil a zejména autobusová mafie na lince Praha – Kladno mohla dál nerušeně „podnikat“.
Vzhledem k tomu, jaký vliv nadále jeho Bratrstvo kočičí pracky nejen v Praze má, je evidentní, že „devadesátky“ pro mnoho lidí a zejména voličů stále pokračují…
Někteří mají tu drzost říkat „zlatej Bém“ anebo že se za něj víc stavělo. Já si vzpomínám na neustále kauzy, ať je to obrovské předražení Blanky, kvůli které ani nenastoupil své veřejně přislíbené veřejné práce, dlouhá dovolená kvůli výšlapu na hory během mandátu, zaříznutí financování DPP aby je pak po pár týdnech slavnostně na Primě v živé debatě opět vrátil na původní úroveň (pod hrozbou stávky), Opencard, Janouška a další jeho kmotry.
A lidi volící podle strany si ho po těchto známých kauzách ještě zvolili do parlamentu.
Ona ale Blanka nebyla obrovsky předražená. Jen se k veřejnosti podvodně komunikovala cena za holý tunel, bez technologií.
za blanku by vsichni bemovi meli dekovat.
Zkuste to nahlas vykrikovat kolem Malovanky, Svatovitske, Holesovicek, atd.
Dálniční tunel končící oběma konci bezpečné v zastavbe je zhovadilost
Zhovadilost je, že se nestaví pokračování, které by odpomohlo.
Moc si preju, ať se tento a mnoho dalších projektů povede zahájit a skutečně stavět co nejdříve. Tak či tak se ale nemůžu zbavit nepříjemné pachuti a pocitu, že se to v dalších letech stejně nepodaří.
Čím déle se bude otálet, tím dražší to bude, nevím co stále na tom není pochopitelného.
At udělaj trat Veleslavín-Kladno a na Veleslavíne terminal pro rychlý přestup na metro. .
a v sirsim centru prahy bude tenhle drazni skanzen naveky, jo?
Největší problém téhle trati je v úseku Dejvice-Veleslavín. Tam to bude stát bambiliardu a trvat nekonečně dlouho. Přitom lze očekávat, že jak cestující z letiště, tak cestující z Kladna budou přestup na metro na Veleslavíně masově využívat… tak proč tu vnější část neudělat nejdřív, a tunel neřešit potom?
Já myslím, že je skoro jisté, že dvojkolejka bude do veleslavína a do stromovky, a mezi zůstane stará trať s dráty. Vyjezdit se to bude dát naprosto v pohodě, a tunel takhle hluboko pro PŘÍMĚSTSKOU dopravu byla naprostá píčovina od prvního dne, kdy to někoho napadlo, navíc si to prostě nebudeme moct dovolit.
Tak určitě. Až na to že letištní linka by měla jezdit ve špičce každých 10 minut, o dalších linkách ani nemluvě.
10 minut je hodně krátký interval pro vlak na letiště. Ani na takové velké letiště jako je Ch. de Gaule u Paříže vlaky nejezdí tak často. Takový interval má bus 119, který pojme mnohokrát méně cestujících, byť tam jezdí ještě další linky, ale v delších intervalech, pokud se nepletu.
Tahle trať ale nevede jen na letiště. Vede i do Kladna, což je největší středočeské město.
Vede především do Kladna. Odbočka na letiště má také svůj význam, protože je pro letiště nejlepší dopravní mód, ale slouží víc jako politická tlačenka pro celý ten projekt. Technicky vzato je ta odbočka pro přepravu z Kladna spíš komplikací.
Já si stejně pořád myslím, že spíš než jako odbočku by to měli realizovat jako trať Praha-Kladno, která povede přes letiště. Mělo by to tu výhodu, že i kdyby letiště zrovna negenerovalo tolik cestujících, tak by je generovalo Kladno a zase o to častěji by mohli vlaky na letiště jezdit. Takhle už to vidím, nějak se dokodrcám třeba na Masaryčku, budu chtít na vlak na letiště a budu si říkat: „No jo, tenhle vlak co jede za 5 minut sice jede skoro tím směrem, ale ne na letiště, tenhle jede do Kladna, musím čekat na ten další, co pojede na… Číst vice »
Tím vynecháte Hostivici, zrušíte jim železniční spojení s Prahou.
To není špatný nápad, ale je to otázka trasování, ale vymyslet se to dá, zejména zaokruhování přes Kladno a Buštěhrad.
Tak „zaokruhování“ je v plánu také, ale udělat z něj jedinou možnost znamená velké zhoršení pro Kladno (prodloužení jízdní doby) i pro letiště (patrové soupravy).
Taky ten vlak neobsluhuje jen letiště. Na Dlouhé míli by mělo vzniknout poměrné velké P+R a taky by se tam měl přesunout terminál regionálních autobusů z Veleslavína.
A jaký je interval mezi vlaky na letišti Kloten …. směrem Zürich HB je často interval 2 minuty, dokonce několikrát za den odjíždějí dva spoje týmž směrem v jedné a téže minutě z různých kolejí …. Za 24 hodiny 225 spojů … v průměru každých 6,24″ minuty, přičemž od 0.42 do 5.00 nic nejede …
Letiště CDG není pupkem světa.
Samozřejmě se pletete, a ti co vám dali plus tak také. Bus 119 má interval 10 minut až když se dětičky nemají dívat do bedny. Ve špičce má interval 3 minuty. Co si ověřit fakta?
https://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/119/20220321/119_(462_11)T.pdf
„Vyjezdit se to bude dát naprosto v pohodě“ – a proto se plánuje už teď, že některé vlaky budou končit už ve Velekravíně, protože se jich na trať v centru prostě tolik nevejde, dosáhne-li se optimistického předpokladu zájmu cestujících… 😀
třeba bychom někdy ve vzdálené budoucnosti mohli zvládnout i pokrokovou technologii spřahování/rozdělování souprav automatickým spřáhlem? Na výjezdu by to neměl být problém, na vjezdu by tomu pomohla další futuristická technologie – dodržování JŘ…
To by znamenalo minimální interval 15 minut. To by stačilo jen v případě, že by všechny vlaky do Kladna jezdily přes letiště. Část vlaků z Kladna by mohla jezdit po Semmeringu
A nebo na letiště postavit metro. Mezi Bořislavkou a Veleslavínem trasu větvit, tunelem na Dlouhou míli a dál povrchově. To by možná vyšlo levněji než železniční tunel z Dejvic do Veleslavína díky menšímu průjezdnímu profilu metra
Naprostý souhlas. Ten tunel nelze ani logicky zdůvodnit. Je to jen snaha tu stavbu znemožnit, dokázat, že na to nebude. Opět tvrdím, jen zdvoukolejnění, zadrátovat, tiché uložení, odstínění zelení apod. Rychlost v tomto úseku byla a může být těch 80 km/h, což dostačuje. A náklady hned o nějakých těch pár desítek miliard klesnou. A i to zahloubení nádraží v Dejvicích je nesmysl a o případné zástavbě nemluvě. Potřebujeme město, kde se dá dýchat a ne to, kde je jen beton a asfalt.,
Však onen nejproblematičtější úsek bude do provozu zcela jistě uveden jako poslední. Na zbylých částech západně od Veleslavína se pracuje.
Takhle to přesně dopadne, dokonce tipuji že se nasadí bateriové vlaky které projedou úsek Dejvice Veleslavín bez drátů
Mě to přijde jako skanzen i podle nového návrhu, když to má končit na Masaryčce a ne na hlaváku..
Na Hlaváku nemá pokud možno končit nic, jako v civilizovaných zemích na západ od nás, a už vůbec ne regionální osobáky. Ty samozřejmě patří na Masaryčku.
Aha a kolikpak že to kolejí končí na hlavnim v Mnichově, Lipsku nebo Frankfurtu zarážedlem? O Paříži a Londýně radši ani nemluvě.
Však se taky podívejte do vámi vyjmenovaných měst, že je snaha (posledních cca 20 roků) příměstskou dopravu tahat skrz tahle koncová nádraží a ve šturcech končí nebo úvraťuje dálkovina, protože u ní nevadí trochu delší stání.
Paříž a Londýn jsou trochu jiné, ale to je dáno velkým počtem koncových nádraží. A ještě bych přidal Miláno a aktuálně propíraný Stuttgart.
Z letiště je sakra důležité se dostat na hlavák, protože spousta lidí bude spěchat dál na Plzeň, Budějice, Hradec, Pardubice, atd. A opačně…
Nicméně jestli bude podzemní travelátor z Masaryčky na Hlavní, tak aspoň to.
Se žádným podzemním travelátorem z Masaryčky na Hlavák nepočítejte. Ale zato byste třeba mohl zkusit počítat s tím, že z VR provozu z Ostravy a Brna bude jedna linka (jednou v hodině) z Hlaváku dojíždět na Smícháč, zadrátovaný a částečně zdvoukolejněný Semmering a na letiště zadem přes Hostivice.
úplně klidně by mohl být i nadzemní (jakože nad úrovní silnice)
Vsiml jsem si, ze spousta lidi u tyhle planovany trate porad resi jenom spojeni praha – letiste, ale ona podstatna cast, mozna dokonce vetsina cestujicich budou lidi dojizdejici kazdy den do prahy do prace. A tyhle lidi obvykle zrovna hlavni nadrazi nemilujou, kdyz tam trva 20 minut, nez se vubec vymotate k tramvaji, na metro nebo proste na ulici, automat na kafe nenajdte ani podle navigace a o nejakem beznem obcerstveni, kde nestojite frontu nebo se vam nepokousi prodat voschlej rohlik se salatem za stovku si rovnou muzete nechat zdat. A pokud by vlaky od kladna/letiste mely koncit na hlavaku,… Číst vice »
No ona to EU zaplatí, jen když to bude letiste-prestuo na velkém nádraží, tedy v tom případě Masarykovo… Jinak si to mužem postavit za svoje a ukončit, kde chceme
O tom nic nevim. V zasade je to obycejna primestska zeleznice, ktera pochopitelne na jednom z velkych nadrazi konci. EU na takove projekty standardne prispiva. Samozrejme ty nesmyslny tunely ji prodrazuji a propocitani dotace komplikuji.
Dal jsem Vám plus za to,že gró bude příměstská doprava a ne letiště, ale s Vídní nemáte pravdu. Z letiště si můžete vybrat, na které nádraží pojedete, Railjety jezdí přes Hlavák a obvykle je přestup na EC do Brna a Prahy na stejném perónu. A ty Railjety pokračují dál na západ a to je přesně to, co tu v Praze bude chybět.
To je pravda, na railjety jsem zapomnel. Ono to ale na veci moc nemeni. Koneckoncu z masarycky na hlavak je to skoro stejne daleko jako na hlavaku z prvniho na sedme nastupiste 🙂 stacilo by tu cestu pro cestujici v nekolika jazycich oznacit.
Vy máte ale fantasii. A jak je to opravdu?
Vzdálenost středů 1. a 7. nástupiště Hlaváku – do 125 m.
Vzdálenost středu 1. nástupiště Hlaváku a nejbližšího šturcu Masaryčky pro lidi po regulérní cestě – 750 m.
Ideální vzdálenost od Leo šturcu Hlaváku a nejbližšího (zadního) konce nástupiště Masaryčky – 510 m, ale jenom k němu. K dalším to musíte zdlouhavě obejít, promotat se kolejištěm Masaryčky nebo seskakovat s padákem z magistrály; to se zlepší chystanou rekonstrukcí nástupišť Masaryčky.
Ono to tak nějakou dobu bude přesně takhle fungovat.
Opravdu lákavé, pohodlné. Co je lepší být v centru jedním prostředkem za 10 minut nebo za půl hodiny s přestupy a kodrcáním do podzemí a ven?
Opravdu
Ty vole ono se zase nekopne. Proboha ať začne alespoň to kladno.
Kladno…
Zatímco se budou dohadovat, cena vzroste na 200% a novináři budou mít žně. Šetříme naše lesy.
Hlavně, ať už to začnou stavět. Odklady způsobí min. další navýšení cen a rizika odkladu realizace.
Má se začít 2024.
Ale půl miliardy na nová autíčka se najdou 🙂
Musejí, bo směrnice EU. A dle té samé směrnice jich bude muset být ještě víc.
Ministerstvo si ale ten další zbytečný mezičlánek Selhání Železnic vytvořilo samo. Nikdo nechce dělat a tak se méně schopní schovávají do eráru. Pak má naše malá zemička aparát na všechno nejméně dublovaný s výsledky víc než tragickými. Začarovaný kruh…
Ano zdražilo se všechno, podstata článku je někde jinde. To předesílám pro mínusáře.
Snad je navýšení ceny o třetinu i dostatečně pádným argumentem pro nové posouzení ekonomické návratnosti celého tohoto drážního megatunelu.
všechno, co se nelíbí, je hned tunel?
Tuhle stavbu prodražuje tunel skutečně naprojektovaný, asi na to Roman narážel.
Přesně tak, stačila by elektrifikace a autoblok, případně nová vyšší nástupiště. Na letiště by se mohla protáhnout tramvaj, z Dědiny už to není tak daleko.
Prd by stačilo…
Tak ony zdražily i ty benefity (třeba ušetřený čas), a dá se předpokládat, že o ten samý poměr, takže návratnost vyjde stejná.
Zdražuje všechno, takže se vůbec nedivím. Snad to Prahu a Středočeský kraj přiměje od záměru stavět drahý a zbytny tunel v úseku Praha – Dejvice až Praha – Veleslavín a místo toho se modernizuje současná trat na povrchu. V tomto případě jde doslova o vyhazování peněz kvůli majitelům pár luxusních vilek na Ořechovce.
jasně, a místo zbytečných elektrických jednotek můžeme zavézt zpátky koňku, když už budeme držet trasu pro ni navrženou…
strašná mega stavba ta dvoukolejná trať do největšího sousedního města s odbočkou na letiště…
už před 10 lety se mělo stavět a dnes by byl klid, ale to je všude stejné, Déčko, druhá přistávací dráha, městský okruh, VRT, Nové spojení 2…
Vyjmenováváte projekty, které mají celkem rozdílný osud.
Ta trať je jednokolejná. Vejde se tam druhá kolej? Možná by ekonomickým kompromisem byl jednokolejný tunel + modernizace stávající trati.
Na neprůchodné variantě není nic ekonomického.
Musela by se zbourat jedna vila aby se tam dvě koleje vešly. Majitelům těch ostatních vil se ať už postavením tunelu a nebo dvoukolejné tiché železnice (teď opravdu tichá není) zhodnotí jejich pozemky a domy, tunelem se však zhodnotí násobně víc a o to tu jde. Škoda, že na ten tunel nepřispějí.
Ještě by se musely zabavit kusy zahrad nějakých nabobů a vykácet tam jakési stromy.
Nemuselo by se bourat nic, místo tam je. A jasně, kdo chce tunel, ať si ho zaplatí, když není nutný a slouží jen něčím zájmům.
No a je hotovo…
Zdražuje všechno, takže se vůbec nedivím. Snad to Prahu a Středočeský kraj přiměje od záměru stavět drahý a zbytny tunel v úseku Praha – Dejvice až Praha – Veleslavín a místo toho se modernizuje současná trat na povrchu. V tomto případě jde doslova o vyhazování peněz kvůli majitelů pár luxusních vilek na Ořechovce.
Je smutné, že Tonda Blaník tehdá proloboval to metro tak blbě. A taky škoda, že už do politiky nedělá. Pár let poté tak mohli s Liborem zase prolít nějaké prachy betonem s Praha mohla mít konečně důstojné a rychlé spojení letiště s centrem.
Toníčku vrat se prosím! 🙏 Bez tebe se to samo neudělá…
Metro se pořád vrací dokola a dokola, ačkoliv to je dopravně nevhodné řešení. Kdo chtěl, mohl se s těmi argumenty už hodněkrát seznámit, mimo jiné tady.
Je to marný, je to marný, je to marný…
Celkem zde budou čtyři průjezdné koleje. Zase někdo naplánoval „ekonomicky“ pro bezproblémový provoz, a v případě nějakých výluk a mimořádností se budou v lepším případě vařit ve vlastní šťávě, v horším přejdou do režimu „Nejde to“.
A kolik asi tak kolejí se tam mělo dělat?
mohl byste nam nastinit jakou dopravne-technologickou uvahou jste dosel k tomu, ze zrovna v bubnech (1,5 km od masny) ma byt koleji vyrazne vic?
Minimálně by to bylo skvělé místo pro odstavovaní jednotek mimo špičku. Ale je fakt, že s plánovaným provozem by se tam nevešli
Povedal by som, že centrum mesta nie je tým pravým miestom na odstavovanie vlakov (ani na parkovanie áut, ale to už je iná pesnička). Na odstavenie jednotiek sa ponúka, okrem ONJ, ešte depo Libeň, prípadne stanica Běchovice. Zastávka Bubny by mohla byť takou „núdzovou“ konečnou, keby bol náhodou neprejazdný Negrelliho viadukt. Na druhú stranu, ten je čerstvo po rekonštrukcii a ďalších 50 rokov sa tam snáď nebudú musieť robiť väčšie veci, než podbitie, prebrúsenie, prípadne výmena koľajníc. Ale hlavne aby sa už začalo stavať. A pokiaľ možno celý úsek od Masaryčky na letisko a do Kladna, pretože si to celý… Číst vice »
Jistě, přijede posilová souprava na konci ranní špičky na Masaryčku, ale místo aby se nechala někde poblíž, tak pojede 13 km se odstavit někam do Běchovic a za čtyři hodiny zase 13 km zpátky. Ty soupravové jízdy bude platit kdo?
A jinak teda zrovna Bubny nejsou žádný centrum města.
Zatim nejsou. Zatim je to obri nepruchodnej brownfield mezi dvema castmi sirsiho centra. Pokud tam tu trat a novou ctvrt postavej aspon trochu rozumne, muze z toho byt centrum temer okamzite.
Však ten vlak nemusí jet prázdný.
Do depa Libeň buď odstavíte 2-3 jednotky a žádná údržba nebo tak jednu, abyste se dostal k údržbě a čerpání paliva, ONJ je již teď vyčerpané prostorově a trtě na ONJ i kapacitně. Prosč se odstavují mimo špišku 471 v Benešově – a není to proto, že po osmé do Bn a po třinácté z Bn jezdí hafo lidí, prostě to není kam odstavit. Potřebujete právě v centru efektivní odstavy – ideálně 4x 110 m na hl.n. (např. most Seiferetova a plocha k cyklostezce), na TGM, ikdyž zde až bude 9 kolejí, tak se to nějak dá, ale na Hrabovce… Číst vice »
Na jedne z tech trati, co tudy vedou, ma byt nejakej dalsi prostor pro obraty/odstavovani na Veleslavine. A nevim, jestli s necim takovym nepocitaj i dal smerem z mesta Na druhy je kousek byvaly nadrazi Praha-Bubenec, kde by se snad prostor pro odstavovani taky dal udelat. . Chapu, ze soupravovy jizdy nejsou zadarmo, ale to neni ani prostor a stavba vyrazne slozitejsiho kolejiste v techto mistech. Pokud se odstavny koleje podari nacpat do hluchych mist stavajiciho hlavaku, Masarycky, atd., super. Ale delat je v Bubnech na ukor toho chystanyho a potrebnyho odspuntovani pruchodu mezi Holesovicema a Malym Berlinem by byla… Číst vice »
Proč by to kolejiště v těchhle místech mělo být výrazně složitější? Vždyť tam dnes je. A odšpuntovat se dá pořád podchodem, jen by byl holt o něco delší.
To stavajici kolejiste bude mam dojem zruseno cele a nove koleje povedou v jinych vyskach, trati se budou delit driv, atd. Prave kvuli tomu odstraneni bariery, kterou tam stavajici kolejiste tvori. Nemluve o tom, ze tam hned vedle budou obytne/kancelarske budovy.
Ale blbost na ONJ je místa dost. Jen ho efektivně využít. Jestli má v něčem ONJ zásadní problém, tak je to v napojení (přece jen 2 koleje na východní zhlaví Vršovic není úplný ideál). 4 koleje hlavák – Vršovice jsou taky dost, je to zase jen o tom, aby každý vlak nemusel všude přejíždět křížem krážem přes všechny ostatní koleje. Ale opět se nejedná o věc, která by nebyla řešitelná. Samozřejmě netvrdím, že nejsou v Praze potřeba i další místa zvlášť pro krátkodobé odstavy. Je jasné, že navážet vlaky právě třeba z ONJ na Masaryčku není zrovna ideální.
Na nouzovou konečnou stačí mít kolejové spojky, na to víc kolejí s nástupní hranou opravdu nepotřebujete.
Tak mě napadá, jaká bude potom vlastně potřeba odstavovat soupravy mimo špičku? U linky na letiště bych řekl že se špička během dne téměř neprojeví (a také ji budou vykrývat vlaky jedoucí jen mezi letištěm a Veleslavínem), u linky na Kladno bude asi výraznější, ale tam zase pomůže to, že se ta „rychlá“ vrstva včetně posilových vlaků zřejmě se zahájením stavby odebere na Semmering a zůstane tam už napořád.
Taky mám ten dojem. Třeba na lince S4 se v Praze přes poledne odstavuje jedna souprava z devítidenního oběhu. Naproti tomu na S2 a S9 je ta špičková potřeba proti sedlu vyšší výrazně.
Tak na S4 je to jasné, když jezdí do Kralup celodenně, celotýdenně 2 páry vlaků za hodinu a zdvojené elefanty zde nejezdí. Až přijdou pantery, tak ten rozdíl už nebude tak marginální.
Jedna odstavná kolej (směrem k Holesovicim zastávce) je v projektu kreslená.