Praha zaplatí podjezd pro tramvaje pro zatím neexistující trať v Bubnech

Vizualizace podjezdu v Bubnech. Foto: Praha.euVizualizace podjezdu v Bubnech. Foto: Praha.eu

Stavba bude koordinována s akcí Správy železnic, aby se vlakový provoz nemusel přerušovat dvakrát.

Tramvajové tratě v Praze 7 čeká v souvislosti s chystanou rozsáhlou proměnou území a modernizací železniční tratě Praha-Bubny – Praha-Výstaviště ze strany Správy železnic jiné trasování. V budoucnu by už neměly jezdit po Bubenském nábřeží.

Pražští radní udělali včera důležitý krok k takovému přesunu. Schválili záměr vybudování podjezdu v Bubnech, který by měl do budoucna sloužit pro tramvaje v rámci rozvoje celé této lokality. Stavba by měla vzniknout souběžně s modernizací trati. Podjezd by měl stát hlavní město přibližně 300 milionů korun bez DPH.

Jde o proměnu lokality Bubny-Zátory. Trať a podjezd mají vzniknout i kvůli tomu, že se počítá s rozvojem celé lokality včetně vybudování bytů, kanceláří nebo například budovy filharmonie. Správa železnic a hlavní město společně koordinují jednotlivé záměry.

„Tramvajový podjezd Bubny potřebujeme vybudovat v předstihu pro chystané přeložení tramvajové trati v uzlu Vltavská. Ten se úplně promění během stavby Vltavské filharmonie. Tramvajová trať nepovede v současné trase na Bubenském nábřeží, ale nově tramvaje pojedou novým širokým podjezdem, který bude zároveň sloužit jako pohodlné pěší propojení tramvajové zastávky na Vltavské s ulicí Argentinská,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Podle něj se musí podjezd postavit v koordinaci se Správou železnic současně s modernizací trati. „Nebudeme tak muset dvakrát přerušovat vlakový provoz,“ dodal Scheinherr. Praha neplánuje podle tiskové zprávy práce na přeložené tramvajové trati v příštích několika letech, vytvoření podjezdu je nutné kvůli složitosti pozdějšího zásahu do trati s dopadem na výluky železničního provozu nejen na letištní lince, ale také možnosti podstatně větších nákladů na stavbu.

Termín zahájení stavby není v tuto chvíli jasný, záměr musí mimo jiné schválit pražské zastupitelstvo. Práce by po jejich započetí měly trvat asi 18 měsíců a předpokládaná hodnota je přibližně 300 milionů korun bez DPH. Detailněji je projekt proměny celé čtvrti na stránkách IPR.

Tagy Praha¨ Praha-Bubny Správa železnic
21 komentářů