Další soutěž pro „nickolejný“ provoz. Oprava úseku mezi Adamovem a Blanskem má vyjít na 2,17 miliardy
Součástí rekonstrukce sedmikilometrového úseku je úprava zastávky v Adamově.
Správa železnic začala s hledáním zhotovitele pro opravu další části koridorové trati mezi Prahou a Brnem. Rekonstrukce úseku Adamov – Blansko má probíhat v souběhu s již loni vypsanou soutěží na úsek z Brna-Maloměřic do Adamova. Rok by mezi Brnem a Blanskem neměly jezdit žádné vlaky.
Zakázku s hodnotou 2,171 miliardy korun zveřejnila Správa železnic na svém profilu zadavatele. Jde o další z akcí financovaných takzvaným nástrojem Blending Call, který kombinuje půjčku od Evropské investiční banky s dotací z fondu CEF.
Sedm kilometrů dlouhý úsek má projít kompletní opravou, která přinese zvýšení bezpečnosti provozu a odstranění propadů rychlosti. Jde o úsek, který byl nákladně modernizován na počátku 90. let minulého století. Součástí stavby je rekonstrukce zastávky Adamov pro bezbariérový přístup, kde vzniknou nová nástupiště.
Stavbou dále dojde ke stabilizaci četných skalních svahů, které mohou mít vliv na bezpečnost železničního provozu. U celkem pěti tunelů bude provedena sanace ostění pro zamezení průsaků vody. Práce budou zahrnovat také přestavbu čtyř mostů, devíti propustků a sanaci dvou mostů. V návaznosti na úpravy železničního svršku a spodku, nové odvodnění a úpravy mostů a tunelů se provede rekonstrukce trakčního vedení. V mezistaničním úseku Adamov – Blansko zůstane stávající traťové zabezpečovací zařízení 3. kategorie – obousměrný autoblok.
Správa železnic počítá se zahájením stavby v říjnu letošního roku. Od prosince letošního roku má dojít k jednoroční výluce, kdy na trati neprojede žádný vlak, dojde k takzvanému nickolejnému provozu. Správa železnic počítá s přesměrováním vlaků z Prahy do Brna na trasu přes Havlíčkův Brod.