Další obchvat kvůli výrobě škodovek. Kraj otevřel přeložku silnice u Domašína na Rychnovsku
Otevírání obchvatu Domašína. Foto: Eurovia CS
Dva kilometry dlouhá silnice uleví obci od kamionů a aut mířících do průmyslové zóny v Kvasinách.
Kvasinská škodovka je díky produktům v relativně vyšší cenové relaci (Kodiaq, Superb, Karoq…) jedním z nevýznamnějších exportních hráčům v ČR. Rovněž příspěvek k HDP je velmi významný. Troufám si říct, že kdyby se ji významně ekonomicky nedařilo, tak to většina lidí v ČR pocítí (nebude sice vědět proč, ale pocítí). S roční produkcí okolo 300 tis aut je v porovnání s Wolfsburgem malá, ale jinak je tahle velikost automobilky po Evropě celkem běžná. Co je ale zvláštní, všechny podobně velké automobilky jsou většinou u dálnice. Tady to tak není ani náhodou (Hradec, Časy, Svitavy – až bude D35 cca 40… Číst vice »
Kromě toho, že silnice je poměrně úzká – o to více překvapují ta svodidla, tak se podle mého názor poměrně nepěkná věc stala cca před 10+ lety. Mám na mysli úsek Solnice – Domašín, kde je naprosto „zbytečná“ zatáčka v poli. Smutné na tom je že silnice byla před deseti lety kompletně přestavěna rádius byl zmenšen, ale zatáčka bohužel zůstala. Můj osobní názor je, že se prostě někomu nechtělo řešit územní řízení a výkupy a tak se to udělalo cestou nejmenšího odporu, bez absoutní snahy o určitou nadčasovost a dlouhodobý výhled. Nevím nechci nikomu moc zbytečně křivdit, je to názor.… Číst vice »
Ještě jedna otázka mě zajímá, je tam kruhový objezd a docela by mě zajímalo zda se kamiony jedoucí směrem na Častolovice z té své dvacítky na kruháku stihnou do kopce k čerpací stanici PHM rozjet na nějakou slušnou rychlost. Pokud ne tak to bude dost smutné u takové investice za veliké peníze. Uvidíme. Osobně bych si tam radši představil průsečnou křižovatku dejme tomu s nějakou zpomalovací šikanou, třeba i s šotolinovým retardérem, tak aby ty kamiony projížděly třeba 40km/h a ne téměř na nulu.
Projektanti mají normy a zadání, kreativita je asi zakázaná…
Jinak samozřejmě zaplaťpánbu za obchvat.
Přemýšlím proč tolik mínusů, asi jsem to popsal blbě. Ten kruhák tam prý chtěla obec, každopádně pro ty tranzitující kamiony je to skoro stopka.
S tím retardérem jsem to myslel samozřejmě jako únikovou zónu, pro ty co by to nezvládli a vyjeli mimo, protože to pro určité případy tak skončí.. Zkrátka zkusit něco jiného než kruhák.
V klidu, tady je tolikero přívrženců asfaltem oblemovaných děr, že se ještě divím proč těch mínusů je tak málo. Stále platí, že Ti co mají nějaký podíl na zavádění OK, zřejmě neví co je to skupina C a D. Holt, příjezdy k velké fabrice nejsou obytná zóna.
Před kopečkem u pumpy je cca 500 rovina.
500 metrů
výhoda je že je to přehledné a jeden kamion v klidu předjedete.
Správně jste pojmenoval, že poloha takto velkého závodu je naprosto anomální. Venkovský region, kde 40 km okolo není žádné velké město. A pak se management ŠA diví, že nemohou sehnat lidi a že je logistika komplikovaná. Tenhle problém je primárně zapříčiněn nekompetentním rozhodnutím managementu o výrazném navýšení kapacity závodu Kvasiny před cca 10 lety. Mimochodem v téže době rozhodli, že ukončí montáž automobilů ve Vrchlabí, kde dnes vyrábějí převodovky. A od té doby brečí, že by byli schopni prodávat o 200 tis. vozidel ročně více (což byla kapacita Vrchlabského závodu). Sečteno a podtrženo, jejich nekompetentní rozhodnutí vedla k nenaplnění potenciálu… Číst vice »
Tohle asi věděli, jenže fabrika se zvětšovala stupňovitě každé nevím cca 4 roky. Takže to nebylo jedno rozhodnutí, ale několik a nikdo asi na začátku nevěděl, to co víme my, tzn. že by se prodalo ještě víc i přes několikanásobné zvětšení. Pochybuji, že by VW jednoduše povolil postavit další závod. Bez lakovny a svařovny byste musel převážet všechny karoserie. Investice do Lakovny a Svařovny nejsou drobné. Jestli se nepletu, tak VW posledních dvacet let nepostavil v Evropě nový závod (Turecko probíhalo víme jak, řešilo se Bulharsko, Rumunsko, Srbsko nic nedopadlo), kapacit a závodů má dost a rozhodně nejspíš nechce něco… Číst vice »
No asi je mohlo napadnout, že když se připraví o kapacitu ve Vrchlabí a budou rozšiřovat zrovna Kvasiny, že jim ta kapacita bude chybět a zároveň budou mít problémy v Kvasinách. Co jsem slyšel od zúčastněných, tak ta rozhodnutí nebyla úplně vždy v racionální rovině s důkladným zvážením všech aspektů. Jasně, že teď je potřeba jim jít naproti a tu infrastrukturu (ale i nejen ji) jejich potřebám přizpůsobit. Já mám jen obavy o to, aby se podobně nerozhodovalo i v budoucnu. Ty zkušenosti z těchto případů (kde si za potíže mohli do značné míry sami) podle mě totiž vedou k… Číst vice »
Nekompetentní rozhodnutí managementu … 😀
zapoměli se zeptat expertů v komentářích ? 😀
Za obchvat palec nahoru. Ovšem při tom počtu kamionů to stavět jako S7,5/60, to je dost mimo mísu. Tady měla být S9,5 jako u Opočna. Část trasy o kus dál u Lible v S9,5 je a je to úplně o něčem jiném i v normálním autě, natož pro kamion.
Souhlas. Z laického pohledu se ta silnice zdá být „ouzká“. Bylo by prozřetelnější plácnout se přes kapsu a postavit ji o pár metrů širší, než následně v běžném provozu co týden vytahovat auta ze škarpy… Ale co naděláme, nemusí pršet, jen když kape!
Přitom z videa je vidět, že zábor je poměrně velkorysý.
Kvůli výrobě škodovek? Vyznívá to dost negativně, jakoby stát/kraj musel stavět obchvaty, protože tam stojí ta zlá fabrika kam jezdí stovky kamionů… Ano, je to hlavní důvod, ale jelikož Škoda platí nemalé peníze na daních a výrazně zvyšuje životní úroveň regionu, není to spíš „obchvat díky výrobě škodovek“?
Občané regionu,kteří nemají nic společného s automobilkou by určitě raději měli klidnou dopravu a klid od ožralých poláků,rumunů,bulharů co se po Rychnově,když nejsou v práci poflakují.
Pro férovost je nutné rozlišovat : odvody z mezd /zdrav. a soc. pojištění/ platí v ČR, ale korporátní dan ze zisku jde do Lucemburska. Neříkám zda je to dobře či špatně, jen je třeba nemíchat jablka s hruškama.