Další nádraží končí. SŽDC bourá po 124 letech budovu v Nové Vsi nad Nisou
Ze seznamu nádražních budov mizí další stavba. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začala tento týden s demolicí nádražní budovy Nová
Ze seznamu nádražních budov mizí další stavba. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začala tento týden s demolicí nádražní budovy Nová Ves nad Nisou na trati z Liberce do Tanvaldu.
„Budova byla nevyužívána a na její využití vzhledem k jejímu umístění a vztahu se i přes veškeré naše snahy nenašlo žádné další využit a nepodařilo se ji ani pronajmout,“ vysvětlil mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Zakázku na demolici za 911 tisíc získala společnost Chládek a Tintěra Pardubice
Na bourání jako první upozornil server Jablonečan. Ten připomíná i zajímavou historii budovy, která u trati stojí od jejího otevření v červenci 1894 a byla důležitou křižovací stanicí. Až do roku 1982, než byla přiřazena pod Jablonec nad Nisou, měla stanice svého náčelníka, resp. přednostu stanice, a do roku 1994 byli ve službě výpravčí a výhybkáři, kteří vykonávali i funkci závoráře. Obsluha ze stanice zmizela v roce 2006, kdy se z ní stala zastávka a nákladiště, budova začala rychle chátrat.
O budovu zájem Nová Ves nad Nisou neměla, naopak obec loni vyzvala SŽDC k urychlenému řešení, protože se kolem budovy začali shromažďovat bezdomovci a kolem budovy vznikal nepořádek.
https://www.facebook.com/jindrich.berounsky/posts/10211347754585935?pnref=story
Podle Illiaše nemá SŽDC aktuálně další demolici nádražní budovy své síti naplánovanou. „V rámci investiční činnosti probíhá ke každému projektu individuální hodnocení ekonomické efektivnosti projektu, kterému předcházejí jednání s municipalitami a dalšími subjekty o možném využití konkrétní budovy. Demolice mohou být realizovány až jako poslední krajní řešení,“ dodal Illiaš.
Jen na trati mezi Libercem a Tanvaldem zůstává po přechodu na dálkové řízení několik dalších nádražích, u kterých není jasný jejich osud. Zcela prázdna je například už budova ve Vesci u Liberce nebo jablonecké dolní nádraží.