Další nádraží končí. SŽDC bourá po 124 letech budovu v Nové Vsi nad Nisou

Demolice nádražní budovy v Nové Vsi nad Nisou. Foto: Jindřich BerounskýDemolice nádražní budovy v Nové Vsi nad Nisou. Foto: Jindřich Berounský

Ze seznamu nádražních budov mizí další stavba. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začala tento týden s demolicí nádražní budovy Nová

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
železničář v důchodu

Škoda Nové Vsi, ale takový už je života běh: také jsem tam kdysi před mnoha roky nějakou směnu odsloužil – ale jak se jmenoval tehdejší náčelník, to už si nevzpomínám …

MartinM

O větě, SŽDC aktuálně další demolici nádražní budovy své síti naplánovanou, při pohledu např. na Králův Dvůr myslím, že je lež. Sám vím minimálně o 5 nádražních budovách, které se v nejližší době (2 roky) zbourají.

Petr

Co je na zastávce Králův Dvůr podle vás zajímavého?

Michal

Mohl by tam bejt pan přednosta, slečna v pokladně, pelargonie, pumpa… 🙂

MartinM

no co, že probíhá demolice nádražní budovy.

Petr

Neprobíhá, Drážní úřad nevydal povolení na etapu č.2 kvůli odvolání majitele přilehlé vlečky, KD Transport nebo tak nějak…

MartinM

tak se tam jeďte podívat, dohadovat sše nemíním.

Milan

A co udělá město/stát, aby podobně nedopadlo nádraží Vyšehrad?

Ondrej

Proc by se měl stát starat? To nádraží je v soukromých rukách, BTW…

železničář v důchodu

Ondrej: „Proc by se měl stát starat? To nádraží je v soukromých rukách, BTW…“
Právě proto, že je vyšehradská nádražní budova v soukromých rukou, by se „stát“, resp. „město“ měly jako instituce zastupující společnost starat, aby soukromník nedělal společnosti ostudu, a donutit jej ostudnou situaci napravit, případně ji na náklady ostudu plodícího vlastníka napravit samy.

JOHNNY

Prosím redakci at se take zameri na ruinu nádražního skladu na nadrazi Praha-Veleslavin. Je to asi cca 40 metru dluha stavba – polovina drevena, polovina zdena – mnoho let nevyuzivana, vyhorela, plna odpadku kam se stahuji bezdomovci a fetaci, castecne zarustajici krovim. Doslova trci jak pest na oko v uzkem pasu mezi kolejistem nadrazi u gabionove zdi nad autobusovym terminalem s prestupem na metro. Vse turistum prijizdejicim busem 119 z letiste hned ztuhne usmev a je na nich videt, ze se neciti bezpecne jsou zdeseni a rikaji si „kam nas to sakra dovezli, co tady sakra delame..“ Pokud se do… Číst vice »

Jen tak

A co myslite, ze s tim jedny noviny udelaji? 😀

Jinak bych zbytecne nepanikaril …

JOHNNY

Když na to uppozorni odborne periodikum – tak to ma vždycky vetsi vahu nez když na to upozorni jentak nakej jouda…

bkp

Tak co končí, nádraží, nebo nějaká ratejna u nádraží?

ApolloXI.

A co staví tihle „inžinýři“? Ty budovy do toho stavu přivedl zbytečně/záměrně kdo?

Michal

Ano, titulek vypadá, že zase někdo bourá „další“ funkční nádraží, kam přestanou jezdit vlaky. (Přitom je to zastávka na snad nejúspěšnějším českém projektu revitalizace regionální tratě.)

Co já vidím na tomto příběhu zajímavé je, že SŽDC našla prachy na demolici a že demolici požadovala sama obec. Ruin, které by potřebovaly podobné řešení, budou v Česku stovky, ne-li tisíce…

JOHNNY

Mohlito prestavet na byt – takhle funguje na sídlišti v Řepích naproti konečne tramvaji nedavno opravovana budova nádraží oficiálně Praha-Zličín, ted je zinmni přestávka, postili tam nastupiste a pristresky (budky)….

Michal

Tož mohli, ale kolik by to stálo a kolik by se vydělalo na nájmu? A bydlet na zastávce v prdelákovicích, ale bez zahrady, zato hned u vlaku… To taky normální člověk nepotřebuje….