Další nádraží končí. SŽDC bourá po 124 letech budovu v Nové Vsi nad Nisou
Demolice nádražní budovy v Nové Vsi nad Nisou. Foto: Jindřich Berounský
Ze seznamu nádražních budov mizí další stavba. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začala tento týden s demolicí nádražní budovy Nová
Škoda Nové Vsi, ale takový už je života běh: také jsem tam kdysi před mnoha roky nějakou směnu odsloužil – ale jak se jmenoval tehdejší náčelník, to už si nevzpomínám …
O větě, SŽDC aktuálně další demolici nádražní budovy své síti naplánovanou, při pohledu např. na Králův Dvůr myslím, že je lež. Sám vím minimálně o 5 nádražních budovách, které se v nejližší době (2 roky) zbourají.
Co je na zastávce Králův Dvůr podle vás zajímavého?
Mohl by tam bejt pan přednosta, slečna v pokladně, pelargonie, pumpa… 🙂
no co, že probíhá demolice nádražní budovy.
Neprobíhá, Drážní úřad nevydal povolení na etapu č.2 kvůli odvolání majitele přilehlé vlečky, KD Transport nebo tak nějak…
tak se tam jeďte podívat, dohadovat sše nemíním.
A co udělá město/stát, aby podobně nedopadlo nádraží Vyšehrad?
Proc by se měl stát starat? To nádraží je v soukromých rukách, BTW…
Ondrej: „Proc by se měl stát starat? To nádraží je v soukromých rukách, BTW…“
Právě proto, že je vyšehradská nádražní budova v soukromých rukou, by se „stát“, resp. „město“ měly jako instituce zastupující společnost starat, aby soukromník nedělal společnosti ostudu, a donutit jej ostudnou situaci napravit, případně ji na náklady ostudu plodícího vlastníka napravit samy.
Prosím redakci at se take zameri na ruinu nádražního skladu na nadrazi Praha-Veleslavin. Je to asi cca 40 metru dluha stavba – polovina drevena, polovina zdena – mnoho let nevyuzivana, vyhorela, plna odpadku kam se stahuji bezdomovci a fetaci, castecne zarustajici krovim. Doslova trci jak pest na oko v uzkem pasu mezi kolejistem nadrazi u gabionove zdi nad autobusovym terminalem s prestupem na metro. Vse turistum prijizdejicim busem 119 z letiste hned ztuhne usmev a je na nich videt, ze se neciti bezpecne jsou zdeseni a rikaji si „kam nas to sakra dovezli, co tady sakra delame..“ Pokud se do… Číst vice »
A co myslite, ze s tim jedny noviny udelaji? 😀
Jinak bych zbytecne nepanikaril …
Když na to uppozorni odborne periodikum – tak to ma vždycky vetsi vahu nez když na to upozorni jentak nakej jouda…
Tak co končí, nádraží, nebo nějaká ratejna u nádraží?
A co staví tihle „inžinýři“? Ty budovy do toho stavu přivedl zbytečně/záměrně kdo?
Ano, titulek vypadá, že zase někdo bourá „další“ funkční nádraží, kam přestanou jezdit vlaky. (Přitom je to zastávka na snad nejúspěšnějším českém projektu revitalizace regionální tratě.)
Co já vidím na tomto příběhu zajímavé je, že SŽDC našla prachy na demolici a že demolici požadovala sama obec. Ruin, které by potřebovaly podobné řešení, budou v Česku stovky, ne-li tisíce…
Mohlito prestavet na byt – takhle funguje na sídlišti v Řepích naproti konečne tramvaji nedavno opravovana budova nádraží oficiálně Praha-Zličín, ted je zinmni přestávka, postili tam nastupiste a pristresky (budky)….
Tož mohli, ale kolik by to stálo a kolik by se vydělalo na nájmu? A bydlet na zastávce v prdelákovicích, ale bez zahrady, zato hned u vlaku… To taky normální člověk nepotřebuje….