Dopravci Železnice

Další konkurence pro TGV? Španělské dráhy láká byznys ve Francii

Rychlovlak Alstom S100. Foto: Renfe
Rychlovlak Alstom S100. Foto: Renfe

Plánované otevření vysokorychlostních tratí ve Francii přilákalo dalšího hráče. Po společnosti Thello, která spadá pod italské státní železnice FS, oznámily plán na vstup na francouzské tratě také španělské státní dráhy Renfe.

O vstupu na francouzských trh rozhodlo představenstvo firmy. Ve Francii chce využít své vlastní zkušenosti z provozu rychlovlaků na síti, která je aktuálně s 2852 kilometry třetí nejdelší po Číně a Japonsku.

Renfe už zažádalo o příslušná povolení u francouzských úřadů. Na trasy chce nasadit vlaky S100 od Alstomu, které už jsou ve Francii schválené, jezdí na trase z Perpignanu do Madridu. Renfe chce ale nechat schválit i vozidla řady 106, které mají větší kapacitu.

Renfe se snaží proniknout více do zahraničí. Jedním z příkladů je spolupráce na provozu vysokorychlostní železnice v Saúdské Arábii , firma se má podílet i na zajištění vysokorychlostní železnice v Texasu mezi Dallasem a Houstonem.

Španělský státní dopravce může očekávat brzy větší konkurenci i na svém domácím hřišti. Také Španělsko chce rychlovlaky otevřít více konkurenci. Otevírání trhu má být postupné.

4 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Predrazene TGV potrebuje konkurenci jako sul, jen tak dal

Panda

Souhlas, například v Itálii jsou od nástupu Itala/NTV akční lístky nesrovnatelně levnější a ve větším množství než na jakékoli jiné VRT… A vytíženost tratí (např. Řím-Florencie-Bologna) je na poměry evropských VRT skvělá…

Desper

Renfe taky. To je peklo ty jejich ceny

Xaver

Tak to má být. Čím větší konkurence, tím dostupnější rychlovlaky pro veřejnost.