Další konkurence pro TGV? Španělské dráhy láká byznys ve Francii

Rychlovlak Alstom S100. Foto: RenfeRychlovlak Alstom S100. Foto: Renfe

Plánované otevření vysokorychlostních tratí ve Francii přilákalo dalšího hráče. Po společnosti Thello, která spadá pod italské státní železnice FS, oznámily

Plánované otevření vysokorychlostních tratí ve Francii přilákalo dalšího hráče. Po společnosti Thello, která spadá pod italské státní železnice FS, oznámily plán na vstup na francouzské tratě také španělské státní dráhy Renfe.

O vstupu na francouzských trh rozhodlo představenstvo firmy. Ve Francii chce využít své vlastní zkušenosti z provozu rychlovlaků na síti, která je aktuálně s 2852 kilometry třetí nejdelší po Číně a Japonsku.

Renfe už zažádalo o příslušná povolení u francouzských úřadů. Na trasy chce nasadit vlaky S100 od Alstomu, které už jsou ve Francii schválené, jezdí na trase z Perpignanu do Madridu. Renfe chce ale nechat schválit i vozidla řady 106, které mají větší kapacitu.

Renfe se snaží proniknout více do zahraničí. Jedním z příkladů je spolupráce na provozu vysokorychlostní železnice v Saúdské Arábii , firma se má podílet i na zajištění vysokorychlostní železnice v Texasu mezi Dallasem a Houstonem.

Španělský státní dopravce může očekávat brzy větší konkurenci i na svém domácím hřišti. Také Španělsko chce rychlovlaky otevřít více konkurenci. Otevírání trhu má být postupné.

Tagy LGV renfe vysokorychlostní železnice ve Francii
4 komentáře