SNCF chystá dalších 150 kilometrů vysokorychlostní tratě na jihu země. Cestu do Španělska zkrátí o 39 minut

TGV v Perpignanu. Foto: Smiley.toerist, CC BY-SA 3.0 , via Wikimedia CommonsTGV v Perpignanu. Foto: Smiley.toerist, CC BY-SA 3.0 , via Wikimedia Commons

Vláda si od zrychlení posledního konvenčního úseku mezi Paříží a Barcelonou slibuje větší zájem cestujících.

Francouzský státní správce železniční infrastruktury SNCF Réseau udělal první velký krok ke stavbě nové vysokorychlostní trati mezi městy Monptellier a Perpignan na jihu země. Ta by měla nahradit konvenční trať s maximální rychlostí 160 km/h.

SNCF Réseau vypsaly takzvané veřejné konzultace, během kterých se mohou lidé vyjádřit k zamýšlené stavbě, zatím pro úsek Montpellier – Béziers. Konzultace budou probíhat online. Zahájení oznámil správce infrastruktury na svých stránkách.

SNCF chce začít s projektováním nové tratě v roce 2023, do roku 2030 by měly být hotovy první úseky. Vysokorychlostní trať z Montpellier do Perpignanu bude měřit 150 kilometrů, dalších 30 kilometrů vznikne kvůli napojení na stávající síť. Vzniknou také dvě nové stanice: Narbonne Ouest a Béziers Est.

Odhadované náklady jsou 5,5 miliardy eur. Spojení mezi Montpellierem a Perpignanem je využíváno pro vlaky mezi Francií a Španělskem. Ty zde ale musí jet nyní podstatně pomaleji než na okolních úsecích. U nich je maximální rychlost 320 km/h. Nová trať má přinést zkrácení doby jízdy o 39 minut. Vláda od zrychlení očekává, že do vlaků přiláká další cestující.

Trasa nového úseku vysokorychlostní tratě na jihu. Foto: SNCF Réseau

Trasa nového úseku vysokorychlostní tratě na jihu. Foto: SNCF Réseau

Tagy francie LGV Montpellier - Perpignan SNCF Réseau Španělsko Top vysokorychlostní tratě vysokorychlostní železnice ve Francii
57 komentářů