LOT 3a leaderboard

V USA vznikne soukromá trať pro rychlovlaky. Postaví ji Italové, japonské vlaky budou provozovat Španělé

Vizualizace vysokorychlostní trati v Texasu. Foto: Texas CentralVizualizace vysokorychlostní trati v Texasu. Foto: Texas Central

Španělské státní dráhy Renfe společně se španělským správcem drážní infrastruktury Adif budou provozovatelem nových rychlovlaků, které mají jezdit v americkém

Španělské státní dráhy Renfe společně se španělským správcem drážní infrastruktury Adif budou provozovatelem nových rychlovlaků, které mají jezdit v americkém Texasu mezi Houstonem a Dallasem. Investorem je soukromá společnost Texas Central, po trati mají jezdit japonské soupravy. Stavět ji bude sdružení firem vedené Italy.

Výběr Renfe a Adif oznámil Texas Central v tiskové zprávě.  Navazuje tak na nedávné oznámení o vítězi tendru na stavební firmu, která trať postaví. Zakázku vyhrálo sdružení vedené italskou firmou Salini Impregilo.

Vítězství evropských firem ve dvou velkých tendrech dává logiku: španělské státní dráhy provozují nejdelší síť rychlovlaků v Evropě, Salini Impregilio několik těchto tratí stavělo. „Po důkladném hodnocení nejlepších provozovatelů rychlovlaků na světě jsme se rozhodli pro Renfe. S desítkami let jejich zkušeností zapadají do našich plánů,“ řekl šéf Texas Central Carlos Aguilar.

Španělské firmy budou provozovat vlaky, které neznají: texaská firma si už dříve vybrala jednotky řady N700, které jezdí v Japonsku a vyrábí je sdružení firem v čele s Hitachi.

Nová trať bude měřit 390 kilometrů, propojí Houston s Dallasem. Cestu má vlak zvládnout za méně než 90 minut. Projekt se dostal do strategických plánů americké vlády, přesto ho kompletně financují soukromé firmy. Firma počítá s náklady zhruba 12 miliard dolarů, stavět chce začít příští rok.

V USA půjde o první ryze soukromou vysokorychlostní trať. Na východním pobřeží mezi Washingtonem a Bostonem jezdí ještě vlaky Acela Express, ty provozuje státní Amtrak.

Tagy Adif renfe Texas Central Vysokorychlostní trať Houston - Dallas vysokorychlostní tratě
20 komentářů