Další autobusy na plyn? Liberec kvůli současné situaci zrušil soutěž na 15 nových vozidel

Autobus Solaris Urbino 18 v zastávce Zelené Údolí v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czAutobus Solaris Urbino 18 v zastávce Zelené Údolí v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Ceny CNG jsou oproti loňskému roku výrazně vyšší.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
SYN

Tak ona nafta nezdražila nebo co, že by to nějak výrazně měnilo poměry mezi palivy? A elektřina zůstala na původní úrovni? A nebyla náhodou hlavní výhoda CNG čistší provoz, to už neplatí?

Jarda

Můžou nakoupit i elektrobusy 😉

Miky

Nebo voli, to by pak i ten plyn byl.

Jiří Kocurek

No jo, ale chovatel hovězího dobytka se musí přihlásit na MŽP jako znečišťovatel ovzduší, přestože krávy vypouštějí zcela přírodní bioplyn stejně jako před stoletími. A vybití miliónových stád žádnou dramatickou změnu klimatu nezapříčiní, neboť ani v minulosti nezapříčinilo. Narážím na tu patálii pro bizony.

Karl vB.

V Liberci ustoupili od nákupu CNG autobusů, z důvodu vysoké ceny paliva, což je logické rozhodnutí.
Ve Wiesbadenu ustoupili od dalšího nákupu elektrobusů z důvodu až 3x kratšího dojezdu (50 km), než byl ten deklarovaný (150 km). Padlo rozhodnutí pokračovat pouze v dieselových pohonech. To je taky logické rozhodnutí.
https://www.cs-dopravak.cz/wiesbaden-redukuje-sve-plany-na-nakup-elektrobusu/
V Praze se nové turecko-plzeňské elektrobusy také nijak zářně neuvedly. Na rozhodnutí, co bude dál, se zatím čeká.
Nějak se ta ekologická vozidla zdají být neúměrně drahá, nebo provozně nespolehlivá. Jsem zvědavý, jaké budou učiněny praktické zkušenosti s vodíkovým pohonem u autobusů i vlaků.

Kuba

Když si DPP koupilo 14 prototypů vyrobených částečně v Turecku…

O elektrobusech SOR, Solaris, Irizar, Volvo se nic takového myslím nepíše. Ono taky záleží jaký typ baterií se použije.

U autobusů na vodík se uvádí, že provozně vychází několikanásobně dráž než elektrobusy. A i samotné vozy mají vyšší pořizovací cenu.

A VanHool oznámil, že přestane vyrábět naftové autobusy.

Paolo

Koupit prototyp jak je v Praze dobry zvyk a ne neco osvedcene hmm co se da delat.. V Bratislave SOR elektrobus jezdi i delsi sluzby a bez problemu v Praze nove vozy vic stoji jako jezdi

Anonym ze severu

Tak alternativou může být i trolejbus 🙂

Karl vB.

Také si myslím, že trolejové vedení a klasické vozidlo k tomu (trolejbus, nebo tramvaj ve městě, příp. el. jednotka/ el. lokomotiva na železnici) je lepší řešení, než výše popisované případy.

Jiří Kocurek

No ja, ale to znamená pověsit troleje, unesou je sloupy veřejného osvětlení? A to i s případnou námrazou, ne že při prvním větším sněžení polehnou jak obilí. A rozvodnu, tu posílit. Dojednat zvýšený velkoodběr už je drobnost. Za rok můžeš žádat o stavební povlení, když půjde všecko rychle.

PvvS

Tak liberec má na trolejbusovou síť projekty už dávno.

Pája

Není to ten nápad na náhradu některých tramvajových linek trolejbusy, že ne?