Dálnice, dálnice, dálnice. Poláci dorazili se stavbou S3 na české hranice, kde se začne kopat nejdříve za dva roky
Na polské straně má být 31 kilometrů nové rychlostní silnice hotových do roku 2023.
Polská obdoba Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) dorazilo se stavbou rychlostní silnice S3 na české hranice, kde by se měla v budoucnu napojit na dálnici D11. Na polské straně má být stavba hotová v roce 2023 v termínu. Na české straně nejdříve v roce 2025, i když ministerstvo dopravy slibovalo podstatně dřívější termín.
Snímky z výstavby až na českou hranici se objevily na stránkách věnované stavbě polské silnice. Ukazují stavební práce končící za Lubavkou přesně na české hranici před Královcem.
Rychlostní silnice S3 se má v budoucnu napojit na dálnici D11. V Polsku se aktuálně staví dva úseky o celkové délce 31 kilometrů. Bolków – Kamienna Góra a Kamienna Góra – Lubawka na státní hranici s Českem. V Česku tak nastane situace, kdy provoz z kapacitní silnice v Polsku skončí na silnici I. třídy.
Na české straně se navazující úsek dálnice D11 začne stavět nejdříve v roce 2023. Záměr stavby D11 schválilo v úseku z Trutnova na státní hranici ministerstvo dopravy v říjnu 2014, zatím probíhá projektování na stavební povolení a výkup pozemků. „V květnu bylo podepsáno 26 kupních smluv (celkem je nutné vypořádat 171 listů vlastnictví). Zpracovávají se geometrické oddělovací plány a znalecké posudky, které stanoví cenu vykupovaných pozemků. Postupně jsou zanášeny oddělené pozemky do katastrálních map dle jednotlivých katastrálních území,“ uvádí ŘSD v informačním letáku ke stavbě. V květnu ŘSD vybralo projektanty stavby s odhadovanou cenou 13 miliard korun.
Jako aktuální termín zahájení stavby uvádí nyní ŘSD rok 2023. Hotovo by mělo být v roce 2025. Celá dálnice D11 bude až v roce 2028, největší komplikace se týkají aktuálně trasování pro úsek Jaroměř – Trutnov.