Dacia je poprvé dvojkou českého trhu s novými auty, prodeje celkově klesají
Rumunská značka Dacia dosáhla v květnu mimořádného úspěchu na českém trhu s novými vozy. Poprvé v historii se stala druhou
Rumunská značka Dacia dosáhla v květnu mimořádného úspěchu na českém trhu s novými vozy. Poprvé v historii se stala druhou nejprodávanější značkou v Česku.
Vyplývá to z dat o nových registracích vozidel, které zveřejnil Svaz dovozců automobilů. Podle nich se za květen registrovalo v Česku celkem 1714 nových dacií, o 17 % více než loni v květnu. Z pozice dlouhodobé dvojky tak Dacia vytlačila Volkswagen, který se 1658 prodanými vozidly naopak zaznamenal pokles o více než třetinu. V pořadí za celý rok je Volkswagen ještě druhý. Tuzemskou jedničkou je bezkonkurenčně Škoda Auto, která s 8396 prodanými vozy dosáhla tržního podílu 34,90 %.
Dacia zaznamenává na českém trhu dlouhodobý růst. Úspěch slaví hlavně s modelem Duster, který byl v květnu šestým nejprodávanějším vozidlem, Dokker je za celý letošní rok na devátém místě. Duster je prvním jiným modelem v prvním desítce nejprodávanějším aut, který není ze Škody Auto. Do první desítky už pronikl i nový vůz Škoda Scala. Škodu letos v prodejích táhne hlavně model Karoq, ostatní modely už letos klesají, nejvíce Superb a Rapid.
Za květen zaznamenal trh pokles o 6,5 % na 24 059 vozidel, za celý rok o 9,55 %. Podíl nafty klesl v květnu už na 27 %, benzín má 70 %. Vozidla kategorie SUV už dosáhla podílu 32,5 %. Počet dovezených ojetých OA meziročně poklesl od ledna do května o 1,2% na 74 308 ks. Jejich průměrné stáří je 10,2 roku, přičemž podíl vozidel starších 10 let je 51%.
Indikátorem stavu ekonomiky bývají často nákupy nákladních vozidel, ty dál rostou: v květnu dokonce o 42 %, za celý rok o 12,41 %. Na trhu vede Scania před Mercedesem. V případě autobusů se vrátil na první místo SOR díky registraci 115 vozidel za jediný měsíc.