Automobilový průmysl Automobily Elektromobilita

Dacia představila svůj první elektromobil, má to být auto do města

Elektromobil Dacia Spring. Pramen: Dacia
Elektromobil Dacia Spring. Pramen: Dacia

Automobilka Dacia vstupuje na trh elekromobilů. Stane se tak příští rok, kdy chce výrobce ze skupiny Renault začít prodávat čtyřmístný městský vůz s dojezdem zhruba 200 kilometrů. Koncept elektromobilu s označením Dacia Spring představil dnes v termínu zrušeného ženevského autosalonu.

„Dacia Spring se začleňuje do vize skupiny Renault, která spočívá v poskytování dostupné a trvalé mobility všem,“ uvedla firma v tiskové zprávě. Jde o pětidveřový vůz do města a okolí, který v sobě podle výrobce „spojuje jednoduchost, robustnost a dostupnost“.

Elektrická Dacia má vzhled SUV, přičemž výrobce údajně věnoval zvláštní péči především světlům. Přední světla (LED) jsou rozdělena do dvou úrovní, čtyři zadní světla (LED) tvoří dvojité Y. „Tyto prvky ohlašují budoucí světelnou identitu modelů Dacia,“ uvedl výrobce.

Rumunskou značku Dacia, která vznikla ve druhé polovině 60. let, koupil Renault v roce 1999. Stala se synonymem cenově dostupných vozů, díky čemuž slaví prodejní úspěchy v řadě evropských zemí. Prvním velkým úspěchem po vstupu Renaultu byl model Logan představený v roce 2004. Loni se prodalo rekordních 737 tisíc dacií.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Honza
Host
Honza

Samozřejmě že dacia není a ani být nemůže konkurencí pro Škodovku, ale nechápu, jak je možné, že předek se tak podobá Škodě Kamiq? Že by Rumuni kopírovali??? Ano, sám jezdím v Kodiaq L&K, takže jsem asi zaujat….

Palavan
Host
Palavan

A Škoda se zas podobá na Citroën C3,který byl ještě před ní.Já myslím že ono moc nového se už nějak nedá vymyslet.

Arimatejsky
Host
Arimatejsky

Dácie je konkurence Škody všude kromě Česka.

Cyklista
Host
Cyklista

A proč myslíte, že nemůže?

Dáda
Host
Dáda

ony ty „městský SUV“ se lisujou všecjy podle stejný matrice. Patrně nejde vymyslet nic „převratně“ jinýho.

Mirvald
Host
Mirvald

Kdo to koupí? Navíc elektroauta jsnebezpečná, nejsou slyšet.

Petr Petr
Host
Petr Petr

Kdo to koupí? Ten kdo dostane dotace a jezdí pravidelně krátké trasy – třeba jako druhé auto pro jízdu do práce ze satelitu. Pro rozvoz pizzy, apod… Nesmí se zapomínat, že elektromobil jezdí při dobíjení doma za 0,5 Kč/km a běžné auto 2 Kč/km.

Gogo
Host
Gogo

Jen mi poraďte jak si nabiji doma když bydlím na sídlišti v pátém patře?

PetrPetr
Host
PetrPetr

Nenabijete, jak jednoduché a pokud si elektromobil koupíte a bydlíte v paneláku, tak jste idiot.

Mirvald
Host
Mirvald

Lze použít proslužovák. To snad není problém.

Arimatejsky
Host
Arimatejsky

Normálně, kupte si garáž s wallboxem.

Dáda
Host
Dáda

To bude chtít hodně dlouhou prodlužku !! 😀 😀

M H
Host
M H

Na dojíždění do práce a na nákup od rodinného domku s garáží tohle může být náhodou ideální vozítko…

Dáda
Host
Dáda

To jo pro hopsání po městě dobrý. Zvlášť pokud v práci je přístupná zásuvka.

Jirka
Host
Jirka

Jojo takový auta jsou vhodný pro lidi, co na jeden zátah jezdí do 400 km, takže většina ČR mimo obchodní cestující. A pak teda někteří, co jedou jednou za rok do Chorvatska a potřebují si kvůli tomu kupovat auto s dojezdem 1200 km na jeden zátah s 10 minutama přestávky. 🙂

Petr Petr
Host
Petr Petr

Většina lidí najede za den do 150 km a pro ty jsou tyto vozítka. Hodně lidí má navíc 2 auta, to druhé může být na to Chorvatsko.

Dáda
Host
Dáda

JÁ MYSLEL, ŽE TO DRUHŮ MŮŽE BÝT MEZITÍM NA NABÍJEČCE :-d

Dáda
Host
Dáda

si dejte na tažný špagát s plechovkama a budete slyšet!!!

Jirka
Host
Jirka

To se mýlíte. „Zlá“ Evropská unie rozhodla, že musí povinně v nízkých rychlostech vydávat elektronický zvuk, aby je chodci slyšeli.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Rumunská značka Dacia. Zakládal ji tam Renault, od začátku se tam vyráběly kopie postaršího typu. Ze začátku tam francouzi posílali celé motory. Lze jen hádat, proč soudruh Čaučesku požadoval nápis Dacia namísto nápisu Renault.

Arimatejsky
Host
Arimatejsky

Tak napis Dacia požadoval hlavně Renault aby mu Rumuni nekazili pověst a nekonkurovali.

žlutý klandr
Host
žlutý klandr

Pěkné – francouzský design se nezapře :-).

Milan_86
Host
Milan_86

Zajímavé. Ale Dacia cílí převážně na zákazníky, co chtějí co nejnižší cenu, budou nějací lidé, co zaplatí za elekrickou Dacii? Respektive spoustu komponenet a především baterii cenově neovlivní.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

a) dotace na eketromobil
b) sankce za nedodržení plánu pětiletky na procento bezemisních vozů.

Budou přece budoucí technologie, které uhelné elektrárny nahradí, baterie zlevní a jejich kapacitu zvýší. Určitě. Musí. Jinak v noci za bezvětří pojede hromada věcí na záložní agregáty. Šlapadla do kina (žádáme diváky, aby zabrali, obzvlášť tam vzadu v rohu) nikdo instalovat nebude, jako záložní zdroj. Jeden pokud učinili cykloativisti, aby za pomocí autobaterie a alternátoru z auta dokázali, že k promítání filmu automobil nepotřebují. I přes usilovné šlapání film nedopromítali.

Milan_86
Host
Milan_86

a) souhlas
b) bavíme se o budoucím vývoji a ano, baterie se budou zlepšovat a zlevňovat. Ale tady mluvíme o modelu pro příští rok. Možná se do toho pustí, aby jim technologicky neujel vlak?

Arimatejsky
Host
Arimatejsky

Tak třeba ve Francii už uhelné elektrárny nahrazené jsou.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Jo, to běžte říct ekoaktivistům. Na Superfénix si vzali dokonce raketomet. Přepracování odpadu není možné, problém s odpadem je nutno za každou cenu zachovat v plné velikosti. A nerecyklovat!

Pro anglicky rozumějící: https://en.wikipedia.org/wiki/Superph%C3%A9nix

Arimatejsky
Host
Arimatejsky

Renault vyrábí už třetí generaci BEV takže už má k dispozici i vybehovou techniku pro Dacii v kategorii EV.

R2R2
Host
R2R2

Par nadsencu s dotacemi se jiste najde, navic Dacia muze byt levna i kdyz nebude mit nizsi naklady na klicove komponenty. Elektromobily nejsou primarne o vydelku, ale o snizeni pokut za nadmerne emise CO2, s ohledem na to je stanovovana i cena tak, aby je vubec nekdo koupil a zaroven tak, aby zajemcu nebylo prilis mnoho, protoze kapacity vyroby nejsou zdaleka neomezene a automobilky chteji samozrejme prodavat i normalni automobily, na kterych lze vydelat.