umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Mimořádné události Železnice

Covid vyřadil z provozu trať do Kralovic. Z deseti zaměstnanců zůstali ve službě tři

Nádraží Kralovice. Autor: Jan Pešula – Vlastní dílo, CC0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=30166437
Mimořádná situace by měla skončit do neděle.

Už tak dost řídký provoz na trati č. 162 z Rakovníka do Kralovic v pondělí ustal úplně. Vlaky byly nahrazeny autobusy. Důvodem je covidová nákaza, která vyřadila ze služby většinu výpravčích.

„Ve stanici Rakovník standardně obsluhují výpravčí pět směrů tratí. Z deseti těchto zaměstnanců jsou kvůli onemocnění covid–19 aktuálně ve službě tři zaměstnanci. Aby Správa železnic v mimořádné situaci odlehčila zaměstnancům ve službě, přistoupilo se k omezení provozu na jedné z pěti tratí, která patří mezi nejméně využívané,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Podle ní by tato mimořádná situace měla skončit do konce týdne. „Na jiných tratích tento problém neevidujeme,“ dodala Friebová. Náhradní autobusová doprava obsluhuje všechny zastávky kromě zastávky Strachovice. Podrobnosti jsou na stránkách Českých drah.

266 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marian

Koukám, jak poměrně nenápadná zprávička s poměrně krátkodobou platností, dokázala aktivovat „přátele železnice“, tedy ty pravé echt fandy, co by nejraději všechno zrušili. Dokonce se zimního spánku probudil i známý troll podepisující se Spravedlnost nebo Odborník DPP nebo Souprava atd.

Kernteriér

A ty, co by jezdili s prázdným šukafonem nejraději po hodině, to nechalo úplně v klidu, že?

svojsin

Marian: Já bych spíš řekl, že jste se aktivovali vy, přátelé lokálek za každou cenu, bez ohledu na to, co to pro místní obyvatelstvo znamená, to máte někde….

Zeptejte se místních pamětníků, jak byla vnímána zdejší osobka třeba i za socialismu, už tenkrát hrála druhé až třetí housle.

MartinS.

Nemínusujte ho, má pravdu. Ta trať se používala trochu ke spojení směr Rakovník – Kladno/Beroun – Praha, ale jen občas, protože jezdíval 2x denně autobus Manětín – Kralovice – Rakovník – Lány – Praha. Místní relace Kralovice – Rakovník minimálně, ty 2 okresy ve 2 krajích spolu neměly nic moc společného, maximálně se jezdilo do Strachovic na houby. Směrem na Mladotice a dál Plzeň nebo Most se nepoužívala skoro vůbec, do Trojan na houby, do Mladotic neměl kdo jezdit, a směr na Plasy – Plzeň dostatečně obsluhovaly autobusy na lince Kralovice – Plzeň a směr na Most 2x denně autobus… Číst vice »

Thomas

Zaslechl jsem jinou verzi. Vlakvedoucí Sp z Prahy do Kladna se bavil se svým známým ve vlaku o nákaze COVID mezi vlakovými četami. Že prý je tolik lidí v Rakovnickém depu v neschopnosti, že „padl“ turnus a nemá kdo jezdit.

Spolucestující č.1

To není pravda. Strojvedoucí jsou. Ti nechybí.

Radim

No to je nadělení, ono by se tak mohlo zjistit, že ta trať není vůbec potřeba.

Novotny

Kdyby radsi Sprava zeleznic trat prodlouzila z Kralovic do Mladotic a neresila jen covid a neschopnost obsluhy do Ciste, udelala by lepe. Pak by cestujicich i pribylo a vlak jakehokoliv dopravce by mohl dojet az do Plzne.

švestka

Přesně tak z Rakovníka do Plzně jezdí denně aspoň 30 tis. lidí, tam budou třeba i rychlíky!

libor

no jasně, a udělá se přímý spoj Plzeň – Praha přes Kralovice, aspoň se odlehčí dolní Berounce

Petr

To by šlo, má to jezdit po 173 nebo přes Rakovník a dál po rychlodráze.

svojšín

Švestka: Pak pojedou ve vlaku 4 lidi místo dvou a „tosevyplatí“.
Přitom ta oblast na vlaku nestála už v 80 letech…..

Podle (ne)obsazenosti šukafonu asi WC nehraje na této relaci dostatečnou roli.

Od Štěpána se žádných argumentů, proč dál platit vlak na Kralovice – Rakovník evidentně nedočkáme.

libor

nebo je těch argumentů tolik, že to musí sepsat a zabere to mnoho času 😉

Georg

je toho hodne, presne tak! 🙂

Pavel Novák

Moc ty Kralovice žereš, za poslední rok jsi o nich psal tak 20x, vždyť je plno jiných zajímavějších věcí v nejenom v dopravě …

svojsin

Pavel Novák: Kralovice beru jako příklad, který dlouho znám a je zde ukazováno denně, že ne každá železniční trať je vhodná pro tzv. ZDO.
Je to takový opak Rakovník – Jesenice, tam bohužel jezdí rovněž šukafony, ale budoucnost a hlavně užitečnost bych tu viděl přesně opačnou.

Pro neznalé jde možná o velice podobné železnice….

Petr Varenský

Pořád se tu omílá, proč vůbec jezdit vlakem do Kralovic, jak je to nelogické apod. Jelikož tuto trasu ( Praha – Čistá ) několikrát do roka absolvuji, dovolím si pár argumentů, jak je vnímám já. 1) pohodlí. Je pro mě lepší přijet na nádraží v Rakovníku a zde jednoduše přestoupit než jít na autobusové nádraží ( v případě zpoždění je větší šance, že spoj počká/ budu informován, zda počká ). 2) jsem rád za toaletu ve vlaku ( a má žena ještě více 🙂 ) 3) i „osmsetdesítkou“ se lépe přepravuje i jen jeden kufr než autobusem. 4) vlak je… Číst vice »

Spravedlnost

A proč zrovna do Čisté? Proč ne i na Slapy? Proč ne do Krásné hory nad Vltavou, proč ne do Mladé Vožice, proč ne Miličín? Proč ne do Deštné? Proč do stovek vesnic a malých měst stačí levny autobus a zrovna do Čisté má těch 5 lidí vozit nesmírně drahý vlak? Vy jste něco víc? Máte nárok na dražší služby hrazené z daní? Platíte na daních nějak výrazně více, aby to oduvodnilo tu vyjimku pro vás? Kdyby tam krom vás a vasich 4 kamaradu jesnou týdně nezdilo ještě dalsich 6995 lidí týdně, tak dejme tomu, ale takto?

Michal

Nechcete jít na léčení?Kolik pi…vín platíme z danį.Církve, armádu.A nepotřebuju ani .jedno.

Spravedlnost

Srovnat lokalku do Kralovic s významem armady nebo i jen cirkve, která mimo jine dělá svatby, pohřby, udrzuje pamatky atd, to skutečně na léčení zralé je. Myslím, že většina lidí bude raději dotovat aby nespadl kostel v jejich obci, než aby jezdil prázdný motorak do Kralovic.

Dominik

Armádu beru, církev ne, jsme ateistický stát, tak se podle toho chovejme. Pokud je ten kostel církve, tak ať se o něj stará, v restitucích dostaly dost (i ty, které o nic nepřišly), pokud státní a je to jen památka, která neslouží svému původnímu účelu, dobře, ať se o to stará stát.

ušatá

A proč to tam tak vypadá? Protože někdo úmyslně zastavil provoz, protože nechal rozsekat trať a rozkrást? Protože se tam 100 let neinvestovalo na rozdíl od silnic, které nám dělají jen problémy? Protože neexistuje smysluplný provázaný provoz železnice a silnice? Protože se udělaly podmínky pro to, aby silnice byla tzv. levná a železnice drahá, takže nákladní dopravu máme na silnicích? A co nás to stojí? To vás asi nezajímá, protože to nevíte nebo vědět nechcete jako spousta dalších.

mezera

Bohužel, některé tratě vydržely jen 100 let, některé vydrží i 150let bez větší údržby a investic. A koridory než se udělají celé tak se žačnou rozpadat. Jak to Ti předci dělali?

Georg

no ono trat, po ktere 10x za den projede sukafon opravdu z pohledu svrsku vydrzi dele nez poricany, kde je 10 tezkych a rychlych vlaku do hodiny.
na jhmd i jinde najdete kolejnice stare pres sto roku, ale stavu koridoru pri tom zatizeni se muze divit jen tydyt…

ušatá

Jenže ona tam jezdila dost silná nákladní doprava!!!

ušatá

Taky se ptám.

Filemon44

Ale obyvatel Kralovic taky ze svých daní financuje výstavbu a údržbu dálnice Praha-Brno, ačkoliv za celý rok jede tak maximálně do Rakovníka a ani pro zásobování smíšenky nebo hospody v Kralovicích není tato dálnice klíčová….

xyz

Je neuvěřitelné tvrdit, že armáda je pí**vinou (jak se teď vojenští lékaři najednou hodí, že).

A už vůbec je neuvěřitelnější „argumentovat“ stylem „platíme z daní (údajné) pí**viny typu církve (co na tom, že právě součástí vyrovnání státu s církemi je skončení stavu, kdy kněží byli placení ze státního rozpočtu)“ ve věci „Proč tam a tam kraj (tzn. úplně jiný subjekt než ten, z jehož rozpočtu byli placeni kněží) platí vlaky a tam a tam autobusy“ apod.

ušatá

A proč vůbec platit a podporovat církve? K čemu nám jsou? Ať si je plně platí ti, kteří věří.

Kernteriér

Něco mi říká, že byste se při stejném přístupu, umanutí lokálkáři, nedoplatili.

ušatá

A co silničáři??

xyz

„A proč vůbec platit a podporovat církve?“
Znovu opakuji – součástí majetkového vyrovnání s církvemi je zrušení jejich dalšího financování ze státního rozpočtu.

„Ať si je plně platí ti, kteří věří.“
To již je subjektivní názor s možnou spekulativností ve smyslu „Jak by takové financování probíhalo?“, „Však ano, příspěvky církvím ani v minulosti nebyly co do % veřejných peněz zdaleka takové, jaké je % věřících“ či například ve smyslu „Ať si provoz vlaků plně platí ti, kteří v nich jezdí“.

Michal

Vįte jak by to bylo?Kdyby si to měli platit jen ti kdo věří tak by bylo procento věřících 0.

xyz

„Kdyby si to měli platit jen ti kdo věří tak by bylo procento věřících 0.“
Nula určitě ne. Mnoho věřících přispívá dobrovolně na provoz kostela apod.

Bylo by zajímavé sledovat, kolik vlakových spojů by vůbec bylo zachováno, kdyby si jejich provoz měli plně platit ti, kdo jimi jezdí.

Michal

Vím že nemáte rád ČD,ale uvědomte si že uvážíte tisíce poctivě pracujįcįch lidí slovy modrobílá a tak.To si vyřiďte u voleb.Co je správní rada ČD? Odkladiště po!oživlých mrtvol.A promiňte že odpovídám až teď,nemám čas být furt on-line, chodím do práce a dělám u ČD.

Michal

To budeme platit minimálně ještě 20 let.Ateistický národ.Vojenští doktoři můžou přejít do civilního zdravotnictví.To jen pár přįkladū.Co takhle politické a jinę neziskovky.Máme holou prdel ale budete tleskal že posíláme peníze na západ.Hlavně v dnešní krizy.A tato armæda nás určitě nezachrání.Kromě těch doktorů.S tįm a Vámi souhlasím.Jestli jste byl na vojně tak víte o čem mluvím.A nevěřím že se tam toho tolik změnilo.Ale to co máte pořád proti ČD není normální.

Petr Varensky

Levný autobus vs velice drahý vlak. Nestačilo by prostě napsat jen dražší vlak? 🙂
Každopádně za mě je ten dražší vlak zároveň i komfortnější a nevím, zda bych v případě změny místo přechodu do autobusu raději nevolil auto v celé trase. Nic víc, nic míň.

Spravedlnost

Kudy chodil, tudy krad, sociální demokrat.

Jerry

Z autobusu mám depresi ..pres obec 30 a mimo to jede 50 km/h

Jaaa

Zato šukafón jede 40 konstantně. :-/

Kernteriér

Ano, nejsou tam ty rychlostní zlomy, ty nejvíc vadí. 🙂

Jerry

Protože ta trať pokračovala do Mladoňov a tam se dalo přestoupit.autobus ..s toho se mi dělá zle jede to 30 a kravál větší jak ve vlaku.

Spravedlnost

Dneska sem sotouderka vyslala svou elitu. 😀

ušatá

A kdo vyslal vás???

Georg

jak jsou v tom kralovice, tak je to hodne osobni! :)))

ušatá

A proč ne????

Georg

tak tohle je nefer a falesny argument. do mlade vozice si taky mohli postavit trat a dotedka by jim tam jezdil. 🙂

švestka

No proč ne, ale lépe a rychleji můžete přesedat v Rakovníku na autobusáku z rychlejšího busu z Prahy.
Zrovna toaletě v 810 je lepší se vyhnout a počkat až do Čisté ke smrku (a sedět si na to snad nikdo normální nehodlá).
A rozsekaných, seškaveřených šukafonů už tu bylo bohužel víc než dost, ale asi to drží víc než hurvínek.

Jaaa

No, vy asi těmi autobusy moc nejezdíte, že?

Petr Varensky

Záleží, kde bydlíte. Pro mě z Vršovic je časový rozdíl malý ( nehledě na výše zmíněné plusy, které oceňuji). Jinak u smrku ani jiného druhu stromu potřebu nevykonam. Ptal jsem se své drahé polovičky, ta to vnímá podobně :).
A ano, bezpečnější způsob dopravy neznamená absolutně bezpečný způsob dopravy :).

Petr Varensky

Oprava, nevykonavam.

Štěpán

Konečně někdo rozumný.

MartinS.

Zkuste někdy autobusy PID na linkách 304 a 570/571. Možná budete příjemně překvapen, že se z Prahy do Čisté dostanete několikrát denně za hodinu a půl.

Libe

První vlaštovka, za pár let i u Vás. Výpravčí docházejí, tohle je sice přechodný extrém,ale v blízké budoucnosti se to bude stávat stále častěji. Současná krize nejspíš dočasně udrží pár výpravčích, případně dodá pár dalších kteří momentálně nemají práci, ale do důchodu odcházejí silné ročníky a náhrada není. CDP a další dálková řízení sice snižují potřebu výpravčích ale ani to nestačí a tato studna rezer se relativně brzy vyčerpá a úspory už nebudou tak velké jako nyní.

Kalina

Naopak, úspory budou a navíc vznikne i více cyklostezek;)

švestka

A zbytek výpravčích odejde za kasu, akorát, že tam už je obsazeno.

Luděk S.

Nechte tu všichni Štěpána být! Vám snad nikdy nebylo čtrnáct?

svojsin

Luděk S: Pravdu díš, ve 14ti jsem si maloval „nové železnice“ z Kyjova do Ždánic – Bučovic – Vyškova, Prostějov – Přerov apd. 🙂

Kernteriér

Proboha, mlč!!! Jako kdybys nevěděl, kdo to tu všechno čte.

svojsin

Kereneriér: Tak až bude zvolen do nějaké super funkce, začne stavět z Přerova novou trať třeba do Bystřice, Tovačova atd, atd no co no….
Pak tam s ním pojedeš i s kolem….

svojsin

Kernteriér: Omluva za skomolení, teď se na to dívám.

medical_examiner

Třeba takoví, kteří navrhují z Prahy do Rakovníka 160 km/h skoro v celé trase, jízdu z Prahy do Berouna za 13 minut, z Prahy do Olomouce 80 minut, Praha – Plzeň 37 minut, Praha – ČB <60 minut, Praha – Brno <120 minut a to vše při maximální rychlosti 250 km/h…

Kalanis

Ví, komu odepisuje.

Štěpán

Mohu se zeptat, jak jste přišel na to, že mi je 14? Je to celkem daleko od reality 🙂

švestka

Takže už 16? Tak to už jsi teda velký kluk!

Štěpán

Ne, mnohem víc. Jen si z toho dělejte srandu, ale 16 ani 18 mi fakt už dávno není.

Kernteriér

Tím bych se ovšem moc nechlubil.

xyz

Ačkoliv zrovna osobní dopravu na trati Rakovník – Kralovice také považuji za jednu z nejspornějších vůbec v rámci ČR, tak se zeptám – kolik let je podle vás osobám, které tam tu železniční osobní dopravu objednávají?

A proč tak nadále (tu objednávku) činí?

Kernteriér

Sice jsem debatu o věku nezačal, ale když je to na mě, tak odpovím. Nevím.ani jedno, ano druhé. Resp. u druhého mám takovou představu, ale do spekulací se nepouštím.

ušatá

Rakovník – Mladotice!!!!

tecka

Covid vyřadil z provozu trať do Kralovic. Z deseti zaměstnanců zůstali ve službě tři

To je teda síla, když provoz na trati dlouhé 27 kilometrů zajištuje 10 výpravčích. A pokud zůstanou tři tak to již nezvládají. To je teda výkonnost.

Jaaa

No, oni jsou jaksi všichni v Rakovníku a jaksi se střídají ve směnách. Ale to je pro někoho asi moc matematiky. .-/

Iveta

No a takhle to vzniká .Na té jedné trati nezajištuje provoz 10 výpravčích ,těch 10 zajištuje provoz celé stanice Rakovník (včetně posunu)a příjezdy a odjezdy vlaků ve směrech Beroun,Louny,Blatno ,Lužná a celou trat do Kralovic.A jestliže jsou jen 3 a počítám že v 10 ti slouží po dvou a střídají se v nepřetržitých 12 kách ,tak nejen ,že jedou bez volna ,ale už někdo musel od jinud chodit na výpomoc,čili zase na přesčas,tak ,že ti lidé padají na hubu a jsou rádi ,že se jim ulevilo od málo využívané tratě.Kterou se dočasně nahradilo autobusem a dopravci je to kompenzováno od… Číst vice »

Bob

No nevím – pokud výpravčí ke své normální práci budou muset navíc ještě řídit náhradní autobusovou dopravu a hlídat a organizovat přestupy a návaznosti na ni, tak se jim asi moc neuleví.

Kernteriér

10 ti, 12 kách, 5 ti. Mezera, čárka, slovo. Bože, ty to vidíš.

Luboš Beneš

3 vlaky za hodinu?!

Tomas

Takhle to dopadá, když si komentující přečte nadpis. a dál se nedostane.

mezera

A nebo když je nadpis zavádějící.

Koloušek

Pán má víceméně pravdu. Ne třeba s rozsahem km, ale jde o to, že kdyby byla česká železnice co nejvíce automatizovaná a moderní, nepotřebuje takové množství zaměstnanců.

libor

auta jedou, vlaky stojí. tuto trať by mohli vyřadit déle něž jen do neděle…

ABC

a to by ještě šotouši chtěli obnovovat provoz do Mladotic

Štěpán

Ne šotouši, ale cestující, kteří by se rádi někam dostali v této stopě. Zkuste se na železniční síť dívat jako na celek a ne jen na tento krátký úsek samostatně. Pak by tento úsek zcela jistě smysl dával.

ABC

1903 n. l. – Otevření Transsibiřské magistrály umožnilo cestujícím z Moskvy dosáhnout Vladivostoku za 8 dní, což je mnohem rychleji, než se tam většina z nich kdy chtěla dostat.

https://neviditelnypes.lidovky.cz/zabava/chtip-prehled-nejdulezitejsich-historickych-udalosti.A061026_205746_p_zabava_wag

MartinS.

Ne, cestující ten zájem určitě nemají, protože se do všech směrů, které jim to umožňuje (Plzeň, Žatec/Most, Rakovník/Kladno/Beroun/Praha) mohou dostat jinými prostředky VHD, jejichž kapacita už teď zdaleka převyšuje poptávku.

Štěpán

Tady bude zase veselo :). To tu bude zase „odborníků“, jak by tam měl místo vlaku jezdit autobus, jak tahle trať strašlivě spotřebovává hromady peněz a jak je ta železnice zastaralá a že do tohoto století už nepatří. Jenže nikdo mebude schopen tyto bláboly ničím podložit.

Georg

hehe, a co kdybychom to zkusili naopak – ze bys nam jako dopravni odbornik vysvetlil, proc je lepsi obsluhovat vesnicky predpotopnim motorackem za dvojnasobnych nakladu, polovicniho komfortu a mensi moznosti obsluhy uzemi.
tesim se na odpovedi, urcite nejen ja…

Štěpán

Poloviční komfort, dvojnásobné náklady. Ano, typický projev nenávisti k železniční dopravě, vyhledávání jen a pouze negativ (která ani nejsou pravdivá).

Jiří Kocurek

Samozřejmě, že uvádět fakta je projevem nenávisti.

Štěpán

Ano, vy totiž máte vždycky pravdu. Fakta jsou totiž trochu někde jinde.

svojsin

Štěpán: Mnohem lepší komfort je (v případě Transdev Rakovník) v Iveco Crossway, které do Čisté a Kralovic nasazují.
Můžete si to vyzkoušet sám.

Dominik

Autobus nikdy nebude komfortnější jak vlak, ani sebenovější Iveco, občas tím jedu u nás, pokud to nevychází časově na vlak (i když vlak je rychlejší 35 minut, vs minimálně 40 minut bus, pokud město není ucpané), a i když jedu nějakým Ivecem, tak to je utrpení, to raději Bdmtee a následně 810 (v obojím 15 minut). A neznám, žádný autobus, který by byl pohodlnější, jak vlak, ani v linkové dopravě, ani v dálkové.

svojsin

Dominik: Já zase neznám nikoho z nešotoušů a nerežijkářů, kdo by jízdu v šukafonu na Čistá – Rakovník považoval za pohodlnější, než to co nasazuje např. Transdev na Kralovice apd.
A to jsem tam nemusel nikdy sedět s nikým(v 810 směr Čistá)a mohl se rozvalovat.
Pokud by seděl někdo vedle i naproti, tak to v tom kostitřasu člověk teprve zažije utrpení(školní spoj směr Jesenice např.).
Tím neříkám, že se v ČR v případě busů často neopomíjí místo na nohy. Samotný sedačky jsou v 810kách ale strašlivý i s vyšším provedením vč. Regiošuku.

Štěpán

Jel jste někdy modernizovanou 810? Podle toho, co tu píšete, tak to vypadá, že ne.

svojsin

Jel, vícekrát.
Zuby drnčí dlouho po jakékoliv 810…..

medical_examiner

Opravdu?
To musíme my tady v Litni mít nějaké odolné zuby…

ušatá

V 810, pokud je v pořádku nic nedrnčí na rozdíl od těch prosazovaných podivných jednotek typu Desiro a těch „nových“ autobusů, kde snad zapomněli na pérování i na polštářování sedaček. Chce to trochu objektivity a dívat se, co kde jezdí a jak. Na těch tratích jde ale hlavně o stav svršku. A tam nepomůže nic.

Georg

dedo, vzdyt jste desirem nikdy nejel, tak co to tu zase tocite.

Kernteriér

A když já napíšu, že žádný vlak nemůže být pohodlnější než autobus, kam se v debatě dostaneme? Nikam, každý preferuje něco a posuzuje přitom třeba i jiné parametry. Já mám vlaky rád, autobusy raději, ale nikdy nebudu paušálně tvrdit, že jeden druh je pohodlnější (lepší) než druhý.

Dominik

Autobus má jediné plus, a to, že zajede na náves obce (pokud je zastávka vlaku daleko za obcí). Já dokážu uznat, že někde nedává vlak, třeba kvůli době jízdy (ať je to délkou trasy či maximální rychlostí), či polohou zastávek, smysl. Žádný linkový autobus nemá záchod, už to je dost snižující komfort, když v tom má člověk jet víc, jak 15 minut, další žádné stolky, věšáky, málo místa na nohy a horší cestování s objemnějším zavazadlem. Jediné jiné parametry, které by mohly mluvit pro bus jsou přestupy, poloha zastávek či doba jízdy a samozřejmě čas, kdy spoj jede. Takže myslím,… Číst vice »

Kernteriér

Na záchod po 15 minutách? Proč???
Věšáky v autobusech jsou, stolečky tam mohou být také.
Mimochodem, která z výše uvedených skutečností láká lidi do vlaku na trati 162?

ABC

no aby do sebe mohl cestou nalámat tři lahvháče

Dominik

Věšáky v autobusech jsou? V kterých, v těch linkových, co jsem jel já (a jedná se o Iveca), jsem žádné věšáky neviděl tedy.
A proč, tedy u vlaků prosazujeme vakuové WC, to by bylo křiku, kdyby se na nějakou regionální dráhu, nasadila vozidla bez WC, ale u busu to nevadí?

Kernteriér

Vakuové WC v šukafonu?

Kernteriér

Věšáky jsou na sloupcích oken, popř. na opěradlech zezadu.

xyz

„Autobus má jediné plus, a to, že zajede na náves obce (pokud je zastávka vlaku daleko za obcí).“
Zapomněl jste na další plusy, například:
– Dnes již je většina autobusů nízkopodlažních, na rozdíl od 810 (se kterou v tomto případě srovnáváme).

– Všechna (či téměř všechna) sedadla jsou orientována ve směru jízdy, na rozdíl od vlaku, kde polovina sedadel z principu je vždy proti směru jízdy.

Luboš Beneš

jo a taky ta klematizace nebo co to maj…víme to 810 má otevřená malá okýnka….a taky to není muzejní exponát ten bus…

Dominik

– jsou možná nízkopodlažní, ale přeprava, jakéhokoliv většího zavazadla je docela obtížná, se tím prodírat mezi sedačkami (nedávno jsem takto převážel krabici s nádobím).
– s malým prostorem na nohy. A nevím, co to je za extra velkou výhodu, možná pro ty, kterým se při jízdě po zadu dělá špatně, zase mínus, většina sedadel jsou dvojky.

xyz

To s těmi „dvojkami“ je velmi subjektivní; jiní naopak uvítají více soukromí než kdyby proti nim měli sedět 1 – 2 další lidé jako ve vlaku.

Mám zkušenosti s autobusy různých typů; jen v části z nich mám velmi špatné zkušenosti s roztečí sedadel. Asi nejhorší jsou ex-francouzské Karosy, kde do vozidla, do kterého se běžně dávalo jen 45 sedadel, bylo dáno sedadel téměř 60 – aneb konstruování „pro 2 třídy nižšího věku“. Pohříchu jsem se s takovými vozidly setkal na spojích ČD, a. s., v tu chvíli nahrazovaných právě touto autobusovou dopravou.

Kernteriér

Tak za to, že autobusy určené pro školní svozy jezdí v ČR na linkách a NAD za vlaky, ty stroje fakt nemůžou.

ušatá

A když nebydlím na návsi?

Kernteriér

Myslím, že na náves to má drtivá většina lidí v drtivé většině obcí blíž než na vlak stavící v polích.

Leinad

Znám lidi, kterým je nepohodlná jízda silničního vozidla. Jedna rodinná „tetka“ při přepravě autem každou půlhodinu chce zastavit kvůli žaludku, je schopna reálně jet kombinací vlak+pěšky kterou bych já ani nevymyslel v šotonápadech.

medical_examiner

To je tedy pravda. Znám několik lidí, kterým se dělá špatně ve vlaku, ale neznám nikoho, komu by bylo nevolno ve vlaku…

Ale pravda je a zůstane, že linkové autobusy postrádají záchod…

xyz

„neznám nikoho, komu by bylo nevolno ve vlaku…“
Drobná poznámka lehce mimo téma článku: není vlak jako vlak.

Ve vlaku se mi nikdy špatně nedělalo, ale když jsem letos poprvé jel tzv. hašišbednou, tak se mi (opravdu fyzicky, nikoliv „v přeneseném slova smyslu“) zvedal žaludek.

Luboš Beneš

No tak zrovna v Rakovníku zácpa fakt hrozí jenom přednostovi-:)

Štěpán

Pokud tak nenávidíte vlaky, jak z vašich příspěvků vyplývá, pak vám přijde každý autobus komfortnější než jakýkoli vlak. A je úplně jedno co kde jezdí, ať už Karosa nebo Iveco, ať už 810 nebo třeba Stadler RS1.

svojsin

Štěpán: To bylo na mě?
Já nenávist k vlakům určitě nemám. V mnoha případech je dokonce upřednostňuji.
To nic nemění na realitě Rakovník – Kralovice….

medical_examiner

Ono by na té realitě něco změnilo spíš to, kdyby ta trať vedla odněkud někam, tj. na obou koncích byl přestup.

Kdyby trať z Čelákovic vedla dál než do Mochova (Poříčany), bylo by to hned o něčem jiném…

MartinS.

Nezměnilo. I kdyby ta trať vedla do Mladotic, tak je možné jí použít k přestupu do vlaků směr Plzeň (jízdní doba o 50 % delší než autobusem) nebo Žatec/Most a tam už z důvodu nezájmu zrušili i ten autobus, co tímto směrem jezdil.

bkv

A ty fakta nám určitě nesdělíš…

Štěpán

Sdělím. Jsou přesně opačná, než zde mnozí píší.

Leinad

Dvojnásobné náklady i když se započítají náklady na infrastrukturu? (Nebo je silnice zadarmo)

Kubrt

Jenže ty silnice jsou důlěžité ne jen pro linkové autobusy, ale i pro všemožné ekonomické aktivity a pohyb obyvatelstva.

Leinad

To by se s primourebim očí dalo říkat o dálnicích, kde paradoxně autobus mýto platí.
Jenže na silnici třetí třídy je vesměs autobus docela těžké vozidlo, dva autobusy potřebují krajnici, uřezané větve nad úrovní střech osobáků. Autobusová zastávka, kde na vozovku působí vibrace a síly pro rozjezdu taky není zadarmo.

Luděk S.

Správně Štěpáne. Díky za podporu a perfektně podložené argumenty.

svojsin

Štěpán: Taky bych moc rád slyšel argumenty, vztahující se přímo na relaci Rakovník – Čistá – Kralovice.
Díky předem.

ABC

stoleček věšáčky a záchod!

Štěpán

Mně by především zajímalo, proč se takto navážíte do každé lokálky a do nevyužívaných silnic III.třídy se nenavážíte. To totiž není nic jiného, než zaujatost proti železniční dopravě a honba vlastního ega.

Spravedlnost

A ony nás silnice třetí třídy s minimálním využitím něco stoji? Není mínusem silnic, že ty minimálně využívané silnice dokážou fungovat i bez řízení provozu, nepřestanou být zcela sjízdné kvůli pár vymolum a nemusí nikdo dotovat řidiče, cyklisty, ani pěší za to, že je používají. Asfaltove silnice jsou pro malé přepravní proudy inu lepší a efektivnější technologie. Fanoušci lokalek by se s tím měli konecne smirit.

Jiří Kocurek

Dle jízdního řádu trvá cesta 45 minut jak autobusem, tak vlakem. Je to celých 27 km po kolejích a 29 km po silnici.
Přičemž nová zastávka v Petrovicích by tomu moc nepomohla, u trati je kostel, hřbitov a jenom pár domů. Zastávka v Příčině je v „moderní“ odsunuté poloze, autobus zastavuje na návsi.

Štěpán

Ano, zase ten trapný a neustálý argument typu „vlak zastavuje na kraji, autobus na návsi“. Nesmysl, nesmysl a zase jenom nesmysl. Copak všichni bydlí jenom na návsi?! Každý nepotřebuje dovést do centra. Podívejte se např. na Čelákovice, mají snad vlak na náměstí v centru? A kolik lidí z Čelákovic dojíždí do Prahy vlakem?
A kromě toho, pokud je někde slušná nabídka spojení, lidi si jsou schopni ujít i delší vzdálenost, viz např. Rostoklaty. Kdyby se na trati 162 zavedl nějaký pořádný jízdní řád, tak by využití bylo mnohonásobě vyšší, než teď.

Kubrt

Čelakovice a Rostoklaty versus Příčina a Vsesulov. Víc slyšet nepotřebujeme.

Štěpán

Četl jste ten můj příspěvek vůbec až do konce???

Jiří Kocurek

Aha, lidi je třeba honit půl kilometru za okraj obce, aby jeli tím správným dopravním prostředkem.
Ale můžete to brát jako projev nenávisti, když napíšu, že když sečtete všechny cesty od domu na náves, tak to bude kratší, než když se každému přihodí půl kilometru na zastávku za vesnici.

Ale jo, fakta označíme za nesmysl a dovjnásobou spotřebu za ekologickou.

Štěpán

Ne, to co píšete fakta nejsou. Jsou to pouze výplody nenávisti k železnici a vlakům. Prostě se smiřte s tím, že tam vlak bude jezdit, protože ho kraj objednává. Jen proto, že si přejete, aby se ta trať zrušila, tak se rušit vážně nebude.

medical_examiner

Vadí snad, že je zastávka za obcí?
Nevadí, aspoň se lidí projdou a protáhnou se trošku…

xyz

Projít se dle svého uvážení můžou kdykoliv jindy + např. za příznivého počasí + v denní době, ale ne za jakéhokoliv počasí + mnohdy i ještě/už za tmy.

Ano, docela vadí, pokud je (jakákoliv, tzn. vlaková i autobusová) zastávka za obcí (tzn. ne na konci/začátku obce, ale skutečně kus od prvních domů).

ušatá

Ony jsou to hlavně naprosté neznalosti skutečných nákladů a celé ekonomiky. jenže když se společnost hádá už i o to, kolik stojí život a zda se má život chránit, tak jsme se dostali jako civilizace hodně daleko.

Vena

Proc sem pletete jinou trat, na tu se Vas prece nikdo neptal. Nevyhody Vam uz napsali, tak proc nam nenapisete vyhody trati Rakovník – Čistá – Kralovice?

Kernteriér

Když nejsou argumenty, uchylujeme se k úhybným manévrům. Klasika.

Štěpán

Pouze zde vyvracím tento nesmyslný argument (vlak je dál, než autobus) a uvádím příklady odjinud. Ono to totiž platí i všude jinde, trať 162 není výjimkou.

svojsin

Štěpán: To je pro vás tak těžké zjistit, jak daleko je to od jednotlivých autobusových zastávek v Lubné, Petrovicích, Kožlanech atd atd k zástavbě a jak dleko od zastávek vlaku?
Jde to i z mapy, v reálu je na tom šukafonie ještě hůř.

Leinad

Vzdálenost zastávky je faktický argument, kdybych si měl vybrat při jinak stejné rychlosti jízdy, frekvenci spojení a dalších parametrech bližší nebo vzdálenější zastávku pravděpodobně volím bližší. (Ostatně u MHD je často docela reálné jít na vzdálenější zastávku stejné linky) Čelákovice mají MHD (443) kterou někdo jede na vlak. S2+S9 nabízí rychlé spojení do Prahy při krátkém intervalu, navzdory krátkému intervalu a kapacitním soupravám jsou obsazené. Pokud by z centra Čelákovic do centra Prahy někdo prosazoval bus a chtěl by zrušit S2, budu stejně proti, jako jsem proti šukafonii do Mochova dražší než taxík. (Tím neříkám nic o možnosti protažení trati… Číst vice »

ušatá

Jen malá poznámka. Vlak v Mochově má stanici tam, kam autobus nezajíždí ani náhodou a navíc je tam stále ještě průmyslová zona, která je tam dnes dost zdevastovaná a je možné ji zavlečkovat (nakonec v minulosti tam vlečka byla). Je to tam zralé na přestavbu, dostavbu tratě a její přestavbu na okružní a dostat sem konečně nákladní dopravu ze silnic, která ke zde víc než obtěžující. Takže chce to vidět poněkud v souvislostech a objektivně.

Kernteriér

Stanici či zastávku v místech, kam autobus nejezdí ani náhodou, má poměrně hodně obcí. Protože ten autobus jezdí tam, kam potřebují lidi.

Leinad

Jo vlečky souhlas, ale Os v současné podobě není nutný.

Luboš Beneš

Výhody? Kochání se panoramaty, jiné tam fakt nejsou. Trať nevede na Plzeň, nádraží v Kralovicích na konci města, zastávky mimo obce, nízká rychlost, stará vozidla… v tomhle stavu to ve srovnání s autobusem nemůže vyhrát. A těch pár milovníků dráhy to fakt nezaplatí.

ušatá

Až bude po 100 letech opravená a modernizovaná a až se bude zase jezdit v celé trase až do Mladotic, tak bude možné dát na ni zpátky nákladní dopravu z celé trasy silnic od Plzně, nestavět tam pak nežádoucí novou silnici a současně tam provozovat spoje osobní dopravy pro cestující na celé trase od Prahy přes Kralovice na Plzeň. Ale to je pro mnohé na mrtvici.

Kernteriér

Tak radši budu na mrtvici za 100 let, než aby mi hrozila teď, jako v případě železničních ultras.

bkv

Ono na té vesnici bude asi jedno jestli někdo bydlí na návsi nebo u rybníka, když je zastávka vlaku pár kilometrů lesem

ABC

ŽÍLOVÁ: Jak daleko je na dráhu?
BEDŘICH: Ta parcela leží hned u trati.
ŽÍLOVÁ: To je krásné.
BEDŘICH: Na nádraží je to zkratkou přes les hodinku a půl.

ušatá

Například v té Čisté schází napojení autobusy od vlaku nejen do Čisté, ale i směrem na obce na Jesenici. Pak by také to vypadalo jinak. Jenže když on není zájem o cestující ve veřejné dopravě, tak proč jim dělat propojený a logický systém dopravy, že?

Kernteriér

Jo, tam jsou dvě obce s celkovým počtem obyvatel těsně přes 130 a jedna místní část Čisté. To je potenciál jak víno.

ušatá

Takže ti lidé tam budou jezdit auty a na ten autobus a napojení na, ve své podstatě celou ČR, nemají nárok? Proč?.

MartinS.

Podíval jste se někdy do mapy na polohu železničních zastávek Kožlany, Strachovice, Všesulov a Příčina a obcí Kožlany, Všesulov, Přičina? Strachovice mezi obcemi ani neuvádím, neboť taková obec neexistuje a zastávka je uprostřed lesů. A potom se podívejte na polohy autobusových zastávek ve stejných obcích. A zkuste počítat. Jízdné v rámci PID je stejné pro bus i vlak, rychlost je +/- stejná pro bus i vlak. Jen na tu autobusovou zastávku dojde většina lidí z těch obcí až o 40 minut dříve než na vlak.

Luboš Beneš

A v Kralovicích to končí, dál jsou jen stromy v kolejišti vzorně udržovaném dobrou správou drah.Přitom hlavní přepravní proud z Kralovic není do Rakovníka, ale na Plzeň, Vávro na Plzeň!!!

ušatá

Proto se nechala ta trasa na Plzeň rozkrást a zdevastovat, aby se dalo lépe prosadit rozhodnutí trať zrušit celou. Ono se to tak totiž plánovalo a ne jen u této tratě. A zejména z důvodu prosadit větší efektivitu silnic (že na nich pak bude více aut, hlavně těch nákladních) a zdůvodnit jejich rozšiřování a udržování. To se tu prosazuje jednou potichu jednou nahlas hezkých pár desetiletí. A výsledky v životním prostředím krajině a zdraví lidí jsou vidět. Jsou to desítky miliard ročně, které to stojí a lidem, kteří na to doplácejí, samozřejmě nikdo nic nehradí.

xyz

„Proto se nechala ta trasa na Plzeň rozkrást a zdevastovat, aby se dalo lépe prosadit rozhodnutí trať zrušit celou.“

Připomenu, že od jara 1997 byla mimo provoz trať v úseku Čistá – Mladotice.
Po několika letech byla trať v úseku Čistá – Kralovice opravena a provoz na ní byl obnoven (tzn. do určité míry jiný vývoj než by se dal odhadovat z vašich slov).

ušatá

A to jen díky nynějšímu prezidentovi M. Zemanovi, který to tu slíbil a mělo s e pokračovat dál, jenže už se nestalo. Proto to torzo a dnešní skutečnost.

MartinS.

Ale z Kralovic do Plzně téměř nikdo vlakem nejezdil, i když se dalo jet až do Mladotic. Ono totiž autobusem z náměstí v Kralovicích jste v Plzni za hodinu. Na vlak nejdřív musíte 15 minut jít a potom byste jel asi tak hodinu a čtvrt nebo hodinu a půl. V Plzni z autobusu přestoupíte rovnou na tramvaj, jen přejdete přechod přes silnici, z vlaku v Bolevci přestupujete několik set metrů. Nevýhodou autobusu je jen to CAN, které je daleko.

ušatá

To byli asi duchové v tom vlaku od Plzně, se kterými jsem jezdil a často si nebylo pro přeplněnost možné ani sednout. Proč se v této zemi tak často lže? Komu to slouží?

Luboš Beneš

Tak to je vrchol krize, max. 6 osobních vlaků za hodinu, obvykle 3….to se fakt nedá….

medical_examiner

Jestli tam jezdí 6 vlaků za hodinu, tak to je tedy trať snů…

Kalina

Zajímala by mě informace, kolik lidí bylo přepraveno na této trati v posledních týdnech, resp. nyní v autobusu (mikrobusu?).

Georg

to kazdyho, ale jedna se o statni tajemstvi.

svojsin

Kalina: V srpnu a září tam nejezdil vlakem skoro nikdo (až nula) ani v odpolední špičce.
Tato relace je vhodná pro autobus a obsazenost jednotlivých dop. prostředků tomu dlouhodobě odpovídá.
Tohle není silná relace jako např. Kladno – Praha apd. kde se dobře uživý oba dva druhy veř. regio dopravy.

Pražák

Souhlas, před pár lety jsem se tam čirou náhodou ocitl a v šukafonu nás bylo i s personálem ČD 5. I mikrobus by jezdil poloprázdný. Jediné možné řešení je již provoz neobnovit a nahradit mikrobusem.

svojsin

Pražák. Nejlepší by bylo doplnit stávající bus linku Rakovník – Kralovice o několik spojů denně v kladiva + 2 -3 páry navíc o víkendech.
A v létě mít „věšáky“ na kola, jak se to provozuje jinde.
Více tam netřeba.
Pro Kožlany, Břežany a např. Petrovice by šlo o výrazné zlepšení nabídky,
páč je jim vlak k ničemu.

Jiří Kocurek

To je sice logické, ale Ušatá, František a spousta dalších bude zásadně proti. Spotřeba 40 litrů na 100 km (plus LTO do bufíku) v Liazu z 70. let je ekologičtějších než moderní motor, který víc žere. (asi 10-12 litrů v případě mikrobusu) Navíc ty tisíce mrtvých a zmračených na silnici, která není nijak zabezpečená. Narozdíl od provozu podle D3.

ušatá

Ano, budu zásadně proti, protože vím, o čem mluvím a mám k tomu dostatek odborných znalostí. Nemohu za to, že se v tomto státě nedají prosadit skutečná fakta a že se nehodnotí problém v celém jeho komplexu a rozsahu. Samozřejmě to není jen v dopravě, ale bohužel i v řadě dalších i strategických záležitostech. A ono to nebude možné ignorovat a jednou bude víc než průšvih. Ta nepřipravenost třeba jen na malou epidemii to dokazuje. Až přijde něco horšího, bude veselo. Pak vás kritiky a všemu rozumějící chci vidět. To bude divení.

Kubrt

Souběžně jezdí bus linka PID 570, která by se dala posílit pomocí prostředků ušetřených za objednávání vlaku. Teď je tam jakože proklad vlak/bus, ale důvodem může být jen nějaké šotopřání „nezrušit trať“, jiný smysl to nemá.

svojsin

Kubrt. Přesně, proto jsou díry v JŘ busu, ale vlaku to v tomto případě nepomohlo. Hlavně je to na .iču pro většinu zdejších dojíždějících….

Štěpán

Ano, linka 570 tam jezdí v prokladu s linkou S53 právě proto, aby si tyto dva dopravní prostředky nekonkurovali. Prostě to tak IDSK navrhnul a nikomu normálnímu to nevadí. Tak nechápu, proč se pořád do této trati někdo naváží, ať si každý jezdí tím, co se mu zrovna hodí časově nebo tím, co uzná za vhodné.

svojsin

Štěpán: Jenže to vadí těm, pro který je vlak k …..
A těch je většina v celé relaci.
Obzvlášť např. pro Kožlany , nebo Petrovice.

Tam není jediný rozumný důvod pro takový proklad.

Štěpán

A některým je zase k h… autobus. Nikdo nevymění auto za autobus, který není nic jiného, než jakési větší auto. Jenže důvody, proč autobus nemůže plnohodnotně nahradit ani tu 810 vám zde vysvětlovat nebudu, protože to nemá smysl. Jsem si totiž na 1000% jist, že ať bych napsal COKOLI, tak byste to jen překrucoval a psal zde svoje zaujatosti proti železniční dopravě. Takže se o to raději pokoušet nebudu, protože to k ničemu stejné nepovede. Prostě se smiřte s tím, že tam vlaky jezdí a až bude dost personálu, tak se tam vrátí. Rozhodně se nebudou rušit jenom proto, že… Číst vice »

Jiří Kocurek

Jenže důvody, proč autobus nemůže plnohodnotně nahradit ani tu 810 vám zde vysvětlovat nebudu, protože…

… není správného druhového původu, žejo?

Štěpán

Přečtěte si ten příspěvek celý a nevytrhávejte z kontextu jen část věty.

Štěpán

Tohle vyloženě nenávidím, když někdo vytrhne z kontextu jen polovinu věty a pak si za ni dosadí něco jiného a pak překrucuje a překrucuje.

svojsin

Štěpán: A já už si myslel, že nějaký argument z relace Rakovník – Kralovice poskytnete.
Teď si ale myslím, že o té trati nic moc, spíš to nic, nevíte a už vůbec ne, proč je většinou až do očí bijící rozdíl v obsazenosti busů do Lubné, Petrovic, Kralovic a šukafonem do Čisté, popř. Kralovic.

Ještě to napíšu jinak: Dejme tomu, že je úplně jedno, co si já, nebo vy přejete.
Ale jedno není, jak kvalitní a dostupná veřejná doprava je.

Vena

Jednou ty 810 dojezdi a bude klid. Nic neni vecne. 😉

Štěpán

Ano, až 810 dojezdí, bude tam jezdit něco jiného.

ABC

ano, autobus

medical_examiner

akorát že by brzdil elektrodynamicky ze 120 km/h…

ABC

Nic neni vecne, ani laska k jedne slecne

Kernteriér

Zato za šukafon auto vyměnily už tisíce lidí. Jsou totiž spokojení, že kromě několikakilometrové procházky skrz pole či les mohou se mohou kodrcat čtyřicítkou po lokálce. Že za tu dobu, co jdou tím lesem, by byli autem v cíli a autobusem kousek před ním, ochotně vymění na Štěpánovo uspokojení.

ušatá

Za ta léta se dokonale daří to, co bylo záměrem. Zdevastovat železniční dopravu tak, aby byla nepoužitelná a v očích veřejnosti byla zbytečná a drahá.Silniční udělat navíc jakoby levnou. Tak dosáhnout toho, aby silniční zájem převážil a daly se zdůvodnit vysoké investice do silniční dopravy. Je vidět, že se to podařilo. Takže než hledat nápravu stavu a požadovat smysluplnou dopravní koncepci státu, budeme všude tlačit silnice, ať to stojí co stojí. Jen proto, že si nikdo nedá práci tuto frašku spočítat a že někomu to hodně vynáší.

Jackub

Aha. Tak proto se do železnice tak masivně investuje (koridory a přeložky na nich, opravy nádraží, i ty lokálky- Mšenka, Mochov, atd.). To proto, že se ji snažíme zničit! Jasně, to přece dává rozum!

ABC

jo tak hlavně že těch co vymění auto za šukafon jsou davy 🙂

ušatá

Provázaný a propojený systém autobusů a vlaků, aby se obsloužily všechny obce v regionu byl zpracován již na konci 80. let a prosazován byl i na počátku let 90 (podmínkou byla i funkční trať v celé délce). Bohužel, dotyčný byl pro své nápady a názory urychleně vyhozen, protože to nevyhovovalo, údajně některým politikům a silničářům, včetně podniků autobusové dopravy, kteří chtěli mít dopravu pro sebe a podle sebe. Dodnes zde žádný rozumný systém není a tak i nadále je problém se někam veřejnou dopravou dostat. Řešením není kvantum autobusových spojů do všech obcí – to není reálné- Proto musí být… Číst vice »

xyz

„Je zajímavé, že třeba v tom Švýcarsku to funguje.“
Zato v Německu či Rakousku by vlaky na trati takovéhoto charakteru pravděpodobně dávno nejezdily. (Každý si najde příklad tak, aby zrovna jeho argumentaci vyhovoval.)

ušatá

Ono je potřeba si brát příklad z dobrých věcí, ne ze špatných. Navíc v tom Rakousku i Německu se to začíná radikálně měnit.

MartinS.

Uznávám, že linka 570 byla zavedena až o prázdninách, takže nejsou data pro nějaké hodnocení, ale myslím si, že to dopadně tak, že při vyhodnocení provozu jednou musí vyjít, že si všichni vybrali autobus a vlakem už nejezdí vůbec nikdo. A jak je mi to osobně líto, protože jsem u té trati vyrůstal, tak musím konstatovat, že zrušení provozu a nahrazení autobusem, bude správný krok.

Kubrt

Jaké výhody zde nabízí vlak?

Štěpán

Viz výše odpověď Svojšínovi

Jiří Kocurek

Tam jste ty výhody odmítl jemnovat. Takže?

Štěpán

Ano, protože kdybych je vyjmenoval, tak byste je stejně překrucoval a nikdy byste je nepřijal jako pravdivé.

xyz

Já je překrucovat nebudu a po vašem jejich napsání jen poděkuji za odpověď. Takže – můžete psát. Děkuji předem.

Kubrt

Žádná odpověď, taky odpověď, řekla teta Kateřina.

Hubert

Přeprava kol, WC, větší bezpečnost, možnost jet na jednu jízdenku téměř odkudkoli…Samozřejmě, že větší smysl by trať měla, pokud by se opravil zbývající úsek, který je nezákoně dlouhodobě vyloučen…

svojsin

Hubert: Kola lze řešit busem v dnešní době líp než solo šukafonem.
Na WC si zajdete na nádru v Rakovníku, nebo na urologii v nemocnici. Jakoby jej někdo v tom šukafonu použil, pokud už vůbec někdo jede….

Větší bezpečnost?
Vím, že někdo vyhodil z trati 810., pokud se nepletu u Zavidova.(?)
Kolik vážných nehod linkových autobusů se zraněním cestujících za posledních 20 let bylo v relaci Kralovice – Rakovník??

To se spíš vyseká nějaký jouda v autě, páč mu nepojede bus např. z Kožlan a na vlak nepůjde….

Paja

A kolik vážně zraněných bylo na té relaci kvůli vážným nehodám vlaku?
Na záchod na urologii? Kam chodíte, já ať jdu kamkoliv tak klíče jsou jen v ordinaci a klepat se nesmí.
Co třeba výhoda vlaku že jezdí +- podle JŘ a pokud ne, tak se o tom dá nějak dozvědět a ne čumět v poli hodinu a přemýšlet jestli ten bus už jel napřed nebo teprve pojede.

Kernteriér

Tolik, co v autobusu. Takže argumentovat vyšší bezpečností je jaksi mimo.
Jestli někdo nevydrží 35 minut bez hajzlu, tak musí na urologii.
Polohu autobusů lze jak ve StČ kraji, tak třeba ve Zlínském či JM kraji sledovat úplně stejně jako vlaky.

Co tam máš dál?

xyz

“ Jestli někdo nevydrží 35 minut bez hajzlu, tak musí na urologii“
Ne že bych se zrovna vlaků mezi Rakovníkem a Čistou nějak zastával, nicméně v tomto vašem tvrzení jsou dvě úskalí:
– WC se používá nejen k močení (a s tou druhou potřebou to někdy dopadne tak, že se to dalších 35 minut vydržet nedá).

– Leckdy/leckde ani těsně před nástupem/po nástupu do dopravního prostředku není kde vykonat potřebu.

ušatá

A ta použitelná WC jsou všude na každém rohu?!

Kernteriér

Třeba doma WC mám. A když nemusím jít hodinu na vlak, tak pak nemám problém vydržet celou cestu až do práce, na úřad, na návštěvu či do obchodu, kde WC zase je. Pokud ovšem pojedu v relaci, kde půjdu hodinu pěšky na vlak, pak 45 minut pojedu a pak půjdu zase hodinu od vlaku, tak uznávám, že se WC hodí. Akorát že za tuto dobu už můžu být použitelnějším způsobem dopravy z obchodu či úřadu zpátky doma.

xyz

„tak pak nemám problém vydržet celou cestu až do práce, na úřad, na návštěvu či do obchodu, kde WC zase je.“
Ve většině obchodů, ale bohužel i na mnohých úřadech, WC pro občany/zákazníky k dispozici není.

Kernteriér

Úřad bez veřejně přístupného WC jsem ještě neviděl. Asi mám štěstí, že žiji v civilizovaném světě.
Stejně tak ve větších super a hypermarketech.

xyz

Tak to skutečně máte štěstí na konkrétní město; naopak ve městech, ve kterých jsem se pohyboval po úřadech já, to bylo prakticky nemožné použít WC.

Co se týče marketů, tak pouze v těch „hyper-„, nikoliv v těch „super-„. Přičemž zrovna do těch „hyper-“ se o to víc jezdí spíše auty než autobusem, kvůli obvyklé velikosti pořizovaného nákupu.

svojsin

Paja: Nevím, já reagoval na Hubertovu VĚTŠÍ BEZPEČNOST!!
Urologie byla narážka! ostatní jistě chápou….

Zajímavé, já si nepamatuju,že by nejel autobus do Ćisté, malé zpoždění ano, ale to i u šukafonu, takže v čem by měl být vlak v tomto lepší??

V poli se čumí spíš u těch lokálek.
KDO na relaci Rakovník – Kralovice musí odjíždět „někde z pole“ v případě busu??

Jste si dal vlastní gól Pájo….

MartinS.

Tak zcela výjimečně s Vámi musím nesouhlasit. WC v šukafonu na z Rakovníka na Kralovice jsem použil letos někdy tuším v červnu… 🙂

Kubrt

Busy jsou v PIDu, takže jizdenku si musejí kupovat jen ti, co přijedou od Hranic v Čechách. Hele, já mam vlaky rád, maji spoustu výhod, ale konkrétně tady to za ty prachy nestojí a bus tam stejně musí jezdit, protože většinu obcí ta trať míjí.

ABC

tak kdyby autobus mohl mít po vzoru šukafonu WC typu díra na silnici tak by ho možná šotoušům i zavedli 🙂

svojsin

oprava: i ne y

ušatá

A co motor obsazený v Rakovníku cca 30 osobami? Odpolední vlaky. To jste tam nikdy neviděl? Já ano.

Kernteriér

To je ovšem argument pro dražší vlak jak z partesu. Těch 30 lidí by se do žádného autobusu nevešlo.

ušatá

Odkdy je 810 dražší než autobus???

ušatá

Státní tajemství je to, že do tratě, její údržby a modernizace se za sto let prakticky nic nedalo, takže takto vypadá hospodaření v tomto státě. Zajímavé ale je, že se tam i na tom uzavřeném úseku . před jeho uzavřením z důvodu havarijního stavu – vykazovaly roční náklady v řádu milionů korun ročně. Jak je to možné?

55p

Mochov na tom bude hůř 😉

Jan T

Tak ono počítat cestující “ v posledních týdnech“ úplně vypovídající nebude, že.
Já tam jel jednu letní sobotu dopoledne a z Rakovníku ve vlaku 22lidi. Jak moc to je netuším, jen konstatuji.

svojsin

Za mě nepíšu o době Covidu. 20 – 22lidí jsem tam neviděl ve vlaku nikdy. Zato vícekrát jsem byl v šukafonu sám….. Ale třeba v létě, když v SO,NE bus skoro nejede, protože tam napsali jen pár spojů, je možno vidět ve vlaku víc lidí, než v kladiva. I tak je to ale většinou velice mizerné. Ale hlavně vlak reálně obsluhuje menšinu území. Kdyby se doplnil víkend na dvouhodinu u busů( návaznost do /z Práglu) a v kladiva z Rakovníka , aby jelo něco kolem 13:30, 15:30 a 18:30,(to jsou záměrně nechané díry v JŘ směr Čistá) už by si… Číst vice »

ušatá

To je jako byste chtěl vědět, kolik toho projede po silnici, která bude sjízdná např. v jednom pruhu, budou tam objížďky a skončí v polovině trasy, protože dál bude zavřená. Asi tak.

Jan Neruda

Řešení by tu bylo. Všichni dozorčí provozu a dopravní technologové jsou autorizovaní výpravčí. Takže šup z chalup z HO a ukažte co umíte. Jenže kdo si riskne tam ty kancelářské dát, že?

milan

Jsem přeci jedem TÝM SŽ, takže všichni za všechny. A teď vážně, nemůžete paralyzovat provoz nasazením lidí z kanceláří, ti už dost usilují o kolaps právě v té kanceláři.

Jmfjv

Mohl byste být konkrétnější? Třeba na úkor používání citoslovcí. Napište nám, kolik dozorčích provozu a dopravních technologů má příslušný PO a kteří z nich by konkrétně nezvládli službu dirigujícího dispečera v Rakovníku.

Lukáš

Jenže zrovna v tom Rakovníku složila jak dozorčí, tak i přednostka. Ještě nějaké chytré připomínky?

robert

Fakt si myslíš, že lidi z kanceláří si válí šunky?

švestka

Zajímavější článek by byl, jak ČD nasazují na rychlíky přes Třeboň popelnice 814, které ani nemohou stíhat jízdní doby. Od modré úderky bysme se dozvěděli jak se to takovému zavedenému dopravci nemůže stát a že za to může ta hnusná liberalizace nebo fuj-fuj soukromníci.

DuDr.

Dnes na R 726 ve zmíněném úseku řada 814 – odjezd z Velenic +1 a příjezd do Veselí + 2. Tomu říkám kruté nestíhání jízdních dob.

švestka

Traťová je tam 100 a popelnice 814 má vmax 80. Udělat to jiný dopravce, hned tu bude nablito jak blokuje treť pomalým šrotem.

xyz

A to 5min. zpoždění v Třeboni je co? Viz https://kam.mff.cuni.cz/~babilon/cgi-bin/zpvlaku.cgi?v=726&d=3

Někdo

Za 1. Rychlíky přes Třeboň jezdi z Prahy a z té tam jezdí ten šrot jménem béčka. Vzhledem k tomu že šrotu se posílá míň takže vagónů je dostatek. 814 Takže buďto příšerně lžete nebo melete jen páté přes deváté bez toho aniž by jste věděl fakta. Laskavě se uklidněte. Zajímavé je jak úplně brutáně (pár hvězdiček) autor a začal tady vytahovat s ČD když s komentářem neměli nic společného a tenhle komentář visí a visí. Doopravdy švestko normálně urážíš všechny švesktky jelikož ty jsou sladký dobrý a užitečný. Tvůj komentář je více než než trapný a nesmyslný. Doopravdy na… Číst vice »

švestka

Hlavně bacha, aby tě z toho náhodou nekleplo.
Jj, místo šrotů A+B+BDs jezdí popelnice 814, ale udělali to ČD, tak to budou modrý gumy obhajovat.
Mmch. kde je v 814 první třída?

Někdo

Vy jste teda jouda 😂😂😂 Vyfoťte to a uvěřím vám.

Kubrt

Se koukni do sledovačky..

Pavel

Odpoledne na R 715 jen mot. vůz ř 842. Obsazenost asi 15 lidí.

Člověk

Kdyby se nakazil strojvůdce, tak to vadit nebude – jezdí ve vlaku sám.

Luboš Beneš

Takže nemoc z povolání se zamítá-:)

Štěpán

Není to pravda, sám tam jezdí možná v okrajových částech dne nebo o víkendu za ošklivého počasí.

MartinS.

Sám tam jezdí skoro pořád, uvědomte si, že teď už argumentačně neobstojí ani ty vlaky, které si původně jako školní objednávaly obce, potom co to Poved přestal platit. Děti do školy nejezdí, není koho vozit.

Štěpán

Ano, to platí teď v době pandemie. Svou odpověď jsem myslel v době před pandemií, kdy se ještě do škol a do práce jezdilo běžně.

Štěpán

Mínusujte si jak chcete, ale fakta tím nezměníte.

Marek Janík

A jaké vozidlo NAD zajišťuje? Tuk-tuk? Kapacitně postačuje.

svojsin

Tam je kolikrát moc i jede os. gumokol….

Jan R.

To nejsou schopni zajistit personál odjinud ?!

Kubrt

Epidemie není jen na Rakovnicku..

Někdo

Třeba tací z turnusu na pendolina by mohli 🙂

Marty

Slyšel jste někdy o autorizaci stanice apod. Možná lépe se nevyjadřovat.

Jmfjv

Slyšel jsem o autorizaci výpravčích, o autorizaci stanice nikoliv. Pokud míníte, že při výpadku trvajícím týden , není ve stanici, jako je Rakovník, dostatek času na zácvik, tak souhlasím.

Indian

Krát 5 aby vám višel turnu a jste na těch 10. Střídače evidentně nezapočítávají.

Lukáš

Tak si osvojte zpz Zkouška praktické způsobilosti, kterou pro každou stanici výpravčí musí mít.

xyz

Dirigování kralovické tratě ze žst. Rakovník s sebou v této stanici nese nasazení druhého výpravčího nad rámec jednoho?

Zajímavé.

Cestující

Vidíte v článku není vůbec uvedeno, že se jedná o trať se zjednodušeným řízením drážní dopravy podle předpisu d3. Tak nevidím důvod proč je tam NAD, když v Rakovníku je provoz bez omezení. Možná, aby se výpravčí neunavil při stavení odjezdové cesty z Raka.

Kubrt

Právě že v Rakovníku chyběj ty výpravčí. Tahle akce těm zbývajícím asi moc práce neušetří..

Pavel

A vy víte,kolik slouží běžně výpravčích v Rakovníku ?

Cestující

Dva červený a modrý + operatorka

Cestující

Špatně jsem se vyjádřil, 1 červený a 1 modrý + operátorka

Georg

jeden? 🙂

Luboš Beneš

Ano, místo 4 vlaků přibyde pátý šukafon, bez obratu, bez posunu….to nedáš….

Jiří Kocurek

Jenže… aby se dostal k peronu a nezavazel na přímé koleji směr Blatno, tak musí jet křížem k výpravní budově.

Jouda

…. Nenapsat to na Zdopravy, tak si toho snad nemůže nikdo ani všimnout…

Georg

kdo se pod tohle podepsal? nemohla pomoci armada?
je to prece jedna z nejzasadnejsich trati v cr.

55p

Všichni čtyři vojáci, co neslouží v zahraničních misích, obnovují úsek do Mladotic.

Pepík

Železniční vojsko bylo jedna z prvních věcí, které se po listopadu 89 zrušilo. Jinak by to asi nebyl celkem problém.

Pražák

A k čemu by to železniční vojsko asi tak bylo? Aby jednou za třicet let, když zrovna přijde pandemie, zajišťovalo za nemocné nádražáky lokálku do Kralovic, kde je i v normální době poptávka ta velká, že se fíra v tom šukafonu skoro bojí jak je tam sám?

Jiří Kocurek

K čemu? Aby ten provoz zajišťovali nekvalifikovaní 18letí bez praxe, kterým by se nemusla platit mzda. Cos dělal na vojně? 4x za hodinu přehodil výhybku a sepsal o tom hlášení.

Petr Novák

Já byl u žel. vojska v roce 1991 a dělal jsem posunovače na ranžíru ve Vršovicích. A řekl bych, že jsme se tam neflákali.