Infrastruktura Železnice

Co se na železnici staví a bude stavět? SŽDC spustila interaktivní databázi

Stavba přesmyku domažlické trati, Plzeň. Autor: Swietelsky Rail/SŽDC
Stavba přesmyku domažlické trati, Plzeň. Autor: Swietelsky Rail/SŽDC

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zpřístupnila databázi všech staveb, který chystá na české železnici nebo je už staví. Nová interaktivní mapa nově nabízí přehled rozestavěných či připravovaných staveb. Zatím relativně stručné informace chce SŽDC ještě v budoucnu rozšířit.

Mapa s odkazy na jednotlivé stavby je na stránce stavby.szdc.cz.

Systém v základní verzi obsahuje u jednotlivých staveb především informace o termínu zahájení a ukončení realizace i stručný popis. U významnějších staveb budou postupně k dispozici podrobnější karty s detailnějšími informacemi. Data se budou průběžně aktualizovat.

Podobná aplikace už několik let běží na stránkách Ředitelství silnic a dálnic, kde si mohou zájemci stáhnout všechny důležité informace o připravovaných i už probíhajících opravách a novostavbách. Podle mluvčí SŽDC Nely Friebové zatím nejde o konečnou podobu mapy.

„Interaktivní mapa staveb se bude postupně rozšiřovat tak, jak bude přibývat připravených projektů. Zároveň do budoucna dojde k rozšíření o další funkce,“ řekla Friebová. Mapa podle ní vznikla jako součást vývoje informačního systému pro sledování průběhu investiční výstavby na SŽDC. Správce železnice stálo převedení do webové podoby 380 tisíc korun, dodavatelem je společnost Fram System.

Součástí interaktivní mapy je i možnost vyhledávat stavby podle několika kritérií. Tím základním je název stavby, dále je lze filtrovat podle krajů, jednotlivých tratí či podle termínu zahájení.

39
Diskuze

avatar
9 Komentáře
30 Reakce na komentáře
24 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
25 Autoři komentářů
MilanAlibabaMichalK.S.mgr.pavel Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jiří
Host
Jiří

Modernizace uzlu ostrava 8 let??? To snad ani nemají pouštět ven, takovou informaci 😀

BoH
Host
BoH

Já myslím, že je to super. Nicméně ještě více by bylo super, kdyby dodrželi to, co se tam u těch jednotlivých tratí píše 🙂

libor
Host
libor

jojo, je to hodně optimistický, třeba jsem koukal druhá kolej Plzeň-Nepomuk . realizace 2023-2026, 3roky na nějakých 30km no nevím

Milan
Host
Milan

Termíny realizace staveb podléhají tzv. dynamické aktualizaci. Bohužel.

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Ono by stačilo drobné vylepšení. Nepsat „termín uvedení do provozu: 2022“, ale „za 3 roky“. Výhodou je, že to druhé nemusíte dlouhé roky nijak aktualizovat a stále to bude aktuální 😀

Přemek
Host
Přemek

Dobrý počin, smekám.

M G
Host
M G

Jsem čekal, že tam uvidím elektrifikaci do Štramberku

jan
Host
jan

:-))) Asi velmi marně:-)

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Zubačku z Rožnova na Pustevny! 😀

IGCT
Host
IGCT

Místo toho, aby SŽDC řádně vytěžovala své tiskové mluvčí a dělala si tak PR, tak vypustí ven jakýsi pitomý web. Chjo, provedení je vżdycky takové…české.

VRT
Host
VRT

No naposledy, když se pokusili vypustit tiskovou zprávu (tu o VRT), tak se jim všichni vysmáli.

K.S.
Host
K.S.

Náhodou ten web je lepší než tiskový mluvčí, místo nutnosti to hledat po všech čertech a k-reportech, ty stavby jsou hezky na mapě.

Martin
Host
Martin

To vitam, jeste by mohli uvadet planovane stavby…
Zajimave take je, ze usek Plzen-Rokycany, na ktere je ejpovicky tunel, je uvaden jako modernizace trati s cilem zvyseni rychlosti do 160km/h… Tedy je splneno… Mam takovy pocit, ze se, a docela dlouho, mluvilo o 200km/h a soucast budouci VRT… no, 5km 160km/h na VRT nevadi, ale nemam rad nesplnene cile o kterych se mluvi pomalu oslavne a realita je jina o ktere se uz tak moc nemluvi…

Kamil
Host
Kamil

V reálu 120km/h….

Haha
Host
Haha

Ne, už tam je 160.

Přemek
Host
Přemek

Přestat, prosím, snít o VRT. Děkuji.

VRT
Host
VRT

Přesně tak, je už potřeba konečně začít něco dělat.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Stavebně je na 200 km/h připravený. Otázkou je, zda má smysl se rozjíždět ze 160 na 200 km/h na pouhých 4,5 kilometrech trati. Té dvoustovky dosáhne a pak také stihne zpomalit na 160. Ovšem jestli těch 200 km/h udrží na 1,5 nebo 2 km jízdy, toť otázka.

Michal
Host
Michal

Je tam problém jen s trakcí, která se při vyšších rychlostech než 160km/h rozkmitá. Ale už se to řeší.

David
Host
David

Nápad dobrý, jsem rád, že se SŽDC na webu velmi pomalu posouvá do 21. století. Byť by tedy bylo ještě dobré, kdyby se mapa nenačítala půl hodiny.

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Tak nějak. Ta odezva mapy je tak šíleně pomalá, až je to pro mne nepoužitelné. Po dlouhatánském načítání se objeví mapa bez jediné stavby či projektu. Někam kliknu či zoomuju, a zase čekám. Pak se náhodně objeví nějaká stavba, zavřu popup okno, a zase čekám..

Skoro si s tím čekáním připadám jako na VRT..

Jirka
Host
Jirka

V prohlížeči Chrome mi to funguje spolehlivě a rychle od doby kdy to zpřístupnili.

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Možná to bude prohlížečem, poslední Mozilla se chová jak píšu kousek výše. V tom případě mají bídné programátory kteří vše zkoušejí jen v jednom prohlížeči a na ostatní kašlou.

(nechce se mi pouštět do debaty proč je toto dost špatně, to je OT k diskuzi o webu szdc)

Dominik
Host
Dominik

Ještě že to máte na koho svést. Navíc toto není ojedinělý případ, kolikrát je u webové aplikace či přímo konkrétní stránky napsáno, v prohlížeči xy se nemusí chovat korektně, použijte jiný prohlížeč.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Ano, to býval mor jménem IE 5.0, IE 6.0 a podobně. Mají se dodržovat standardy, aby to jelo v každém prohlížeči stejně.
Jenže když si někdo vymyslí, že 1435 mm je staromódních a začne zavádět (not so)free−cool−in 1349 mm, tak se nesmí divit, že musí překládat.

K.S.
Host
K.S.

Nač překládat? Kupte si podvozky se SUW2000, problem solved.

Lesan
Host
Lesan

V mém Chromu to tedy funguje hodně mizerně, řekněme že je to nepoužitelné. V prohlížeči Edge je to o trochu lepší, ale i tak nic moc. V připojení přes optiku problém nebude..

Dominik
Host
Dominik

Já mám taky chrom a funguje mi to bez problémů, takže asi taky bude hodně záležet zrovna na vytíženosti serveru a rychlosti připojení.

K.S.
Host
K.S.

Záleží spíš na rychlosti na straně serveru a na tom jaké tam má limity, co dělá dalšího atd., jestli tam za začátku nelezlo hodně lidí a server na to neměl zdroje, byly použity defaultní limity v config souborech, nebo cokoliv dalšího co se ladí při nahození první verze pro veřejné použití, tak to pomalé mohlo být. Jediné řešení je buď počkat, nebo jim napsat že je problém.

Dominik
Host
Dominik

Nebude problém v rychlosti vašeho připojení, či v prohlížeči? Mě mapa funguje dobře.

Petr
Host
Petr

Mě taky funguje dobře. Doma na pc i na tabletu. Určitě správný krok.

Přemek
Host
Přemek

Načítání odpovídá míře datové náročnosti. Když se tam nahrne všecho šotoušstvo a ajznbonstvo, tak je těch tasků na jediný datový prvek poněkud mnoho.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Nově otevřené, je tam narváno, problém projít dveřma. Beztak tam teď leze víc lidí jak na Zbrojovku za Lužánkama. To se usadí, za pár týdnů tam zas budou jenom desítky lidí naráz.

Alibaba
Host
Alibaba

Jsem zvědavý, jestli tam budou v dohledné době i VRT.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Raději bych viděl stroje pracovat na Brno − Přerov. Už by bylo na čase, ten most přes Moravu dalších 20 roků nevydrží.

Alibaba
Host
Alibaba

Tak tyhle stavby (trať je rozsekaná na několik etap/částí) už tam jsou, teď z hlavy nevím, co tam maj napsáno (kdy) za realizaci.

Milan
Host
Milan

2023-2030

johny
Host
johny

Pěkné.. Ale nějak mi tam chybí modernizace stanice ce Přelouč. Člověk by čekal že po Českém Brodu a Poříčanech bude následovat právě tato. Neví někdo něco?

Lektor
Host
Lektor

Nic se momentálně nepřipravJuje

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll