Prý zabezpečovací systém vlaku je český, tedy asi zabezpečovač pro LS Mirel. Ale co dodavatel ETCS – „Vlak je vybaven systémem ETCS“? Snad ne čínský? Ti si udělali svůj CTCS, což je z 95 % ETCS, ale není to ETCS. Pokud ano, kdo to schválil?
Luboš Vrba
2 let
Hliník na konstrukci vlaků je naprosto nevhodný. Nehody hliníkových vlaků jsou vždycky katastrofami s velkým počtem obětí včetně mrtvých, protože hliník pasažéry nijak nechrání. Takový vlak se rozsype jako domeček z karet.
Třeba to koupí nějaký kraj, a bude k tomu soutěžit dopravce. 2 jednotky samy o sobě asi nic moc, ale když výrobce dotahuje schválení, tak nejspíš nebude problém objednat další, převzít opci. A počítám , že cenově to bude výhodné.
Sirius má 5 úzkých dveří. Interpanter 5 dvoudílných. https://www.youtube.com/watch?v=aHBS5v0WkHQ
V Siriusu patrně bude minimální prostor pro vozíčkáře, kočárky či kola (při délce 111 metrů kapacita prý 300 sedaček, Interpanter při délce 132 metrů kapacita má kapacitu 350 sedaček z toho 42 sedaček první třídy plus 15 míst pro jízdní kola a 8 míst pro kočárky
K čemu by Siriusy nějakému kraji byly, když kraje řeší regionální (příměstskou) dopravu?
A na R9 jsou pomalé = požadována je maximálka 200 km/h. Sirius má maximálku 160 km/h
No ty dveře jsou pořád ještě širší než dveře vozů klasické konstrukce UIC X/Z, navíc vedou do nízkopodlažní čísti = bez schodů. Ano, na příměstskou to vhodné není, ale na dálkovku v pohodě.
Vozíčkář projede, a rozhodující je ta absonce schodů, to je holt nebe a dudy. Dtto kola.
Vzhledem k inflaci si nejsem jistý, navíc kupní smlouva není úplně trhací kalendář, nemůžete to vypovědět a pak to hodit po jiné firmě. Jiná firma to pravděpodobně koupí, ale s úplně novou smlouvou, jinak by si mohla jiná firma i účtovat penále 😉
Dolfi
2 let
Tak vono je v podstatě jedno komu to bude patřit a kdo stim bude jezdit. A je úplně jedno jestli to vyrábí Čína nebo Polsko hlavně když to bude aspoň o 50 procent lepší než to co teď jezdí teď po našich kolejích.
V případě Polska se to lépe servisuje. Představte si, že jako Pendolina se posílají na velké opravy po nehodách do Itálie, že tohle by se posílalo do Číny.
On si je Leoš ale taky bude moct pořád od toho výrobce jen pronajmout. Takže nebude muset prosit banky o úvěr s 10% úrokem, ale „podá CRRC pomocnou ruku“ a jen si to za něco málo pronajme na chvilku s možnou opcí.
Když jsem jel tímto vlakem něco se mi nezdálo.Pak jsem na to přišel.Délka prostoru vagónu byla dlouhá spojená kloubem.A to si myslím,že je velmi nebezpečné v případě kolize vlaku.Osobně nechápu jak něco takového na železnici 21 století dokáže někdo schválit.
Vagony spojené kloubem bez oddělení tohoto prostoru mají rovněž například jednotky Panter. Na základě údajů které máme pak lze i tvrdit, že jednotky Sirius budou v případě vykolejení možná i bezpečnější, neboť dva sousední vozy mají sdílený Jacobsův podvozek a je tak méně pravděpodobné, že by došlo k rozpojení soupravy.
Jacobsovy podvozky mělo i rekordní TGV jedoudcí 574 km/h, má je ve světě kde co.
Svět se nebude řídit podle toho, co si nějaký bambula usmyslí zakázat, protože ho to vyděsilo, protože to neznal. A o konstrukci vozidel tím pádem ví kulové.
Průvodní jevy Xenofobie: Jeden si vymýšlí důvody proč je něco nového (pro něj) absolutně špatně, aby se to mohlo zakázat.
Á pán je vlastník stroje času. Takže kdy je schválili ? A jak to v budoucnosti vypadá ?
dan Žatecký
2 let
Pokud drážní úřad schválí jednotky, kde a jak se uplatní? Snad se nikdo z dopravců nrvydá stejným směrem jako LE a nenasadí tyhle jednotky mezi Prahou a Ostravou, kde jsou tyto jednotky poddimenzované…
Já tu moc bojkot tedy nevidím. Za mrzký čínský peníz by většina západních businessmanů prodala i vlastní rodinu. Kdyby lidé víc koukali na zemi původu, bylo by to pro nás jen dobře.
Co to žvaníte o mrzkém čínském penízi? V nyní globálně dominujícím tržním systému by měl u produktu jako je elektrická vlaková jednotka rozhodovat poměr kvalita resp. užitná hodnota versus cena a nikoli ideologická či politická hlediska jako to bylo za komunistů! To se ovšem týká i mnoha dalších produktů jako jsou třeba protikovidové vakcíny atd.
Jenže v Číně stále „za komunistů“ jsou. A proto kupovat věci z Číny znamená v principu financovat nepřítele. Protože jejich ekonomika není tržní. A ano, to se týká mnoha dalších produktů…
Jo, jenže tomu nepříteli je úplně buřt komu to prodá a zrovna my nejsme úplně v pozici, kdy si u některých věcí či surovin můžeme 2x vybírat. Ostatně i ty západní firmy si za to můžou sami, přestěhovali si výrobu do Číny bo to je levný. Pak přijde covid, výroba i doprava stojí a oni čučí jak husa do flašky kolik toho najednou není. Závislost na Číně jsme si vypěstovali sami.
Nepřítel je to protože jejich ekonomika není tržní? Tam není soukromé podnikání? Tam tržní ekonomika je, jen politické sociální a společenské prostředí je tam dost odlišné. Trh se nerovná demokracie a opačně. To je ideologické klišé, že ano.
Já vám nechci brát iluze, ale jejich ekonomika opravdu tržní je. Vládnou tam komunisti, ale socialismus tam není. Ani vzdáleně. To že je firma CRRC vlastněná státem na tom nic nemění.
Nicméně pravdu máte v tom, že posílat profit do Číny pomáhá financovat tamní zřízení (jako by nestačila elektronika).
Na druhou stranu je národní socialimus taky špatně. Aby byl z Republiky oplocený pracovní tábor, kde většina dělá na pár vyvolených a musí se doprošovat, jestli můžou za plot…
Zeptám se trochu osobně. Jak se pane živíte? Ono sice je hezké vybírat podle ceny, ale měl byste si uvědomit že vaše práce možná bude také jednou nahrazena číňanem. Na západní krátkozraké hlouposti, kterou vy předvádíte Čína za poslední dekády vyrostla. Teď všichni zjišťují že to neni uplně správně, ale bude velmi těžké s tím něco udělat. Už budeme mít konkurenci která je levná a která umí vyrobit, ale hlavně už i vyvinout.
Garry
2 let
Pokud to Číňan dokáže legalizovat,tak si koupí v Česku bílého koně.I kdyby měl roky prodělávat tak ho to nebolí.Uż jim přez prostředníky patří polovina přístavů v Evropě.A válka na Ukrajině jim jen pomáhá.Dneska s tím bude jezdit čech a zítra Bulhar.Je jim to jedno, hlavně že mají nohu ve dveřích.Nejsou blbí.A stejně si nás koupí všechny! Naše vláda tomu ještě pomáhá.A pak že komoušům došly síly.Haha.
Čína už ale dávno koupila všechny. Uvědomme si, že i USA má od Číny půjčené nemalé peníze. A i to dnes tolik neopěvované Rusko má s Čínou společného více než dost.
SaulGoodman
2 let
Zajímavé. Myslíte, že pokračování procesu platí výrobce, protože už má jiného kupce, nebo jen doufá, že se schváleným typem pak bude moct třeba podávat nabídky do výběrek a tak?
Když se podíváte na dodávky do Evropy, tak s výjimkou Makedonie, Srbska a Běloruska jde zatím o jednotky kusů.
vtvt
2 let
LEO objednával 3x Siriusy asi na linku Praha-Olomouc-Břeclav-Bratislava: Z Prahy mají vlaky jezdit v 7:09, 9:09, 11:09, 13:09, 15:09 a 19:09, v Bratislavě jsou po 4 hodinách a 21 minutách. Trasa je tak o zhruba půl hodiny pomalejší než tradiční vedení vlaků přes Brno. Linkou vznikne přímé spojení řady moravských měst se slovenským hlavním městem, které dosud neexistuje. Z Bratislavy mají jet vlaky v 6:01, 8:01, 10:01, 14:01, 16:01 a 18:01″ plus „Ostrava – Bratislava přes Žilinu. V tomto případě chce jezdit pouze jednou denně v 19:53 z Bratislavy a příjezdem do Ostravy ve 23:42, z Ostravy ráno ve 4:02… Číst vice »
A už jste došel ve svém studiu k tomu, že Leo koupili Španělé a téměř ihned na to vypověděl smlouvu o nákupu? Tedy, že něco takového budou vůbec jezdit je spíše méně pravděpodobné?
A je vyloučeno, že jestli si Siriusy pronajme ŽSSK, takže zčásti zkusí zrealizovat plán LEO? Praha-Olomouc-Břeclav-Bratislava v prokladu s Ostrava-Žilina-Bratislava?
Na plnou realizaci plánu LEO to nevypadá. Jednak byly plánovány 3 vlaky, nikoliv 2. Plus fakt, že Ex4 je relativně štědře dotována. A také faktor ComfortJetů, objednaných loni na jaře (Siriusy byly ve vývoji odhadem od 2017)
Zájem ŽSSK předpokládám jako logický.
a)Chtějí provozovat další komerční vlaky (k současným IC vlakům BA-KE).
b) Po příchodu ComfortJetů od 12/202ř přijde o práci několik dálkových vagonů ŽSSK. Takže hledat nové linky pro budoucí uplatnění dálkových vagonů od 2025 mi přijde logické.
c) Stadler KISSY na BA-Žilina dorazí za zhruba rok, dva. Siriusy budou k mání asi brzy. Takže, alternativně, by mohly jít na sedlové časy RR Povážanů.
Za mě to logiku naopak zcela postrádá: 1. ZSSK je v zoufalé finanční situaci, i vnitrostátní komerční spoje jsou omezeny na 3 páry IC v 4h intervalu. Pokud by ZSSK chtěly expandovat do komerce, mají velké rezervy na své páteřní trase. 2. ZSSK se nebude pouštět do open-access konkurence v Česku, když prakticky všechny přeshraniční spoje provozuje v kooperaci s ČD. V Česku nemá licenci, je tu nulová motivace a je to klasický zkostnatělý „národní dopravce“ se všemi nevýhodami. 3. Na Stadlery se čerpá dotace z OPD. Ta se nedá získat jen tak, lusknutím prstů. 4. ComfortJety nahradí pár vozů… Číst vice »
Ad 1) zoufalá finanční situace … na to právě se hodí pronájem = nemusí investovat celou částku hned při zahájení používání
ad 4) Co způsobí ComfortJety? Připomínám, že ŽSSK nakoupila
7x Ampz
28x Bmpz
a bude 17x Bdmpz
plus modernizace na dálkové 51x Bmz.
TJ. cca 50 nových a 50 modernizovaných. A k tomu investují do restauračních vagonů.
Co s těmi vagony bude ŽSSK dělat, až začnou jezdit ComfortJety?
Zkuste se podívat aspoň do návrhu nového jízdního řádu…
jarda V.
2 let
když zaspekuluji tak 3 soupravy jsou akorát na na Kolín – Ústí, nízkopodlažní je to dost a když bude fajn cena RJ by se mohla s Číňanama domluvit i na těch dalších 30 (do ČB a spodem na Brno)
Přes Brod, Brod – Brno by pak byl hodinový takt na rychlíkách. Jednou Praha, jednou Budějovice. Stejně má MD v plánu hodinový takt Praha – Brod a pak dvouhodinový takt Jihlava a Brno.
Myslím že v požadavku zadavatele bylo nízkopodlažní vůz/jednotka, rychlost 160 a stáří 3 roky (trasa do Brna přes HB) Takže asi ano zaplatí to zadavatel tedy MD potažmo my všichni. Do Budejek je problém v tom že velká většina expresu jezdí až do Lince a tam by Sirius asi těžko dojel i když pokud bylo v plánu dozbrojit i DB proud tak proč ne.
A k financování, určitě se bude lépe jednat s Číňany kteří chtějí proniknout na Evropský trh než s bankama a Škodovkou kde jde jen o „velkou“ domu, penále sankce atd atd. Věřím že soudruzi z Číny by vymysleli mnohem přívětivější obchodní model než kdejaký kapitalistický pseudopodnikatel.
Tonda Nádražák
2 let
Líbí se mi jak se povedlo sladit barvy, jednotka vypadá nádherně 🙂
Jestli je opce na dalších 30 proč po nich neskočí ČD?
Ještě bych doplnil následující:
a) jak funguje odstoupení od smlouvy? výrobce už v tom má cash
b) proč si LEO nesehnal bankovní financování? kdyby opravdu vzdal všech 30 jednotek tak by solidně potrápil ČD – myslím si, že by se tímto dalo konkurovat i Pendolinu. Nasadit k tomu nějaké VIP služby tak by většina lidí ráda přešla do něčeho nového.
Jak si představujete, že lze konkurovat bez dotací, když dálkové rychlíky ČD a RGJ (R8,R23) po ČR na elektriku jsou ročně napřímo dotovány 4,5 miliardy ročně?
Funguje to (relativně) jednoduše: ve smlouvě se obě strany zavazují k nějakému plnění –obvykle kupující, že zaplatí (kolik, kdy a jak), a prodávající, že něco dodá (kolik, kdy a jak).
Ze strany dodavatele nastal problém v kdy a jak (prodlení a neschválené vozidlo), které už patrně nešlo schovat pod „vyšší moc“ (covid a zákaz cestování z/do Číny), a tak se uplatní pravidla o odstoupení od smlouvy. Podnikatelské riziko na obou stranách.
Jak „nesehnal bankovní financování“? Odkud myslíte, že LE ty peníze měl? Problém je, když firma nevydělává a neroste, tak logicky ani nedostane úvěr desítky miliard za rozumných podmínek.
Tak nejspíš nějaké cesty jsou, např. nákup taurusů, stadler GTW a RS1 z druhé ruky. Nevím, jestli to tedy taky nejedou nějakým způsobem přes výběrko nebo jakým způsobem nákup odůvodňují. 🙂
Na adresu čínského výrobce ředitel VÚŽ:
„Uvedu jednu zajímavost, která ilustruje, že bychom čínské vlaky a inženýry neměli podceňovat. Jednou za čas každý výrobce vyměňuje podvozky. Když jsme viděli tým techniků CRRC v akci, hleděli jsme na ně s hlubokým obdivem. Běžně trvá výměna podvozků sedm až deset dnů. Oni to zvládli za tři dny. Byl to technologický koncert. Nikdo jiný to takhle rychle u nás nedokázal.“
Spousta šotoušků nedočkavě čeká, až se pohřební tramvaji rozpadnou kolečka a oni budou moct začít jásat. Pořád se nedočkali a začíná je to štvát. Ve Švýcarsku … mají jinou fyziku!
Předehnat kvalitou Pars není až tak těžké…
Erik85
2 let
Škoda že nikde není foto interiéru. By mě například zajímalo, jak tam na rozdíl od flirtů vyřešili zázemí pro catering.
A k nástupišti kam? Opravdové stanice pro dálkovku na koridorech mají rozhodně běžně delší perony (většinou alespoň 300 m u hlavních kolejích) než by zabraly 2 tyto jednotky.
Minimální kapacita by měla být 300 sedaček. Má Sirius takovou kapacitu? Nevím – ptám se s ohledem na parametry povinné 1. třídy = maximálně 6 sedaček vedle sebe
Plus je sjednáno, že na určitých vlacích mají jezdit posilové vagony. Např. v neděli večer z Bohumína do Brna by měly posilové vagony mít kapacitu 180 sedaček (plus 300 sedaček normální kapacity)
Diskuze je k článku a ten je o těchjednotkách. Kapacita je 300 míst, tedy 300 sedaček. Původně totiž soupravu objednával Leo. Je to tak těžké pochopit v kontextu?
Sedadla nebudou žádný problém. Jelikož to objednával leo tak očekávám podobné rozložení sedaček vzhledem k třídám. Flirt má 21 eco+, 19 bussines a 6 premium, dohromady 46 na celkem 216 míst. Pokud bych to přepočítal na 300 tak by mělo být 63 sedaček po maximálně 3 vedle sebe. Teoreticky by tak tři řady ještě šlo ubrat a předělat na eco, sedačky vyšších tříd na eco+ ať šetří místem a je to. Měnit rozložení sedaček asi není problém, když minule to leo zvládal za provozu na hlaváku. Samozřejmě celé to je jen teorie, protože neznám skutečné rozložení a počet sedaček v… Číst vice »
RGJ má povinnost z Bohumína do Brna posílat vlak s 54 sedačkami první třídy, která se pozná mj. tak, že je max. 3 a 3 sedačky vedle sebe v kupé – tj. 3 vedle sebe.
Má Sirius většinu sedaček 2+2 vedle sebe, tak jako Flirty 480? Flirt LEO má 6 sedaček Premium a 19 Business (třída Premium Economy byla v LEu, podle mě, vymyšlena až po objednávce Siriusů, tj. nejsou v Siriusech).
A musí být zkušební provoz s cestujícími? A co kdyby do soupravy na běžném spoji prostě nikdo nenastoupil, 680 z Prahy do Děčína by nenabíhaly kilometry? 😀
Není povoleno vozit vzduch i v poslední fázi testování?
Prý zabezpečovací systém vlaku je český, tedy asi zabezpečovač pro LS Mirel. Ale co dodavatel ETCS – „Vlak je vybaven systémem ETCS“? Snad ne čínský? Ti si udělali svůj CTCS, což je z 95 % ETCS, ale není to ETCS. Pokud ano, kdo to schválil?
Hliník na konstrukci vlaků je naprosto nevhodný. Nehody hliníkových vlaků jsou vždycky katastrofami s velkým počtem obětí včetně mrtvých, protože hliník pasažéry nijak nechrání. Takový vlak se rozsype jako domeček z karet.
A teď tu pohádku o karkulce, jo ?
Já raději Hrnečku, vař!
Čína napadne Taiwan a to přivolá sankce.
Tak CRRC ve spolupráci s rumunskou ASTRA se snaží i v Rumunsku.
Např. u vlaků na rychlost 200 km/h viz foto:
https://clubferoviar.ro/asocierea-romano-chineza-astra-vagoane-crrc-exclusa-abuziv-din-licitatia-de-trenuri-re-ir-contractul-catre-singurul-ofertant/
viz foto https://clubferoviar.ro/astra-vagoane-crrc-la-un-pas-de-semnarea-contractului-pentru-trenurile-de-scurt-parcurs/
Třeba to koupí nějaký kraj, a bude k tomu soutěžit dopravce. 2 jednotky samy o sobě asi nic moc, ale když výrobce dotahuje schválení, tak nejspíš nebude problém objednat další, převzít opci. A počítám , že cenově to bude výhodné.
Sirius má 5 úzkých dveří. Interpanter 5 dvoudílných.
https://www.youtube.com/watch?v=aHBS5v0WkHQ
V Siriusu patrně bude minimální prostor pro vozíčkáře, kočárky či kola (při délce 111 metrů kapacita prý 300 sedaček, Interpanter při délce 132 metrů kapacita má kapacitu 350 sedaček z toho 42 sedaček první třídy plus 15 míst pro jízdní kola a 8 míst pro kočárky
K čemu by Siriusy nějakému kraji byly, když kraje řeší regionální (příměstskou) dopravu?
A na R9 jsou pomalé = požadována je maximálka 200 km/h. Sirius má maximálku 160 km/h
No ty dveře jsou pořád ještě širší než dveře vozů klasické konstrukce UIC X/Z, navíc vedou do nízkopodlažní čísti = bez schodů. Ano, na příměstskou to vhodné není, ale na dálkovku v pohodě.
Vozíčkář projede, a rozhodující je ta absonce schodů, to je holt nebe a dudy. Dtto kola.
Kraj by to kupoval bez soutěže, což je tak trochu problematické. Navíc opci asi již nebude možno uplatnit, protože kupující od smlouvy odstoupil.
Tak o to bych se nebál. CRRC by tu moc ráda měla 33 vlaků místo 3, takže by tu opci komukoliv ráda ponechala v platnosti.
Vzhledem k inflaci si nejsem jistý, navíc kupní smlouva není úplně trhací kalendář, nemůžete to vypovědět a pak to hodit po jiné firmě. Jiná firma to pravděpodobně koupí, ale s úplně novou smlouvou, jinak by si mohla jiná firma i účtovat penále 😉
Tak vono je v podstatě jedno komu to bude patřit a kdo stim bude jezdit. A je úplně jedno jestli to vyrábí Čína nebo Polsko hlavně když to bude aspoň o 50 procent lepší než to co teď jezdí teď po našich kolejích.
V případě Polska se to lépe servisuje. Představte si, že jako Pendolina se posílají na velké opravy po nehodách do Itálie, že tohle by se posílalo do Číny.
A dvoupatrové vlaky CRRC pronajaté rakouskému WestBahnu se budou servisovat kde? Nebo dieslové či elektrické vlaky v Makedonii.
A od 2020 CRRC je vlastníkem Vosslohu v severním Německu, kde nebyla využita výrobní kapacita
https://zdopravy.cz/potvrzeno-cinsky-crrc-prebira-od-pondeli-vyrobu-nemeckych-lokomotiv-vossloh-49961/
No aby to i s lodní dopravou neopravili v Číně rychleji…
To rozhodně není jedno kde se to vyrábí. Kdo bude mít práci a peníze na další rozvoj.
Chybí mi závěrečný odstavec. Jednotky bude teda provozovat kdo, když o ně Leo nemá zájem? Koupí je Regiojet? GW? ČD? nebo Arriva?
Bohužel. Věštecká koule se zrovna rozbila.
A kdo ty testy tedy platí, když tu jednotku nikdo nechce?
Vyrobce.
On si je Leoš ale taky bude moct pořád od toho výrobce jen pronajmout. Takže nebude muset prosit banky o úvěr s 10% úrokem, ale „podá CRRC pomocnou ruku“ a jen si to za něco málo pronajme na chvilku s možnou opcí.
A proč by si bral LEoš úvěr od banky v Evropě? Co třeba zajištění úvěru výrobcem u tamnější banky?
Očekával bych spíše, že k expanzi na středoevropské koleje bude chtít leoše využít nyní spíš jeho španělský minoritář.
Pri mene Sirius ma strasie, poschodový autobus made in Slovakia v Levoči od uja Mariána. Aj po toľkých rokoch na mňa ide z toho stále epilepsia.
Ujo Marián byl frajer. Škoda ho.
Jen dva systémy a 160, to zase na expanzi nebude taková hitparádá.
Tak furt lepší než ten stejnosměr co ma Leo teď…
Patrně bylo schůdné doplnit německou elektriku. LEO to zvažoval pro další Siriusy.
https://www.leoexpress.com/cs/o-nas/media/sirius-by-mohl-jezdit-v-nemecku
Když jsem jel tímto vlakem něco se mi nezdálo.Pak jsem na to přišel.Délka prostoru vagónu byla dlouhá spojená kloubem.A to si myslím,že je velmi nebezpečné v případě kolize vlaku.Osobně nechápu jak něco takového na železnici 21 století dokáže někdo schválit.
V čem je lepší, když jsou mezi vozy nebo články zavřené průchodky?
Spíš nejel.
Je to bezpečné
Vagony spojené kloubem bez oddělení tohoto prostoru mají rovněž například jednotky Panter. Na základě údajů které máme pak lze i tvrdit, že jednotky Sirius budou v případě vykolejení možná i bezpečnější, neboť dva sousední vozy mají sdílený Jacobsův podvozek a je tak méně pravděpodobné, že by došlo k rozpojení soupravy.
Vagony spojené kloubem jednotky Panter rozhodně nemají. Každý vůz (nikoliv článek) má dva podvozky a vozy jsou mezi sebou spojeny spřáhly..
Jacobsovy podvozky mělo i rekordní TGV jedoudcí 574 km/h, má je ve světě kde co.
Svět se nebude řídit podle toho, co si nějaký bambula usmyslí zakázat, protože ho to vyděsilo, protože to neznal. A o konstrukci vozidel tím pádem ví kulové.
Průvodní jevy Xenofobie: Jeden si vymýšlí důvody proč je něco nového (pro něj) absolutně špatně, aby se to mohlo zakázat.
Á pán je vlastník stroje času. Takže kdy je schválili ? A jak to v budoucnosti vypadá ?
Pokud drážní úřad schválí jednotky, kde a jak se uplatní? Snad se nikdo z dopravců nrvydá stejným směrem jako LE a nenasadí tyhle jednotky mezi Prahou a Ostravou, kde jsou tyto jednotky poddimenzované…
Ale to je chyba lidi.Reknete mi,kdo jezdi na blind jen tak Praha-Ostrava-90% planuje a zbytek se proste musi prizpusobit
Všech 30 by se tu uživilo. Starých Beček tu jezdi ještě hodně.
Nezavání téma tichým ideologickým bojkotem Číny, který je tu vedle protiruské nenávisti tak nějak povinný ať to stojí co to stojí?
Já tu moc bojkot tedy nevidím. Za mrzký čínský peníz by většina západních businessmanů prodala i vlastní rodinu. Kdyby lidé víc koukali na zemi původu, bylo by to pro nás jen dobře.
viz odmítnutí v Izraeli:
https://rollingstockworld.com/passenger-cars/crrc-lost-several-export-contracts-on-the-world-market/
Co to žvaníte o mrzkém čínském penízi? V nyní globálně dominujícím tržním systému by měl u produktu jako je elektrická vlaková jednotka rozhodovat poměr kvalita resp. užitná hodnota versus cena a nikoli ideologická či politická hlediska jako to bylo za komunistů! To se ovšem týká i mnoha dalších produktů jako jsou třeba protikovidové vakcíny atd.
Jenže v Číně stále „za komunistů“ jsou. A proto kupovat věci z Číny znamená v principu financovat nepřítele. Protože jejich ekonomika není tržní. A ano, to se týká mnoha dalších produktů…
Jo, jenže tomu nepříteli je úplně buřt komu to prodá a zrovna my nejsme úplně v pozici, kdy si u některých věcí či surovin můžeme 2x vybírat. Ostatně i ty západní firmy si za to můžou sami, přestěhovali si výrobu do Číny bo to je levný. Pak přijde covid, výroba i doprava stojí a oni čučí jak husa do flašky kolik toho najednou není. Závislost na Číně jsme si vypěstovali sami.
Nepřítel je to protože jejich ekonomika není tržní? Tam není soukromé podnikání? Tam tržní ekonomika je, jen politické sociální a společenské prostředí je tam dost odlišné. Trh se nerovná demokracie a opačně. To je ideologické klišé, že ano.
Já vám nechci brát iluze, ale jejich ekonomika opravdu tržní je. Vládnou tam komunisti, ale socialismus tam není. Ani vzdáleně. To že je firma CRRC vlastněná státem na tom nic nemění.
Nicméně pravdu máte v tom, že posílat profit do Číny pomáhá financovat tamní zřízení (jako by nestačila elektronika).
Na druhou stranu je národní socialimus taky špatně. Aby byl z Republiky oplocený pracovní tábor, kde většina dělá na pár vyvolených a musí se doprošovat, jestli můžou za plot…
Zeptám se trochu osobně. Jak se pane živíte? Ono sice je hezké vybírat podle ceny, ale měl byste si uvědomit že vaše práce možná bude také jednou nahrazena číňanem. Na západní krátkozraké hlouposti, kterou vy předvádíte Čína za poslední dekády vyrostla. Teď všichni zjišťují že to neni uplně správně, ale bude velmi těžké s tím něco udělat. Už budeme mít konkurenci která je levná a která umí vyrobit, ale hlavně už i vyvinout.
Pokud to Číňan dokáže legalizovat,tak si koupí v Česku bílého koně.I kdyby měl roky prodělávat tak ho to nebolí.Uż jim přez prostředníky patří polovina přístavů v Evropě.A válka na Ukrajině jim jen pomáhá.Dneska s tím bude jezdit čech a zítra Bulhar.Je jim to jedno, hlavně že mají nohu ve dveřích.Nejsou blbí.A stejně si nás koupí všechny! Naše vláda tomu ještě pomáhá.A pak že komoušům došly síly.Haha.
Čína už ale dávno koupila všechny. Uvědomme si, že i USA má od Číny půjčené nemalé peníze. A i to dnes tolik neopěvované Rusko má s Čínou společného více než dost.
Zajímavé. Myslíte, že pokračování procesu platí výrobce, protože už má jiného kupce, nebo jen doufá, že se schváleným typem pak bude moct třeba podávat nabídky do výběrek a tak?
Anebo obojí.
Na své webovce furt uvádí, že Sirius je pro LEO Express -:)
https://crrczelc-europe.com/emu-leo-express-czech-republic/
Když se podíváte na dodávky do Evropy, tak s výjimkou Makedonie, Srbska a Běloruska jde zatím o jednotky kusů.
LEO objednával 3x Siriusy asi na linku Praha-Olomouc-Břeclav-Bratislava: Z Prahy mají vlaky jezdit v 7:09, 9:09, 11:09, 13:09, 15:09 a 19:09, v Bratislavě jsou po 4 hodinách a 21 minutách. Trasa je tak o zhruba půl hodiny pomalejší než tradiční vedení vlaků přes Brno. Linkou vznikne přímé spojení řady moravských měst se slovenským hlavním městem, které dosud neexistuje. Z Bratislavy mají jet vlaky v 6:01, 8:01, 10:01, 14:01, 16:01 a 18:01″ plus „Ostrava – Bratislava přes Žilinu. V tomto případě chce jezdit pouze jednou denně v 19:53 z Bratislavy a příjezdem do Ostravy ve 23:42, z Ostravy ráno ve 4:02… Číst vice »
A už jste došel ve svém studiu k tomu, že Leo koupili Španělé a téměř ihned na to vypověděl smlouvu o nákupu? Tedy, že něco takového budou vůbec jezdit je spíše méně pravděpodobné?
A je vyloučeno, že jestli si Siriusy pronajme ŽSSK, takže zčásti zkusí zrealizovat plán LEO? Praha-Olomouc-Břeclav-Bratislava v prokladu s Ostrava-Žilina-Bratislava?
Na plnou realizaci plánu LEO to nevypadá. Jednak byly plánovány 3 vlaky, nikoliv 2. Plus fakt, že Ex4 je relativně štědře dotována. A také faktor ComfortJetů, objednaných loni na jaře (Siriusy byly ve vývoji odhadem od 2017)
A je vyloučeno, že si Siriusy koupí Pákistánci?
Zájem ŽSSK předpokládám jako logický.
a)Chtějí provozovat další komerční vlaky (k současným IC vlakům BA-KE).
b) Po příchodu ComfortJetů od 12/202ř přijde o práci několik dálkových vagonů ŽSSK. Takže hledat nové linky pro budoucí uplatnění dálkových vagonů od 2025 mi přijde logické.
c) Stadler KISSY na BA-Žilina dorazí za zhruba rok, dva. Siriusy budou k mání asi brzy. Takže, alternativně, by mohly jít na sedlové časy RR Povážanů.
Za mě to logiku naopak zcela postrádá: 1. ZSSK je v zoufalé finanční situaci, i vnitrostátní komerční spoje jsou omezeny na 3 páry IC v 4h intervalu. Pokud by ZSSK chtěly expandovat do komerce, mají velké rezervy na své páteřní trase. 2. ZSSK se nebude pouštět do open-access konkurence v Česku, když prakticky všechny přeshraniční spoje provozuje v kooperaci s ČD. V Česku nemá licenci, je tu nulová motivace a je to klasický zkostnatělý „národní dopravce“ se všemi nevýhodami. 3. Na Stadlery se čerpá dotace z OPD. Ta se nedá získat jen tak, lusknutím prstů. 4. ComfortJety nahradí pár vozů… Číst vice »
Ad 1) zoufalá finanční situace … na to právě se hodí pronájem = nemusí investovat celou částku hned při zahájení používání
ad 4) Co způsobí ComfortJety? Připomínám, že ŽSSK nakoupila
7x Ampz
28x Bmpz
a bude 17x Bdmpz
plus modernizace na dálkové 51x Bmz.
TJ. cca 50 nových a 50 modernizovaných. A k tomu investují do restauračních vagonů.
Co s těmi vagony bude ŽSSK dělat, až začnou jezdit ComfortJety?
A jak vypadá zbytek flotily ? Těch pár vagonů se ztratí ..
Vzhledem ke stáří lokomotiv ŽSSK je důležité, že Regiopantery a 861 nahradí některé vlaky s loko+vagony.
Plus modernizace vagonů kombinovaná s nákupem nových:
https://zdopravy.cz/zssk-poridi-vagony-pro-vychodni-kraje-zkombinuje-modernizaci-s-nakupem-novych-42905/
Je. V Pákistánu mají indický rozchod (5’6″) 🙂
Přerozchodování na širší rozchod bude ten menší problém. Naopak změna šířky skříně ze širokého na evropský průjezdný profil je daleko těžší.
Zkuste se podívat aspoň do návrhu nového jízdního řádu…
když zaspekuluji tak 3 soupravy jsou akorát na na Kolín – Ústí, nízkopodlažní je to dost a když bude fajn cena RJ by se mohla s Číňanama domluvit i na těch dalších 30 (do ČB a spodem na Brno)
Do Rapotic vytlačit?
Přes Brod, Brod – Brno by pak byl hodinový takt na rychlíkách. Jednou Praha, jednou Budějovice. Stejně má MD v plánu hodinový takt Praha – Brod a pak dvouhodinový takt Jihlava a Brno.
Do Budejek na Expresy je to tuším 6 se zálohou 7 a na Brno přes Brod 10. Zbytek na Brno – Ostrava a bude to akorát.
Tak se zase uklidníme…
Jo, a financování vyřeší výhrou ve sportce.
Myslím že v požadavku zadavatele bylo nízkopodlažní vůz/jednotka, rychlost 160 a stáří 3 roky (trasa do Brna přes HB) Takže asi ano zaplatí to zadavatel tedy MD potažmo my všichni. Do Budejek je problém v tom že velká většina expresu jezdí až do Lince a tam by Sirius asi těžko dojel i když pokud bylo v plánu dozbrojit i DB proud tak proč ne.
A k financování, určitě se bude lépe jednat s Číňany kteří chtějí proniknout na Evropský trh než s bankama a Škodovkou kde jde jen o „velkou“ domu, penále sankce atd atd. Věřím že soudruzi z Číny by vymysleli mnohem přívětivější obchodní model než kdejaký kapitalistický pseudopodnikatel.
Líbí se mi jak se povedlo sladit barvy, jednotka vypadá nádherně 🙂
Jestli je opce na dalších 30 proč po nich neskočí ČD?
Ještě bych doplnil následující:
a) jak funguje odstoupení od smlouvy? výrobce už v tom má cash
b) proč si LEO nesehnal bankovní financování? kdyby opravdu vzdal všech 30 jednotek tak by solidně potrápil ČD – myslím si, že by se tímto dalo konkurovat i Pendolinu. Nasadit k tomu nějaké VIP služby tak by většina lidí ráda přešla do něčeho nového.
Jak si představujete, že lze konkurovat bez dotací, když dálkové rychlíky ČD a RGJ (R8,R23) po ČR na elektriku jsou ročně napřímo dotovány 4,5 miliardy ročně?
Funguje to (relativně) jednoduše: ve smlouvě se obě strany zavazují k nějakému plnění –obvykle kupující, že zaplatí (kolik, kdy a jak), a prodávající, že něco dodá (kolik, kdy a jak).
Ze strany dodavatele nastal problém v kdy a jak (prodlení a neschválené vozidlo), které už patrně nešlo schovat pod „vyšší moc“ (covid a zákaz cestování z/do Číny), a tak se uplatní pravidla o odstoupení od smlouvy. Podnikatelské riziko na obou stranách.
Jak „nesehnal bankovní financování“? Odkud myslíte, že LE ty peníze měl? Problém je, když firma nevydělává a neroste, tak logicky ani nedostane úvěr desítky miliard za rozumných podmínek.
Na jakých dálkových linkách ČD by to jezdilo?
ČD teď nemá co skákat po ničem, co nevyhrálo výběrové řízení.
Tak nejspíš nějaké cesty jsou, např. nákup taurusů, stadler GTW a RS1 z druhé ruky. Nevím, jestli to tedy taky nejedou nějakým způsobem přes výběrko nebo jakým způsobem nákup odůvodňují. 🙂
JŘBU bylo použito u Taurusů od Wiener LB
Politika…. nechcou je ve více zemích z důvodu války na Ukrajině a tlaku USA.
Kupujte čínské polívky, než to USA zakážou!
Nevyjedou! Do švestek!
Něco k tématu by nebylo?
už jsi tím trapný ,né vtipný
Nechybí tu informace, že LEO Express od koupě těchto vlaků nakonec ustoupil?
Pardon, krátce tam ta informace je. Přesto bych uvítal širší kontext a to, co vlastně s jednotkami výrobce zamýšlí/může dělat.
Pan Sůra obvykle nespekuluje.
Pokud to uspokojí Vaše požadavky, tak se mrkněte třebas na zájem PKP IC rozjezdit spoustu nových linek:
https://utk.gov.pl/pl/dostep-do-infrastruktur/dostep-do-infrastruktu/otwarty-dostep-krajowy/powiadomienia/18942,Powiadomienia-PKP-Intercity-SA-z-10-czerwca-2022-r-o-planowanych-nowych-krajowyc.html
Na to je ideální si pronajmout vlaky, a otestovat si jestli se najde dost cestujících.
To vy spekulujete neustále.
U tohoto typu zprávy (téměř nic nevíme), je spekulace pochopitelná. A nejsem sám, kdo v této diskuzi spekuluje.
Že vám vadí ostatních… Pochopitelné a akceptovatelné jsou dvě věci, zejména jde-li míru.
Môže ich schváliť a predať niekomu inému.
Čínská CRRC to podle mě pronajme. Podobně jako CRRC pronajal 4 nové vlaky WestBahnu
https://zdopravy.cz/dalsi-cinsky-vlak-na-evropske-koleje-nove-dvoupodlazni-jednotky-si-pronajme-rakousky-westbahn-83129/
Zkuste si ten článek přečíst ještě jednou…
Přeloženo do češtiny:
Vlak pojede. Neříkáme kde, kdy, ani pod jakou značkou. To je trochu málo informací…
Myslím, že budeme překvapeni, až zjistíme, že se jedná o kvalitnější vlaky než vlaky evropských výrobců.
Na adresu čínského výrobce ředitel VÚŽ:
„Uvedu jednu zajímavost, která ilustruje, že bychom čínské vlaky a inženýry neměli podceňovat. Jednou za čas každý výrobce vyměňuje podvozky. Když jsme viděli tým techniků CRRC v akci, hleděli jsme na ně s hlubokým obdivem. Běžně trvá výměna podvozků sedm až deset dnů. Oni to zvládli za tři dny. Byl to technologický koncert. Nikdo jiný to takhle rychle u nás nedokázal.“
https://www.e15.cz/rozhovory/evropske-zeleznici-hrozi-blackout-varuje-sef-vyzkumneho-ustavu-zeleznicniho-martin-belcik-1384505
Tyhle podvozky jsou Jakobsovy, to dá trochu víc práce, neboť se na kolej se zvedáky musí vejít celý vlak a ne jen jednotlivé rozpojené vozy.
Spousta šotoušků nedočkavě čeká, až se pohřební tramvaji rozpadnou kolečka a oni budou moct začít jásat. Pořád se nedočkali a začíná je to štvát. Ve Švýcarsku … mají jinou fyziku!
Předehnat kvalitou Pars není až tak těžké…
Škoda že nikde není foto interiéru. By mě například zajímalo, jak tam na rozdíl od flirtů vyřešili zázemí pro catering.
Stejně špatně předpokládám
Délka 111,2 m je asi tak o 1,2 m víc, než se při spojených soupravách vejde k nástupišti.
A k nástupišti kam? Opravdové stanice pro dálkovku na koridorech mají rozhodně běžně delší perony (většinou alespoň 300 m u hlavních kolejích) než by zabraly 2 tyto jednotky.
Se podívejte, kde to má dveře. Vůbec nebude vadit, když popojede čelem 3 až 5 m za kraj nástupiště.
Varianta pro Regiojet na trať Brno – Bohumín při neustálém nedostatku vagónů, zejména pokud výrobce dá dobrou cenu pronájmu či prodeje.
Minimální kapacita by měla být 300 sedaček. Má Sirius takovou kapacitu? Nevím – ptám se s ohledem na parametry povinné 1. třídy = maximálně 6 sedaček vedle sebe
Plus je sjednáno, že na určitých vlacích mají jezdit posilové vagony. Např. v neděli večer z Bohumína do Brna by měly posilové vagony mít kapacitu 180 sedaček (plus 300 sedaček normální kapacity)
Co si třeba přečíst celý článek? Je to tam napsané…
Tam je počet osob, ne sedaček.
Leo prodává lístky stejně jako Regiojet. Počet míst, počet sedaček.
Ale diskuze je o Brno-Bohumín, kde je mj. předepsána minimální kapacita (300) a počet sedaček 1. třídy (54).
Diskuze je k článku a ten je o těchjednotkách. Kapacita je 300 míst, tedy 300 sedaček. Původně totiž soupravu objednával Leo. Je to tak těžké pochopit v kontextu?
Nepřu se o „300 sedaček“.
Diskutuji, jestli lze SIrius použít na dotovanou R8 Brno-Bohumín.
Což pochybuji, že lze = neboť patrně nesplňuje parametry dotační smlouvy R8
A proč? Odpovídal jsem na to kolik tam je sedaček. Tuhle otázku si řešte s někým jiným, třeba se zástupci RegioJetu, jestli mají chuť si ji kupovat.
Běžné spoje klidně, ale posily už musí jezdit klasika. Ale i tak by si vozově dost polepšil.
Má Sirius kapacitu 300 sedaček, z toho 54 sedaček 1. třídy ve smyslu dotační smlouvy na R8?
Když mi pošlete odkaz na tu smlouvu tak povím. Nějak se mi ji po nocích nechce hledat a je vidět, že ji máte načtenou, když se tak s ní pořád oháníte.
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/8126159?backlink=2clso
Sedadla nebudou žádný problém. Jelikož to objednával leo tak očekávám podobné rozložení sedaček vzhledem k třídám. Flirt má 21 eco+, 19 bussines a 6 premium, dohromady 46 na celkem 216 míst. Pokud bych to přepočítal na 300 tak by mělo být 63 sedaček po maximálně 3 vedle sebe. Teoreticky by tak tři řady ještě šlo ubrat a předělat na eco, sedačky vyšších tříd na eco+ ať šetří místem a je to. Měnit rozložení sedaček asi není problém, když minule to leo zvládal za provozu na hlaváku. Samozřejmě celé to je jen teorie, protože neznám skutečné rozložení a počet sedaček v… Číst vice »
Díky za zamyšlení.
Uvidíme
RGJ má povinnost z Bohumína do Brna posílat vlak s 54 sedačkami první třídy, která se pozná mj. tak, že je max. 3 a 3 sedačky vedle sebe v kupé – tj. 3 vedle sebe.
Má Sirius většinu sedaček 2+2 vedle sebe, tak jako Flirty 480? Flirt LEO má 6 sedaček Premium a 19 Business (třída Premium Economy byla v LEu, podle mě, vymyšlena až po objednávce Siriusů, tj. nejsou v Siriusech).
>6 sedaček vedle sebe
A rozchod 3 metry? 😉
Přepsal jsem se. 3 sedačky vedle sebe v první třídě
Zajímavé, že do Siriusů nebyla onjednána německá střídavina.
Byla, výrobce poté výzbroj nedodal kvůli nezkušenostem. Bylo komunikováno.
Děkuji za informaci.
„Dopravce ale letos na jaře od kupní smlouvy odstoupil.“
A kdo je vlastně tedy odkoupí, když je LEO nechce?
Na tuhle otázku jsem čekal v článku odpověď, článek zklamal.
Když není ještě nový kupec, těžko se dá o něm psát.
ŽSSK, třeba na pronájem jako WestBahn?
„ZSSK současně oznámila, že by chtěla síť komerčních vlaků ještě rozšířit.“
https://zdopravy.cz/komercni-vlaky-intercity-nam-vydelavaji-oznamila-zssk-chce-pridat-dalsi-43543/
A co třeba tuto větu doplnit v článku? To Vás nenapadlo?
Psát o něčem, co se nestalo? Ne, nenapadlo.
Od kupní smlouvy sice odstoupil, ale to by mu nemělo zakazovat jejich pronájem, takže třeba u něj nakonec jezdit budou. Kdo ví. 🙂
Myslíte Ostrava-Praha jako reakce na vyřazení jednoho Pendolina v červnu?
Aleš Petrovský na tw upozorňuje, že na R16 jezdí přespříliš B249, takže záložní Interjet asi bude použit na nějaké dotované lince (Ostrava-Praha je dotována pouze nepřímo)
https://twitter.com/AlesPetrovsky/status/1560248105861259270?cxt=HHwWjICx9dfYjqcrAAAA
Proboha, osobo, co to melete? Reagujete vůbec na mě?
Pokud kupující od smlouvy odstoupil, tak už je nikomu pronajímat nemůže. Věc zůstává v majetku prodávajícího.
Myslel jsem pronájem jednotek od CRRC. Samozřejmě je nemůže Leoš pronajímat někomu jinému, když je nevlastní.
Taková nevěsta si ženicha vždycky najde. Bez obav 😉
Tři (atypické) jednotky nikoho moc nevytrhnou
Dvě, ne tři.
A pokud jde o provoz pár kusů tak se stačí mrknout třebas na Koleje malopolskie https://pl.wikipedia.org/wiki/Koleje_Ma%C5%82opolskie#Tabor
Zhruba v téže době si objednali EMU200:
4x Pesa Elf II
4x Newa Impuls EN78A
To nedává smysl, ne?
Tři.
Z nich 2 jsou už v ČR.
To bude nejprve zkušební provoz bez cestujících… a poté zkušební provoz s cestujícími?
Neměl by vlak i ve zkušebním provozu být provozován na licenci nějakého dopravce?
A on nebude?
Aby nejezdil např. s licencí ČD na lince R23 Ústí n. Labem – Kolín
A to by vadilo?
Pouze spekuluji. Nevadilo by mi to.
Mj. bude v rámci testování jezdit Olbramovice – Praha
Jako komerční open-access?
To asi neee…
Třeba VÚŽ, se nabízí..
I pro zkušební provoz s cestujícími?
VÚŹ nemá retailový marketing, nemá pravidelné linky, nemá logistiku po trasách po ČR
A to existuje nějaká pravidelná linka bez dopravce? A Regiojet na cestě do Chorvatska část cesty jezdí na cizí licence. Jak to?
Vždyť na to se ptám.
Rád bych se svezl než je číňané prodají/pronajmou
Protože předpokládám, že je pronajme ŽSSK
VÚŽ provádí testování po technické stránce. Nikoliv po stránce ekonomické, marketingové …
Vždyť ano. Tak jsem zvědav na ten zkušební provoz s cestujícími.
Ptám se pro sebe = rád bych se svezl, neboť předpokládám že schválení nebude jezdit v ČR.
…že po schválení nebude…
A musí být zkušební provoz s cestujícími? A co kdyby do soupravy na běžném spoji prostě nikdo nenastoupil, 680 z Prahy do Děčína by nenabíhaly kilometry? 😀
Není povoleno vozit vzduch i v poslední fázi testování?
Proto jsem se ptal.
V ČR je 106 železničních dopravců, z toho 38 osobních, takže bych se nebál, že se nikdo nenajde.
A kolik z nich provozuje pravidelnou osobní dopravu v závislé trakci? Řekl bych že jen tři.
To je pravda, zatím tři, brzy čtyři.