Čínské jednotky Sirius vyrazí po třech letech do sítě Správy železnic

Elektrické jednotky Sirius pro Leo Express. Foto: LEElektrické jednotky Sirius pro Leo Express. Foto: LE

Zkoušky nové jednotky se blíží ke svému závěru.

Zkoušky nových čínských jednotek Sirius v Česku po třech letech od příjezdu míří k závěru. V září nebo říjnu by se měla nová vozidla od společnosti CRRC objevit v běžném provozu v síti Správy železnic.

Vyplývá to z podané žádosti o kapacitu. Zahájení testů mimo zkušební okruh značí další zásadní posun v testování nutném pro schválení souprav.

Mohu potvrdit, že jednotka CRRC splnila všechny nezbytné zkoušky na ZC VUZ Velim pro pokračování zkoušek na infrastruktuře SŽ,“ řekl předseda představenstva Výzkumného Ústavu Železničního Martin Bělčík.

Jednotky Sirius si původně objednal Leo Express. Ke zkouškám dorazily do Česka na podzim roku 2019. Dopravce ale letos na jaře od kupní smlouvy odstoupil. Zkoušky výrazně zkomplikovala pandemie koronaviru. V Česku má nyní CRRC dvě jednotky. „Na projektu nového vlaku Leo Express se spolupodílela česká designerská studia a další tuzemští dodavatelé,“ uvedl Leo Express poté, co do Česka dorazil první vlak. Z České republiky podle něj pochází každá pátá součástka, která byla na vlaku použita. Český je také zabezpečovací systém vlaku.

Vlak je dlouhý 111,2 metru, jednotka je dvousystémová (25 kV/3kV). Pojme 300 osob, maximální rychlost je 160 km/h. Skládá se ze šesti částí, jeden podvozek slouží vždy dvěma sousedním skříním. Vlak je vybaven systémem ETCS. Karoserie je hliníková. Leo Express měl objednány tři jednotky, na dalších 30 jednotek měl opci. Dopravci měly sloužit pro další expanzi.

Tagy crrc Sirius vúž Výzkumný ústav železniční
163 komentářů