Jedno z mála leteckých spojení z Brna stíhají v posledních týdnech problémy s rušením letů. Během posledních deseti dnů zrušila letecká společnost BMI Regional tři páry letů mezi Brnem a Mnichovem. Důvodem byl nedostatek personálu.
Firma slíbila, že se situace zlepší se začátkem letního letového řádu 25. března. „Počínaje spuštěním letního letového řádu od 25. března 2018 BMI Regional přerušuje provoz na několika linkách s cílem ulevit celkové kapacitě systému a zlepšit provozní ukazatele. Redukce se netýká linek do Brna,“ uvedl Antony Price z BMI Regional.
Podle něj umožní opatření v podobě zrušení některých letů na jiných trasách provozovat 11 letů týdně mezi oběma městy s vyšší přesností než dosud. „Úprava letového řádu vyřadí několik letů týdně. Díky tomu se posílí odolnost celé sítě při zajišťování služeb a navýší se pohotovostní záložní kapacita,“ uvedla firma v prohlášení.
„Upravit letní letový řád nebylo nic jednoduchého. Bylo to ale nutné vzhledem k trvalému zajištění náležité úrovně služeb v celé sítí BMI. Prostředky, které jsme dodatečně investovali do personálního zajištění pohotovostní zálohy, se nám bohatě vrátí v podobě mnohem větší schopnosti minimalizovat zpoždění a rušení letů,“ řekl obchodní ředitel Jochen Schnadt.
BMI Regional současně mírně zlevnila letenky na této trase. Zpáteční lze pořídit za čtyři tisíce korun. Levnější je nově i pokračování dalšími lety Lufthansy přes Mnichov do jiných destinací. Stále je ale často pro obyvatele jižní Moravy výrazně levnější i komfortnější letět z Vídně.
Linku do Mnichova nepřímo dotuje Jihomoravský kraj s městem Brnem 50 miliony korun přes marketingovou smlouvu. Podle mluvčí kraje Moniky Brindzákové nemá rušení letu na spolupráci vliv. „Kraj a město Brno nemají vliv na provoz ani zákonné prostředky k tomu, aby do provozu zasahovali. Podle našich zpráv je důvodem rušení letů v poslední době stejně jako u jiných leteckých společností velká nemocnost leteckého personálu,“ dodala Brindzáková. V zimním letovém řádu je linka Mnichov – Brno často jediným pravidelným letem, který se na tuřanském letišti objevuje.
Letadlo se běžně otáčí u Nesovic, cca do 10 km od Bučovic…
Jenom dotaz, ty diverze do Kunovic, to je informace odkud? Jestli z Flightradaru, tak tam jde pravděpodobně o chybu onoho, nejde o reálnou diverzi..
Ano, z Flightradar24. To znamená, že letadla normálně přistála v BRQ?
No, nesledoval jsem každý jednotlivý případ, ale nastat to může (co tak vim tak nejmíň třikrát za dobu co to sleduju se to stalo). Totiž to letadlo když letí na přistání na dráhu 28 (tj. od Kunovic) tak na cestě z Mnichova letí jižně Brna na východ, až někde u Bučovic nebo tam někde se otočí a letí zpátky k Brnu. Jenže může se stát, že letadlo se ocitne tak nízko ještě během té cesty na východ (před otočkou k Brnu) že se ztratí z Flightradaru, který už nezaznamená tu otočku k Brnu a na základě předchozí trajektorie letu si… Číst vice »
Tak jsem ověřil na letišti a máte pravdu, přistálo normálně v Brně. Je to pro mě poučení a nepříjemné překvapení, že FR24 není vždy stoprocentní.
Ondro, dovolím si poopravit – dráha 27. 28 je přece tráva… 🙂
Jo sorry, 27… starýho psa novým kouskům víteco.. 🙂 nicméně tráva je 26, jak se tak koukám na mapy platný od 30. března 🙂
Dokonce od 30.3.2017 🙂
J.Sůra: jojo, já na to taky čuměl jak z jara, když sem to poprvé viděl 🙂
jj tu trávu jsem podělal, omlouvám se 😉 Pristavam na LKTB vzdycky na beton, tak vim, ze je 10 vedle, ale netrefil jsem stranu
Fligjt radar ty diverze dela pomoci jakesi podivne fuzzy logic… napr pokud z nejakeho duvodu letadlo zmizi z “radaru” v okoli ciloveho letiste.
V brne jsou to kunovice, v praze zase relativne casto odesila letadla na diverzi do vodochod.
Je potreba se podivat na historicky zaznam letu (playback) a podivat se na trajektorii.
Ano, Vodochody jsem několikrát zažil. V případě těchto letů letadlo „zmizí“ z radarů před Brnem. Tady je třeba poslední „divert“ https://www.flightradar24.com/data/flights/bm1737#10b38de1