Letectví Zprávy

Radní Jihomoravského kraje schválili tendr na leteckou linku z Brna do Mnichova

bmi Regional létala do Brna s letadlem Embraer E-145. Foto: bmi Regional
bmi Regional létala do Brna s letadlem Embraer E-145. Foto: bmi Regional

Vypsání tendru na zajištění letecké linky mezi Brnem a Mnichovem už nic nebrání. Zahájení výběrového řízení schválila v pátek rada kraje. Kraj je ochoten dopravci v rámci závazku veřejné služby platit téměř 60 milionů korun ročně.

„Rada zároveň vzala na vědomí, že pokud do uzavření tohoto řízení projeví zájem o provozování pravidelné linky Brno – Mnichov jiný dopravce, a to bez nároku na úhradu kompenzace, bude to důvod pro zrušení tohoto zadávacího řízení,“ uvedl hejtman Bohumil Šimek.

Maximální výše podpory dopravce ze strany kraje má za rok činit 2,2 milionu eur (přes 57 milionů Kč), závazek by měl trvat od začátku příštího roku čtyři roky. Kraj chce vypsat nadlimitní výběrové řízení, veřejnou podporu zdůvodňuje tím, že linku nelze provozovat na tržním základě.

Navýšení roční výše finanční kompenzace kraj zdůvodňuje „vyhodnocením předchozího provozu, zvýšením cen paliva, inflací a situací na leteckém trhu v EU“. Linku v závazku kraje provozovala od loňského jara do začátku letošního roku BMI Regional. Kraj za její služby za loňský rok zaplatil 22 milionů korun. Firma ale zkrachovala.

Kraj následně vypsal výběrové řízení, nikdo se ale nepřihlásil. Nyní to proto zkouší znovu. Požaduje letadlo s minimálním počtem 50 sedadel, počet rotací má být alespoň jedenáct týdně. Zadávací řízení má být vypsáno začátkem listopadu, lhůta pro podání nabídek vyprší 3. února.

Linka Brno-Mnichov začala létat v roce 2015, v závazku veřejné služby pak od 21. května 2018 a počty spojů se rozšířily na dva denně v každém směru od pondělí do pátku, v neděli jeden pár spojů. Spoj do Mnichova využívalo podle kraje zhruba 2200 lidí měsíčně.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
libor

jojo, z eráru to se utrácí….
ty kraje v jižní části naši země se nějak nepovedly, což?

mgr.pavel

Jižní části? Mno, taková Ostrava moc na jihu není 😉

Apex

Omlouvám se za částečný off topic, ale v této souvislosti by mě zajímalo, zda už v MSK vyhodnotili došlou nabídku jediného zájemce na jejich PSO…. Od září je nějak ticho.

Jan Sůra

Zatím ne. A bohužel ani nezveřejnil jméno toho uchazeče.

Jakub W

to v Brně už mají vše hotovo že řeší takové kraviny? D1 u Brna už má 3 pruhy? D52 do Vídně už stojí? nádraží je na správném místě? ne? tak řešte to a 2 200 lidí měsíčně poletí v klidu z Vídně

Jen tak

nejsi prvni, komu v tyhle diskusi unika rozdil mezi statem, krajskou a mistni samospravou.

brno jako takove nema s D1 a jejimi pruhy vubec nic spolecneho. dalnice brnu (ani kraji) nepatri, neni jejim investorem, takze i kdyby chteli, tak nic nevyresi.

mgr.pavel

Na druhou stranu JMK jakožto kraj dloooouho bez Zásad Územního Rozvoje je minimálně spoluzodpovědný za ten trapas na Nových mlýnech – kdyby JMK před lety udělal ZÚR, už se mohlo jezdit po dálnici (jasně, teď by to blokoval Tetčičák se svou vodou který by našel chybu v mizerné práci ŘSD, ale.. pár let zpoždění na bedrech JMK už nikdo neodpáře)

Kuba W

ok ale je to jedna země, jedny daně. mě jsou kraje ukradené ale přijde mi že kdyby nebyly vyjde to na stejno

ABC

Vzhledem k tomu, že my brňáci jezdíme furt v levým, tak je jedno, zda je to 2+2 3+3 nebo 5+5… Ten kdo jezdí po D1 kolem Brna mi to jistě potvrdí…

a8n

Nádraží na správném místě stále je. 😉

Novotny

Skvele. Dalsi nesmysl vysel od radnich Jihomoravskeho kraje. Na dopravu a dotace je evidentne penez dost. To by mohli dotovat i jizdne pro vsechny cestujici jedouci z Jihomoravskeho kraje mimo nej ve vysi 2.159 Kc za jednoho. Pristi rok snad tyti politiky uz obcane volit nebudou a doufejme, ze se to zmeni k lepsimu.

Karel

Bude tam platit jízdenka IDS JMK?

bohyn

Na hranici kraje tě ale vykopnou. Doporučuji vzít si padák, ten není v ceně lístku.

Zdeněk

Předpokládám, že Mnichov nebude pro většinu cestujících z Brna cílovou destinací, ale přestupním místem pro další lety. V tom případě by možná bylo lepší neusilovat o zavedení linky do Mnichova, ale linky do Frankfurtu. Výběr návazných letů je zde oproti Mnichovu znatelně větší, a lety z Frankfurtu bývají navíc i levnější.

Ulafme

Aby to mělo v MUC návaznost, musela by to být nějaká společnost z konglomerátu Lufthansy: Lufthansa – ne, nejmenší letadlo má A319 a to nenaplní ani z poloviny ani omylem Lufthansa CItyline – má CRJ9 pro 90 lidí, ale i to je až moc Eurowings – mají přes LGW Q400 pro 76 lidí, jenže ty Q400 nemají bázované v MUC Tohle prostě řešení nemá. Netuším, co si od toho JMK slibuje. Co se ceny letenek týká, tak to s tím Brnem nemá nic společného. Když letíte s Lufthansou z Prahy do Chicaga s LH, tak ten tarif je stejný přes… Číst vice »

Marty-t2

Kdyby LH chtěla, tak si malé letadlo v pohodě najde. Zapomínáte, že jej nemusí nutně provozovat sama, pokud bude pro ni daná linka dostatečně zajímavá. Přece například pro Eurowings lítá ve WetLeasu ČSA se 4mi A319, asi by nebyl problém se domluvit na WetLeasu jednoho ATRka v momentě kdy stejně mají jít od ČSA pryč. Ale těch možností je mnohem víc – například ve WetLeasu pro LH lítal AirBaltic – přes léto měli bázovanou A220 právě v Mnichově.

Takže je to jen a jen o vůli managementu LH – a ta podle mne alespoň momentálně zatím chybí…

Marty-t2

poznámka – samozřejmě jsem nezmínil AirBaltic kvůli jejich 145místným A220 – oni provozují i 76místné Dash8 400

Jen tak

nesmysl.
kvuli jedny lince, navic jeste s pofiderni ekonomikou, si nikdo letadlo wetleasovat nebude.

samozrejme, ze ta vule managementu chybi. ta linka je totiz nesmysl.

ono je nesmysl cely to vyberko – na tom kraji jsou naprosti dementi (ve vsi ucte). na co vypisuji vyberko, kdyz jediny, kdo muze splnit podminku na navazne lety v MUC, je lufthansa. kdo jako cekali, ze se jim prihlasi?

spis me zajima, proc tak intenzivne trvaji na mnichovu? proc ne treba FRA, AMS, CDG, ZRH?

Miro

Andreji ty to vidíš, zaraž to. Takhle zbytečně utrácet když Vídeň je blízko.

Prngr

Andrej ti na to sere. On také krade z rozpočtu.
A říká se „Bože, ty to vidíš …“

Jan_S

Zvednou radni Jihoceskeho kraje hozeny rucnik a vypisou tendr na linku Ceske Budejovice – Lourdes (LDE)?
Myslim, ze par zazraku by se jim mohlo hodit!

Jirka B.

Už je to trapné ….

X 1

Postavit letiště v prdeli?
Ano. To je nejenom zbytečné a drahé, ale hlavně trapné. 😉

Roman Svačina

Bude na té lince platit tarif IDSJMK? 😂

Jen tak

co tarif… ale co rezijky ? 😀

mgr.pavel

Jen pokud si koupíte lístek při nástupu prostředními dveřmi 😛

Roman Svačina

mgr.pavel: tak jste mě rozesmál až do slz 😂😂😂

mgr.pavel

Koukám, že v diskuzi palcují i dva zaměstnanci krajského ouřadu, za ta minuska..

Aleš

Snít je krásné. Realita je však jiná a burani z úřadu to nechápou

Jen tak

pane boze, ty to vidis … 😀

TGm

2200 cestujících měsíčně x12 měsíců do roka je 26.400 cestujícićh ročně. 57 miliónů / 26.400 cestujících je dotace 2.159,- Kč na jednoho cestujícího. Za tyhle peníze je hloupost, aby ČSA vyřazovala stará ATR. Za 57 miliónů musí vozit Brňáky a Brněnský na Oktoberfest příští roky zdarma a ještě vydělaj na nový A220.

M19

Tak když je to tak super, proč do toho nejdou? A proč není zájem u jiných dopravců?

X 1

Nech na hlavě.
Tak jak to TGm zrachoval, tak bych se ani nedivil, kdyby do toho SW/ČSA šli.
ATR 72, na tak krátkým letu se dá přežít.

Karel

DPMB už má lodě, tak letadla snad nejsou zas o tolik složitější…