Chorvatské spoje RegioJetu přepravily téměř sto tisíc lidí, příští rok změní trasu
Vlak RegioJetu před Splitem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
RegioJet plánuje na příští rok i spojení Polska a Ostravska k Jadranu.
RegioJet plánuje na příští rok i spojení Polska a Ostravska k Jadranu.
Tož esli bude ten polský zastavovat v Otrokowitz, tak bych to aji zkusil.
Těžko říct… Ono totiž echtovní dálkové vlaky jedoucí přes Otrokovice nejsou nabízeny cestujícím = nezastavují. Dokonce totiž nezastavují ani na železniční křižovatce v Přerově.
Viz vlak (Ruské železnice) do Nice či do Berlína (ÖBB), které na území ČR zastavují akorát v Břeclav resp. v Bohumín/OVA … což asi souvisí s prohozením lokomotiv, kterým šmakují železniční elektrické dráty v ČR…
Už nikdy regiojet se chlubí ale skutečnost je jiná nemají ani funkční lokomotivy a zpoždění třikrát do týdne je to hrůza
Ano
Modří už vědí kudy pojede příští rok, ale neprozradí a žlutí nenapoví. Zatím jsou indicie Graz ani Budapest ne a bez Splitu nejede vlak.
Pak to bude Bratislava – Czorna – Zalaszentivan a tam asi nějaké šachy směr Koprivnica nebo Zidani Most.
Já jsem se svojí rodinou cestu absolvoval z Brna do Ogulinu a dále návazným autobusovým spojem do Seget Vranjici. Jezdili jsme vždy autem, ale chtěli jsme vlak vyzkoušet. A musím říct, že k všeobecné spokojenosti. A to i přes to, že nás na zpáteční cestě ovlivnila ona velká nehoda u Križevci. Kvůli tomu zůstala splitská část stát v Zagrebu (do Splitu busy) a dále do Ogulinu pokračovala jen rijecká část. To samé tím pádem nazpět. A my měli z Ogulinu lehátka zrovna v té splitské části vlaku. Jaké bylo v půl jedenácté v noci naše překvapení, když náš vůz nikde… Číst vice »
Jak mate stare deti? Ptam se jen tak pro informaci od jakeho veku se da ocekavat ze to daji
Dcery mají 8 a 10 let, jely tam i děti mladší. Nadšení bylo vidět u všech. Tím, že se mohly v klidu vyspat (až na tu naši mimořádnost), tak to právě snášely mnohem lépe, než cestu autem. Ale při cestě návazným autobusem se už ozývaly, kdy už tam budem. To už se jim moc nelíbilo. Musely jen sedět a to byl problém. Vlak naprosto v pohodě…
Já jela sama s dvěmi pubertální syny(16,12)a s dvouletou dcerkou a cestu jsme si užili Celou noc se spalo
Klobouk dolu!
jak nastavit, aby mi chodily reakce na můj prispevek na mail ? Mail uvedu, ale nic na něj nepřijde. Děkuji
mě by naopak zajímalo, jak přidat svůj obrázek k příspěvku (myslím místo té siluety)
To je dobrá otázka 🙂 nevím, jestli existuje lepší způsob, ale mě se tady automaticky zobrazuje obrázek ze služby Gravatar (https://cs.gravatar.com/) … tedy se tam stačí zaregistrovat stejným mailem jaký používáte na fóru, a obrázek by se měl po oeslání příspěvku automaticky připojit.
Pokud to nema jet pres Budapest, coz je i tak zajizdka, tak nejspis z Gyoru primo na jih, tedy pri hranicich s Rakouskem.Takto jezdil i JadranExpres.
a Jančura první rok
Jooo, Chorvatsko, tam si lidi hýčká. Jenže co dál? Brno – Bohumín. Koupil jsem si business, že si cestu užiju. Mno, tak výluku do Hulína bych ještě pochopil. Business jsem platil z Brna a jel jsem stejným sockovým busem jako low cost. WiFi? To bylo sprosté slovo. Naštěstí mám 100 GB kartu. V Hulíně jsem se usadil do starého Bmz (uznávám čistého) a těšil se na ty kávičky, džusy, koláčky. Jooo, prd, kamarádi. Přišel udýchaný průvodčí, dal mi 3 deci vody a džus a kávičku jsem si dával až v Bohumíně v automatu. Vyprodáno, vyprodáno…děkujeme za pochopení. Asi byl všechen… Číst vice »
jo, jo, cca před měsícem, taky R8. sice bez výluky ale taky v businessu bez servisu. dostal jsem džus a jedno kafe. toť vše.sice lepší než vy…ale bez snídaně na kterou jsem se spolehal
Kolik jste si připlatil za „Business“?
Mimochodem – v Hulíně na nádru je trafika, tuším RELAY, takže možná škoda, že Vám „Vyprodáno“ neřekli v busu do Hulína, protože na ukrutný hlad by snad měli něco i v té trafice
(nemluvím o tamním bufetu, ale o trafice)
Takže já si koupím business, abych pak chodil do Relay? Vy jste komik pane. 😀
Ne, mě fakt zajímalo kolik kaček navíc jste si připlatil.
no, je asi jedno zda 10 ci 70 kč.
ale inzerovani služeb, které pak nejsou nabízeny, je trošku podvudek
??? Já se pouze ptal kolik si připlatil… Nevím proč se mnou polemizujete v tom, o čem já nemluvil???
Mimoběžná komunikace -:(
Tady se to občas některým jedincům stává, že mají problém s pochopením psaného textu.
A jaký servis tam byl za časů CD a vozů A? 😀 Jedna slečna s vozíkem, prekapavanou kávou a oschlou bagetou.. Cena jízdenky vyšší…
Pane PetrN.. to je diskusní faul… Řeč byla o tom jestli RGJ dodržel svoji nabídku služby cestujícímu… řeší se to např. v zákoně o ochraně spotřebitele „klamavé obchodní praktiky“
A pokud už chcete srovnávat, tak férové by bylo srovnávat se skutečnými nabídkami. LEO byl levnější o chlup než RGJ, ale prý nestihl zkompletovat nabídku… Dodržoval by LEO nabízené služby líp než jak ne/dodržuje RGJ z Brna do Bohumína? To už nezjistíme. Neboť Ministerstvo dopravy se rozhodlo na LEO nepočkat… Nekritizuji, konstatuji.
https://zdopravy.cz/proc-leo-express-prisel-o-rychliky-nedodal-bankovni-zaruku-20234/
Prosím vás, co to povídáte? Jančura říkal, že bude lepší. Jo a máte pravdu. Ve vlaku ČD i v blbé soctřídě (2.) je slečna aspoň tou překapávanou bryndou.
Však je lepší.. Je levnější, servis je i tak lepší.. V čem byly lepší CD jste pořád neřekl
Diskuze je o tom jak firma RGJ ne/dodržuje svoji nabídku cestujícím… Co sem furt taháte částky požadované firmou ČD, když se rozhodvalo mezi ČD/LEO/RGJ? Vždyť to každý viděl, že firma ČD byla výrazně dražší. V roce 2018, kdy se rozhodovalo co bude po kolejích Brno-Přerov-OVA:
„Rozstřel byl přitom velice těsný. Leo Express požadoval dotaci 251 milionů ročně, RegioJet 252 milionů ročně. (…)České dráhy šly do soutěže s nabídkou 278 milionů za rok.“
Pro zajímavost – další příklad porovnání nabídek dopravců (regionální doprava ve Zlínském kraji):
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/01/Zlin_ceny.jpg
ve vozech A149 nikdo nenabizel obcerstveni
Vlaky v první řadě jezdily včas a čisté a ne 6 hodin zpožděné a bez hajzlpapiru z výchozí stanice…
Já mu fandím…
Jenom z gastra by mohl víc těžit, viz aerolinky… Tam je jedna obsluha na 50 lidí (byť je to dáno jinými předpisy hlavně kvůli evakuaci), a práce mají taky pořád dost a jídlo a pití jim vynáší. Prodávat jídlo a pití skoro jen za náklady, a pak drtit personál že má na starosti 150 lidí a člověk je obsloužen 2x-3x za 12 hodin, to mi přijde hloupé, sebe obere o příjmy a lidi si pak stejně berou vlastní zásoby do vlaku…
Příští rok přes Slovinsko a Chorvatsko jako v roce 2020. Teoreticky by měli být schválené trojkové traxxy pro provoz ve Slovinsku a Chorvatsku. Alternativně některé Vectrony Lokotrainu (383.064 a 065) projdou úpravou softwaru pro tyto státy. Takže by to šlo s jednou lokomotivou jen v Maďarsku je úvrať.
Ze Zidani Mostu do Rijeky přes Lublaň je to rychlejší než přes Zagreb, ale to by znamenalo „někde“ vlak rozdělit – při cestě přes Rakousko patrně v Mariboru, přes Hodoš v Pragersku … křídlo do Splitu přes Dobovu …
A záleží na ochotě HZPP pustit si z Dobovy do Ogulinu cizí lok místo vlastní „krabice“. Totéž platí i pro úsek z Šapjane do Rijeky …
na siti HŽ cizí loko s nákladem běžně jezdí … Taurusy a Vectrony až do Rijeky.
Dobrý den , k rekordnímu výkonu vašeho vlaku k Jadranu blahopřeji . Byl jsem mezi vašimi podporovateli při vstupu na železnici . U spoje do Chorvatska , jsem jako pamětník tohoto spoje uváděl moji vzpomínku na cestu do Splitu v roce 1964 a věřil , že si najde zákazníky i v dnešní době. Jsem rád , že se to vyplnilo a osobně se těším na mou cestu i v roce 2022. Porovnání je zajímavé a hlavně ukazuje ,že vše se dá postupně vylepšovat a tím vytváří dostupnost i zájem o vaši službu. Některé obrázky i ve vašem časopise můžou být… Číst vice »
Sorry za mínus, bylo to kliknutí omylem při posouvání a nelze to vzít zpět.
stačí kliknout na plus a mínus se změní ;-D
Boží, taková pitomost mě teda mohla napadnout 😀
Píšete na nezávislém serveru o dopravě, ale děkujete konkrétnímu dopravci. Nesplete jste si stránky ? On sice pan zakladatel byl podeziran z nadržování jedné barvě vagonů, ale takhle to nikdo ještě nepojal, ze by zdopravy.cz byla brána přímo k RGJ… 🙂
Mohli tie colne a covid buzeracie riesit za jazdy, Chorvatsko sa mohlo trochu posnazit, ked im jeden jediny produkt doviezol sto tisic dovolenkarov.
Chtít po celním úřadu prozákazníciký přístup? Tak to bude na dlouhé generace 🙁
Možná až „vyspělé“ státy odtáhnou na Mars…
Pak už něco vymyslíme…
Jak chcete dělat chorvatskou kontrolu za jízdy, pokud je hraniční přechod využíván jen v noci – denní vlaky byly plánovány, ale nejezdily.
Pokud jedou pouze vlaky 201 + 204, nastoupí pasováci v Koprivnici do 201 a dojedou za 11 minut do Uher 17.58 – 18.09, vrátí se z Uher vlakem 204, odjezd 19.32.
Pokud jedou letní vlaky – 1204/1205, 1046/1047 tak provedou odbavení těchto vlaků na místě a vrátí se vlakem 1047 nebo Lv od 1046 domů. Maďarská pasovka sídlí v Gyék, ta nikam jezdit nebude …
V Dobově se dělá společná ….
Keby chceli? Nastupia v Zagrebe, vsetkych skontroluju, vystupia na hranici, kde pockaju na vlak v opacnom smere, vsetkych skontroluju, vystupia v Zagrebe.
Pane Zikmunde, Cislajtanie skončila už dávno , jste cestovatel časem ? Že mate furt Uhry. Zdravím do Svaté Římské Říše národa Německého , na které území žijete zřejmě .
A od Ostravy(Polska) se pojede do Rijeky, do Splitu nebo také dělení vlaku na dvě strany?
z polska len do Breclavy.. ak vôbec
By mě zajímala průměrná cena jízdenky. To by byl teprve údaj. Potom by jsme si lehce spočítali tržbu na km jízdy. Pokud přepravili 100 tisíc cestujících a průměrná cena jízdenky by byla cca 800 korun tam takže 1600 i zpět, tak to jsme někde na 1600 x 100000 což je nějakých 160míčů. Cesta tam má 1600 km plus něco málo do Rijeky (apka HZPP mi neukazuje km) tak tipuji 150 km?? A zpět to je celkem 3600 km. Tržba na kilometr by pak byla cca 45 tisic??? Já musím někde počítat blbě. Opravte mě. Diky
Aha. Tak ještě ty km vypočítat krát kolikrát to v sezoně jelo. Aha.
Takže po korekci mi to vychází na 404kč/km. To už by bylo reálnější. No asi to v zisku bude
Spíše 202 Kč/km.
Tržby 800×100 000 = 80 000 000 Kč.
Trasa spoj tam i zpět 3600 km, počet spojů cca 100, celkem 360 000 km.
Otázka je, kolik platí Chorvatům za trať a lokomotivu.
Jestli ho ti Chorvati trošku neberou na hůl…
Těch 100 000 cestujících je ale oběma směry, takže žádných 1600 x 100 000, nýbrž 800 x 100 000.
Rijeka – Ogulin = 120 km, viz kursbuch HZ
Jestli problém je v tom, že RGJ příliš tlačí na využití vagonů = tj. že vagony používané do Splitu/RIjeky mají přiliš krátké doby mezi jízdami – tak proč RGJ neřeší, že pro lehátkové vagony Bcmz má práci akorát v létě?…. Tj. všechny vagony Bcmz firmy RGJ budou zbytek roku (od září do června) někde nečinně parkovat… Těch vagonů Bcmz v chorvatském valku je prý 12 (další 3 vagony jsou jiného typu)…. viz přehled linek s těmito vagony Bcmz https://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?rok=2021&vuz=RJ+Bcmz+248.5+T4*&najit=Hledat
Ale riesi, preto vymysleli „lyziarske vlaky do Alp“, ale teda to az o rok.
aha
Lehátka jezdí v zimě jako posílá R8
Které? Vagonů na ležení má RGJ víc typů… orientační počty dle vagonwebu:
4x BDcm
12+9x Bcmz
22x Bvcmz
14x Bcm
A např. typ Bcmz provozuje RGJ v několika různých variantách
– s kapacitou 32 lehátek
– s kapacitou 54 lehátek
a z vagony Bcmz byly upraveny na sezení, dle vagonweb cz právě pro linku R8 Brno-Bohumín … cituji:
„Před zařazením do provozu byl upraven interiér (mj. dosazení nových sedadel místo původních lehátek).“
fotky interiéru viz https://www.vlakemjednoduse.cz/popis-vozu/regiojet-bcmz-50-91/
Až bude mít opravdicka lůžka , tak s nim možná i pojedu .
Jó…to by potřeboval upravit interiér tak, aby se v něm dalo sedět jako v normálním vagoně…
Byla jsem letos poprvé vlakem na dovolené. Každý rok nebo i dvakrát jsme jezdili buď autem nebo autobusem a za mě, ta vlakem byla nejlepší cesta, kterou jsme kdy absolvovali. Samozřejmě alcrón to není, ale jinak žádné nervy, žádné starosti, krásně jsme se natáhli a cestu si užili v klidu. Stevardi se o nás starali a že jsme měli 3 hodiny zpoždění nám fakt nevadilo. Samozřejmě pokud někdo jede pracovně, pak je to problém, ale nám už začala dovolená nástupem do vagónu. Příští rok, pokud nám to covid dovolí a budeme zdraví, tak zase vlakem.
Pokud jedete vlakem a nabere 3 hodiny zpoždění, je to v pohodě. Pokud čekáte v Brně a místo v 8 vyjedete v 11 v noci, je to k nasrání.
Tak nějak. Jakože to (byť nikoliv z viny RGJ) bylo celkem časté.
O vině a nevině RGJ se dá vždy vést diskuze , ale kdyby takhle hezky přistupovali cestující i ke zpoždění jiných dopravců , to by byl ráj na zemi …
Alebo v Bratislave …
Jeli jsme v červnu do Splitu. Na cestě zpět nefunkční klimatizace (což při „šoto“ jízdě vůbec nevadilo).
Kompenzace v podobě 50% ceny jízdného byla připsána v podobě kreditu krátce po příjezdu do cílové stanice Praha hl.n.
Cestoval som do Rijeky 12.9 a 19.9. naspäť z Rijeky (do Bratislavy) 15.9. a 25.9.2021. Žiadnu kompenzáciu som zatiaľ nedostal
citace: „Problémy často nastávaly kvůli výlukám i na české straně, přes hranice se vlak často dostával již s hodinovým zpožděním.“
Vlak co jel před týdnem (23.9) z Chorvatska měl zpoždění na příjezdu 312 minut.
Jenže z těch 315 na hlavním nádraží v Praze (zastavil 18.27) nachytal 3 hodiny před Koprivnicou (Grenze + 179) – patrně pro závadu na lokomotivě (Lepavina +6), v Rusovcích + 273, Velim + 288, následně problém Pečky – Poříčany (+27).
Takže mimo těch Peček nebral v tuzemsku minimální zpoždění …
kde berete ty časy zpoždění v Koprivnici ? Snažil jsem se vyčíst přes idos .. aplikaci HŽ a nikde nic.
Myslím si, že pokud chce ten produkt zachránit, měl by jezdit přes Rakousko. Kvalitnější infrastruktura, rychlejší cesta o několik hodin (i bez zpoždění trvá jídza současnou trasou neúměrně dlouho, já jsem fanda železnice, ale do tohohle by se mi fakt nechtělo). Při 20+ vozech a vysokém obsazení se to snad dá zaplatit. A pokud bude jízdenka o stovku dvě dražší, myslím si, že to nikoho neodradí – naopak kvalita a spolehlivost spojení může tu cestu zatraktivnit.
Líbí se mi ta formulace, že je potřeba zachránit něco, co má obsazenost 90%, proto, abyste tím možná někdy jel.
No vzhledem ke komentářům na facebooku RJ a neželezničních webů, si nemyslím že se minimálně 20% cestujících ještě do vlaku někdy vrátí.
To není podstatné, přijdou jiní ….
A o Gaussova křivka ujišťuje ze počet takových dobrodruhů převyšuje kapacitu vozu se žlutým polepem.
„Pokud by se nepodařilo spoj stabilizovat, pak ho raději zruším,“ říká v rozhovoru pro Lidovky.cz jeho majitel Radim Jančura.
Taky si asi nevsimnul, ze je vsechno v pohode…
Tak na jeho straně se to dá říct.
Ale v Chorvatsku mi nepřijde v pořádku nic…,
Výrazně vyšší poplatek za použití dopravní cesty než v Maďarsku ….
Kvalitnější INFRA, ale za výrazně vyšší balík peněz a použití DC než přes Uhry … rakouský strojvedoucí (celkem jedno od jakého dopravce) bu20de dražší než maďarský strojvedoucí (údajně se jezdilo na licenci dopravce provozujícího historické/příležitostné vlaky – což není na závadu).
20 vozů těžko pokud by tam někdo takovou soupravu pustil – kam se vejde (???) na HLN v Praze jsou perony dlouhé „jen“ 418 metrů = 15 vozů …. hmotnost do 750 tun … jaká je technická norma hmotnosti na Semmeringu pro jednu lok ?
Možná nutná přípřež ….
Pokud nechce jet přes Maďarsko-Chorvatskou hranici, tak musí jet původní trasou před Slovinsko a 2x měnit lokomotivu nebo jet přes Rakousko.
Ve Slovinsku je ještě jedna možnost: SŽ (Slovinské Železnice) dokončí opravu trati a umožní 22,5 t na nápravu v celé trase.
U obsazeného vozu s hmotností 50 tun je to nepodstatné …
tady jde asi o nápravový tlak lokomotivy .. Vectron je prý těžší než Chor. loko řady 141.
Slovinský stejnosměr „Moped“ ma také nižší nápravový tlak než Vectron.
Vectron přý proto nemůže na trať z Plivky do Sapjane.
Rozhodnutí má smysl, Maďarů není dost na to, aby podnikli tuto cestu vlakem. Z Budapešti za 6 hodin je možné dojet do Rijeky autem, kvůli geografické vzdálenosti nebude vlak konkurenceschopný. Z České republiky nebo případně z Polska je to jiný příběh. Jako osobní komentář bych dodal, že jsme v roce 2020 podnikli rodinný výlet do Medulinu – doba cesty ~ 19 hodin ode dveří ke dveřím se spaním ve vlaku byla srovnatelná s letošním rokem 2021, kdy jsme cestu autem absolvovali 12 hodin. Důvodem pro auto byla také delší doba jízdy vlakem. Pro mě jako řidiče bylo snazší sedět ve… Číst vice »
Jezdím kousek od Zadaru, Obrovac, Karin a podobně. Bez auta je tam člověk odrovnany. Ze Zadaru jedou jen 3 autobusy z kolodvoru a zpět.
Tak letos byly letenky Ryanairu jednu chvíli v srpnu obzvláště levné, takže by vyšly na nějakých 7000 až 8000 pro celou rodinu i s kufry, to už je srovnatelné. Zrovna v Zadaru je spojů dost a dá se dostat do dosti míst, linkové vozy jezdí každou chvíli od Viru po Biograd (pracovní dny), dál se dá dostat dálkový busy, kterých jezdí také dost. Sám jsem se vrátil v úterý ze Zadaru letecky a problém s cestováním v okolí jsem neměl. Dále se dá dostat trajektem i na ostrovy – Ugljan, Pašman, Dugi otok. Vlak Zadar asi 18 hodin s tím,… Číst vice »
MAV mali tiez nocny vlak z Budapesti do Splitu, s vyhodnejsou casovou polohou, cize nejaky potencial tam je. Nie kazdy sa do Chorvatska ide vyvazat autom.
Ale na tom letadle prostě něco je, já už ho taky využívám nejraději, pokud tu možnost mám. Jinak ten spoj do Splitu stále funguje, ale cenově nevím, na kolik to vyjde.
ZSSK a OEBB taky (vlak Viden/Bratislava-Split).
Tak proč jezdil do Splitu z Budapešti vlak 1204/1205 ? Zastavoval 6 x pro nástup / výstup frekvence. Jel 3x týdně.
Podle maďarských diskusí o železnici (index.hu) se často stává, že jsou prázdné. Podle oficiálních statistik dobré využití 66%, lůžkové vozy vyprodány, lehátko částečně. (https://www.mavcsoport.hu/mav-start/elso-hetekben-mar-tobb-ezren-valtottak-jegyet-adria-intercity-re) Ten vlak utrpěl vážné poškození pověsti, když kolem roku 2014-15 několikrát za chybějící vagony k sezení dvakrát prodane mistenky. Spousta lidí stálo na toaletách atd. Více o tom (http://www.atv.hu/belfold/20150812-90-ezer-volt-a-jegy-de-a-vonatrol-hianyzott-az-o-szekuk ) (https://homar.blog.hu/2014/08/11/heringkedes_es_pokol_a_mav_split-budapest_jaratan) Vlak Adria nabízející maximální kapacitu 240 míst 3krát týdně – celkem asi 25krát v létě, přichází na 6000 míst. V roce 2021 podle Chorvatské agentury pro cestovní ruch navštívilo Chorvatsko 442 000 maďarských občanů. Lidí cestujících vlakem do Chorvatska je ve skutečnosti minimum. (Včetně FIPkaři)… Číst vice »
Jestli nechtěj í,aby se opakovala situace jako tento rok,tak by měli mít větší zálohu… Pokud se čeká až přijede vlak ze Splitu do Prahy, aby se uklidil a připravil ,tak bude někde něco špatně. A když přijede zpožděný, tak je průser na světě….A možná by to chtělo celkově renovaci lužkových vagonů a přidat spolehlivější klimatizaci. Nic víc. Když se podívám na nové NightJety,tak tiše závidím. Ale zase na druhou stranu nemůžu chtít za LowCost pětihvězdičkový hotel…
RegioJet nevlastní/neprevádzkuje ANI JEDEN lôžkový vozeň (WL..). Všetky sú lehátkové (Bc..). A to je dosť podstatný rozdiel.
..ale lépe zní lůžkový… a o to tady jde, stejně jako neustálé opakování, že to je nejdelší spoj v rámci EU …
Tú renováciu by to fakt chcelo. Vozy sú v dosť zlom stave. V každom kupé niečo nefunguje, klimatizácia a voda sú v zlom stave.
Až bude někdy mít opravdu lůžkové vozy, rad se na ne podívám , ale nevím zda to stihnu, nejsem nejmladší …:-))
Já vsazim na IV.koridor přes Budějovice Linec a Klagenfurt, na mapě to vypadá jako nejkratší trasa, Brno a okolí pravděpodobně obslouží Polska větev, a jako bonus vidím schválení vectrona pokud možno až do Rijeky aby mu odpadla starost s přeprahem. Jen nevím zda až tam může zda tam nejsou nějaká omezení
On přes Rakousko nechtěl kvůli vysokým poplatkům za dopravní cestu…
Ostravská větev podle článku nepojede přes Brno, ale po koridoru Přerov-Staré Město-Břeclav
Ano vím že to přes Brno nepojede, myslím že těch 30 minut vlakem do Břeclavi je akceptovatelné, krom toho si myslím že pokud to tak bude tak zorganizuje návozy z Brna k vlaku a krom toho ne všichni mají start přímo v Brně.
Proboha! Proč by měl vynechávat Brno a brát ty lidi v Břelavi? To je jak by vyjel z Kolína, však z Prahy se tam nějak dostavíte.
Jé…tam pak bude místa…
tam bude příští ro 3-4 měsíce výluka kvůli propojeni nové části koridoru.
Ta snad skončí v červnu, kdy už se má jezdit aspoň po jedné koleji v nové trase. Takže by to pár týdnů na začátku sezóny mohlo jezdit přes Plzeň, pokud teda nebude ve výluce Koterov, to by pak chtělo 2-3 brejlovce přes Příbram 🙂 Hlavní důvod proč to nejede tudy jsou ale vysoké poplatky v Rakousku, plus cestou přes Brno posbírá víc lidí než v Budějovicích.
Kamarád to absolvoval a prý na cestě zpět v celém vagonu nefunkční klima (což chceš v srpnu v Chorvatsku), na záchod chodit několik vagónů – opět nefunkční + 4 hodiny zpoždění, to vše s malým dítětem.
Nevím proč, ale nápadně mi to připomíná i Interpantera…
Tím posledním spojem jsem jel a nevím jestli to absolvuju znovu. Jako jo, je to levné, takže moje očekávání nebyla vysoká, ale stejně… Trápit se přes noc ve vymrzlém vagonu + sledovat jak zpoždění postupně narůstá na 2 hod fakt není něco co bych musel absolvovat znovu.
Tak jel jsem tímto vlakem třikrát ale už naposledy po poslední cestě, jako asi to pro spoustu lidí je fajn ale těch víc než dvacet hodin je skutečně hodně. A zjistil jsem, že je fakt lepší je Regiojetem ale žlutým busem, je mnohem rychlejší. Nebo fakt letecky – s předstihem se dají sehnat letenky do Splitu pod tři tisíce. Ale je dobře, že tento vlak jezdí, pro sto tisíc lidí smysl má.
V reportáži ze zahajovací cesty byl publikován jízdní řád vlaků 1046 / 1047, křídla vlaků do/z Rijeky měla neexistující čísla … Z Ogulinu do Rijeky se jelo pod číslem 1702, zpět pod číslem 1703. U vlaku 1046 byl plánovaný pobyt vlaku v pohraniční stanici Gyékényes 2.41 – 2.49 … za 8 minut lze technologicky zvládnout úvrať … nicméně nestačí to na provedení hraniční kontroly, resp. předpokládané předání soupravy mezi chorvatským / maďarským dopravcem. Nemám povědomost, jak taková předávka vlakové dokumentace = výkaz/soupis vozidel, zpracování „zprávy“ o brzdění, zda se provádí nácestná technická prohlídka … V případě „národních dopravců“ = HZPP… Číst vice »
„vlaky jely plánovaně z Kelenföldu do Gyékényes po stejné trase (Fonyód,Siofók)“ – NIE JE PRAVDA.
Išiel som týmto vlakom tento rok 2x, nikdy nešiel cez Fonyód a Siófok. Jazdil cez Kaposvár, Dombóvár, Pincehely, Simontornya, Sárnogárd, Pusztaszabolcs = MÁV trate č. 40, 41 a 38
My jsme jeli po 30 kolem Balatonu
Tak patrně podle toho, jaké bylo zpoždění a pasovalo to řízení provozu … v tuzemsku taky jezdil odklonem přes Českou Třebovou a jedou dokonce přes Malešice, aby soupravu otočil do správného směru (dle vyjádření jednoho z cestujících na jiném www v důsledku absence úvrati v Gyékényes).
My jeli obě cesty kolem Balatonu
Dobrý den, jeli jsme 2x a vždy se těšili na jizdu zpět ráno okolo Balatonu po trati č. 30, ale vždy jel mimo Balaton po trati č. 40 a 41 přes Kaposvár. Možná je trať č. 40 nižší tonáže a pro RJ je lacinější z hlediska poplatků.
Ke jste na nasel ty časy zpoždění RJ v Chorvatských stanicích ? Hledal jsem na webu CHŽ i na našem idosu a nikde aktuální poloha vlaků RJ nešla zjistit ?
Co se dá pofle Vás vyčíst z informace, že se vyhne Maďarsko – Chorvatské hranici? Znamená to, že pražská linka pojede přes Rakousko nebo znovu přes Slovinsko? Kdyby zavedl tu linku z Polska přes Moravu, tak by to Rakousko připadalo v úvahu, jen nevím jak by mu to vyšlo s jejich poplatky za dopravní cestu.
V nějakém rozhovoru Jančura říkal, že přes Rakousko nechce jezdit právě kvůli poplatkům za dopravní cestu, že by cesta sice byla rychlejší, ale jízdenka by musela být daleko dražší. Tak nevím, ale třeba si vyjednal slevu, když chce do Rakouska jezdit do Alp.
V textu je napsáno, že se vyhne Budapešti, o vyhnutí se maďarsko-chorvatské hranici se tam nic nepíše.
Píše se o komplikací na Chorvatsko/maďarské hranici. Takže já bych to viděl na to Rakousko
Vyhnout se Budapešti lze z Hegyeshalom „na jih“, tam je vše už zadrátováno.
Ono Chorvatsko by snad mělo být v dohledné době v „Shengenu“. Jestli ne příští rok, tak přespříští. A pak by odpadla ta hodinka(možná i víc) strávená na hranicích, kdy je těm celníkům jedno, o kolik ten vlak opozdí…
Obávám se že Schengen v době covidové neměl ani cenu papíru na kterém byl podepsán a před dobou covidovou byl průjezd hranicema stejně víceméně formální. Ale samozřejmě jim ten vstup přeji.
A v budoucnosti, dokonce i té blízké, to se Schengenem vypadá nahnutě…
Celní kontrola se na chorvatsko / maďarské hranici neprovádí – zrušena vstupem Chrovatska do EU. Zůstala pouze kontrola hraniční policií ….
Vnitrostátní doprava v Uhersko nepotřebuje žádné kontroly.., pane Zikmunde.
Na hranici (v EÚ) ŽIADNI COLNÍCI NIE SÚ. Colná kontrola a pasová kontrola sú dve odlišné veci. Je v tom dosť podstatný rozdiel.
Išiel som týmto vlakom tento rok 2x, samozrejme celý personál pohraničnej kontroly (HR aj HU) mal na uniformách označenie „Polícia“.
Presne tak.
Opět se v článku vyskytuje nepravdivé tvrzení, že spoj Praha – Split je v EU kilometricky nejdelší. A opravdu tomu tak není. A brát za bernou minci IDOS, který ukazoval 1559 km, opravdu nelze, neboť podle něho jel vlak do Rijeky a dále do Splitu. I na tomto serveru byl v květnu odkaz na jízdní řád, který u Rijeky uváděl 1200 km a u Splitu 1406 km. A více než 1406 km má vlak z Milána do Palerma.
a co vlakový /přímý/ spoj, bez lodi, Moskva – Nice?
a ten momentálně jezdí?
A Rusko je v EU?
i Brest (kde to asi přejíždí?)-Nice bude asi taky víc než 1500km
Data v IDOSu byla poněkud „padlá na hlavu“, nicméně tohle je pouze a jedině lajdáckost dopravce, který takto formulovaná data dodal firmě CHAPS s.r.o.
Já jsem to svým „kanálem“ reklamoval, ale jiná data nebyla … Nahrál ani čas příjezdu 1046 do Gračacu … plánovaný příjezd do Gračacu 18.56, nikoli 19.27; křižování s ICN 523 – přesněji řečeno „s pravidelně zpožděným ICN 523“.
Plánovaný příjezd byl dříve než uváděný nebo naopak?
První případ by vůbec nevadil.
Má vůbec tolik lehátek, aby mohl posílat dva vlaky? Dlouho jsem nečetl nic o tom, že by nakupoval další ojeté lehátka. Nebo bude jezdit ob den a každý den odjinud?
Nemá, ale víme že ty se dají dát do provozu během 3 měsíců, těch lehátek se mu bude hodit teď kolem 100 na všechny ty projekty
a na zem.
RJ má 44 lehátkových vozů (rakouské a německé, mnohé původně z přelomu 60. a 70. let), s tímhle asi jezdí. možná někdo doplní, kolik z toho je provozních.
dále 14 asi neprovozních belgických lehátek
a cca 20 vozů z let 1962-1972 předělaných z lehátek na sedačky jezdících na R8.
vzhledem ke stáří vozů se obávám, že to zprovoznění nebude jen tak….a nebude taky za hubičku.
nevím jaké má RJ aktuálně výsledky, ale dle mého, pokud nevydá další bondy, toho moc nenakoupí a nepředělá.
tudíž, počtu 100 provozních lehátek dle mého nemá šanci dosáhnout
To je starost pana Jančury a jeho věřitelů… IMHO je na nich, jestli fakt RegioJet se svými vagony bude začne provozovat noční linky: a) Praha-Brusel-Ostende b) Varšava-Poznaň – Brusel https://zdopravy.cz/regiojet-rozsiruje-plany-na-nocni-vlaky-brusel-spoji-i-s-varsavou-80960/ viz citované vyjádření RGJ k úvahám o lince Praha-Brusel: „Vlak má mít kapacitu 550 míst. Vlakové spoje by měly nabídnout místa na sedačkách a ve spacích kupé.“ Těch cca 45 vagonů firmy RGJ, které jsou na ležení Bcmz/Bvmcz/BDcm – má celkovou kapacitu prý až 1900 ležících cestujících (dle vagonwebu)… Jde o vagony na maximální rychlost 200 km/h A cca 14 vagonů na maximální rychlost 160 km/h typu Bcm má celkovou… Číst vice »
Jj každé kupe je spací , nejlepší je “spací “ Bmz 🙂
Tak jestli je to takový dobrý kšeft, tak třeba přikoupí…
Jenom nevím proč mám jet z Ostravy vlakem k moři když z Katowic nebo Krakowa létají přímé letecké spoje do Chorvatska.
U mě je výrazně větší šance, že z Ostravy pojedu k moři vlakem, než letadlem.
Třeba cena? 🙂
to je Váš problém, který zcela očividně téměř 100 000 zákazníků naprosto nezajímá, zvykněte si, že v tržním hospodářství je povolen i jiný názor než ten Váš……
Jenom nevím, proč mám jet z Ostravy do Katowic nebo Krakowa na letiště, když z Ostravy budou jezdit přímé vlakové spoje do Chorvatska.
Z Krakova je to dražší než z katowic.
Oba zpúsoby dopravy si své zákazníky najdou.
Ve vlaku vás nebudou buzerovat bezpečnostní kontrolou … na rozdíl od letadla se můžete ve vlaku „svobodně“ procházet ….
Hlavně je důležité vždy hodit vinu na ostatní pane Ondrůj!
Jojo, ČD by se to nestalo. Ani ten sesuv půdy! ČD totiž nevyjely.
A ten sesuv půdy tam byl celou sezónu?
Sesuv byl „jednou“, jednou byla nehodová, událost, tu a tam se porouchala mašinka … to jsou provozní rizika, za která „žlutý podnikatel“ nemůže … Takhle rizika nese každý dopravce, od Atlantiku až po Vladivostok na břehu Pacifiku, od Reggio di Calabria po Narvik / Kolari …
Poruchu lokomotivy bych bral jako vinu dopravce. Narozdíl od těch infrastrukturních.
Nápad jezdit na doraz, zpoždění řešit stylem NAD + obrat soupravy, je holt riskantní, jsou cestující kterým nevadí zaplatit si lehátkový vlak a jet autobusem..
Chudák ten kdo si koupil jízdenku Budapešť – Praha. 😆
jj, přesně proto jsem loni nejel z Brna do Prahy s RGJ, protože mít 1 až 2 hodiny zpoždění….
Tak to přeji hodně štěstí až se tam nahrne tlupa Poláků. Odkud pojede za dva roky? Košice, Krompachy, Sečovce?
Tak jasně, zato Češi, to je etalon civilizovanosti.
To už jsou Poláci civilizovanější.
U nich když vymýšlejí projekt, tak ho taky uskuteční…
Má ten chlapec víc odvahy a drzosti než technologických a personálních možnosti. Jeho klienti zase neobvyklou trpělivost a shovívavost.
No a? Nikdo ty lidi nenutí tím jezdit… Je to levný způsob cestování dostupný úplně pro všechny… Kdo chce mít větší pohodlí, letí letadlem… Za mě je super že takový vlak je, a podle poptávky to přijde super i cestujícím… O tom si CD s asi nejhorším železničním projektem novodobé historie s názvem „Jadran“ mohli nechat jen zdát..
České dráhy mohly … trochu si zopakujte pravopis .
Chybu mi opravila autokorekce, takovou chybu bych opravdu neudělal… Argument by ale nebyl co? Jak jinak, od zaměstnance CD : -) Jadran byl super, protože v něm platila rezijka, což? : -)
Dovolím si poněkud nesouhlasit, neboť ve firmě ČD jsou taky lidi, kteří pro cestující zajistí téměř až „modré z nebe“… viz poděkováního cestující (letos v září):
https://twitter.com/BednarikIvan/status/1440701665720471553/photo/1
zdroj: twiter ředitele firmy ČD
To si nerozumíme, rozhodně netvrdím, že všichni zaměstnanci CD jsou nějak špatní, naopak… Pracuje tam spousta super ochotných, milých, napomocnych lidi… Jen holt na tomto webu se rekrutuje ten nejhorší zlucovity hnus, k vůli kterému mají dráhy takovou pověst mezi obyčejnou veřejnosti, jakou mají… Řekněme taková ta stará monopolní struktura, která marně vzpomíná na časy, kdy cestující mohl buď jet v becku za TR 10, nebo vypadnout a držet hubu 😀 A proto kopou a plivou zluc pod každý článek, kde jsou zmínění soukromí dopravci, a z valné většiny kopou úplně mimo.
Anebo taky by teoreticky spekulovat, že jde o trolly najaté konkurencí firmy ČD.
Leckdy je to totiž tak *!*, že netuším kde na to chodí -:)
Opravdu v Jadranu platila režijka ? Kdo vám tento nesmysl NAKUKAL ?
Já myslel že Jadran skončil kvůli kvalitě balkánské infrastruktury…
Neskončil. Skončil kvůli finanční nenažranosti HŽ v roce 2006. Požadovaly takovou cenu za lok, že by se překročila tehdejší psychlogická hranice jízdenky.Tím, že se jelo přes Rakousko, platila se „rakouská“ cena za použití DC, to je důvod pro ing. Jančura nechce jezdit přes Rakousko a vezme to po levnějších Uhrách …
Vy jste tím vlakem někdy jel ? Kolikrát měl zpoždění, jak to tam bylo s hajzlíky ? Občerstvení ve WR voze ….
Jel jsem oběma vlaky, jak Jadranem od cd(rok 2009,ci 10,uz nevím), tak letos s RJ…O občerstvení zdarma či za levno, jako letos u rj, se tehdy mohlo nechat zdát, záchody fungovaly v pohodě, úplně stejně jako letos, zpoždění letos kolem 2,5 hodin, tehdy lehce přes 3. A teď to hlavní, cena.. Letos za zpáteční něco málo přes 1000 v lůžkovém voze, tehdy za nějakých 2 a půl tisic(před 10 lety, pojem inflace snad vysvětlovat nemusím), a to prosím bez luzka(to bylo dle TR 10 za příplatek) a ještě s in Rail plus, který kolegové neměli a platili ještě víc… Takže… Číst vice »
Tak nějak. Zvláště ty personální možnosti začínají být zásadní problém…
Kdyby mel v Praze nahradni soupravu 15ti vozu, lokomotivu a personal, tak by z Prahy vzdy vyjizdel vcas. Bohuzel v Praze mel tusim cca 3 hodiny na obrat a kdyz do Prahy prijel s nekolikahodinovym zpozdenim, tak temer nikdy nevyjel vcas, ale i o hodinu a vic opozden. Mel s tim pocitat.
Akorát, že tyto obraty dělal i v září, kdy další soupravu měl. V jedné diskuzi někde tvrdil, že takto šetřil, já tedy nechápu, jak tímto ušetřil, když pak celému vlaku vyplácel 50% kompenzací, což klidně může být 250 tisíc za spoj.
Možná má takové náklady , že se mu to i tak vyplatí
To je spíše pro místně příslušný finanční úřad a hloubkovou finanční kontrolu ….
A co by ten finančák kontroloval? Počet vypravených souprav?
Vy teda dneska perlíte.
Přesně tak… Nechápu proč by měl stát kontrolovat jak dobře se daří zákazníkům prodávat nějakou službu nebo zboží… Jako fakt… to je na hlavu… pane „Miroslav Zikmund“, jak byste představoval nějakou takovou kontrolu? Jestli se prodavač jízdenek pěkně usmívá? Nebo jestli má melodický hlas? Nebo kvalitu účesu? Vždyť takové subjektivní hodnocení jsme si užili až až… Např. novinář který píše o autech pan Martin Vaculík vzpomíná na svého dědu (Ludvík Vaculík), který v 70. či v 80. -tých letech minulého století občas napsal něco kritického na adresu KSČ… A když tehdejší socialističtí policajti pana Ludvíka Vaculíka zastavili při běžné silniční… Číst vice »
Třeba účetnictví…
Ne – příjem z tržeb versus odškodné ….
Ach jo. Kde na to chodíte. -:(
Dle vzoru: „Naši je zaklekli“ ?
Kdyby měl náhradní soupravu 15 vozů, tak by jízdenka musela být o to dražší, to je holt Jančurovo obchodní rozhodnutí jak moc se mu vyplatilo či ne bych nechal na nich. 3 hodiny by v západní Evropě bohatě stačilo, no jak je vidět tak se poučil a příští rok bude pravděpodobně jezdit spolehlivější cestou.
To je přesně o tom. Tihle podnikatelé všechno jenom postupně zkoušej a v mnoha věcech absolutně nemají jasno, i když provozujou VLAKY. Vše nedomyšlené na úkor cestujícího, který jenom platí a platí. Viz. i jejich svinstva, že si koupíte jízdenku, vrátíte jí a přijde Vám nějakej poukaz na další jízdy s nimi? 😀 Co to do pr…e má znamenat? Já mám od Flixbusu už tři poukazy s různými dny platnosti. Přesně s tím počítaj a vydělávaj na hlouposti zákazníků a na tom, že někdy někdo něco zapomene. Nejhorší je, že se dopravci takhle chovaj jen tady v týhle republice ,… Číst vice »
Zato za dob jednodtné dráhy bez žádných podnikatelů zpoždění nebylo. Ani vtipy o zpožděném rychlíku z Bukurešti – přijel na minutu přesně. Ale včerejší souprava.
Zpoždění v téhle republice je nyní po zkušenostech za poslední dva roky naprostý standart, takže nemluvím o dopravcích, ale o Správě železnic. Jde to opravdu do kopru. Nikdy se mi nestane, že bych přijel někam včas. Možná občas na rychlé dvoukolejné trati, ale na jednokolejkách je naprostý standart 10-30 minut zpoždění + nečekání přípojů (nejen mezi různými dopravci). Nebo si zkuste vyhledat někam spojení. Buď tam nesmyslně ujíždí vlaku přípoj o pár minut, nebo ujíždí autobus, který začíná u nádraží nebo pokaždý narazíte aspoň na jednu výluku. Mám příklad vodáků jedoucích přímým vlakem Plzeň – Brno. Nastoupili v Sušici, měli… Číst vice »
stačí, že nejrychlejší vlak brno praha jezdí běžné 3:20. kvůli výlukam. to je děsivé…
onehda jsem jel z ostravy do Prahy 5 hodin Pendolinem…kvůli infra
anebo jsem jel do háje protože na wilsonaku spadlo ZabZar a byl problém nejen s odjezdy ale především objizdenim
fakt takto ne.
Nebo je to s těmi poukazy tak, že předpokládají že je použijete…
Tím vlakem jsem jel, po zdejších diskuzích jsem čekal to nejhorší, a nakonec šlo o standardní jízdu lehátkovým vozem. Zpoždění při cestě TAM (190 minut) i ZPĚT (140 minut) vzniklo kvůli aroganci a naprosté neschopnosti a neprofesionalitě chorvatských celníků. Všechny údaje a covid pasy jsem nahrál do chorvatského systému EnterCroatia, jenže negramotný 20letý uniformovaný mladík vůbec nevěděl, o co jde, a furt vyšiloval, že chce vidět covid pas. Zpátky chorvatská kráva vyřvává v noci na celý vagón a rozsvítí v kupé jak na operačním sále, čímž probudí spící děti, hlavně, že předtím se 2 hodiny nedělo nic. Chorvati byli evidentně… Číst vice »
Tak pokud chce kontrolní orgán covidpas, jak mu bylo nařízeno, tak máte mít covidpas. To, že jste si iniciativně něco nahrál do systému o kterém kontrolní orgán nic neví je váš problém … Hraniční kontrola se dělá vždy za rozsvíceného světla ve voze / kupé, patrně jste nikdy v noci necestoval přes hranice … S tím musíte počítat …. Přes přechod Koprivnica – Gyékényes jede pravidelně pouze 1 pár vlaků (bylo jich plánováno více, ale zřejmě z covidových důvodů byly zrušeny) v „noční“ době – ve dne (6.00 – 18.00) nejede zkrátka žádný … v létě navíc vlaky 1204/1205 +… Číst vice »
Kontrolní orgán neví nic o nařízení,který vydaly jeho nadřízený orgány,a může za to cestující?
To nemůžete myslet vážně.
To je klasická zmikundovina. Týpek se zasekl v sedumdesátkách, ale určitě by byl u fízlů dobrá guma.
Pokud by uběhnul 1 km na čas…
Kontrolní orgán dostal při nástupu do služby od nadřízeného pokyn / instrukci – kontrolovat zda má cestující platný covidpas a byl seznámen s tím, jak takový dokument vypadá. O elektronickém „covid pasu“ nebo analogické aplikaci instruován nebyl . Tudíž jí neakceptuje.
Jak byste postupoval vy, kdybyste byl odpovědným kontrolním orgánem a cestující vám předkládal něco o čem nic nevíte a tvrdil, že to je platné, protože to vyplnil na webu v rámci určité aplikace – zavoláte nadřízenému co máte dělat a ten vás seřve, že instrukci jste dostal, abyste ho v noci doma neotravoval ….
Pane Zikmunde, věci se dají dělat tak, či onak. Můžu se u toho chovat jako debil, nebo slušně. Systém EnterCroatia je systém chorvatské státní správy, který má právě urychlit odbavení na hranicích. Ve Splitu na letišti s ním pracovat umí, všechny nahrané dokumenty si zobrazí, poděkují, a vše se odehrává s úsměvem. To jen místní vesničtí celníci ze Slavonie nejsou zvyklí na odbavování lidí. I když jsem jezdil Adria expresem, tak jejich chování bylo horší než přístup jejich maďarských kolegů. 4 vagony Adrie aspoň stihli vyřídit včas. Ohledně posádky – je na prd, když posádka cestující vzbudí, a pak se… Číst vice »
Na hranici (v EÚ) ŽIADNI COLNÍCI NIE SÚ. Colná kontrola a pasová kontrola sú dve odlišné veci. Je v tom dosť podstatný rozdiel.
Išiel som týmto vlakom tento rok 2x, samozrejme celý personál pohraničnej kontroly (HR aj HU) mal na uniformách označenie „Polícia“.
Sám uvádíte, že ve Splitu jsou na elektronické kontroly zvyklí, ti „vesničtí“ nejsou … nebo nejsou vybavení … tak postupují podle toho, na co byli vyškolení a jsou vybaveni.
Když se naplánuje pobyt vlaku 1046 v Gyékényes na 8 minut > 2.41 – 2.48, tak je zřejmé, že se TO nestihne, i když vlak přijede teoreticky přijede z Chorvatska včas. Poslední měl na příjezdu do Uher 8 minut – 2.48.
Chorvatsko je , pokud jste v roce 1914, soudě dle geografických termínu , součást Uherska.
Pokud chce chorvatský orgán covidpas, který je již nahrán do oficiálního systému Chorvatské republiky, bude to asi jeho neznalostí a ne neznalostí cestujícího. Stránka Enter Croatia byla Chorvatskem oficiálně zřízena na webu ministerstva vnitra pro urychlení odbavení v pohraničním styku. Vyplnění formuláře nebylo pro cestujícího povinné, ale pokud formulář vyplnil, měl by si příslušný policista na hranicích vyvolat certifikát načtením pasu nebo jiného dokladu. Fungovalo to tak na silničních hraničních přechodech i na letištích, není důvod, proč by to nemělo fungovat i na železnici. Počet policistů na hraničním přechodu na vlak o 15 vozech byl poddimenzovaný, ale proč by si… Číst vice »
Enter Croatia na silničním hraničním přechodu nikoho nezajímal….
No, jak kdy a jak kde? V každém případě po načtení pasu viděli na počítači, že je vyplněno a přiložen covidpas. Ptal jsem se. Když se mne policista zeptal, jestli máme covidpasy, odpověděl jsem, že je máme a že je vidí v EnterCroatia. Pokýval hlavou, vrátil pasy a jeli jsme.
Rakitovac je mi znám … slovinský pasovák tam jezdil ze silničního přechodu (určen pro místní pohraniční styk 6.00 – 22.00, ale akceptován pro NAD) … v Buzetu byl u vlaku přítomen taky jen jeden. Kolik bylo „hraniční“ policie (se šteplem) a kolik běžných …. ? Kamanje obsluhováno autem ze silničního, Lendava – slovinský ze silničního autem, Metlika – ze silničního, Durmanec / Hromec ze silničního, Sveti Rog od Sotli ze silničního …. Na přechod Koprivnica / Gyékenyes je vzhledem k frekvenci vlaků a celoročně jeden pár večer (denní vlak 200 – 205 zrušen) tabulková systemizace 2 nebo 4 osoby. Kvůli… Číst vice »
To takhle jednou chtěli celníci pas Československa. Protože jaksi nezaznamenali, že se ČSSR/ČSFR rozpadla na dva státy.
No určitě to byla chyba cestujícího, že vybírač výpalného neznal aktuální zeměpis a pas zabavil jako padělaný.
Tak to si asi v budoucnu užijou… 😀
No po rozpadu federace se po nějakou dobu akceptovaly „socialistické / federální“ pasy – konec konců do 30.6.1993 se na české i slovenské hranici „do třetí země“ dávala „federální“ pasová razítka, česká / slovenská se začala dávat až 1.7.1993 a na hranici CZ/SK se začala dávat razítka až toho 1.7.1993 …. do té doby se „jen“ kontrolovalo pohledem …. „Federální“ pas se musel dovybavit na pasovce nálepkou a tak ho „zlegalizovat“ jako pas ČR, Pokud tak dotyčný neučunil, tak mohl mít ve třetí zemi potíže. Na Slovensko se dostal na OP …. I když se o rozpadu společného státu vědělo,… Číst vice »
S v Zebrzidowicich zas chtěli v době ČSSR po mne česky pas , tož si museli par let počkat na rozvod ..
Ona taky jak probíhala samotná kontrola, Maďaři strojově skenovali občanky, Chorvati dorazili o dvě hodiny později a jen si bliknul baterkou na občanku a hotovo…
Na hranici (v EÚ) ŽIADNI COLNÍCI NIE SÚ. Colná kontrola a pasová kontrola sú dve odlišné veci. Je v tom dosť podstatný rozdiel.
Išiel som týmto vlakom tento rok 2x, samozrejme celý personál pohraničnej kontroly (HR aj HU) mal na uniformách označenie „Polícia“.
Na hranici občas celníci jsou , třeba kontrolují spotřební daň u alkoholu . Zazito na Fr/De hranicích resp. Mýtna brána před Strasbourgem .
Čo je Mýtna brána? Nejaký skener?
Cesta přes Maďarsko byla opravdu o dost delší než měla být, obě cesty tam vlak ztratil hodinu, ale cestou tam vlak vyjížděl s 20 minutami zpoždění a přijel s 45 minutami do Splitu. Zpátky 5 hodin zpoždění z důvodu 2x rozbité lokomotivy, výměny lokomotivy a opět pomalou jízdou v Maďarsku.
Kompenzace za 5 hodinové zpoždění dosud žádná, a je to cca 3 týdny zpět.
Do Chorvatska už jedině autem nebo letadlem, letadlo do Zadaru stejně drahé jako vlak, časově úplně někde jinde, cca 6 hodin z apartmánu až do Kolína.
Tak abych Jančurovi nekřivdil, tak kompenzace mi dnes v noci přišla.
Plánovaná trasa přes Fonyód – Siofók odpovídala trase vlaků 1204 / 1205, které příliš neprodlužovaly na PJ …. Například vlak 1205 dne 12.9. (noc 11./12.9) Koprivnica Grenze 5.07 / včas, z Gyékényes 5.49 včas, Kelenföld +1; téže noci vlak 1046 ze Splitu včas, Koprivnica Grenze 3.22 + 43; Rusovce 12.04 + 229 (přes Maďarsko +, 186 minut), Kúty 14.02 + 278, Praha hl.n. 18.07 + 297 (trasován přes Českou Třebovou a Prahu Malešice). Přes Malešice zhruba +/- 10 minut oproti trase přes Libeň …. Za poruchu lokomotivy ať vlastní nebo cizí těžko může konkrétní osoba …. na moderní elektrické /… Číst vice »
No já jsem tedy u letadla do Zadaru viděl v sezóně jiné ceny, které se cenám vlaku ani trochu nepodobaly. Navíc ten vlak odveze 500 lidí denně, letadlo 3×180 lidí za týden. A přílet do Zadaru 20.05 nebo 21.00 není zrovna ideální pokud člověk nechce trávit dovolenou někde v okolí Zemuniku.
„Problémy často nastávaly kvůli výlukám i na české straně, přes hranice se vlak často dostával již s hodinovým zpožděním.“
Tato zpoždění byla často způsobena obratem soupravy, která snad nikdy nepřijela včas. Pravidelně v Praze byl vlak psán včas a pak zvyšovali zpoždění po 15 minutách…
Pravidelně v Praze byl vlak psán včas a pak zvyšovali zpoždění po 15 minutách
§1 !
Vlaky 1046 / 1047 (ostatně mimo letní období jezdí z/do Bratislavy) měly (mají) ve výlukových jízdních řádech zakreslenu svoji polohu …. výluky zase tak podstatný vliv neměly, místo přes HB byl vlak v obou směrech veden přes Českou Třebovou s předpokládanou kratší cestovní dobou, nicméně mnohdy uvízl na výluce Brandýs nad Orlicí (čekání v Ústí / Chocni v pořadí) nebo v Brandýse na předjízdných kolejích … případě pak „pořadí“ ve Velimi / Pečkách / Poříčanech …
např. vlak z Chorvatska co jel před týdnem mel 312 minut . Stálo to v Záhřebu, pak v Bratislavě cca přes 2 hodiny a ještě u Poříčan na výluce ( informace od cestujícího + vlastní sledování)
no bude spousta zákazníků, kteří ten letošní zážitek nebudou chtít zopakovat – no třeba se mu povede včas otáčet připravené soupravy příští rok – za příjezd do Brna +150 min. vážně nemohla výluka na našem území
Od známých, kteří tuhle cestu absolvovali jsem kritiku na zpoždění neslyšel – prý to ani nevadilo … asi by se tvářili jinak, kdyby jim ve Splitu odplul „poslední“ trajekt příslušného provozního dne a museli bivakovat na nádraží ….
A těch odrazených, co pojedou autem, někam jinam (lepší), nebo budou sedět doma na zadku (ještě lepší) bude asi hodně.
Jestli do Brna přijel s 2,5 hodinami zpoždění, v kolik musel přijet do Prahy…