Chorvatské spoje RegioJetu přepravily téměř sto tisíc lidí, příští rok změní trasu

Vlak RegioJetu před Splitem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czVlak RegioJetu před Splitem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

RegioJet plánuje na příští rok i spojení Polska a Ostravska k Jadranu.

Celkem 98 145 cestujících přepravily ve své druhé sezóně vlaky RegioJetu spojující Česko a Chorvatsko. Přímo do a z destinací v Chorvatsku jimi cestovalo necelých 90 tisíc cestujících (zbytek cestujících využil spoje zejména na úseku Praha – Budapešť). Proti loňské sezóně jde o navýšení o 50 %.

Vyplývá to z dat, která RegioJet zveřejnil po poslední jízdě vlaku této sezóny v pondělí ze Splitu. I ten byl téměř vyprodán: cestovalo s ním přes 500 lidí. RegioJet letos prodloužil provoz linky o jeden měsíc, vlaky jezdily od konce května. Většina cestujících v tomto vlaku si koupila jízdenku v relaci Česko – Chorvatsko, Přibližně 15 % cestujících bylo ze Slovenska či Maďarska.

„Vyprodanost spojů byla po celou dobu obrovská. Celková průměrná obsazenost tak činila více než 90 %. Vlaky přepravily o 50 % cestujících více než v loňském roce,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Spojení Praha – Split se stalo kilometricky nejdelším železničním spojem v rámci EU.

Více času na obrat vlaků

RegioJet musel během sezóny bojovat u některých spojů s velkými zpožděními, například kvůli nehodám jiných dopravců, závadám na lokomotivách nebo omezením na trati kvůli výlukám či přírodním katastrofám. Problémy často nastávaly kvůli výlukám i na české straně, přes hranice se vlak často dostával již s hodinovým zpožděním.

Dopravce počítá s tím, že vlaky do Chorvatska i přes komplikace vypraví i příští rok. Hlavní změnou má být jiná trasa: vlaky se vyhnou Budapešti, kde se zbytečně prodlužovala doba jízdy. „Zejména z důvodu výluk na maďarském území a také zdlouhavého pohraničního odbavení na chorvatsko-maďarských hranicích docházelo ke zpožděním s dopadem na ošetření souprav v obratových stanicích Praha a Split,“ dodal Ondrůj.

Přetrasování má umožnit větší časovou rezervu v jízdním řádu, zejména pak ve Splitu. Příští rok chce dopravce s vlakem k Jadranu vstoupit i na další evropský trh: nově chce nabídnout i spojení z Polska. Půjde o samostatný vlak, který nebude nijak vázán na spoj z Prahy. Obsloužit by měl současně i Ostravsko a východní část Moravy, v Česku pojede po koridoru z Bohumína do Břeclavi.

Tagy RegioJet vlaky do Chorvatska
224 komentářů