Česko tlačí na Německo, ať ještě zváží elektrizaci tratě do Chebu
Elektrifikovaná trať do Marktredwitz má sloužit jako odklonová.
Německé ministerstvo dopravy má ještě jednou prověřit, zda skutečně vzdá plány na elektrifikaci trati z Norimberku do Chebu. Nedávno se totiž rozhodlo, že pro spojení na hranice s Českem bude raději elektrifikovat trať z Norimberku přes Schwandorf do Furth im Wald.
Na Twitteru to uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. „Dostavují se první výsledky setkání s mými protějšky. Na třístranném jednání ministerstev a manažerů infrastruktury se odsouhlasilo, že vznikne společná studie ÖBB a Správy železnic České Budějovice – Linec a SRN se vrátí k záměru elektrizovat Cheb – Marktredwitz,“ uvedl Svoboda. (O studii proveditelnosti pro spojení do Lince jsme psali zde.)
Německé ministerstvo dopravy rozhodlo o zastavení příprav elektrizace trati do Chebu poté, co opakovaně nevyšlo ekonomické hodnocení. „Na jednání generálních ředitelů (SŽ a DB, pozn. redakce) v Berlíně bylo dosaženo shody, že projekt v rozsahu Cheb – Marktredwitz jako takový má smysl a obě železnice společně s českým ministerstvem dopravy požádají spolkové ministerstvo o přehodnocení postoje. K tomu došlo, ministerstvo požadavek akceptovalo,“ řekla mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová.
Požadavek nákladních dopravců
Nově se tak má ještě přehodnotit možnost přiřazení úseku Cheb – Marktredwitz k projektu elektrizace Hof – Regensburg. „Vyžaduje však průkaz, že uvedené má smysl a bude využíváno. V tomto ohledu poskytne česká strana příslušné podklady a bude dále s německou stranou komunikovat. Bez uvedených kroků by jakákoliv možnost zlepšení trati Cheb – Marktredwitz na německé straně byla prakticky vyloučena,“ dodala Pistoriusová.
Podle mluvčího ministerstva dopravy Františka Jemelky česká strana požádala Německo o prověření elektrizace alespoň úseku Cheb st. hr. – Marktredwitz jako odklonové trasy pro nákladní dopravu. To je požadavek nákladních dopravců. „Nabízí se však elektrizovat alespoň přeshraniční úsek v návaznosti na elektrizaci tratě Hof – Regensburg, který by pak mohl sloužit jako objízdná trasa pro nákladní dopravu v případě problémů na jiných přechodech,“ dodal Jemelka. Přípravy elektrizace trasy přes Furth im Wald dál pokračují.