České dráhy zrušily soutěž na pronájem náhrad za Regionovy, jediná došlá nabídka je podle drah příliš drahá
Motorová jednotka 813+913 společnosti ZSSK. Foto: Szalay3/Wikimedia Commons
Nedostatek motorových jednotek prohlubují nehody na přejezdech.
jojo..my staří pardálové půjdeme do důchodu a už nás nemá kdo nahradit..nás mechaniků je málo a noví se asi nelíhnou…či se nechce nikomu dělat rukama..nikdo tak malé motory či soupravy nevyrábí…nějak to dopadne….
Ono to spíš při dodržení všech bezpečnostních norem nejde moc rozumně narvat do sólo vozu. A na většině tratí, kde jezdí 810, tak je i ta pomalu moc kapacitní A cpát na nevytíženou trať vozidlo za 40-50 milionů moc nemá smysl.
To nemá, ale vysvětlete šotouškům, že 810 naplněná na 5% kapacity není lepší než auto naplněné na 25% kapacity.
bohužel je tomu tak, v DPOV přežívají pardálové a nadšenci + cizinci a nové lidi nepřitáhnou, nezaplatí je.
S trochou nadsazky se da rict – jeste ze CD ulevila konkurence od casti vykonu, s cim by tam jinak jezdily?
tohle tady tvrdim asi tak tri roky a zatvrzeli modrogumi mi to nechteji a nechteji uverit.
v nezavisle trakci ma cd nejvetsi vnitrni dluh a za to ze nekdo dovezl motoraky ze zahranici by opravdu meli byt vdecni, sami jich koupili i dovezli strasne malo a i to, co dovezli, neumi zprovoznit…
Spíš bych řekl, že nejsou schopni udržovat to, co mají. S výjimkou možná 854 a nemodernizovaných 810 jejich motoráky na konci životnosti zdaleka nejsou a přirozený úbytek nehodami taky není tak závratný.
Na konci životnosti asi nejsou, on totiž konec životnosti dávno nastal ale ČD s tím jezdí dál. Co z flotily motorových vozů a jednotek ČD mimo žraloků neodpuzuje cestující?
To se dá říct i bez nadsázky, protože to tak jednoduše je.
… jako ze cd by si , pokud by ty vykony ziskaly, tu techniku poridit nemohly?
No podle úspěšnosti a počtu výběrek na motorový vozy asi nemohly..
tak ono snad časem budou mít více volných vozidel. např. Čd ztratily Šumavu a nevím, zda i český les+ další diesel-plzeňsko
S croozerem (terénní kočárek/kočárek za kolo) do crosswaye normálně nastoupíte. Do šukafonu musíte oddělat jedno kolo, abyste prolezl dveřmi.
Na přepravu klavíru je rovněž crossway vhodnější. Některé umí dokonce zastavovat v poli (v lese) 3 km od vesnice. Třeba zde:
https://mapy.cz/s/jenogusofo
to se hodi, ted jeste vyresit nejzasadnejsi problem, za ktery se preprava piana a nutnost vymenit si plenu dumyslne schovava: rezijka.
Vy se tou závistí režijek musíte zalykat. Dejte kontakt, půjčím vám ji. Ročně ji použiji cca na 200 Km.
Pak nemají vlaky jezdit prázdný když kvalita služeb je taková že do nich nechcou ani ti co je mají zadarmo.
to je hodně málo…já každý den!ono by se to taky některým nelíbilo,kdyby u toho dělali a měli si to každý den platit
Pokud by jich vzali víc, tak by tam třeba mohli mit masku z ty 810. Podle me by se dalo dohodnout, že pokud tam nastoupí někdo s rezijkou – vypnuli by klimatizaci.
Vidím, že kamna jsou rozhicovaná, jdeme testovat pojistný ventil 😀
Velká autobusová zakázka. DB Regio koupí 1200 vozidel od MAN a Ebusco
přitom by stačilo seškrtnout několik lokálek a vozidle by bylo hned dost.. co je na tom složitého?
Pak už by nebyly potřeba ani ty vozidla. A byl by klid.
No ono to škrtání není zas tak úplně od věci. Denně vidím jak na Staré
Město – UH – Luhačovice vedle krajské Arrivy téměř stinove jezdí prázdné lokálky CD. Toto obsloužen nechápu.
Oprava. Toto absolutně nechápu.
O tomhle vážně dopravce nerozhoduje.
A vy byste chtěl jezdit vlakama z lokálek na hlavních tratích?
To se totiž doposud vůbec, ale vůbec, v ČR neděje.
Přesněji řečeno, vůbec se to neděje asi tak posledních 50 let od doby kdy soudruh nebyl schopen zahájit sériovou výrobu M475.
jojo, v martine dali prednost vyrobe tanku a houfnic, ktere se pak vyvazely do ruznych arabskych prdeli, takze na zeleznicni motor nemeli kapacitu. viz inzenyrska odysea.
Dodejme že arabové se za dodanou vojenskou techniku většinou neobtěžovali zaplatit. Ale řekněte to v zemi kde většina lidí nostalgicky hýká jak bylo dřív líp…
Osvědčené, investičně i provozně výhodnější náhrady 810 a jejich klonů vyrábí spousta výrobců, např. Karosa Vysoké Mýto. Chce to akorát slevit z jednoho nesmyslného parametru, z kovových kol.
Karosa Vysoké Mýto .. ta už dávno neexistuje
Asi myslel tu pod současným majitelem.
Ty zázraky z mýta jsou spíš pro zlost.
Jenže zamontováním autobusového (ze ŠL 11) motoru z roku 1963 do kolejovíého vozidla se tento motor stává ekologičtějším než všechny EURO6 autobusové motory. A 35 litrů nafty na 100 km je najendou méně než 25 litrů nafty na 100 km.
Autobus se navíc zdržuje zastavováním uprostřed obce, jak se lze dočíst níže… 😆
Kdyby jen motoru, ale i té příšerné převodovky, díky které ty motory zbytečně trpí. O víkendu jsme se s nejmladším svezli opravdovou ŠM 11 a ty projevy výtvoru z Pragy to fakt silně připomínaly M152. Akorát teda bus má ještě nápravu z Maďarska, aby byl „tišší“ .
Ono se s m152 musí umět řadit a není to složité.
Jj, chce to hlavně cit.
Jít cestou Rakouska,nebo Německa se bude muset jít dřív nebo později.Chtelo by to elektrobusy..Dvorní dodavatel CD už nějaké má město produkty a je po problémů se vzduchovozy.
Kdyby to funguvalo stejne, tak jo.
To nemuže zkusit vyrobit Plzenské Škodovka, za nějakou rozumnou cenu.
rozumnou cenu? to oni ve škodě umí moc dobře 😀
to jo jenom hrabat
Nikdo žádné nové vozy nepoptává, tak by Škoda měla vyrábět?
Fakt nepoptává? Slušnej motor na trhu není pomalu 10let. Poptávka by rozhodně byla když čd kupují ve velkém pesy.
Nicméně, situace ok. Přece nechceme, aby škoda přidala další titul v podobě „nejdražšího motoráku na světě“.. xD
PESA má téměř dvojnásobnou kapacitu, než zde diskutované vozy.
Ano zde diskutované vozy jsou přesně 3 na nižší kapacitu.
To ale nic nemění na situaci na trhu. Kupují se pesy, protože poslední slušný motory jsou linty a rs1. Od změny tsi nikdo žádný adekvátní motor nedělá.
A proč? Protože by ho nikdo nezaplatil.
s etcs a tsi by regioshuttle 2.0 vyslo na nejakych 60 mega.
to by to muselo byt jen jednicka a jezdit to jako slovenska strela s 90% obsazenosti za velke love.
Jako hodit na kastli od tramvaje?
A tu rozumnou cenu rovněž stanoví již 32 let neexistující státní plánovací komise?
ZOS Vrutky jim do rádo udělá nové a CZ Loko nějaký ten repas ex DB vozu
To máte pravdu.
Přiobjednat regiosharky a sehnat nějaké rs1.už by se dávno mohla řešit náhrada za regionky.
Jo jo jeseta všechno si sesrotujete a pak máte hovno inženýři
Nesouvisí tohle také s tou novou normou na údržbu, že vozidla odstavená v kopřivách už nepůjde jen tak vytáhnout a poslat na trať bez relativně složité a drahé údržbové procedury?
Ne nesouvisí, četl zde vůbec někdo ten článek?
Ale souvisí , jen se o tom nesmí mluvit.
Dost dobře nechápu, jak se může na jednu stranu fňukat, že je regionov málo a je velký problém nějaká malá vozidla sehnat, a na druhou je nasazovat zdvojené na výkony, kam by zjevně patřila vozidla podstatně větší.
Tak právě odtud pramení ten nedostatek Regionov – protože těch větších vozidel je ještě akutnější nedostatek.
Tak to jo. Nedostatek je tedy úplně jinde.
jo když regionova jezdí na rychlíkách, pak se není čemu divit..
To asi těžko
Na jakých? Občas jezdily ve dvojici jako náhrada za 854+054+954 z Rakovníka do Prahy, ale to už je nějaký rok minulost.
Kapacitne adekvátna, pohodlnejšia a zároveň na prevádzku lacnejšia alternatíva:
https://imhd.sk/ba/galeria/u/17135/14-5-metrov%C3%BD-Crossway-Low-Entry-pre-region%C3%A1lnu-linku-269
V závislosti od trasy aj rýchlejšia.
Pohodlnější teda rozhodně není ani náhodou. Rychlejší, pokud vymetá obce, také není.
Pohodlnější není leda pro magory, kterým vyhovuje hlučná skřípějící 810/814. Za mě je teda moderní LE klimatizovaný autobus mnohem pohodlnější, než několik desítek let staré motoráky.
Ne, právě autobus je pohodlnější leda pro magory. Autobus pohodlnější není nikdy a v žádném případě. Nikde jinde, než v diskuzi na tomto webu, jsem tento nesmyslný blábol nečetl.
A prášek už byl ? Stačí se podívat do obcí, kde mají oba způsoby. A většina jede z centra obce autobusem a neplahočí se kamsi na vlak.
No, on když cestující nemusí jít od vlaku 20 minut pěšky domů, tak mnohdy autobusu odpustí, že ho veze o 10 minut déle, když ho vyloží na návsi a ne v poli.
Jasně, už je to tady zase. Autobus staví vždy na návsi (kde zřejmě bydlí celá obec) a vlak vždy zastavuje v poli. Že vás to některé stále baví tu psát tuto kravinu, která ve většině případů není ani zdaleka pravdivá.
Autobus nestaví jen na návsi, ale může v rámci obce zastavit několikrát, takže sice člověk jede o něco déle, ale nemusí se táhnout od nádraží domu hodinu. A ano, někde vlak staví přímo ve vsi, nebo později přibyly zastávky tak, aby oblast obsloužil lépe, ale podívejte se do map – to je menšina případů, většinou fakt lokálky staví v polích.
Celá obec ne, ale většina obyvatel. A kolikrát je i v malých obcích těch zastávek několik.
Pokiaľ vymetá obce, tak rýchlejší byť nemusí. Súhlasím. Ale poskytne oveľa lepšiu dopravnú obslužnosť. Na rozdiel od šukafonu v rôznom stupni modernizácie a rozkladu vie zastaviť aj inde než v poli za dedinou.
I vlak může zastavit v obci nebo aspoň na kraji v rozumné docházkové vzdálenosti všech. Rozhodně není pravda, že vlak zastavuje vždy mimo obec, plno lokálek toho budiž důkazem.
Jojo, stačí tu lokálku dotáhnout traktorem na náves.. Kolejí netřeba, ty stačí za lesem. Každej šetří nohy a pokud jede autobus blíž cíli, tak vyhraje.
Jako výjimka potvrzující pravidlo může sloužit např. trať č.196 – CB – HD: 57 km, jízdní doba Sp/EC 1 hod., celkem 15 stanic/ zastávek, z toho:
– 2 v obci,
– 6 na okraji obce
– 7 mimo obec
…takže to může být zhruba tak „půl na půl“
https://mapy.cz/zakladni?x=14.4216337&y=48.5998116&z=15&l=0&q=trat%20194&source=base&id=2332675&ds=1
https://www.cd.cz/jizdni-rad/tratove-jizdni-rady/files/cz-k196-211212-01.pdf
Že jo, má stavět někde v polích, aby tam nelezlo moc lidí.
A co lidi co chtějí z pole cestovat někam jinam do polí a vzít si s sebou kolo a nebo piano?
pokud má někdo kolo, pak má jezdit na něm a ne si vozit prd*l ve vlaku
1.) Davidů komentář je očividnou parodií na rétoriku zdejších šotoušů obhajujících lokálky odnikud nikam.
2.) Cyklisté mají právo se vlakem dopravit někam, kde potom budou jezdit na kole, nebo třeba jet ráno do práce na kole a odpoledne zpátky vlakem, na tom není nic špatného.
Ad 2) Není to právo. Je to možnost.
V Drážďanech se mohlo vozit kolo šalinou.
Tyhle uskakane střepy ne. Když už tak scanii
Včera jsem četl rozhovor s novým ředitelem ČD a vůbec mi z toho nebylo dobře. Jeho nápad je samozřejmě všechny investice seškrtat atd.(asi je potřeba prohloubit vnitřní dluh na vozidlech) Za snad vůbec největší problém považuje výpadky mobilního signálu ve vlacích. Nejsem si úplně jistý, jestli investice do opakovačů signálu je teď v době výdajů za zavádění ETCS ten nejlepší nápad, stejně jako chuť od prosince výrazně více zdražit jízdné. A nejsem si hlavně vůbec jistý, jestli je to člověk na svém místě. ….
Tak ono zdražení není věc, o které rozhoduje jen ředitel a pokud máme zkratka inflaci přes 10 %, logicky se jim musí zvyšovat náklady. Zdražení je tedy na místě.
Výpadky mobilního signálu se zdají být nedůležité, ale: fanoušci železnice se často ohánějí tím, jak je super, že za jízdy vlaku se dá pracovat, odpočívat atd. Pokud chtějí dopravci dostat do vlaků i lidi, kteří si můžou vybrat, zda jet vlakem či autem, a kteří můžou do systému přinést nějaké peníze (nepobírají slevu, zaplatí si jedničku (ano, vím, že i jejich jízdenka je „dotovaná)) – takže typicky pracující střední třída – tak právě pro ně je ten kvalitní mobilní signál jedním z rozhodujících parametrů. O existenci ETCS se možná dozví, jen když dojde k nějaké velké nehodě a pak se… Číst vice »
>Za snad vůbec největší problém považuje výpadky mobilního signálu ve vlacích.
Divíte se? Přišel z Telematiky, tak možná má tušení, že mobilní telefony (které Telematika Drahám dodává a poskytuje jim služby operátora) potřebují ke své činnosti signál, který v úzkém údolí, jímž se vine lokálka obsluhovaná jednou rozpadající se 810 v korporátních barvách, nemusí mít dostatečnou kvalitu pro online sledování filmů…
Tak v úzkém údolí se vinou i hlavní tratě ne jen lokálky.
Hlavní tratě už většinou jsou pokryté, a pokud v nějakých údolích ještě ne, tak to není v rozporu s tím, co říká.
Na Donbase se VĚTŠINU času nebombarduje.
V Ústí je VĚTŠINA obyvatel přizpůsobivých.
Během povodní teče VĚTŠINA vody v řece.
VĚTŠINA lidí nemusela s covidem do nemocnice.
Jsou chvíle, kdy většina je málo. To se týká i pokrytí trasy Praha-Olomouc telefonním signálem.
S vnitřním dluhem to nebude tak hrozně. Klesnou výkony a nebude toho tolik třeba a komerci vlastně nejezdí. WiFi se ohání hlavně místní a není dodá páry. Je to standart stejně jako klimatizace.
Ono je to uprimne receno dost jedno. Problem cesky zeleznice neni CD, ale SZ (a pripadne i MD). Kdyz je mizerna infrastruktura, tak s tim sebelepsi reditel dopravce nic neudela.
No, spíš mě zaujalo, jak ta soutěž byla blbě vypsana, když se dalo kvalifikovat s vozy 813.
Náhradu za 814 si představujete jako ICE-TD?
Taky bych předpokládal, že 814 by se nahradila něčím částečně nízkopodlažním – objednavatelé si za to platí.
Nevím jaké náhradě se zde mluví u článku o pronájmu 3, slovy tří jednotek na dva roky.
Citace z článku: „Chybí nám čím dál více Regionov…“. Titulek: „České dráhy zrušily soutěž na pronájem náhrad za Regionovy“.
Mě ten text připadá dostatečně jasný a zřejmý. Trochu se stydímk to tady psát ještě explicitněji, ale nešť: ČD mají málo regionov na pokrytí provozní potřeby, takže hledají k pronajmutí vozidla, která by tento nedostatek kompenzovala. Vzhledem k tomu, že 814 jezdí výhradně v závazku veřejné služby a jsou směrem k cestujícím a objednavatelům deklarovány jako nízkopodlažní, měla by být pronajatá vozidla nízkopodlažní. Stejně to platí v případě, že 814 jezdí na výkonech plánovaných pro 844 (Děčín, Cheb, Valmez).
Tak kdyby neopravovaly Stadlera pro olomoucký kraj tři roky, tak by měly více jednotek. S 841 je to podobné, stále nejezdí všechny.
Co na tom dělají tak dlouho? Nejsou díly? Protože trvala výrobci výroba nového o dost míň času.
A nebylo by lepší celou řadu 810-like zrušit? Tam kde jezdí 2+ vozy by to možná šlo nahradit něčím ve stylu 842/843/845 a ostatní výkony úplně zrušit jako nerentabilní?
A nerentabilní pro koho? ČD za ně dostávají normálně zaplaceno. A veřejná doprava není pro kraje zdroj příjmu ale služba. Tady si stále někdo plete s komerčním provozem.
Nerentabilní pro kraje.Někde by se dopravní obslužnost dala levněji zajistit úpravou autobusových linek a neobjednáváním vlaků.
Povedzte, Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom rentabilní? Autobusová náhrada by snad byla rentabilní?
Rentabilní pro kraje a pro cestující pohodlnější
Autobusová doprava není pro cestující pohodlnější, to je absolutní nesmysl. A rentabilní nebude veřejná doprava na venkově nikdy, ať už bude jakéhokoli druhu.
A ptoro z veřejného rozpočtu zaplatíme 170 Kč/km za 810 a nikoliv 40-50 Kč/km. Zdroje jsou!
Ale v 810 máte záchod, otevíratelná okénka a natáhnete si nohy (když to není plné)… to za těch 120 Kč/km určitě stojí:-) A mimořádně pohodlných sedačkách ani nemluvím.
Doplňte prosím váš příspěvek o poznámku: „Recese“. Nebudete mít tolik mínusů…
To už je ale pak otázka na dopravce, proč je ten rozdíl v ceně takový. Ano, vím že v tom velkou roli hraje poplatek za DC. Reálné provozní náklady 810 nejsou tak vysoké.
Bože, jak může někdo srovnávat jízdu v 810 a mluvit o pohodlí s jízdou v moderním nízkopodlažním autobusu? O zastávkách busu na začátku, v centru, na konci obce a dokonce i u odbočky na samotu ani nemluvím.
Ale nejede to po kolejích, tak to nemá u Jelena šanci 🙂
Máte pravdu, železniční doprava totiž JE bezpečnější a především v zimě výrazně spolehlivější. To jsou fakta, která prostě nevyvrátíte. Proč cpát zbytečné autobusy tam, kde vede kvalitní železniční infrastruktura umožňující zajistit mnohem pohodlnější a spolehlivější dopravu? Zkuste někdy nehledět zaslepeně jenom na prachy, ale především na kvalitu.
A ta kvalitní železniční infrastruktura je mimo koridorů kde ?
Modernizovaná 810 jedoucí po opravené trati je milionkrát pohodlnější, než autobus jedoucí po rozbité silnici III.třídy. S tím umístěním zastávek už je to fakt trapné, autobus zdaleka ne vždy zastavuje tam, kde píšete a spousta vlakových zastávek je umístěna zcela ideálně. Samozřejmě, ani u jednoho druhu dopravy to nejsou vždy všechny.
Já vás samozřejmě chápu, z hlavy tolikrát omlácené v 810 na čemkoliv co není naprosto perfektní trať už holt jiné komentáře asi nebudou.
Milionkrát?
Není to trochu málo?
Autobusová doprava realizovaná čistými nízkopodlažními stroji na měchách s wifi a klimou je rozhodně pohodlnější než výše zmiňované parodie vlaků a protěžované nepohodlné , uskákané a uřvané lokálkové specialisty typu 810. Normální vlak je bezpochyby pohodlnější než luxusní autokar , ale to se netýká těchto. Navíc by za cenu opěvovaného shukafonu ten bus mohl jezdit čtyřikrát častěji s bonusem bližších zastávek u obydlí.
I vlak může mít zastávky blízko obydlí, to není žádná fyzikální vlastnost autobusu, že zastavuje vždy blíže, znám nespočet případů, kdy je to naopak.
A ne, autobus na rozbité silnici opravdu není pohodlnější, než 810 na opravené trati, viz např. Trhový Štěpánov.
Jenže „čistými“ a „na měchách s WiFi a klimou“ nepotkáte (možná na komerčních spojích). Jezdí rozhrkané, nízkopodlažní, nepohodlné (chybí místo na nohy, sedačky tvrdé jak lavice v parku a ještě nacpané na sebe) vozy bez WiFi a klimy. Za mne je to fuk já si za ty prachy nestěžuju ale vyzdvihovat autobusy kvůli tomu co tam není je blbost. I v sukafonu se sedí líp. Jediný bonus autobusu (někde) je docházková vzdálenost.
Nechal bych vás jezdit měsíc z Nových Hradů, nebo Českého Krumlova do CB. Možná byste potom přišel na jiné myšlenky. Bez toho vámi zavrhovaného autobusu byste se v obou případech na vlakové nádraží ani nedohrabal.
https://idos.idnes.cz/vlakyautobusymhdvse/spojeni/vysledky/?date=13.05.2022&time=08:00&f=Nov%C3%A9%20Hrady,,aut.n%C3%A1dr.;%20%C4%8Cesk%C3%A9%20Bud%C4%9Bjovice&fc=200003&t=%C4%8Cesk%C3%A9%20Bud%C4%9Bjovice&tc=1
V takových případech je nákladově i časově výhodnější řešení spolujízda autem, nebo přímý bus.
Někde o tom má smysl uvažovat, ale v mnohých případech by sice kraj ušetřil, jenže půlka cestujících by odešla. Na hrbaté jezdí dvojitá regína každou půlhodinu a náhrada autobusy nemá smysl.
Sama pravda. v sobotu jel jsem Regiojetem, na zastávce nastoupila parta vodáků a do vlaku dali v pohodě kajaky. pak tam byly kočárky a kola . zkuste to dát do autobusu. ani náhodou.
Kolik že jezdilo vodáků do Mochova?
Jaksi je potřeba to řežit trať od tratě, žeáno.
A on někdo píše o Hrbaté? Minimálně v úseku Praha – Nučice plní hrbatá úlohu kapacitní a rychlé příměstské dopravy, jen jí chybí druhá kolej, elektrika a moderní kapacitní vozidla…
Nerentabilní nebo možná lépe řečeno nehospodárné z pohledu objednatele, který to platí. Pokud někde jezdí 1 kus 810, pak už tam dávno:
a) měl jezdit autobus, který je levnější
b) mělo dojít ke zatraktivnění železniční dopravy (je-li to vůbec možné), aby s nárůstem cestujících šlo vybavit odpovídající železniční vozidlo.
Skoro stejný motor, tudíž i spotřeba. Kolejové vozidlo má mnohem menší valivý odpor, jeho jízda by měla být úspornější. Spíš mě zaráží, proč fírové nevypínají motor řad 809, 810, 814, když třeba půl hodiny na obratu stojí.
Na druhou stranu, kolejové vozidlo, i ta 810, je výrazně těžší. Nicméně, náklady na palivo jsou jen střípek (střep) mozaiky.
V podstatě jsou pro to nevypínání motoru dva důvody. Za prvé je k tomu nikdo nemotivuje a za druhé mají díky špatné údržbě strach, že už znovu nenastartují.
někde vypínají, když stopnete 814 nejde vám klima na stanovišti a zkuste být 12 hodin na regionce .. v létě.
A těch 12 hodin se zhasnutým motorem přes den je pracovní doba strojvedoucího?
Spousta lidí jezdí BMW, ikdyz hospodárnější by byla Toyota Yaris. Vlak je prostě kvalitnější jizda než busem a ČR je dostatečně bohatý stát aby si ho zaplatil.
Vlak možná. Jízda šukafonem a jeho klonama po většině lokálek spíš připomíná jízdu kastrolem po schodech. Proti tomu je bus vrcholem luxusu.
kastrolem po schodech 😀 😀 😀
Taky by mohli lidé jezdit Moskvičem, protože je méně pohodlný než BMW, víc žere a nemusíte se bát, že vám ho někdo ukradne.
Navzdory všeobecnému hejtu na regionovu mám ten vlak rád, a dokud tu nebude nízkopodlažní náhrada, tak by mě mrzelo, kdyby zmizely.
A jaká je kapacita 843 a 810 ? To že je 843 skoro 2x tak dlouhá neznamená, že má dvojnásobnou kapacitu..
A ony sdnad ty 810 jezdí plné až po střechu?
Vycházím z toho 2+ vozy . Ona ta 810 má v obsaditelnost papírově nějakých 95 kaštanů . Dvojitá regiohroba 200. Samotná 843 má 120 míst a řidičák 116. Co se týče míst na sezení tak 810 a 843 jsou na tom stejně. Pro náhradu 810+010.. je potřeba 843+943. A místo dvouosýho motoráku s jedním motorem +vleku se najednou tahá 4nápravovej dvoumotorovej motorák+ 4osej vlek/řidičák. To ta ekonomika provozu půjde do háje úplně.
A navíc těch 842/843 je docela nedostatek.
Proč rušit? Z vedlejší diskuze o Martinicích jsem vyrozuměl, že je in mít skanzen v pravidelném provozu.
Bodejť by nebyly motoráky, když je ve velkém vozí, často ještě vlastní silou, do Třebové za depo…
Přesně, chtělo by to z nich přestavět další regíny.
To naráží na na nové normy-crash testy a je toho více,z brejlovce 750 taky nelze v současnosti provést kvůli normám přestavbu na bizony 753.6 natož na mnohem starší catry.
Motoráků je dost, jen v nedostatečné kvalitě o tom je článek, stačí si ho přečíst.
Nějak nechápu, jak ČD mohly před pár lety naříkat, když přišly o výkony, které dostaly společnosti GWTR, DLB a Arriva. Vždyť ČD by je dnes nebyly schopny svými vozidly zajistit.
Tak pokud si dobře vzpomínám tak nad těmi ztrátami nijak nenarikaly. Naopak idnes tvrdí jejich ředitel, že počet jejích výkonů poklesne a bere to jako plus.
Jéje to je mi novinka, naříkají jestě teď.
To jsem si taky říkal, kam se poděly všechny ty regíny, co nejprve odešly ze Šumavy, potom ze Žatecka a horní Vláry, a teď třeba z Českolipska a Loun…?
Tak na horní Vláře jezdily 810, a řekl bych že Šumava na to byla podobně.
810 jezdila maximálně do Luhačovic. Do Bylnice a to z obou směrů jezdily 814.
Ale třeba Vsetín-Karlovice byly Reginy, ale taky 2x 810 + 2x btax 😀
Mluvíme o Karlovce nebo Horní Vláře? Do Karlovic jezdily vozy hlavně kvůli kolům. Těch do 814 moc narvat nelze.
No možná na některých spojích, já tam jel vždy v 810 + přívěšák (2018)
Tady máte řazení. 810 tam v podstatě není, 2018 bylo jezdili ještě kvatra, 2019 sice také, ale častěji 814. https://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?zeme=CD&kategorie=Os&rok=2018&s=22&s=14&s=10&s=32&s=29&s=26&s=24&s=23&s=20&s=40&s=38&s=39&s=40&s=39&s=10
Ve Volarech byl turnuis pro 5 regionov.
Došlo k posílení/zavedení provozu regionov Blatné a Trutnově, zbytek se rozprskl po síti. Ale souhlasím, že opticky vlastně ty uvolněné vozy nejsou moc vidět.
Hodně 810 se odstavilo/odstavuje a na jejich výkony přešly regionovy.
81x na věčné věky a nikdy jinak!
Počkejte, až někoho napadne tomu dát pohon na vodík 😁😁😁
To už se taky probíralo. Sranda je, že by to šlo. Blbě, ale šlo.
Prostě až ty Euro tsi nesmysly někdo zruší na malých tratích. Bude náhrada.
Ale to je na poslancích, euro poslancích atd.
Srážka u Perninku krásně ukazuje, jak vypadá rozdíl mezi TSI a ne-TSI vozem. Já si nemyslím, že by bezpečnostní normy byly nesmysl. Ale chápu, že pro někoho jsou peníze přednější, než bezpečnost cestujících, pak to bohužel tak dopadá.
Btw: rovnou můžeme zrušit “nesmysly” jako deformační zóny, pásy, airbagy a podobný, ne? Však k čemu to je? Jen to zachraňuje životy, zbytečný
Spíš někdo miluje vlaky, rád by jejich využití maximalizoval, bez ohledu na možné problematické stránky. Inu, láska 🙂
Lepší by bylo, aby se ty vlaky rovnou nesrážely, než z nich dělat provozně drahé tanky. Na železnici to na rozdíl od silnice je už dnes technicky proveditelné, jen to holt bude něco stát.
Tak oni se nesrážejí jen vlaky s vlaky ale i s auty nebo stromy
Byl byste tak hodný a poradil to úplně všem řidičům? Nebo je teda teoreticky druhá možnost – všechno pod ETCS a vůbec žádné úrovňové přejezdy.
Lepší by bylo kdyby lidi nekradli, než kupovat drahé zámky a zamykat.
Také si mohli zjistit nastavení podmínek Lint 27 má 60 míst k sezení, řada 841 od Stradleru 51 cestujících. A v současné době se tyto jednotky prakticky nevyrábí.
Lint 27 má sice jen 60 sedadel pevných, ale ještě dalších 13 sklopných, takže celkem 73. Podobně i 841 má velký počet sklopných sedadel (51 pevných, 20 sklopných, dohromady 71).
Pokud se počítají i sklopná sedadla, tak oba typy vozů požadavek na počet sedadel splňují.
Jinak máte pravdu v tom, že takové vozy a jednotky dnes nejsou na trhu.
No má to pár háčků. Lint 27 je sice fajn, ale vyrobeno jen 47 kusů. Z toho všechny na dost let zasmluvněné. Takže nelze.
U RS1 je uspořádání interiérů velmi různé. Některé kusy jsou bez WC (= na tuto zakázku velký problém), některé mají i 100 sedaček (2+3). Některé jiné naopak jen kolem 60 (a velký prostor na kola atd.).
Náhrade za 810 se říká autobus…
Ach jo, už zase?
Ne, furt. Protože to je většinou pravda.
Mám na výběr mezi trolejbusem nebo autobusem a regínou. Kousek poskočit stačí bus, ale 11 kiláků v tom už moc nedávám. Chybí místo na nohy a taky mi ty prkýnkové sedačky nedělají dobře. O víkendu jsem se s malým projel v ŠM 11 (prý moc hlučný) , pak trolejbusem 9TrHT a hlavně jeho vlekem Jelcz PO1E. Všechny měly pohodlné sedačky. Dnešní vozy už je nemají. Jednou týdně dávám 100 kiláků busem Mercedes Benz. Páčka ovládání sedačky nepříjemně dloube stehno, koleno vychází přesně do síťky. Tu Reginu volí i spousta dalších lidí přes to, že to není to nejlepší, co se… Číst vice »
A že ta 810 je jen ŠM11 na kolejích to nevadí ?
Vadí, hodně. Ale fakt mám kam dát nohy a to nejsem obr.
100 kiláků v 810 by ovšem byl jiný zážitek…
Náhrada 810 se jmenuje autobus:
Záleží na mnoha okolnostech. Jsou místa, kde by bylo nahrazení autobusem velmi komplikované (např. z důvodu velkých výkyvu v počtu cestujících v době špiček, kdy autobus již dnes neposílíte zapřažením přívěsného vozu).
Nebo náhrada 810 je kontraproduktivní v oblastech, kde je na železnici relativně silná nákladní doprava (železnice bude i tam nadále udržována a není jediný důvod ji nahrazovat autobusem, který nabízí nižší kvalitu přepravy).
Ale ano, skutečně jsou oblasti, kde je nahrazení vlaku autobusem žádoucí.
Jistě, ale řeč je, aspoň doufám, o sólo 810.
Tak to jsem asi … vypravili posilové autobusy. No prostě vypravili posilové autobusy!
Není to pravda.
Asi řidič autobusu bez práce….
To není adekvátní náhrada. Prostě nenó a nebude. Nikdy.
Jj 810 není adekváltní náhrada za autobus.
Jak pro koho. Já se vždy rozmyslim jen mezi vlakem a autem, autobusem jedu jen v případě že první dvě volby padly, takže tak jednou do roka.
Protože pohodlí mtoráku 810 je v tom, že někdo nepotřebuje kupovat lístek. A když by měl a dopravu platit…
Jenže 95 % cestujícíh platí za vlak i za autobus to samé krajské jízdné.