cargo

České dráhy hledají náhradu regionov a motoráků 810, začínají shánět 50 nových vozů

Motorový vůz 810 v České Třebové, ilustrační foto. Foto: České dráhyMotorový vůz 810 v České Třebové, ilustrační foto. Foto: České dráhy

Na českých regionálních tratích by se v budoucnu mohly objevit zcela nové motorové vozy. České dráhy vypsaly takzvané předběžné tržní

Na českých regionálních tratích by se v budoucnu mohly objevit zcela nové motorové vozy. České dráhy vypsaly takzvané předběžné tržní konzultace, v kterých hledají dodavatele motorových jednotek či vozů kategorie DMU70, tedy se zhruba 70 místy.

Vyplývá to z dokumentace na profilu zadavatele. Podle plánu chtějí České dráhy koupit až 50 jednotek nezávislé trakce. Cílem konzultací je zjistit situaci na trhu a podle toho pak připravit zadávací podmínky.

České dráhy zaslaly informaci o konzultacích celkem devíti výrobcům železničních vozidel: Škodě Transportation, ŽOS Vrútky, Bombardieru, Alstomu, Siemensu, Stadleru, Pese, Newagu a CAF.

„České dráhy se již nyní zabývají náhradou motorových vozů řady 810 a motorových jednotek řady 814, ke které bude třeba v budoucnu přistoupit,“ řekl člen představenstva a náměstek generálního ředitele Jiří Ješeta. Podle něj chtějí konzultacemi získat informace o nabídce výrobců a jejich zájmu dodávat vozidla v segmentu motorových vozů, resp. jednotek s kapacitou okolo 70 míst k sezení. „Vozidla by byla určena pro vedlejší tratě se spoji o kapacitě kolem 70 míst k sezení v rámci celé České republiky,“ dodal Ješeta.

V seznamu požadavků na nová vozidla je nízkopodlažnost vozidel, kapacita jednotky má být zhruba 70 sedaček včetně sklopných. Maximální rychlost má být 120 kilometrů za hodinu. Vozidlo má být vybaveno i ETCS, má být klimatizované.

Z pohledu železničního průmyslu půjde o zajímavé konzultace: tak malé motorové jednotky se prakticky nevyrábí. Posledním vozem, který by mohl částečně splnit požadavky Českých drah, je Stadler RS1, ten se ale již nevyrábí, protože platí nové normy TSI. V roce 2014 představila Pesa na Innotransu jednodílnou jednotku Pesa Link pro Deutsche Bahn, nakonec ale tento typ nejezdí a Pesa se zaměřila na dvou- a třívozové jednotky.

Jde další předběžnou konzultaci, kterou České dráhy vypsaly ohledně menších motorových jednotek. V dubnu a v květnu vypsala firma konzultace na pronájem celkem šestnácti jednotek DMU70 na deset let. Podle popisu šlo o motoráky pro šumavské lokálky, kde kraj soutěží dopravce.

Tagy 810 814 České dráhy DMU70 Top
409 komentářů