České dráhy zrušily soutěž na pronájem náhrad za Regionovy, jediná došlá nabídka je podle drah příliš drahá

Motorová jednotka 813+913 společnosti ZSSK. Foto: Szalay3/Wikimedia CommonsMotorová jednotka 813+913 společnosti ZSSK. Foto: Szalay3/Wikimedia Commons

Nedostatek motorových jednotek prohlubují nehody na přejezdech.

České dráhy budou muset dál řešit nedostatek některých motorových jednotek a vozů vlastními silami. V únoru vyhlášenou soutěž na dodávku tří motorových vozů či jednotek DMU 70 na necelé dva roky za 22 milionů korun musel dopravce zrušit.

Vyplývá to z informací na profilu zadavatele. Do soutěže přišla jediná nabídka, která byla podle ČD příliš drahá. České dráhy poptávaly vozidla s nejméně 65 místy k sezení. Podle informací deníku Zdopravy.cz přišla do soutěže nabídka na vozidla řady 813, tedy slovenské obdoby Regionov.

Chybí nám čím dál více Regionov kvůli poškození při střetech na přejezdech i proto, že je nasazujeme jako náhradu za jiná vozidla,“ řekl Jiří Ješeta, člen představenstva ČD odpovědný za osobní dopravu. ČD se tak dostávají do začarovaného kruhu, kdy chybějící vozidla modernějších řad musí nahrazovat staršími. Regionovy například nasazuje jako náhrady za Regiosharky a za Regionovy pak zaskakují motorové vozy řady 810. Opravy se kvůli nedostatku dílů a personálu protahují.

České dráhy před pár týdny zrušily i soutěž na pronájem až dvaceti jednotek DMU 140, nedorazila žádná nabídka. Pronajaté vlaky měly být nasazeny především ve Středočeském a Pardubickém kraji. Mohly by se objevit například na tratích Praha – Rudná u Prahy – Beroun – Rakovník, Praha – Kladno, Choceň – Litomyšl a Česká Třebová – Moravská Třebová.

Tagy 813 814 České dráhy DMU 70
185 komentářů