České dráhy vyhrály spor se Stadlerem. Výrobce musí za vady RegioSpiderů zaplatit 54 milionů korun

Konstrukční vady se týkaly například převodovek nebo opotřebení brzdových kotoučů a obložení.
České dráhy vyhrály zatím nepravomocně poslední spor se společností Stadler Pankow týkající se kvality a termínů dodávek motorových vozů Stadler RS1, které jezdí pod označením RegioSpider.
U obvodního soudu pro Prahu 1 uspěly se žalobou proti výrobci kvůli vadám při dodávce motorových vozů pro Jizerskohorskou železnici. Jde o tratě z Liberce do Harrachova a Frýdlantského výběžku. „Konstrukční vady se týkaly například převodovek nebo opotřebení brzdových kotoučů a obložení. Obvodní soud Praha 1 uložil firmě Stadler zaplatit Českým drahám slevu za konstrukční vady ve výši zhruba 54 milionů Kč a navíc úroky z prodlení a náhradu nákladů řízení,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Dráhy původně požadovaly 77 milionů korun.
Rozsudek není pravomocný, Stadler se může odvolat. Vyjádření výrobce zjišťujeme. Jde o poslední z pětice sporů, které České dráhy se Stadlerem vedly. Je objemově největší, některé menší naopak České dráhy prohrály. V minulosti například České dráhy vyhrály 13 milionů korun jako smluvní pokutu za pozdní dodávku vozů pro Vysočinu.
České dráhy koupily v roce 2010 a 2011 od Stadleru 33 těchto vozů (řady 840 a 841) za 1,8 miliardy korun. Sedmnáct jich jezdí na Vysočině a v Pardubickém kraji, 16 v Libereckém kraji. Loni dopravce zakoupil dalších 22 ojetých vozů stejného typu z Německa.